اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
اصلا لازم نیست این متن ها خونده بشه.
اگه یه سونی فن فرستاد مشخصه که ps5 داره بازی رو بهتر اجرا می‌کنه و اگه یه ایکس باکس فن پس ایکس باکس بهتر اجرا می‌کنه.😬😁
پیشنهاد میشه دوستان فقط اسم بازی رو بفرستند ما با عکس پروفایل میفهمیم کدوم کنسول بهتر داره اجرا میکنه
 
بررسی Lords of the fallen توسط دیجیتال فاندری:


- بازی ساخته شده در Unreal Engine 5

- به طور گسترده ای از Nanite و Lumen استفاده میکنه.

- کاملا نسل بعدی که فقط برای کنسول های نسل جدید ساخته شده.

- مکانیک سوئیچینگ قلمرو چشمگیر است اما بازی حتی پس از گذشت یک ماه از پچ ها در زمان راه اندازی پایداری با ثباتی ندارد.

- بازی دارای دو حالت کوالیتی 30 فریم در ثانیه و حالت پروفومنس 60 فریم در ثانیه است.

حالت پروفومنس :

سری S:

- بدترین شکل قضیه است. حالت پروفومنس با وجود اینکه 720p داینامیک هست با بازه کمترین 432p ولی اغلب محدوده 40 تا 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود که حتی می تواند تا 20 و خورده ای در نبرد با باس های پر استرس کاهش یابد.

- کیفیت تصویر آن به دلیل وضوح بسیار پایین بسیار ضعیف است.

- در سریز اس گاهی بازی برای چند ثانیه در فریم های تک رقمی اجرا میشه که نهایت پس از چند ثانیه در نرخ فریم معمولی قرار می گیرد. این قضیه به نسبت زمان لانچ بهتر شده ، اما این مشکل همچنان پابرجاست.

سری X:

- هر منطقه ای که سری S به 30 یا 40 فریم در ثانیه کاهش پیدا میکنه، SX تقریباً ۶۰‌ فریم را حفظ می کنه اما همان نبرد با باس فایت ها و در حالت استرس می تواند تا فریم ریت را اواسط 40 کاهش بده، در حالی که سری S به اواسط لیگ 20 کاهش پیدا میکنه.

- رزولوشن داینامیک 1152p با کمترین حد پایین 684p .
سقف DRS هنگام نگاه کردن به آسمان به بالاترین حد خودش میرسه.

- با اینکه چند پچ منتشر شده اما هنوز استارتر زیاد هنوز وجود داره که می تونه برای چند ثانیه فریز کامل بازی تا فریم ریت 00 را ایجاد کنه.

- بستن و راه اندازی مجدد بازی این مشکل را برطرف می کند.


PS5:

- از نظر تنظیمات بصری و رزولوشن با Series X کاملا یکسان است.

- از نظر مشکلات افت فریم و استاتر PS5 از هر دو کنسول اکسباکس بهتر است زیرا استاتر پیمایشی کمتری نسبت به Xbox ها دارد. هیچ کدام از این دو کنسول در حفظ 60 فریم در ثانیه کار خوبی انجام نمی دهند، اما PS5 اوضاع فریم ریت بهتری دارد.


View attachment 318355


حالت کوالیتی :

- در حالت کوالیتی ( 30 فریم بر ثانیه) رزولوشن PS5 و SX از بازه 1296p تا 1620p است

- بطور کلی لغزش های عظیمی که در حالت پروفومنس دیده می شوند در حالت کوالیتی دیده نمی شوند بجز افت فریم های بسیار کوچک تک رقمی.

- همچنین حالت کوالیتی همچنین دارای کیفیت سایه بالاتر، نورهای حجمی بالاتر، SSR با کیفیت بالاتر است.

- تفاوت در سایه ها و جئومتری و LoD نیز به نفع حالت کوالیتی وجود دارد.

- DF هنوز حالت عملکرد را توصیه می کنه، اما واضح است که حالت کوالیتی نیز قابل چشم پوشی نیست.

- در زمان لانچ نسخه PS5 مشکل لود شاخ و برگ داشت که از طریق پچ های پس از لانچ این مشکل برطرف شده است.

- سری S دارای کیفیت بافت و جئومتری پایینتری است.

نتیجه گیری:

- بطور کلی این هزینه ای است که باید برای رسیدن به ۶۰ فریم با Lumen و Nanite پرداخت کنید.

- سایر ویژگی‌ها: در حال حاضر هیچ تنظیمی برای غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی در PS5 وجود ندارد و هیچ راهی برای تغییر گزینه‌های HUD (که در ناحیه Overscan قرار می‌گیرند) در Xbox وجود ندارد.
احیانا الکس باقالی توییت نزده که بالاخره از CU های بیشتر داره استفاده میشه ؟
آخه بعد سه سال سر یه بازی یهو احساس کردن از این قدرت ماورایی نهفته 70درصدی داره استفاده میشه
 
بررسی Lords of the fallen توسط دیجیتال فاندری:


- بازی ساخته شده در Unreal Engine 5

- به طور گسترده ای از Nanite و Lumen استفاده میکنه.

- کاملا نسل بعدی که فقط برای کنسول های نسل جدید ساخته شده.

- مکانیک سوئیچینگ قلمرو چشمگیر است اما بازی حتی پس از گذشت یک ماه از پچ ها در زمان راه اندازی پایداری با ثباتی ندارد.

- بازی دارای دو حالت کوالیتی 30 فریم در ثانیه و حالت پروفومنس 60 فریم در ثانیه است.

حالت پروفومنس :

سری S:

- بدترین شکل قضیه است. حالت پروفومنس با وجود اینکه 720p داینامیک هست با بازه کمترین 432p ولی اغلب محدوده 40 تا 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود که حتی می تواند تا 20 و خورده ای در نبرد با باس های پر استرس کاهش یابد.

- کیفیت تصویر آن به دلیل وضوح بسیار پایین بسیار ضعیف است.

- در سریز اس گاهی بازی برای چند ثانیه در فریم های تک رقمی اجرا میشه که نهایت پس از چند ثانیه در نرخ فریم معمولی قرار می گیرد. این قضیه به نسبت زمان لانچ بهتر شده ، اما این مشکل همچنان پابرجاست.

سری X:

- هر منطقه ای که سری S به 30 یا 40 فریم در ثانیه کاهش پیدا میکنه، SX تقریباً ۶۰‌ فریم را حفظ می کنه اما همان نبرد با باس فایت ها و در حالت استرس می تواند تا فریم ریت را اواسط 40 کاهش بده، در حالی که سری S به اواسط لیگ 20 کاهش پیدا میکنه.

- رزولوشن داینامیک 1152p با کمترین حد پایین 684p .
سقف DRS هنگام نگاه کردن به آسمان به بالاترین حد خودش میرسه.

- با اینکه چند پچ منتشر شده اما هنوز استارتر زیاد هنوز وجود داره که می تونه برای چند ثانیه فریز کامل بازی تا فریم ریت 00 را ایجاد کنه.

- بستن و راه اندازی مجدد بازی این مشکل را برطرف می کند.


PS5:

- از نظر تنظیمات بصری و رزولوشن با Series X کاملا یکسان است.

- از نظر مشکلات افت فریم و استاتر PS5 از هر دو کنسول اکسباکس بهتر است زیرا استاتر پیمایشی کمتری نسبت به Xbox ها دارد. هیچ کدام از این دو کنسول در حفظ 60 فریم در ثانیه کار خوبی انجام نمی دهند، اما PS5 اوضاع فریم ریت بهتری دارد.


View attachment 318355


حالت کوالیتی :

- در حالت کوالیتی ( 30 فریم بر ثانیه) رزولوشن PS5 و SX از بازه 1296p تا 1620p است

- بطور کلی لغزش های عظیمی که در حالت پروفومنس دیده می شوند در حالت کوالیتی دیده نمی شوند بجز افت فریم های بسیار کوچک تک رقمی.

- همچنین حالت کوالیتی همچنین دارای کیفیت سایه بالاتر، نورهای حجمی بالاتر، SSR با کیفیت بالاتر است.

- تفاوت در سایه ها و جئومتری و LoD نیز به نفع حالت کوالیتی وجود دارد.

- DF هنوز حالت عملکرد را توصیه می کنه، اما واضح است که حالت کوالیتی نیز قابل چشم پوشی نیست.

- در زمان لانچ نسخه PS5 مشکل لود شاخ و برگ داشت که از طریق پچ های پس از لانچ این مشکل برطرف شده است.

- سری S دارای کیفیت بافت و جئومتری پایینتری است.

نتیجه گیری:

- بطور کلی این هزینه ای است که باید برای رسیدن به ۶۰ فریم با Lumen و Nanite پرداخت کنید.

- سایر ویژگی‌ها: در حال حاضر هیچ تنظیمی برای غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی در PS5 وجود ندارد و هیچ راهی برای تغییر گزینه‌های HUD (که در ناحیه Overscan قرار می‌گیرند) در Xbox وجود ندارد.
افت فریم ریت رو گفته تو هر دو کنسول برابر هست و اون استاتر و مشکل Hitching هست که در ps5 کمتره... کجا گفته فریم ریت توی PS5 بهتره؟
یه جایی هم که Hitching در XSX خیلی زیاد بوده وقتی بازی رو ری استارت کرده این مشکل برطرف شده.
 
آخرین ویرایش:
بررسی Lords of the fallen توسط دیجیتال فاندری:


- بازی ساخته شده در Unreal Engine 5

- به طور گسترده ای از Nanite و Lumen استفاده میکنه.

- کاملا نسل بعدی که فقط برای کنسول های نسل جدید ساخته شده.

- مکانیک سوئیچینگ قلمرو چشمگیر است اما بازی حتی پس از گذشت یک ماه از پچ ها در زمان راه اندازی پایداری با ثباتی ندارد.

- بازی دارای دو حالت کوالیتی 30 فریم در ثانیه و حالت پروفومنس 60 فریم در ثانیه است.

حالت پروفومنس :

سری S:

- بدترین شکل قضیه است. حالت پروفومنس با وجود اینکه 720p داینامیک هست با بازه کمترین 432p ولی اغلب محدوده 40 تا 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود که حتی می تواند تا 20 و خورده ای در نبرد با باس های پر استرس کاهش یابد.

- کیفیت تصویر آن به دلیل وضوح بسیار پایین بسیار ضعیف است.

- در سریز اس گاهی بازی برای چند ثانیه در فریم های تک رقمی اجرا میشه که نهایت پس از چند ثانیه در نرخ فریم معمولی قرار می گیرد. این قضیه به نسبت زمان لانچ بهتر شده ، اما این مشکل همچنان پابرجاست.

سری X:

- هر منطقه ای که سری S به 30 یا 40 فریم در ثانیه کاهش پیدا میکنه، SX تقریباً ۶۰‌ فریم را حفظ می کنه اما همان نبرد با باس فایت ها و در حالت استرس می تواند تا فریم ریت را اواسط 40 کاهش بده، در حالی که سری S به اواسط لیگ 20 کاهش پیدا میکنه.

- رزولوشن داینامیک 1152p با کمترین حد پایین 684p .
سقف DRS هنگام نگاه کردن به آسمان به بالاترین حد خودش میرسه.

- با اینکه چند پچ منتشر شده اما هنوز استارتر زیاد هنوز وجود داره که می تونه برای چند ثانیه فریز کامل بازی تا فریم ریت 00 را ایجاد کنه.

- بستن و راه اندازی مجدد بازی این مشکل را برطرف می کند.


PS5:

- از نظر تنظیمات بصری و رزولوشن با Series X کاملا یکسان است.

- از نظر مشکلات افت فریم و استاتر PS5 از هر دو کنسول اکسباکس بهتر است زیرا استاتر پیمایشی کمتری نسبت به Xbox ها دارد. هیچ کدام از این دو کنسول در حفظ 60 فریم در ثانیه کار خوبی انجام نمی دهند، اما PS5 اوضاع فریم ریت بهتری دارد.


View attachment 318355


حالت کوالیتی :

- در حالت کوالیتی ( 30 فریم بر ثانیه) رزولوشن PS5 و SX از بازه 1296p تا 1620p است

- بطور کلی لغزش های عظیمی که در حالت پروفومنس دیده می شوند در حالت کوالیتی دیده نمی شوند بجز افت فریم های بسیار کوچک تک رقمی.

- همچنین حالت کوالیتی همچنین دارای کیفیت سایه بالاتر، نورهای حجمی بالاتر، SSR با کیفیت بالاتر است.

- تفاوت در سایه ها و جئومتری و LoD نیز به نفع حالت کوالیتی وجود دارد.

- DF هنوز حالت عملکرد را توصیه می کنه، اما واضح است که حالت کوالیتی نیز قابل چشم پوشی نیست.

- در زمان لانچ نسخه PS5 مشکل لود شاخ و برگ داشت که از طریق پچ های پس از لانچ این مشکل برطرف شده است.

- سری S دارای کیفیت بافت و جئومتری پایینتری است.

نتیجه گیری:

- بطور کلی این هزینه ای است که باید برای رسیدن به ۶۰ فریم با Lumen و Nanite پرداخت کنید.

- سایر ویژگی‌ها: در حال حاضر هیچ تنظیمی برای غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی در PS5 وجود ندارد و هیچ راهی برای تغییر گزینه‌های HUD (که در ناحیه Overscan قرار می‌گیرند) در Xbox وجود ندارد.
خب من بعد از پرفورمنس AW2 و جشن و پایکوبی باکس فنا، خیال میکردم دیگه هر بازی از این به بعد بررسی بشه، روی XSX بهینه تر و شفاف تر و با ثبات ترِ که! چیکار دارن میکنن دولوپرا؟ چرا تولز ها رو قاطی میکنن یکی در میون استفاده نمیکنن ازشون؟

پ.ن: مایکروسافت جایی گفته بود کنسول پایه نسل 9 ما SS هست و میان نسلی ما SX و ما نیازی به نسخه میان نسلی دیگه ای نداریم درسته؟

رزولشون 432P چه سمیه دیگه؟ مگه PS2 ـه؟؟؟
 
احیانا الکس باقالی توییت نزده که بالاخره از CU های بیشتر داره استفاده میشه ؟
آخه بعد سه سال سر یه بازی یهو احساس کردن از این قدرت ماورایی نهفته 70درصدی داره استفاده میشه
آلن ویک روی SX عالی اجرا میشه ولی روی PS5 مشکلاتی داره. این موضوع چه ربطی به یه بازی داغون از لحاظ بهینه سازی داره؟ همین LOTF توی PS5 اگه پرفکت بود بعد میتونستید مقایسه کنین. این بازی، جاهایی که عملکرد قابل قبول داره هم تفاوت بین دوتا کنسول ناچیزه. برخلاف آلن ویک.
 
افت فریم ریت رو گفته تو هر دو کنسول برابر هست و اون استاتر و مشکل Hitching هست که در ps5 کمتره...
یه جایی هم که Hitching در XSX خیلی زیاد بوده وقتی بازی رو ری استارت کرده این مشکل برطرف شده.
دیگه کار بجایی رسیده تحریف میکنید ...
مستقیم DF گفت نسخه ps5 بهتر اجرا میشه :





رزولشون 432P چه سمیه دیگه؟ مگه PS2 ـه؟؟؟
بازیا ps2 با رزولوشن 480P اجرا میشدن نه 432P .
 
دیگه کار بجایی رسیده تحریف میکنید ...
مستقیم DF گفت نسخه ps5 بهتر اجرا میشه :






بازیا ps2 با رزولوشن 480P اجرا میشدن نه 432P .
من دارم در مورد فریم ریت صحبت میکنم که DF به وضوح میگه افت فریم در هر دو کنسول برابر هست. اینی ک شما گذاشتی برتری کلی در اجرا رو میگه که PS5 بخاطر مشکل کمتر در فریم تایم و Hitching در کل تو مد Performance بهتره.
لطفا درست بخونید و بشنوید...
 
آخرین ویرایش:
دیگه کار بجایی رسیده تحریف میکنید ...
مستقیم DF گفت نسخه ps5 بهتر اجرا میشه :






بازیا ps2 با رزولوشن 480P اجرا میشدن نه 432P .
دقیقا تو اون ویدیو که گذاشتم گراف و FPS مشخصه کدوم پلتفرم بهتره نیازی به بحث با این افراد هم نیست .

در مورد Alan Wake 2 هم یه چیزی بگم. اینجا مشکل سخت افزار PS5 نیست. مشکل مش شیدر هست که رو PS5 مجبورن با شبیه سازی اجراش کنن. اگر رمدی پچی بده که بازیو رو PS5 با Vulkan API اجرا کنه تمام مشکلات افت فریم PS5 هم حل میشه.
این مثل همون قضیه VRS عه که رو سریز سخت افزاری و PS5 نرم افزاریه.
با Vulkan قشنگ فریم ریت بوست میشه همون طور که با مود تونستن برای کارت‌های سری 1000 اینکارو بکنن تا ۵۰ درصد افزایش فریم داشتند.
کلا تجربه این یکسال گذشته نشون داده با بازیهای با Unreal Engine 4 / 5 رو PS5 خیلی بهتر اجرا میشه.

Callisto Protocol
Hogwarts Legacy
Atomic Hearts
Gotham Knights
Immortals Aveum
Ghostwire Tokyo
Starwars Jedi Survivor
Lords of the Fallen
همگی عملکرد بهتری داشتند روی PS5

نصف بیشتر بازیها با همین انریل هستند نه NorthLight Engine یا Proprietary Engine که فقط اختصاصی یه استودیو خاص هستند .
 
آخرین ویرایش:
آلن ویک روی SX عالی اجرا میشه ولی روی PS5 مشکلاتی داره. این موضوع چه ربطی به یه بازی داغون از لحاظ بهینه سازی داره؟ همین LOTF توی PS5 اگه پرفکت بود بعد میتونستید مقایسه کنین. این بازی، جاهایی که عملکرد قابل قبول داره هم تفاوت بین دوتا کنسول ناچیزه. برخلاف آلن ویک.
از اول نسل
هر بازی که رو PS5 بهتر اجرا بشه :
مشکل بهینه سازی داره
هر بازی که رو SX بهتر اجرا بشه :
قدرت فوق العاده کنسول

تیپیکال مایکروفن :D
 
انقدر اوضاع خیطه که به همچین بازی داغونی از لحاظ پرفورمنس استناد میکنن:دی
Lords of the Fallen رو حداقل ۶ ماه دیگه و بعد از چندین پچ باید بازی کرد. الان کاملا تجربه آزاردهنده و ناپایداری بهتون میده رو تمام پلتفرم ها.
 
انقدر اوضاع خیطه که به همچین بازی داغونی از لحاظ پرفورمنس استناد میکنن:D
Lords of the Fallen رو حداقل ۶ ماه دیگه و بعد از چندین پچ باید بازی کرد. الان کاملا تجربه آزاردهنده و ناپایداری بهتون میده رو تمام پلتفرم ها.
همچین بازی داغونی انریل 5 عه!!!
نسل بعدی ترین و پرکاربردین انجین بین بازیساز ها که سالهای آینده اکثرا رو همین انجین بازی میسازن. تکنیک های خفنی مثل ننایت و لومن داره. اینکه رو Series انقدر داغونه مشکل کنسوله .
ویچر ۴، هلبلید و فیبل هم با همین انجین هستن .
 
استاروارز و RE4 و اون همه بازی که رو PS5 بهتر بودن بازی داغونن حتما :D تازه 90% بازیا هم که عین هم اجرا میشن
تیپیکال مایکروفن 2
علاوه بر اینا سایبرپانک و Armored Core هم با اختلاف روی PS5 بهتر بود. انریل هم نیستن.
 
همچین بازی داغونی انریل 5 عه!!!
نسل بعدی ترین و پرکاربردین انجین بین بازیساز ها که سالهای آینده اکثرا رو همین انجین بازی میسازن. تکنیک های خفنی مثل ننایت و لومن داره. اینکه رو Series انقدر داغونه مشکل کنسوله .
ویچر ۴، هلبلید و فیبل هم با همین انجین هستن .
تفاوت من با شما تو این تاپیک اینه که من فقط اخبار کیفیت اجرایی بازیها رو ترجمه میکنم و میگذارم، اما شما ۹۰ درصد مواقع داری تحلیل های من درآوردی و نظرات شخصی خودت رو تو این تاپیک میگی:دی یعنی اگه اسم تاپیک رو ببینیم، اکثر پست هات اینجا اسپمه.

لینک بررسی بازی توسط DF:

Lords of the Fallen is a stunning UE5 Soulslike with ongoing tech issues

Despite several patches being logged to its name already, the Lords of the Fallen reboot unfortunately still has plenty of issues on console.

It's still a compromised experience on PS5 and Series X today
, and once again Xbox Series S finds itself out of its depth in attempting to balance performance with visual quality.
 
استودیو لاریان گفته برای پورت کردن Baldur's Gate 3 روی Series S تونستن بازی رو جوری بهینه سازی کنن که ۳۴ درصد کمتر رم مصرف کنه. همینطور اشاره کردن که این بهینه سازی درنهایت به نفع بقیه پلتفرم ها هم تموم میشه.

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or