اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 317176

این تازه با وجود VRS عه که رزولوشن داخلی رو نصف کرده :-"
من نقض حرف خودت در مورد ثبات رو‌ اوردم. در‌مورد چیز دیگه‌ای حرف نزدم.


در‌مورد تکنولوژی‌ها هم اگر‌مورد اسنفاده قرار نگیرن. همین AW II رو full HD ۶۰ فریم هم‌ بهمون‌ نمیدن!
یوقتایی ناتوانی سازنده‌س، مشکلات انجین هست و‌ خیلی چیزای دیگه. یجا بهتر‌کار می‌کنه، یجا بدتر.
 
در مورد DF
متاسفانه دوستان کلا حافظه ندارن که کی کنسول های مایکروسافت معرفی و تبلیغ می کرد :-??
کی بود که یکی از بزرگترین دروغ ها تاریخ گیم منتشر کرد
View attachment 317163

Just how capable and how powerful is Xbox Series X's ray tracing power? Join Alex Battaglia and John Linneman for a much closer look at the Minecraft DXR demo - with direct feed capture straight from an Xbox Series X console
کدوم کانال ادعا می کرد سری X توان اجرا path tracing داره و همزمان قدرت PS5 زیر سوال می برد ؟

کدوم کانال مدافع اصلی سری S بود ؟
View attachment 317170

معجزه VRR کجا رفت ؟
چند ماه قبل از لانچ تا همین پارسال DF صد ها بار VRR تکرار می کرد (:|
PS5 در بازی ها تا 15 فریم برتری داشت در مقابل DF چی می گفت ؟
با وجود VRR نسخه XBOX برتری داره :))
با معجزه VRR افت فریم اهمیتی نداره :))

چرا بعد اپدیت VRR PS5 یکدفعه همه چیز تغییر کرده ؟

بعد از 394 صفحه و کلی مطلب و ... تازه یادت آمده اینارو بگی ؟ 394 صفحه هر 10 تا پستش ، 8 تاش از DF و این منبعه ! خوبه هر سال جایزه بهترین گرافیک و ... رو که هر طرفی میده همه میان سریع میذارن و به به و چه چه می کنن ! حالا یهو شد غیر معتبر ؟! نه عزیزم ، کنسول مورد علاقت در حال حاضر در بهترین گرافیکی که تا حالا در یک گیم کنسولی آمده داره نزدیک به 20% FPS کمتری از کنسول رغیب میده :D این فکت رو بپذیر و یک لیوان آب سرد بنوش :D
پ.ن : داریم میریم باسه صفح 5 م :D سوپرایز اول غیر معتبر بودن DF و بعد Alex حالا غش کردن DF به سمت ایکس باکس ، بریم صفحه بعد ببینیم عجایب جدید چی رو میشه :D
 
بعد از 394 صفحه و کلی مطلب و ... تازه یادت آمده اینارو بگی ؟ 394 صفحه هر 10 تا پستش ، 8 تاش از DF و این منبعه ! خوبه هر سال جایزه بهترین گرافیک و ... رو که هر طرفی میده همه میان سریع میذارن و به به و چه چه می کنن ! حالا یهو شد غیر معتبر ؟! نه عزیزم ، کنسول مورد علاقت در حال حاضر در بهترین گرافیکی که تا حالا در یک گیم کنسولی آمده داره نزدیک به 20% FPS کمتری از کنسول رغیب میده :D این فکت رو بپذیر و یک لیوان آب سرد بنوش :D
پ.ن : داریم میریم باسه صفح 5 م :D سوپرایز اول غیر معتبر بودن DF و بعد Alex حالا غش کردن DF به سمت ایکس باکس ، بریم صفحه بعد ببینیم عجایب جدید چی رو میشه :D
یجوری صحبت میکنی انگار بازی رو ایکس باکس 60 فریمه و رو فایو از اول تا آخر 50!!

جز چند نقطه مشخص فایو بدون مشکل 60 فریم میده.
===

قدرت ایکس باکس رو هم دیدیم. قادر نیست استارفیلد و ردفال رو شصت فریم اجرا کنه با اون گرافیک عتیقه!

====

از نظر فنی هم Spider-Man 2 فنی ترین بازی کنسولی موجوده با اختلاف. 60 فریم RT رو هیچ بازیی حتی نزدیکش هم نمیشه.
 
نه عزیزم ، کنسول مورد علاقت در حال حاضر در بهترین گرافیکی که تا حالا در یک گیم کنسولی آمده داره نزدیک به 20% FPS کمتری از کنسول رغیب میده :D این فکت رو بپذیر و یک لیوان آب سرد بنوش :D
۲۰ درصد فریم بالاتر؟
چیزی که شما میگی یعنی سر تا ته بازی فریم یکی ۶۰ هست اون یکی ۴۹.این معنای حرف شماس که خب دروغی بیش نیس ، نسخه Ps فقط تو چند صحنه فریم دراپ داره که بخوایم مثل شما درصد بگیریم ، تو کل بازی ۲-۳ درصد هم نمیشه این اختلاف.
شما فنای ایکس باکس که همه چیز رو باختین ، اخلاق رو نبازید حداقل :D
 
به خدای بخارست قسم اینا ایستگاه مارو گرفتن.

۳۰ فریم بودن استارفیلد رو با کدوم فرمول فیزیک کوانتوم به قدرت ps5 ربط دادید؟

دوست عزیز شما موقعی میتونی این حرف رو بزنی که استارفیلد رو یه کنسول دیگه ۶۰ فریم باشه.

چند وقت پیش هم لودینگای استارفیلد رو دلیل برتری ps5 و sdd میدونستن.

کانال تلگرامتون رو ارتقا بدید یا یه سایت و مجله معتبر بزنید اسمش هم بزارید تورو تورو گیمرز.

امتیاز واقعی،فروش واقعی،df واقعی،عدم رشد گیم پس واقعی، رو به بقیه تورو گیمرزهای دنیا ارائه کنید.
اول هر جمله هم همونطور که گفته بودیم بزارید، باکلاسه
 
به خدای بخارست قسم اینا ایستگاه مارو گرفتن.

۳۰ فریم بودن استارفیلد رو با کدوم فرمول فیزیک کوانتوم به قدرت ps5 ربط دادید؟

دوست عزیز شما موقعی میتونی این حرف رو بزنی که استارفیلد رو یه کنسول دیگه ۶۰ فریم باشه.

چند وقت پیش هم لودینگای استارفیلد رو دلیل برتری ps5 و sdd میدونستن.

کانال تلگرامتون رو ارتقا بدید یا یه سایت و مجله معتبر بزنید اسمش هم بزارید تورو تورو گیمرز.

امتیاز واقعی،فروش واقعی،df واقعی،عدم رشد گیم پس واقعی، رو به بقیه تورو گیمرزهای دنیا ارائه کنید.
اول هر جمله هم همونطور که گفته بودیم بزارید، باکلاسه
اوه نو...

پس فهمیدیم که ایکس باکس بیشتر از پلی استیشن میفروشه
همچنین فهمیدیم پلیرهای گیم پس از پلاس بیشترن
در ادامه متوجه شدیم سود ایکس باکس از پلی استیشن بیشتره
همینطور بازی های با متای بالای 90 بیشتری نسبت به پلی استیشن منتشر کردن
و گوتی های بیشتری بردن به اضافه اینکه سرعت لود بازی هاشون هم کمتره و توی تمام بازی ها ویژوالی و فریم ریتی وضعیت بهتری میدن.

اوکی ما کانال تلگرام عوض میکنیم، ولی شما رو چجوری از دنیای موازی منتقل دنیای واقعی که همه اینا برعکسشه بکنیم؟؟
 
اوه نو...

پس فهمیدیم که ایکس باکس بیشتر از پلی استیشن میفروشه
همچنین فهمیدیم پلیرهای گیم پس از پلاس بیشترن
در ادامه متوجه شدیم سود ایکس باکس از پلی استیشن بیشتره
همینطور بازی های با متای بالای 90 بیشتری نسبت به پلی استیشن منتشر کردن
و گوتی های بیشتری بردن به اضافه اینکه سرعت لود بازی هاشون هم کمتره و توی تمام بازی ها ویژوالی و فریم ریتی وضعیت بهتری میدن.

اوکی ما کانال تلگرام عوض میکنیم، ولی شما رو چجوری از دنیای موازی منتقل دنیای واقعی که همه اینا برعکسشه بکنیم؟؟
میگم ایستگاه مارو گرفتید،میگید نه

هرچی کنسول بیشتری فروش بره رو سطح ادعای فنهاش تاثیر میزاره؟

چون سونی کنسول بیشتری از ماکروسافت میفروشه پس یه پی اس فن میتونه استارفیلد رو شکست تجاری بدونه؟

چون بازیهای سونی گوتی گرفتن یه پی اس فن میتونه نمرات بازیهای اکس باکس رو کیلویی بدونه؟

الان سرعت لود کمتر بازیهای سونی باعث شده df رو فن اکس بدونید؟
 
بعد از 394 صفحه و کلی مطلب و ... تازه یادت آمده اینارو بگی ؟ 394 صفحه هر 10 تا پستش ، 8 تاش از DF و این منبعه ! خوبه هر سال جایزه بهترین گرافیک و ... رو که هر طرفی میده همه میان سریع میذارن و به به و چه چه می کنن ! حالا یهو شد غیر معتبر ؟! نه عزیزم ، کنسول مورد علاقت در حال حاضر در بهترین گرافیکی که تا حالا در یک گیم کنسولی آمده داره نزدیک به 20% FPS کمتری از کنسول رغیب میده :D این فکت رو بپذیر و یک لیوان آب سرد بنوش :D
پ.ن : داریم میریم باسه صفح 5 م :D سوپرایز اول غیر معتبر بودن DF و بعد Alex حالا غش کردن DF به سمت ایکس باکس ، بریم صفحه بعد ببینیم عجایب جدید چی رو میشه :D
سلطان باز هم فراموشی گرفتی ؟ یادت نمیاد ؟ تهدید می کردی که بعد از لانچ قدرت واقعی 12 ترافلاپس تو تاپیک کیفیت اجرایی خواهیم دید ؟ حیف تاپیک VS حذف کردن :))
قصه های قبل از لانچ کنسول هیچ
فراموش کردی سر ماجرایی TOOLS و بهانه های عجیب و غریب DF چقد بحث کردم
یه دوره یکساله DF ( با علم به اینکه بکوراد PS5 به رزولوشن PS4PRO محدود شده ) چنین تیتر های میزد
البته هیچ دلیل خاصی پشت این تیتر ها نبود ^#(^^#(^^#(^
1698834872982.jpeg
من هم هر بار همینجا توضیح میدادم که مشکل بکوارد (:|
و..
در مورد اختلاف کنسول ها هم حیف که تاپیک VS حذف شده :)) ادعا های شما قبل از لانچ چی بود و 3 سال بعد از عرضه چه اتفاقی افتاده :))

چرا الکی پیچیدش میکنی :D
مسئله خیلی ساده ای مطرح کردم، بالاخره اگه بنظرت بررسی هاشون مشکل دارن یعنی منبع معتبری نیست و نباید بهش استناد بشه ولی خب میبینیم این تاپیک داره با محتوای DF میچرخه اکثر مواقع، هم اکس باکس فنا میزارن هم پلی استیشن فنا.

مثل این میمونه بیای بگی رسانه EA چرت و پرت دروغ تحویل میده بعد که یکی از خبراش همسوی افکارت بود شروع کنی بهش استناد کردن.
کفتم
صرفا در کالت مذهبیه که رهبر هر چیزی که بگه ( هر چیزی ) پیروان چشم بسته باید قبول می کنن
شما ادعا می کنی df هیچ اشتباهی نداره ؟
نسخه کنسولی minecraft rtx کجاست ؟
معجزه VRR کجا رفت ؟
قصه های سری S کجا رفت ؟
 
آخرین ویرایش:
IGN هم الن ویک ۲ رو از لحاظ فنی بررسی کرد و در مقایسه Series X و PS5 تاکید کرد که تفاوت آشکاری در فریم دهی دارن و Series X در هر دو مود برتری داره.

Screenshot_20231108_140910_YouTube.jpg Screenshot_20231108_141524_YouTube.jpg

البته این در تمام طول بازی نیست و در بسیاری از قسمت ها هر دو روی ۳۰ و ۶۰ ثابت هستند ولی در محیط های سنگین تر Series X میتونه برتری خودش رو نشون بده.

وضعیت Series S رو هم از لحاظ فریم دهی خوب میدونه، ولی فکر میکنه رزولوشن بازی بیش از حد پایینه و بهتر بود کمی رزولوشن بالاتر استفاده میکردن و از برخی افکت ها کم میکردن.

یک ویژگی جدید انجین Northlight رو استفاده از Mesh shading و رندر meshlet ها میدونه که کاملا gpu-driven شده و دیگه با cpu کار نمیکنه. نتیجش هم این بوده که LoD دیگه اصلا قابل دیدن نیست و pop-in نداریم. این موضوع در آنریل ۵ و Nanite هم استفاده شده. البته در AW2 این بطور کامل و در همه چیز استفاده نشده و در مدل کاراکترها و بعضی پوشش های گیاهی و سایه ها هنوز کمی pop-in میبینیم، اما بسیاری از جزئیات دیگه pop-inی به اون صورت ندارن.
 
دیجیتال فاندری در آخرین weekly direct خودش، اومده Spider-Man 2 رو روی آهسته ترین SSD موجود برای PS5 تست کرده. حتی اومدن این SSD رو دستکاری کردن، جوری که سرعتش 1.7gb/s شده (یعنی کمتر از سرعت SSD اکس باکس سریز که 2.4gb/s هستش). جالبه که بازی بدون هیچ مشکلی اجرا میشه و تمام قسمت های traversal و پورتال ها و ... هم به همون شکل کار میکنه:دی

 
دیجیتال فاندری در آخرین weekly direct خودش، اومده Spider-Man 2 رو روی آهسته ترین SSD موجود برای PS5 تست کرده. حتی اومدن این SSD رو دستکاری کردن، جوری که سرعتش 1.7gb/s شده (یعنی کمتر از سرعت SSD اکس باکس سریز که 2.4gb/s هستش). جالبه که بازی بدون هیچ مشکلی اجرا میشه و تمام قسمت های traversal و پورتال ها و ... هم به همون شکل کار میکنه:D

پس میشه نتیجه گرفت هنر و مهارت و سرمایه اصلی پلی استیشن سخت افزارش نیست، "سازنده" هاش و استودیو و دو هاشه :D

یعنی اینسامنیاک و باقی >>>>>>>>>>>> خفن ترین سخت افزار،

حالا میخواد خفن ترین سخت افزار باشه (از از دی پی اس 5) یا معمولی ترین (اس اس دی سریز)

:D
 
دیجیتال فاندری در آخرین weekly direct خودش، اومده Spider-Man 2 رو روی آهسته ترین SSD موجود برای PS5 تست کرده. حتی اومدن این SSD رو دستکاری کردن، جوری که سرعتش 1.7gb/s شده (یعنی کمتر از سرعت SSD اکس باکس سریز که 2.4gb/s هستش). جالبه که بازی بدون هیچ مشکلی اجرا میشه و تمام قسمت های traversal و پورتال ها و ... هم به همون شکل کار میکنه:D

ببین صدبار تو این فروم و تو این تاپیک گفته شد خود اون ssd مطرح نیست. PS5 یه بازه ای از حافظه های SSD رو ساپورت می‌کنه و DF هم اومده پایین ترین حد بازه ای که PS5 ساپورت میکنه رو تست زده . خب تا اینجا اوکی .
ولی تو بحث دیتا استریم این مهم نیست، مهم اون بلاک ssd و اون چیپ پردازشگری هست که در اونجا که decompression رو انجام میده. این تمام چیزی بوده که مارک سرنی در موردش حرف زده.

IMG_20231110_091935_215.jpg

همین df بارها و بارها در مورد همین قابلیت decompression که ps5 داره توضیح داده و بارها از مارک سرنی بزای این قضیه تمجید کرده.

View attachment VID_20231110_091629_099.mp4

ببین خلاصه بگم برای Decompression سه راه هست. یکی روش سنتی و قدیمی که توسط CPU انجام میشده که محدودیت های زیادی داره. یکی انداختن گردن GPU یا همون تکنیک Direct Storage که اولین بار تو همین نسخه PC بازی رچت استفاده شده ولی عوضش کارت‌های قوی میخواد. و حالت سوم PS5 که اومده یه چیپ پردازشگر جدا کار کرده فقط برای این کار. چیپ بلاک SSD کنسول PS5 انقدر کارشو خوب انجام میده که با تکنیک Kraken میتونه تا 17GB/s هم شتاب بده دیتا رو، حالا اصلا گیریم ورودی 1.7Gb/s بوده بازم مشکلی نیست و میتونه دیتا رو در حدی که برای اسپایدرمن ۲ مشکلی پیش نیاد شتاب بده.‌ اینم بگم تاحالا بازی نبوده که بخواد و بتونه از سقف سرعت کرکن استفاده کنه.
دوباره تو بحث اسپایدرمن۲ که مثال زدی سرعت اون حافظه ای که روی خود حافظه ssd نوشته شده مطرح نیست. اون چیپی مطرحه که می‌تونه دیتای خروجی از همین حافظه که گفتی سرعتش مثلا با سریز یکیه رو بگیره و بیاد اون دیتا رو بشدت سرعت بده تا بدون دخالت CPU و‌‌ GPU شتاب داده بشه به سمت Ram کنسول. این باعث میشه سربار از روی GPU و CPU برداشته بشه و دیتا از خروجی حافظه ssd تا برسه به پردازش توسط CPU و GPU برای رندر بازی ،مسیر کوتاه و با سرعتی رو طی کنه، همین باعث میشه بازی ها بدون هیچ لگی مثلا بین پورتال ها تو رچت اند کلنک سوییچ کنه یا تو‌ همین اسپایدرمن ۲ بتونه با سرعت تو شهر حرکت کنه بدون اینکه بازیساز ترس از این داشته باشه که حالا تو این سرعت بالای پرواز ،CPU بخواد فراخوانی بشه که بیا آقا مثلا تکسچرای این ساختمون رو چک کن یا مثلا این تعداد npc رو چک کن و از این صحبتا همه اینها از قبل توسط اون چیپ که گفتم پردازش میشه و در رم کنسول بارگزاری میشه.
بدون این تکنیک بالا بازی اگر اجرا هم بشه اونقدر با لگ و فریز خواهد بود که تجربه بازی نابود میشه.
حرف منو قبول نداری یا حرف df رو یا حتی حرف مارک سرنی رو آیا حرف مایکروسافت رو قبول داری ؟ این بخشی از اسنادی هست که مایکروسافت لیک شد و در اون اشاره شده که سرعت رفع فشرده سازی PS5 به لطف تکنیکی که مارک سرنی معرفی کرده از مال ما یعنی اکسباکس سریز بهتره.

IMG_20231110_090845_978.jpg
بابک جان من درک میکنم شما تنفر داری به پلی استیشن و‌ وظیفه شرعی خودت میدونی با تمام توان ترول کنی ولی عجیبه که هنوز فلسفه این ssd در ps5 رو هنوز نگرفتی. اخه اون پرانتز چی بود گذاشتی ؟ این رسما خودزنی بود (:
 
آخرین ویرایش:
بابک جان من درک میکنم شما تنفر داری به پلی استیشن و‌ وظیفه شرعی خودت میدونی با تمام توان ترول کنی ولی عجیبه که هنوز فلسفه این ssd در ps5 رو هنوز نگرفتی. اخه اون پرانتز چی بود گذاشتی ؟ این رسما خودزنی بود (:
اصل مطلب همینیه که گفتی.وگرنه شما 1000 صفحه هم توضیح علمی بدی برای این عزیزان ذره ای رو اعتقاداتشون تاثیری نداره
 
ببین صدبار تو این فروم و تو این تاپیک گفته شد خود اون ssd مطرح نیست. PS5 یه بازه ای از حافظه های SSD رو ساپورت می‌کنه و DF هم اومده پایین ترین حد بازه ای که PS5 ساپورت میکنه رو تست زده . خب تا اینجا اوکی .
ولی تو بحث دیتا استریم این مهم نیست، مهم اون بلاک ssd و اون چیپ پردازشگری هست که در اونجا که decompression رو انجام میده. این تمام چیزی بوده که مارک سرنی در موردش حرف زده.

View attachment 318297

همین df بارها و بارها در مورد همین قابلیت decompression که ps5 داره توضیح داده و بارها از مارک سرنی بزای این قضیه تمجید کرده.

View attachment 318296

ببین خلاصه بگم برای Decompression سه راه هست. یکی روش سنتی و قدیمی که توسط CPU انجام میشده که محدودیت های زیادی داره. یکی انداختن گردن GPU یا همون تکنیک Direct Storage که اولین بار تو همین نسخه PC بازی رچت استفاده شده ولی عوضش کارت‌های قوی میخواد. و حالت سوم PS5 که اومده یه چیپ پردازشگر جدا کار کرده فقط برای این کار. چیپ بلاک SSD کنسول PS5 انقدر کارشو خوب انجام میده که با تکنیک Kraken میتونه تا 17GB/s هم شتاب بده دیتا رو، حالا اصلا گیریم ورودی 1.7Gb/s بوده بازم مشکلی نیست و میتونه دیتا رو در حدی که برای اسپایدرمن ۲ مشکلی پیش نیاد شتاب بده.‌ اینم بگم تاحالا بازی نبوده که بخواد و بتونه از سقف سرعت کرکن استفاده کنه.
دوباره تو بحث اسپایدرمن۲ که مثال زدی سرعت اون حافظه ای که روی خود حافظه ssd نوشته شده مطرح نیست. اون چیپی مطرحه که می‌تونه دیتای خروجی از همین حافظه که گفتی سرعتش مثلا با سریز یکیه رو بگیره و بیاد اون دیتا رو بشدت سرعت بده تا بدون دخالت CPU و‌‌ GPU شتاب داده بشه به سمت Ram کنسول. این باعث میشه سربار از روی GPU و CPU برداشته بشه و دیتا از خروجی حافظه ssd تا برسه به پردازش توسط CPU و GPU برای رندر بازی ،مسیر کوتاه و با سرعتی رو طی کنه، همین باعث میشه بازی ها بدون هیچ لگی مثلا بین پورتال ها تو رچت اند کلنک سوییچ کنه یا تو‌ همین اسپایدرمن ۲ بتونه با سرعت تو شهر حرکت کنه بدون اینکه بازیساز ترس از این داشته باشه که حالا تو این سرعت بالای پرواز ،CPU بخواد فراخوانی بشه که بیا آقا مثلا تکسچرای این ساختمون رو چک کن یا مثلا این تعداد npc رو چک کن و از این صحبتا همه اینها از قبل توسط اون چیپ که گفتم پردازش میشه و در رم کنسول بارگزاری میشه.
بدون این تکنیک بالا بازی اگر اجرا هم بشه اونقدر با لگ و فریز خواهد بود که تجربه بازی نابود میشه.
حرف منو قبول نداری یا حرف df رو یا حتی حرف مارک سرنی رو آیا حرف مایکروسافت رو قبول داری ؟ این بخشی از اسنادی هست که مایکروسافت لیک شد و در اون اشاره شده که سرعت رفع فشرده سازی PS5 به لطف تکنیکی که مارک سرنی معرفی کرده از مال ما یعنی اکسباکس سریز بهتره.

View attachment 318295
بابک جان من درک میکنم شما تنفر داری به پلی استیشن و‌ وظیفه شرعی خودت میدونی با تمام توان ترول کنی ولی عجیبه که هنوز فلسفه این ssd در ps5 رو هنوز نگرفتی. اخه اون پرانتز چی بود گذاشتی ؟ این رسما خودزنی بود (:
نکته اول: برای ترول کننده ها هیچکدوم از این توضیحات فایده ای نداره. چون اون قسمت منطق و... خاموشه تو اینا. به قصد تیکه انداختن و کل کل و VS پست میزاره. حتی تاپیک هایی که بزرگ روش زدن کل کل و مقایسه ممنوع، باز دوباره همین ایشون سر و کله ش به عنوان نفر اول پیدا میشه یه چیزی میفرسته و بحث رو VS میکنه! اینجام همینه.

نکته دوم: اگر به خاطر SSD و مشخصات و سرعت و رید و رایت این قطعه، بازی های پلی استیشن با سرعت بیشتری لود میشن یا تاثیر داشت روی مراحل و تراول و غیره، پس سازنده باید توی مشخصات نسخه های PC توصیه کنه دقیقا یک SSD مثل همین مدل PS5 باید داشته باشید یا بازی اجرا نمیشه! که نداریم همچین چیزی.

سخن نهایی: اگه SSD سریز هیچ فرقی با PS5 نداره، چرا روی استارفیلد اون همه لودینگ هست؟ چرا توی مقایسه هاش با PC، دیرتر لود میشه؟ 😉
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or