اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
AMD FSR 3 Is Coming to Consoles, Potentially Unlocking New Performance Levels, Though PS5 May Have a Problem

A technical caveat might be an extra obstacle to AMD FSR 3 implementation on PlayStation 5. FSR 3 uses a DX12-based replacement swapchain that handles the Optical Flow and Frame Generation workloads asynchronously. As explained in this GPU Open blog post

It sounds like Xbox may have an edge when it comes to AMD FSR 3 implementations, at least for the time being. Regardless, it's exciting to see the first studio confirming its intention to bring the technology to consoles. We'll make inquiries to discover whether more studios will take the same step.
 
برای کنسول سونی خیلی بد میشه اگر نیاد

ولی احتمالا سونی و amd فکری براش میکنن

الان داشتم اولین ویدئوهای fsr3 رو می دیدم
خیلی خوب کار شده fsr3 و فریم جنریشن خیلی خوب داره کار میکنه حتی رو کارتهای انویدیا
 
آخرین ویرایش:
برای کنسول سونی خیلی بد میشه اگر نیاد

ولی احتمالا سونی و amd فکری براش میکنن

الان داشتم اولین ویدئوهای fsr3 رو می دیدم
خیلی خوب کار شده fsr3 و فریم جنریشن خیلی خوب داره کار میکنه حتی رو کارتهای انویدیا

ببین این سایتهای کلیک بیت مثل wccftech اوایل حرفارو واسه FSR2 هم میزدند که PS5 ساپورت نمیکنه و این حرفها ولی خب دیدیم که در عمل چی‌شد. پس اصلا اهمیتی نداره این صحبتا.


View attachment VID_20230930_145624_373.mp4


💡 FSR 3 is going to be Open Source, meaning it will work on anything, including consoles like PS5 and Xbox Series.



🤔 Will developers be able to achieve 60 FPS more often on consoles with FSR 3, and will studios go back and update their cross-gen lineup to enable a potential 4K 120 target?



🤔 "There needs to be a reality check."

💡 AMD's recommended specs for FSR 3 indicate that the RX 6000 series performs better than the PlayStation 5 or Xbox Series X, managing expectations about the quality of FSR 3.



💭 People have unrealistic expectations that FSR 3 can magically improve a game's performance from 30 FPS to 60 FPS, but AMD states that it is meant to enhance games that already run smoothly at 60 FPS.



🤯 The gap in asynchronous compute during GPU operations can significantly reduce the time it takes for certain tasks, such as shadow passes, in console games.

دوما میدونیم که سری اکس و اس از API DX12 استفاده میکنن ولی PS5 از یه API سفارشی ساخته شده بر روی Vulkan که مبتنی بر Open GL ES هست که قابلیت پشتیبانی از DX12 را هم داره.‌
پس روی همه کنسولها اجرا میشه.

منتها طبق چیزی که DF هم میگه کلا این تکنیک ریکامندد برای PC عه و Amd سری 6000 به بالا هست که به اندازه کافی قدرت دارن که بازیها رو ۶۰ فریم اجرا کنند. ولی خب بر روی کنسولها و هرچیزی که DX12 را پشتیبانی کنه حتی کارت‌های غیر از AMD هم قابل اجراست و میتونه مثمر ثمر باشه ولی توقع اینکه بازی ۳۰ فریم رو بکنه ۶۰ فریم و از این توقعات عجیب غریب نداشته باشید
 
آخرین ویرایش:
ببین این سایتهای کلیک بیت مثل wccftech اوایل حرفارو واسه FSR2 هم میزدند که PS5 ساپورت نمیکنه و این حرفها ولی خب دیدیم که در عمل چی‌شد. پس اصلا اهمیتی نداره این صحبتا.


View attachment 311984


💡 FSR 3 is going to be Open Source, meaning it will work on anything, including consoles like PS5 and Xbox Series.



🤔 Will developers be able to achieve 60 FPS more often on consoles with FSR 3, and will studios go back and update their cross-gen lineup to enable a potential 4K 120 target?



🤔 "There needs to be a reality check."

💡 AMD's recommended specs for FSR 3 indicate that the RX 6000 series performs better than the PlayStation 5 or Xbox Series X, managing expectations about the quality of FSR 3.



💭 People have unrealistic expectations that FSR 3 can magically improve a game's performance from 30 FPS to 60 FPS, but AMD states that it is meant to enhance games that already run smoothly at 60 FPS.



🤯 The gap in asynchronous compute during GPU operations can significantly reduce the time it takes for certain tasks, such as shadow passes, in console games.

دوما میدونیم که سری اکس و اس از API DX12 استفاده میکنن ولی PS5 از یه API سفارشی ساخته شده بر روی Vulkan که مبتنی بر Open GL ES هست که قابلیت پشتیبانی از DX12 را هم داره.‌
پس روی همه کنسولها اجرا میشه.

منتها طبق چیزی که DF هم میگه کلا این تکنیک ریکامندد برای PC عه و Amd سری 6000 به بالا هست که به اندازه کافی قدرت دارن که بازیها رو ۶۰ فریم اجرا کنند. ولی خب بر روی کنسولها و هرچیزی که DX12 را پشتیبانی کنه حتی کارت‌های غیر از AMD هم قابل اجراست و میتونه مثمر ثمر باشه ولی توقع اینکه بازی ۳۰ فریم رو بکنه ۶۰ فریم و از این توقعات عجیب غریب نداشته باشید
ماکروسافت با داشتن dx12 ultimate و اگر مشکل خاصی از لحاظ latency پیش نیاد از fg استفاده نکنه داخل کنسولهاش بنظرم حماقت محض کرده
سونی هم من خوشبینم که این مسئله رو میتونه حل کنه
یه مسئله دیگه در مورد معجزه
واقعا کسی توقع معجزه نداره

بازی روی کنسول که ۳۰ فریم اجرا میشه روی مد کوالیتی
منتها به وسیله فریم جنریشن و fake فریم کمتر کسی متوجه می شه که بازی ۳۰ فریم در حال رندر هست
مسئله input lag اگر حل بشه واقعا کمتر کسی متوجه میشه ۳۰ فریم بودن بازی رو و اکثرا فکر میکنن بازی داره ۶۰ فریم اجرا میشه.
این واقعا کمک میکنه و بنظرم خیلی تاثیر گذاره
 
مشکل الان فریم پایین نیست. مشکل افت فریمه از اول نسل کنسولا درگیرن‌. این FSRها همین افت فریم هارو پوشش بدن کافیه. ۳۰ افت فریم داره بهتر از ۶۰ که تا ۴۰ بیاد پایین.
 
ببین این سایتهای کلیک بیت مثل wccftech اوایل حرفارو واسه FSR2 هم میزدند که PS5 ساپورت نمیکنه و این حرفها ولی خب دیدیم که در عمل چی‌شد. پس اصلا اهمیتی نداره این صحبتا.
خود شما آمار از vgchartz می زاری که عالم و آدم می دونن فیک ترین سایت کل اینترنت اه. بعد به Wccftech لیبل کلیک بیتی می چسبونی؟ :))
----
متن خبر هم اشاره به این می کنه که در حال حاضر UE داره آپشن FSR 3 رو روی سیستم های غیر ویندوزی با استفاده از RHI ارائه می ده اما به خاطر Async نبودنش در برخی شرایط باعث کاهش پرفرومنس FSR 3 می شه.
----
از اونجایی که این اتفاق تو لایه درایور میفته احتمالا به زودی با پیاده سازی API مشابهی مشکلش حل می شه.
 
اگه FSR3 بیارن رو کنسول ها دیگه کی میخواد به بهونه 60fps کنسول میان نسلی فرو کنه تو چشم گیمر جماعت؟
برخلاف بقیه، بعید می‌دونم چنین چیزی روی کنسول ها بیاد بنا به یکسری دلایل خاص
 
اگه FSR3 بیارن رو کنسول ها دیگه کی میخواد به بهونه 60fps کنسول میان نسلی فرو کنه تو چشم گیمر جماعت؟
برخلاف بقیه، بعید می‌دونم چنین چیزی روی کنسول ها بیاد بنا به یکسری دلایل خاص
حقیقت اینه سود نرم افزار از سخت افزار خیلی بیشتره، دوباره بخوان سخت افزار میان نسلی با ضرر بفروشن تا بعد 1 سال سر به سر بشه منطقی نیست، اتفاقا از خداشونه بتونن روی همین سخت افزار فعلی مدت بیشتری بمونن
حالا هزینه طراحی و توسعه کنسول جدید هم به کنار
چیزی که احتمالا ریلیز بشه نسخه اسلیم هست که حاشیه سود کنسول رو بالا ببرن
 
حقیقت اینه سود نرم افزار از سخت افزار خیلی بیشتره، دوباره بخوان سخت افزار میان نسلی با ضرر بفروشن تا بعد 1 سال سر به سر بشه منطقی نیست، اتفاقا از خداشونه بتونن روی همین سخت افزار فعلی مدت بیشتری بمونن
حالا هزینه طراحی و توسعه کنسول جدید هم به کنار
چیزی که احتمالا ریلیز بشه نسخه اسلیم هست که حاشیه سود کنسول رو بالا ببرن
اکسباکس رو نمیدونم ولی PS5 Pro قطعی هست اومدنش
 
خوب بررسی Forza Motor Sport هم توسط DF آمده:
اولا بازی نسبت به سلقف خودش یعنی FM7 پیشرفت های خوبی داشته.
دار و درخت ها Foliage به طور ویژه بهبود داشتن تو نسخ قبلی دو بعدی بودن خیلیا که اینجا سه بعدی شدن.
سایه ها در برخی از اجسام ثابت که در فورزای قبلی به صورت Baked بودن الان دینامیک شدن ولی با 15 فریم در ثانیه. رزولوشن رندرشون هم نسبت به نسل قبلی فورزا کاهش پیدا کرده.


ابرها هم بصورت والیومتریک در اومدن ولی وابسته به حرکت ماشین در پیست هستن. یعنی اگر ماشین رو نگه دارید ابرها هم از حرکت می ایستند. در نسل قبل هم به همین صورت بود.


برخ از تغییراتی که در پیست ها در دنیای واقعی اعمال شدند در بازی هم آپدیت شدن و به شکل امروزیشون در اومدن. مثلا در پیست سیلوراستون جای چادرها تغییر کردن که در بازی هم اصلاح شدن.


تماشاگرها برعکس نسخ قبلی بیلبرد دو بعدی نیستند و سه بعدی شدن. ولی با مدل های بسیار بی کیفیت و تعداد تماشاگرها هم خیلی کاهش داشته. این کار احتمالا به علت پرفرمنس انجام شده.


TF هم روی کنسول بسیار نا امید کنندست که البته در نسخه پی سی قابل تنظیمه.

ماشین های مشترک با نسخه قبلی از ابتدا طراحی نشدن و همون مدل قدیمی از بازیهای قبلی تو بازیه. در مواقع کار مشابهی که در GT5 اتفاق افتاده بود. البته بهبودهای دادن.


بحث بعدی انعکاس یا Reflection در بازیه که خوب گویا بسیار بحث براگیز شده.


در بازی سه نوع رفلکشن وجود داره. Cube Map, SSR و در نهایت ریتریسینگ. اکثر رفلکشن ها کیوب مپ هستن که در واقع تکنیک قدیمی هست و به صورت سی فریم هم اجرا میشه. مثلا وقتی در حالت دوربین روی کاپوت بازی می کنید بازی 60 فریم هست ولی انعکاس اجسام علاوه بر اینکه به دلیل کیوب مپ بودن دقیق نیستن 30 فریم هم رندر میشن که یه مقدار تو ذوق میزنه.

ری تریسنگ فقط برای انعکاس روی بدنه ماشین ها استفاده شده که فقط هم ماشین های دیگه رو نمایش میده. برای همین هم برای مثال انعکاس عکس ترک یا اجسام مثل درخت ها ری تریس نیستند. کیفیت ری تریس هم نسبتا پایینه و در مود کوآلیتی یا ری تریس پرفورمنس قابل دسترسه. اگر بخواین مد پرفورمنس بازی کنید ریس تریس وجود نخواهد داشت. فقط هم روی سریز اکس هستش.


بازی سه تا مد داره

کوآلیتی 2160p و 30 فریم
ریتریس پرفورمنس حدودا 1584pو 60 فریم
پرفرمنس حدودا 2160p و 60 فریم

در واقع در هیچ مدی شما امکان بازی بصورت 4کی و شصت فریم همراه با ریترسینگ رو ندارین.

البته به صورت میانگین هست و هر مدی در لحظات فشار پایینتر هم می یاد.

فریمریت در همه مدها خیلی پایدار هست.
 
ری تریسنگ فقط برای انعکاس روی بدنه ماشین ها استفاده شده که فقط هم ماشین های دیگه رو نمایش میده. برای همین هم برای مثال انعکاس عکس ترک یا اجسام مثل درخت ها ری تریس نیستند. کیفیت ری تریس هم نسبتا پایینه و در مود کوآلیتی یا ری تریس پرفورمنس قابل دسترسه. اگر بخواین مد پرفورمنس بازی کنید ریس تریس وجود نخواهد داشت. فقط هم روی سریز اکس هستش.
فکر کنم یادت رفت بگی که ری تریسینگ Ambient Occlusion هم داره و به شدت هم تاثیر گذار بوده تو کیفیت گرافیک بازی. از بررسی DF:

Ray-traced ambient occlusion is also absent from the performance mode. RTAO makes a surprisingly big impact on the game's visuals, greatly improving car shading and vastly increasing the fidelity of the rendering of car interiors. In areas with complex geometry, the RTAO simply makes a huge difference.

یعنی در حین بازی، دو نوع ری تریسینگ رندر میشه. RT Reflection و RTAO

در نهایت هم تاثیر RT در ویژوال به اندازه ای بوده که خودش شخصا مود Performance RT رو ترجیح داده:

Personally, I'd stick with the performance RT mode on Series X and the performance mode on Series S
 
فکر کنم یادت رفت بگی که ری تریسینگ Ambient Occlusion هم داره و به شدت هم تاثیر گذار بوده تو کیفیت گرافیک بازی. از بررسی DF:

Ray-traced ambient occlusion is also absent from the performance mode. RTAO makes a surprisingly big impact on the game's visuals, greatly improving car shading and vastly increasing the fidelity of the rendering of car interiors. In areas with complex geometry, the RTAO simply makes a huge difference.

یعنی در حین بازی، دو نوع ری تریسینگ رندر میشه. RT Reflection و RTAO

در نهایت هم تاثیر RT در ویژوال به اندازه ای بوده که خودش شخصا مود Performance RT رو ترجیح داده:

Personally, I'd stick with the performance RT mode on Series X and the performance mode on Series S

17 دقیقه ویدیوس من که جمله به جملشو نزاشتم هرجاش کمه شما زحمتشو بکش
 
17 دقیقه ویدیوس من که جمله به جملشو نزاشتم هرجاش کمه شما زحمتشو بکش
اخه بزرگترین هنری که ترن ۱۰ داشته ترکیب این دوتا حالت RT با دو مد با فریم ثابته در حین گیم پلی هست. بخصوص مد ۶۰ فریم. که فعلا در بازیهای ریسینگ دیگه در نسخه کنسولی چنین چیزی نداریم.

از اون ور بزرگترین ضعف بازی AF نسخه کنسولیه.

بقیه موارد مثبت و منفی جلوی این دو مورد ناچیز حساب میشن. و highlight پرفورمنس بازی بنظرم این دو مورده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or