اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
این کابوس برتری PS5 نمیخواد تموم بشه ؟

View attachment 291486
بستگی به تولز داره کی برسن چون هنوز تو راهن ، یکم دیگه صبر کنیم تولزا میرسن اونوقت اختلاف و برتری 70درصدی XSX نمایان میشه . احتمالا موج بیستم بازی ها برسن که سرنی دیوانه هم حساب کار دستش بیاد
 
بستگی به تولز داره کی برسن چون هنوز تو راهن ، یکم دیگه صبر کنیم تولزا میرسن اونوقت اختلاف و برتری 70درصدی XSX نمایان میشه . احتمالا موج بیستم بازی ها برسن که سرنی دیوانه هم حساب کار دستش بیاد
احتمالا باید منتظر سری جدید تولزا باشیم به اسم تولز پس
 
مقایسه IGN برای Star Wars Jedi Survivor

همه نسخه‌ها رو بطور کامل بررسی کرده.

در مورد مقایسه PS5 و XSX میگه که رزولوشن و تنظیمات گرافیکی یکسان هستن ولی فریم‌ریت و پرفورمنس روی PS5 بطور میانگین 18% بهتره.

هر دو نسخه هم مشکل Stutter و Screen Tearing دارند و VRR هم بصورت Native ساپورت نمیشه که این مشکلات رو حل کنه.

View attachment 291485
چنل اسپانیایی:
Quality mode increases the maximum resolution to
2160p with temporal reconstruction from approximately1440p. Performance mode limits the
resolution to 1440p
from 1080p-972p. Average resolution is slightly higher in
XSX.


- In terms of performance, PS5/XSX and XSS quality mode
suffer from some stuttering issues in certain areas (as
was the case in the first game). In performance mode,
PS5 has a more stable framerate compared to XSX, but
the drops in certain stage loads are more pronounced on Sony's platform.

در کل پرفورمنس مد در هر دو کنسول بد هستش و تقریبا قابل بازی نیست تا پچ جدید بدن و فعلا توصیه شده رو کوالیتی مد بازی بشه.
 
  • Like
Reactions: Sina pishdar
DF بررسی خودش از نسخه PC بازی Jedi Survivor رو منتشر کرده:


به صورت خلاصه رسپاون با این پورت تونسته در گام اول آبروی ND‌ رو بخره.

بازی کوه مشکلات تکنیکی ـه. انبوه مشکلات بازی رو که همه آگاه هستن. علاوه بر موارد مشهور شده، پیاده سازی FSR توی بازی افتضاحه.
بعضی از دکمه‌های توی منوهای بازی رو نمیشه با کلیک موس فعال کرد! حتما باید Enter زد.
جدیدا مد شده بازی‌های PC قبل از اجرا شدن نیاز به Shader Compilation دارن که خود این نشونه گند زدن سازنده است. شبیه‌سازی بازی کنسول روی PC نیست که معلوم نباشه کدوم شیدر کجا باید کامپایل بشه و لازم باشه همه‌شون اون اول کار یا وسط مرحله کامپایل بشن.
حالا با پذیرش این مورد، هر بار بازی در UI خودش نشون میده داره شیدر کامپایل می‌کنه اما بی‌کار بودن CPU نشون میده در حال هیچ‌کاری نیست و بی‌خود این پیام رو نشون میده.
بازی روی Low‌و با 4090 و 12900k هم زیر ۶۰ فریم میره. در حالی که هر دوی این‌ها تقریباً بی‌کار هستن و فشاری هم به سیستم وارد نمیشه.
استاتروارز
 
چنل اسپانیایی:
Quality mode increases the maximum resolution to
2160p with temporal reconstruction from approximately1440p. Performance mode limits the
resolution to 1440p
from 1080p-972p. Average resolution is slightly higher in
XSX.


- In terms of performance, PS5/XSX and XSS quality mode
suffer from some stuttering issues in certain areas (as
was the case in the first game). In performance mode,
PS5 has a more stable framerate compared to XSX, but
the drops in certain stage loads are more pronounced on Sony's platform.

در کل پرفورمنس مد در هر دو کنسول بد هستش و تقریبا قابل بازی نیست تا پچ جدید بدن و فعلا توصیه شده رو کوالیتی مد بازی بشه.

این چنل اسپانیایی سر RE4 هم میگفت رزولوشن XSX بیشتره که کاملا برعکس بود. تا الانم خیلی خطا زیاد داشته کلا. حالا باز DF هم بررسی کنه دقیقتر مشخص میشه.
 
طبق ویدیوی این چنل بغیر از Average resolution بهتر، Anisotropic Filtering هم روی XSX بهتره.
========
ای بابا یعنی تولزهای Nvidia هم نرسیده؟ ای Jensen Huang دروغگو...
این چنل اسپانیایی معتبر نیست . من خودم دیگه مدتهاست از این چنل نذاشتم.
چنل IGN و NXGamer معتبر هست با DF
ضمن اینکه تو همون چنل اسپانیایی هم فریم ریت PS5 رو همون گراف هم نگاه کنی نزدیک هفت هشت فریم دائما بهتره
حتی رو مود ۳۰ فریمش هم استاتر میزنه سریز اکس
حداقل ویدیوش رو یه دور نگاه کن

اسپانیایی رزولوشن رو گفته Slightly Better خب دقیقا چقدر ؟ از نظر من 1P هم می‌تونه Slightly باشه (: چرا دقیق اعلام نکرده مثل IGN ؟

بعدش یه سوال کجای ویدیوی چنل اسپانیایی صحبتی از Anisotropic Filtering کرده تو دیسکریپشن که چیزی نبود . حداقل تو همون ویدیوی اسپانیایی استریم تکسچر فاجعه روی جفت سریز هارو هم بگو که میری تو منو برمی‌گردی چند ثانیه طول میشکه تکسچرها لود بشه (:

View attachment VID_20230429_235617_225.mp4


همه اینها رو جمع بزنی بازم دلیلی نمیشه سریز اکس ۱۸ درصد بدتر از فایو باشه پرفورمنسش
 
آخرین ویرایش:
این چنل معتبر نیست . من خودم دیگه مدتهاست از این چنل نذاشتم.
بنابر دادن ویدیو از چنل های نه چندان دقیق و نامعتبر باشه که ویدیوی چنل Gaming Tech هم هست که فریم ریت بسیار فایو رو نشون میده




چنل IGN و NXGamer معتبر هست با DF

ضمن اینکه تو همون چنل اسپانیایی هم فریم ریت PS5 رو همون گراف هم نگاه کنی نزدیک هفت هشت فریم دائما بهتره :))
حتی رو مود ۳۰ فریمش هم استاتر میزنه سریز اکس
حداقل ویدیوش رو یه دور نگاه کن (:

اسپانیایی رزولوشن رو گفته Slightly Better خب دقیقا چقدر ؟ از نظر من 1P هم می‌تونه Slightly باشه (: چرا دقیق اعلام نکرده مثل IGN ؟

بعدش یه سوال کجای ویدیوی چنل اسپانیایی صحبتی از Anisotropic Filtering کرده تو دیسکریپشن که چیزی نبود . اینو از خودت درآوردی ؟ حداقل تو همون ویدیوی اسپانیایی استریم تکسچر فاجعه روی جفت سریز هارو هم بگو که میری تو منو برمی‌گردی چند ثانیه طول میشکه تکسچرها لود بشه:))
همه اینها رو جمع بزنی بازم دلیلی نمیشه سریز اکس ۱۸ درصد بدتر از فایو باشه پرفورمنسش
AF رو من خودم از روی ویدیو متوجه شدم ولی چون اعتباری به این چنل نیست پست رو پاک کردم

Star Wars Jedi Survivor _ PS5 - Xbox Series S_X - PC _ Graphics Comparison _ Poorly Optimized_...jpg

Star Wars Jedi Survivor _ PS5 - Xbox Series S_X - PC _ Graphics Comparison _ Poorly Optimized_...jpg
 
آخرین ویرایش:
DF بررسی خودش از نسخه PC بازی Jedi Survivor رو منتشر کرده:


به صورت خلاصه رسپاون با این پورت تونسته در گام اول آبروی ND‌ رو بخره.

بازی کوه مشکلات تکنیکی ـه. انبوه مشکلات بازی رو که همه آگاه هستن. علاوه بر موارد مشهور شده، پیاده سازی FSR توی بازی افتضاحه.
بعضی از دکمه‌های توی منوهای بازی رو نمیشه با کلیک موس فعال کرد! حتما باید Enter زد.
جدیدا مد شده بازی‌های PC قبل از اجرا شدن نیاز به Shader Compilation دارن که خود این نشونه گند زدن سازنده است. شبیه‌سازی بازی کنسول روی PC نیست که معلوم نباشه کدوم شیدر کجا باید کامپایل بشه و لازم باشه همه‌شون اون اول کار یا وسط مرحله کامپایل بشن.
حالا با پذیرش این مورد، هر بار بازی در UI خودش نشون میده داره شیدر کامپایل می‌کنه اما بی‌کار بودن CPU نشون میده در حال هیچ‌کاری نیست و بی‌خود این پیام رو نشون میده.
بازی روی Low‌و با 4090 و 12900k هم زیر ۶۰ فریم میره. در حالی که هر دوی این‌ها تقریباً بی‌کار هستن و فشاری هم به سیستم وارد نمیشه.
View attachment VID_20230430_020624_499.mp4
 
بررسی نسخه PS5 بازی Star Wars Jedi Survivor توسط DF

فعلا فقط نسخه PS5 رو نقد کرده چون نسخه‌های Xbox دیرتر دستشون رسیده.

رزولوشن Native بازی در حالت Quality حداقل 972p و حداکثر 1440p هست. فریم‌ریت اکثرا همون 30 هست ولی حتی تا 17 فریم هم پایین اومده!

Screenshot_20230430_235207_YouTube.png
Screenshot_20230430_235421_YouTube.png

رزولوشن Native در حالت Performance حداقل 648p و حداکثر 864p و فریم‌ریت هم متاسفانه یه جاهایی تا 37 هم پایین اومده.

Screenshot_20230430_235250_YouTube.png
Screenshot_20230430_235556_YouTube.png

در مجموع میشه گفت افتضاحه!! کرانچ نداشتن با این وضعیت فکر نمیکنم افتخار داشته باشه!

بازی روی PC که کثافت خالصه، روی کنسول هم برگشته به دو نسل قبل از لحاظ رزولوشن و فریم‌ریت!
 
بررسی نسخه PS5 بازی Star Wars Jedi Survivor توسط DF

فعلا فقط نسخه PS5 رو نقد کرده چون نسخه‌های Xbox دیرتر دستشون رسیده.

رزولوشن Native بازی در حالت Quality حداقل 972p و حداکثر 1440p هست. فریم‌ریت اکثرا همون 30 هست ولی حتی تا 17 فریم هم پایین اومده!

View attachment 291580
View attachment 291581

رزولوشن Native در حالت Performance حداقل 648p و حداکثر 864p و فریم‌ریت هم متاسفانه یه جاهایی تا 37 هم پایین اومده.

View attachment 291582
View attachment 291583

در مجموع میشه گفت افتضاحه!! کرانچ نداشتن با این وضعیت فکر نمیکنم افتخار داشته باشه!

بازی روی PC که کثافت خالصه، روی کنسول هم برگشته به دو نسل قبل از لحاظ رزولوشن و فریم‌ریت!
رفیق به نظر می آید حداکثر رزولوشن 1242P هست و فقط کات سین ها 1440P هستند.

In the (default) 30fps resolution mode, resolution scales dynamically from 972p (45 percent of 4K) at worst to 1242p at best (looking directly up at the sky, 57.5 percent of 4K). Cutscenes offer more resolution, at up to 1440p
 
این اعداد واقعیه؟ :| 648p؟ با این اوصاف UI بازی هم نباید درست بشه خوند.
بازی از Fsr2 بازی میکنه به همین دلیل تصویرش خیلی شارپ میشه و انگار 1440 هست یا فورکی. این قضیه البته باعث میشه یکسری ارتیفکت ها بوجود بیاد.
 
فقط اونی که در دفاع از اینا میگفت پی سی سخته چون باید واسه +900 تا درایور/سخت افزار بسازیش ولی واسه کنسول یک ست درایور/سخت افزار! خب اینا که تو همون یک ست هم گند زدن چه برسه پی سی :D

خداوکیلی اگه این اعداد باشه با هر معیاری حساب کنی 648p آبرو ریزی محضه! حالا نمیدونم مگه معجزه کرده باشن با FSR2 ولی من تاحالا تو هر بازیی FSR2 رو تست کردم هیچوقت به Native نزدیک نمیشده، درسته خیلی شارپ میکنه اما بعضی جاها جزئیات رو نابود میکنه (که واسه این بازی میگفتن صورت کل رو میترکونه) و همینطور artifact ایجاد میکنه موقع حرکت اجسام، حتی DLSS اینپوت رزولوشن زیر 900p بهش میدی دیگه معلوم میشه اطلاعات لازم رو نداره واسه آپسکیل کردن به بهترین شکل چه برسه به این!

نسخه قبلی رو هم همینطوری لانچ کردن 8-|
 
آخرین ویرایش:
این اعداد واقعیه؟ :| 648p؟ با این اوصاف UI بازی هم نباید درست بشه خوند.
این عددهای DF یه کمی عجیب غریبه
چنل IGN پیکسل شماریش به این صورت بود:

InCollage_20230429_214241153.jpg

صبر کنیم چنل VGtech بررسی کنه اون خیلی دقیق می‌ذاره




ولی این ویدیوی چنل اسپانیایی فارغ از اینکه محاسباتش چقدر درسته فقط خود ویدیو رو حتما با کیفیت 4K صرفا جهت مقایسه ببینید
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇




تو ویدیو بالا حقیقتش من در کنسولهای PS5 و‌‌ Series X حداقل تو مود Quality تفاوت خاصی با 4K Native در پلتفرم PC نمی‌بینم. اگر کسی تفاوتی میبینه بگه.رزولوشن اینترنال هرچی که هست انقدر Reconstruction خوبه که Image Quality خیلی خوبی داره. اگه اپسکیل ها انقدر قوی شدند من از خدامه همه سازنده ها رزولوشن اینترنال رو تا جایی که امکان داره پایین بگیرن ولی عوضش تا خرخره افکت های گرافیکی و ری تریس و اینا بذارن تو بازیشون.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or