اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
It's worth noting that while a checkerboard system can improve the visual quality of a video game, the resulting image may still not be as sharp or detailed as a true high-resolution image. The pixel count may be higher, but the image is still being generated from a lower-resolution source, so there may be some loss of detail and sharpness.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
هورایزن تو مود پرفورمنس یه مشکل تو چکربردش داشت که با آپدیت حلش کرد. اونجا انقدر مشکل حاد بود که شیمرینگ بشدت تو ذوق میزد. (تو ویدیو زیر کاملا مشخصه)
قبل و بعد اپدیت فیکس رزولوشن 1800p بود ولی ایمیج کوالیتی قبل و بعد آپدیت به حدی متفاوت بود که آدم باورش نمیشد. اونایی که امتحان کردند میدونن آپدیت فیکس مود پرفورمنس چه تاثیری داشت.
نیازی هم به داستان سرایی و حدسیات نداره چون اینم با آپدیت حل میشه . حتی اگر گیریم که رزولوشن پایینتره که نیست وگرنه این همه منبع یکیشون می‌گفت ،اون اختلاف فریم ریت میانگین بالایی که تو همه مودها هست توجیهش میکنه.

 
هورایزن تو مود پرفورمنس یه مشکل تو چکربردش داشت که با آپدیت حلش کرد. اونجا انقدر مشکل حاد بود که شیمرینگ بشدت تو ذوق میزد. (تو ویدیو زیر کاملا مشخصه)
قبل و بعد اپدیت فیکس رزولوشن 1800p بود ولی ایمیج کوالیتی قبل و بعد آپدیت به حدی متفاوت بود که آدم باورش نمیشد. اونایی که امتحان کردند میدونن آپدیت فیکس مود پرفورمنس چه تاثیری داشت.
نیازی هم به داستان سرایی و حدسیات نداره چون اینم با آپدیت حل میشه . حتی اگر گیریم که رزولوشن پایینتره که نیست وگرنه این همه منبع یکیشون می‌گفت ،اون اختلاف فریم ریت میانگین بالایی که تو همه مودها هست توجیهش میکنه.

ولی باز ایراد حساب میشه و نمیشه انداخت گردن تووولز.من خودم هورایزن رو روز اول گرفته بودم و مود پرفورمنس به حدی بد و زشت بود که نمیشد تحمل کرد.مود رزولوشن هم فریمش قابل تحمل نبود،برا همین ۲-۳ ماه بازیش نکردم.بعد آپدیت معجزه کردن و تقریبا داشتی مود رزولوشن رو ۶۰ فریم بازی میکردی.ولی خیلیا با همون ایراد مزخرف بازیش کردن و این ایراد به حساب میاد.الان باز سر همین داستان باید ببینم کی آپدیت میده تا بشه evil4 رو بازی کرد
 
آخرین ویرایش:
هورایزن تو مود پرفورمنس یه مشکل تو چکربردش داشت که با آپدیت حلش کرد. اونجا انقدر مشکل حاد بود که شیمرینگ بشدت تو ذوق میزد. (تو ویدیو زیر کاملا مشخصه)
قبل و بعد اپدیت فیکس رزولوشن 1800p بود ولی ایمیج کوالیتی قبل و بعد آپدیت به حدی متفاوت بود که آدم باورش نمیشد. اونایی که امتحان کردند میدونن آپدیت فیکس مود پرفورمنس چه تاثیری داشت.
نیازی هم به داستان سرایی و حدسیات نداره چون اینم با آپدیت حل میشه . حتی اگر گیریم که رزولوشن پایینتره که نیست وگرنه این همه منبع یکیشون می‌گفت ،اون اختلاف فریم ریت میانگین بالایی که تو همه مودها هست توجیهش میکنه.

البته هورایزن اینجوری نبود که بگیم فقط یه مشکل بود که با آپدیت حلش کردن... اینا اومدن کلا یه سیستم جدید برای چکربورد درست کردن که نتیجه خیلی بهتری تو IQ داره و ضعف هایی هم نسبت به سیستم قدیمی داره مثل Ghosting و این آپدیت هم چندین ماه توسعه اش طول کشید...

Senior principal tech programmer Giliam de Carpentier at Guerrilla Games was generous enough to provide a highly detailed breakdown of the process: "In the new AA mode, the world is still rendered using the same alternating checkerboard pattern, but now uses a different way to reuse historic data: the old system only used the current and previous raw render as input for the AA to complete a native 1800p output in two frames, while the new system uses the current raw render and the previous AA output as input for the AA of the new frame. This means it still stabilises to the output resolution in two frames, but now it can also keep on re-using data from older frames for longer, not only adding more stability under movement, but also accumulating more sub-pixel detail in the process.

"This concept itself isn't new, but this is complicated to get right and often comes with its own set of artefacts, such as ghosting, which was prevented inherently in our previous implementation due to its limited reuse of history, even though this did allow pixels to 'shimmer' more under movement. In particular, the previous implementation allowed us to cleanly run all post effects before the AA pass at checkerboard resolution, which is faster than rendering those effect afterwards at the higher output resolution, without introducing ghosting artifacts of sorts.

"And so, switching to a new AA technique that reuses the history for longer meant we had to develop a new bag of tricks that still allowed us to keep doing this cleanly and robustly, even for effects like bloom and depth of field, for example. This included improving and further processing the motion vectors themselves, as well as find new ways to better reject all the out-of-date history while reprojecting actual sub-pixel-thin geometry more confidently and correctly over longer periods. In addition, we also introduced a sharper custom reprojection kernel as well as output sharpening that changes with the dynamic resolution, which helps show the resolved details more clearly and combat visual differences in dynamic resolution more effectively."

به نظر من این مشکل IQ نسخه PS5 فراتر از یه باگ هست چون اگه فقط یه باگ ساده میبود میتونست مثل باگ Ray Tracing خیلی زود برطرف بشه.
به هر حال همه ما داریم اینجا نظر و حدسیات خودمون رو میگیم و هر وقت آپدیت جدید اومد و مشکل برطرف شد دوباره بررسی میشه.
 
ولی باز ایراد حساب میشه و نمیشه انداخت گردن تووولز.من خودم هورایزن رو روز اول گرفته بودم و مود پرفورمنس به حدی بد و زشت بود که نمیشد تحمل کرد.مود رزولوشن هم فریمش قابل تحمل نبود،برا همین ۲-۳ ماه بازیش نکردم.بعد آپدیت معجزه کردن و تقریبا داشتی مود رزولوشن رو ۶۰ فریم بازی میکردی.ولی خیلیا با همون ایراد مزخرف بازیش کردن و این ایراد به حساب میاد.الان باز سر همین داستان باید ببینم کی آپدیت میده تا بشه evil4 رو بازی کرد
مود پرفورمنس هورایزن که در ابتدای کار واقعا غیرقابل تحمل بود. اصلا تو همین ویدیو که دادم شما با کیفیت 480p هم ببینی قشنگ شیمرینگ و الیازینگ مشخصه ولی رزیدنت خیلی باز اوضاش بهتره و نیاز به زوم داره.
اینکه میگن برای هورایزن از یه سیستم چکردبرد جدید استفاده کردن هم دقیقا میرسیم به همون مشکل تو چکردبرد نه رزولوشن.
فراموش نکنید این نسخه پلی استیشن رزیدنت هست که نسخه نسل هشتمی داره نه اکسباکس و بعید نیست اینا اومده باشن همون چکردبرد نسخه نسل هشتم را استفاده کرده باشن چون برای هورایزن هم اومده بودن همون چکردبردی را استفاده کرده بودند که تو PS4 Pro بود که خب بعدا با فیکس درست شد. البته رزیدنت تو نسخه نهایی نسبت به دمو با خاموش کردن Lens Distortion اوضاش خوبه
 


بررسی مود 120 هرتز گرن توریسمو 7 توسط DF

Screenshot_20230407_132551_com.android.chrome.jpg

تو حالت 120 فریم بازی دارای 4 حالت گرافیکی هست. دو حالت رزولوشن و فریم ریت بدون وی آر آر و دو حالت رزولوشن و فریم ریت با وی آر آر.
_ در حالت فریم ریت بدون وی آر آر بازی 120 فریم کاملا ثابت میده ولی رزولوشن 1080 هستش.
_ در حالت رزولوشن بدون وی آر آر بازی 120 فریم هست(ناپایدارتر هست) و رزولوشن روی 1440 هست.
_ در حالت فریم ریت با وی آر آر باز هم 120 فریم هست و رزولوشن 1440 هست.
_ در حالت رزولوشن با وی آر آر بازی فریمش متغیر هست و از 80 تا 110 بالا پایین میشه ولی رزولوشن بازی فورکی نیتیو هستش و انگار که فریم ریت در مودهای قدیمی بازی آزاد شده باشه.
_ هیچ تغییری روی مود وی آر 2 حاصل نشده و مثل قبل عه.

ظاهرا مشکل شیمرینگ در RE4 با این اپدیت آخر حل شده و باید منتظر بررسی معتبر باشیم.
 
آخرین ویرایش:
مشکل شیمرینگ در RE4 با این اپدیت آخر حل شده و باید منتظر بررسی معتبر باشیم.​
:RE4 Ver. 1.04 Update Summary

• Mercenaries Mode added.

• Flickering lights bug patched (PS5)

• Fixed graphics rendering process (Console)

• Controller stick response fixed (Xbox Series X|S)


در مورد RE4 نسخه PS5 همون‌طور که انتظار میرفت مشکل Image Quality رفع شده بخصوص در مود Resolution

در اکسباکس مشکل کنترلر بطور کامل فیکس شده

در اکسباکس حتی پرفورمنس هم بهتر شده اما ظاهراً Image Quality کمی کاهش پیدا کرده تو چندتا فروم دیدم اینو گفتن

باید بررسی معتبر از چنلهایی مثل Digital Foundry یا VG Tech یا NX Gamer (IGN) بیاد
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry پچ اخیر RE4 رو بررسی کرده



همونطور که انتظار میرفت مشکل ایمیج کوالیتی در PS5 حل شده و اگر lens distortion هم روشن باشه مشکلی وجود نداره ولی بازم اشاره میکنه که ترجیح میده در تمام کنسول ها همچنان off باشه
رزولوشن PS5 و Series X در مود رزولوشن 2160p هست و در Series S هم 1440p ولی در مود فریم ریت در PS5 رزولوشن 1944p هست در SeriesX رزولوشن 1800p هست و در Series S هم 1080p

IMG_20230414_190449_006.jpg
فریم ریت در مود رزولوشن Series X نسبت به زمان لانچ بهتر شده ولی ایمیج کوالیتی نسبت به لانچ پایین تر اومده (البته با توجه به بررسی nxgamer همچنان PS5 برتری فریم 4درصدی داره)
مود فریم ریت در هر دو کنسول PS5 و Series X در اکثر مواقع 60 ثابت هست
مشکل کنترلر استیک هم در کنسول های ایکس باکس نسبت به زمان لانچ بهتر شده
 
بررسی Ghostwire Tokyo در پادکست چنل یوتیوب Digital Foundry


بطور خلاصه کنسول Series X به طور کلی بسیار بدتر از PS5 بازیو اجرا می‌کنه:

🔹ری تریسینگ رفلکشن ضعیف تر
🔹ری تریسینگ سایه دارای باگ
🔹 رزولوشن میانگین پایین تر در مود کوالیتی
🔹۵ تا ۱۰ درصد فریم ریت پایین تر

در مورد Series S ابتدا خنده حضار سپس میگه دارای ۲ مود و بدون ری تریسینگ و با کیفیت به مراتب پایین تر در مورد پرفورمنس زیر ۶۰ فریم

نکته قابل توجه اینکه این بازی در حدود یکسال بعد از PS5 برای سریز اکس اومده و تو این یکسال وقت داشتند بازیو خوب بهینه کنند.

در ویدیو زیر بصورت زیر نویس انگلیسی:

View attachment VID_20230417_204514_080.mp4
 
بررسی Ghostwire Tokyo در پادکست چنل یوتیوب Digital Foundry


بطور خلاصه کنسول Series X به طور کلی بسیار بدتر از PS5 بازیو اجرا می‌کنه:

🔹ری تریسینگ رفلکشن ضعیف تر
🔹ری تریسینگ سایه دارای باگ
🔹 رزولوشن میانگین پایین تر در مود کوالیتی
🔹۵ تا ۱۰ درصد فریم ریت پایین تر

در مورد Series S ابتدا خنده حضار سپس میگه دارای ۲ مود و بدون ری تریسینگ و با کیفیت به مراتب پایین تر در مورد پرفورمنس زیر ۶۰ فریم

نکته قابل توجه اینکه این بازی در حدود یکسال بعد از PS5 برای سریز اکس اومده و تو این یکسال وقت داشتند بازیو خوب بهینه کنند.

در ویدیو زیر بصورت زیر نویس انگلیسی:

View attachment 290264
کسی از love console و living d3ad خبری داره؟
 
بررسی Ghostwire Tokyo در پادکست چنل یوتیوب Digital Foundry


بطور خلاصه کنسول Series X به طور کلی بسیار بدتر از PS5 بازیو اجرا می‌کنه:

🔹ری تریسینگ رفلکشن ضعیف تر
🔹ری تریسینگ سایه دارای باگ
🔹 رزولوشن میانگین پایین تر در مود کوالیتی
🔹۵ تا ۱۰ درصد فریم ریت پایین تر

در مورد Series S ابتدا خنده حضار سپس میگه دارای ۲ مود و بدون ری تریسینگ و با کیفیت به مراتب پایین تر در مورد پرفورمنس زیر ۶۰ فریم

نکته قابل توجه اینکه این بازی در حدود یکسال بعد از PS5 برای سریز اکس اومده و تو این یکسال وقت داشتند بازیو خوب بهینه کنند.

در ویدیو زیر بصورت زیر نویس انگلیسی:

View attachment 290264
ملت چی فکر میکردن و چی شد 😄
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or