اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
خدا UE4 رو برای دوستان حفظ کنه... :)):D
خوبه که از RE4 خیلی نگذشته ...
البته یادمه شما تنها کسی بودی که کشف کرده بود اونجا رزولوشن افقی در PS5 نصف هست و کپکام شیطنت کرده و صداشو در نمیارن ولی خب متاسفانه منابع معتبر به این کشفیات نرسیدن و نتیجه بررسیشون یه چیز دیگه بود :D
 
امیدوارم زودتر استودیوهای داخلی سونی با آنریل 5 یه خودی نشون بدن که ببینیم بازم مشکل از عمود و افق و ضربدری رزولوشنه یا بازم قراره بهترین دستاوردهای گرافیکی هر سال و نسل متعلق فرست پارتی‌های رشوه بده صنعت بازی باشه! از فرست پارتیای اونور که آبی گرم نمیشه و ثردپارتیام که همه رشوه گرفتن!
یا سونی پول داده! یا موتور مشکل داره! یا سازنده دستش گرم نشده! یا رزولوشن با زاویه 87 درجه و نیمه عمود فرود اومده! یا بار تولز حین انتقال هوایی با موشک خودی سقوط کرده! نسل به وسطاش رسید و بهانه‌ها و فکت‌های ضربدری و افقی محور هنوز تموم نشده! وقتی بازی ثردپارتی اینجوری داره روی فایو قدرتنمایی میکنه قطعاً روزی که فرست پارتیا موقع نمایششون برسه خیلیا کارشون از عمود و افق هم فراتر میره باید 4بعدی زاویه بکشن تا بفهمن عمق قضیه رو!
 
خوبه که از RE4 خیلی نگذشته ...
البته یادمه شما تنها کسی بودی که کشف کرده بود اونجا رزولوشن افقی در PS5 نصف هست و کپکام شیطنت کرده و صداشو در نمیارن ولی خب متاسفانه منابع معتبر به این کشفیات نرسیدن و نتیجه بررسیشون یه چیز دیگه بود :D
متاسفانه قضیه فقط به انریل محدود نیست و RE4 که انریل نیست رو خودت مثال زدی یا مانستر هانتر رایز که RE Engine هست رو PS5 بهترند.


همین سه هفته پیش پچ‌ RT برای Elden Ring اومد که انجین اختصاصی خود فرام سافتور هست و تو اونم بازم PS5 فریم ریت بهتری داشت

View attachment VID_20230418_125913_651.mp4



یا مثلا GTA V نکست جن که انجین RAGE هست رو مثال میزنم که رو اونم افت فریم Series X بیشتره

IMG_20230418_130110_816.jpg


IMG_20230418_130111_970.jpg
 
بیخیال رفقا. یادتون نیست یک کلیپی بود چند وقت پیش که تمام دستگاه های ایکس باکس به دیوار زده بودن؟ جا یه کنسول خالی بود، برای 2024 همونو مایکروسافت میسازه و میشه ماست پاورفول جدید، ایشالا اون یکی دیگه مشکلی نداره و فریم ریت بهتری نسبت به ایکس باکس سری ایکس میده. سری اس و ایکس هم میزنن به دیوار و دورانشون تموم میشه. خیلی سوسکی فراموش میشن، درست مثل کاری که با X1X کردن.
 
بیخیال رفقا. یادتون نیست یک کلیپی بود چند وقت پیش که تمام دستگاه های ایکس باکس به دیوار زده بودن؟ جا یه کنسول خالی بود، برای 2024 همونو مایکروسافت میسازه و میشه ماست پاورفول جدید، ایشالا اون یکی دیگه مشکلی نداره و فریم ریت بهتری نسبت به ایکس باکس سری ایکس میده. سری اس و ایکس هم میزنن به دیوار و دورانشون تموم میشه. خیلی سوسکی فراموش میشن، درست مثل کاری که با X1X کردن.
من کاری با این ندارم که PS5 داره دونه دونه توی بازی ها بهتر عمل میکنه
ولی این قدرت چقدر مهمه مگه ؟ مخصوصا اگه خیلی کم باشه اختلافش
الان XoneX قوی تر بود از Ps4 pro ، آیا موفق تر بود ؟
آیا دلیل موفقیت Ps4 و شکست Xone قدرت کنسول بود ؟
آیا الان نینتندو بخاطر قدرت کنسولش اینقدر محبوبه ؟

تیم مقابل سونی این صنعت رو بد متوجه شده و با شعار هایی که همه قدرت کنسول کلمه ی کلیدیه توش دنبال موفقیته و واقعا اهمیت این موضوع 0 هستش . تو تاریخ نگاه کنید مثال زیاد هست . (گیم کیوب و PS2) و ...

بازی با کیفیت و سیستم سلر ، ایپی های مهم ، مایکروسافت همه این ها رو با دست خودش داره نابود میکنه و بعد دنبال قدرت بیشتر برای کسب موفقیته! مطمئن باشید اگه هیلو و گیرز الان دو تا بازی قوی بودند و نسخه های خوبی ازش عرضه میشد و از اون طرف قدرت کنسول مایکرو 15 درصد از این هم کمتر بود باز موفقیت بیشتری داشت
 
مطمئن باشید اگه هیلو و گیرز الان دو تا بازی قوی بودند و نسخه های خوبی ازش عرضه میشد و از اون طرف قدرت کنسول مایکرو 15 درصد از این هم کمتر بود باز موفقیت بیشتری داشت
دقیقا.یادمه گیرز ۱ باعث شد ۳۶۰ بگیرم.برا اون زمان یه چیز عجیب غریبی بود.به نظرم ماکرو تو چند سال اخیر این صنعت رو بد متوجه شده.برا بازیها میریم کنسول میخریم نه برعکسش
 
بررسی Dead Island 2 توسط دیجیتال فاندری


Dead Island 2 delivers solid performance and image quality on all consoles




بررسی رزولوشن و فریم ریت:

Xbox One : 900p @ 30FPS
PS4 : 1080P @ 30FPS
Xbox One X & PS4 Pro : 1440p @ 30FPS
...
PS5 : 1728P @ 60FPS
Series X : 1728P @ 60FPS
Series S : 1080P @ 60FPS
....


مقایسه PS5 و Series X :

کنسول PS5 شصت فریم در ثانیه به صورت عالی حفظ می‌کنه
کنسول Series X هم شصت فریم اما در بعضی صحنه ها افت فریم ریت داره مثلا هنگام نمایش افکتهای الکتریکی
For current-gen console owners there's even better news. PS5, Series X and Series S each get a push to 60fps, and in the case of PS5 and Series X there's a sizeable resolution boost as well. The PS5 version runs at a native 3072x1728 with a perfectly-held 60fps, while Series X targets the same resolution and also hits 60fps outside of a few brief drops while using elemental attacks.

در زمینه کیفیت تکسچرها و پوشش گیاهی و جزییات برابرند منتها در زمینه رزولوشن سایه ها در PS5 کمی بهتره به گفته دیجیتال فاندری

۲۰۲۳۰۴۲۲_۰۰۱۰۲۹.jpg


View attachment VID_20230422_031842_749.mp4
 
در آپدیت قبلی بازی Resident Evil 4 کیفیت تصاویر در نسخه Xbox Series X نسبت به نسخه اولیه ضعیف تر شده بود،حالا در آپدیت جدید بازی،تیم سازنده اعلام کرده است که این مشکل رو فیکس کرده است.
Changes to the graphics rendering process made on April 7 have been readjusted
باید منتظر موند و دید این تغییرات چه تاثیری بر روی IQ و Performance بازی خواهد گذاشت.
 

بررسی گرافیکی بسته الحاقی سواحل سوزان توسط دیجیتال فاندری
نسخه دوم هورایزن، سال قبل منتشر شد و به عنوان بهترین گرافیک سال دی اف انتخاب شد. حالا اولین دی ال سی این عنوان اخیرا منتشر شده و در بعضی موارد سطح گرافیکی اون بازی رو هم بالاتر میبره و یک پله از نسخه دوم جلوتره.
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جدید این دی ال سی، رندر سه بعدی ابرهاست که خصوصا با نور خورشید خیلی خفن به نظر می‌رسند و نکته مهم این هستش که شما میتونین به داخل ابرها پرواز کنین و چه از دور و چه از نزدیک عالی به نظر میرسن. اجرای این ابرها توی PS4 امکان پذیر نبود. تنها مشکل این قضیه این هستش که ابرها در جای خودشون ثابت هستند و به مرور زمان حرکت نمی‌کنند برعکس بازی اصلی.

Untitled4.png
Untitled5.png

بعد از ابرها سراغ شهر اصلی بازی یعنی Fleets end میره و اون رو بهتر از شهرهای قبلی هورایزن میدونه. لول جئومتری حرف نداره و جزئیات بیداد میکنه. محیط‌های دی ال سی نسبت به نسخه اصلی دارای جزئیات محیطی بیشتری هستند و کاملا اثر نبود کنسول نسل قبلی مشخصه. از مواد مذاب داخل بازی هم به شدت خوششون اومده و تعریف می‌کنند.

یک نبرد در آخر بازی وجود داره که بزرگترین نبرد توی دنیای هورایزن هست و یادآور باس‌های قدیمی گاد او واره.
انیمیشن‌های ایلوی تو بعضی حرکت‌ها مثلا حرکت از روی سنگ زیاد جالب نیست و گاهی گیر میکنه. گاهی اوقات داخل بازی پاپ این دیده میشه و محیط‌های داخلی یکم عجیبن و حس می‌کنید که با بقیه بخش های بازی متفاوت هستند.
بازی دارای 3 مود کوالیتی، پرفورمنس و بالانس هست.
مود کوالیتی: فورکی کامل و 30 فریم
بالانس مود: 2160 چکربورد و 40 فریم
مود پرفورمنس: 1800P و 60 فریم
مود کوالیتی و پرفورمنس در جزییات مربوط به ابرها تفاوت دارند.
فریم ریت بازی مشکلی نداره و کاملا ثابت هست.
درنهایت بازی یک شوکیس گرافیکی برای فایو هست و از بازی اصلی یک قدم جلوتر هست توی گرافیک.


 
آخرین ویرایش:
الان که نگاه میکنم بنظرم ورود زود هنگام به این نسل کاری غیر ضروری بود چون اکثر بازی ها برای ps4 عرضه شده بجز تعدادی اندک .
همون ps4 pro تا الان جوابگو هست و الان میشد کم کم به ps5 ‌فکر کرد
درسته که در بهترین حالت شاهد ۱۵ درصد پیشرفت گرافیکی در مقایسه با نسل ۸ هستیم ولی همون ۱۵ درصد هم جذابه

سوال اینجاست که اگر گیمرها می دونستن تا سالها قراره بازی بین نسلی بیاد چند درصدشون حاضر میشدن همون اول وارد نسل ۹ بشن؟
 
DF بررسی خودش از نسخه PC بازی Jedi Survivor رو منتشر کرده:


به صورت خلاصه رسپاون با این پورت تونسته در گام اول آبروی ND‌ رو بخره.

بازی کوه مشکلات تکنیکی ـه. انبوه مشکلات بازی رو که همه آگاه هستن. علاوه بر موارد مشهور شده، پیاده سازی FSR توی بازی افتضاحه.
بعضی از دکمه‌های توی منوهای بازی رو نمیشه با کلیک موس فعال کرد! حتما باید Enter زد.
جدیدا مد شده بازی‌های PC قبل از اجرا شدن نیاز به Shader Compilation دارن که خود این نشونه گند زدن سازنده است. شبیه‌سازی بازی کنسول روی PC نیست که معلوم نباشه کدوم شیدر کجا باید کامپایل بشه و لازم باشه همه‌شون اون اول کار یا وسط مرحله کامپایل بشن.
حالا با پذیرش این مورد، هر بار بازی در UI خودش نشون میده داره شیدر کامپایل می‌کنه اما بی‌کار بودن CPU نشون میده در حال هیچ‌کاری نیست و بی‌خود این پیام رو نشون میده.
بازی روی Low‌و با 4090 و 12900k هم زیر ۶۰ فریم میره. در حالی که هر دوی این‌ها تقریباً بی‌کار هستن و فشاری هم به سیستم وارد نمیشه.
 
مقایسه IGN برای Star Wars Jedi Survivor

همه نسخه‌ها رو بطور کامل بررسی کرده.

در مورد مقایسه PS5 و XSX میگه که رزولوشن و تنظیمات گرافیکی یکسان هستن ولی فریم‌ریت و پرفورمنس روی PS5 بطور میانگین 18% بهتره.

هر دو نسخه هم مشکل Stutter و Screen Tearing دارند و VRR هم بصورت Native ساپورت نمیشه که این مشکلات رو حل کنه.

View attachment VID_20230429_220840_200.mp4
 
مقایسه IGN برای Star Wars Jedi Survivor

همه نسخه‌ها رو بطور کامل بررسی کرده.

در مورد مقایسه PS5 و XSX میگه که رزولوشن و تنظیمات گرافیکی یکسان هستن ولی فریم‌ریت و پرفورمنس روی PS5 بطور میانگین 18% بهتره.

هر دو نسخه هم مشکل Stutter و Screen Tearing دارند و VRR هم بصورت Native ساپورت نمیشه که این مشکلات رو حل کنه.

View attachment 291485
این کابوس برتری PS5 نمیخواد تموم بشه ؟

View attachment 1682794728246.mp4
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or