اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
من ویدیو رو دیدم و هیچ تفاوتی تو AF، رفلکشن، تکسچر و شارپنس تصویر ندیدم بین XSX و PS5 (حداقل تو این ویدیو) و تنها تفاوت تو همون object placement متفاوت پوشش گیاهی و تکسچرها تو بعضی صحنه ها بود.
این چنل بارها اشتباه کرده و آنالیزهاش دقیق نبوده
من هم ندیدم واقعا این مواردی رو که اشاره کرده، واسه همین عکس ها رو گذاشتم که ببینن بچه‌ها. دقیقا تفاوت فقط در Placement هست که ربطی به پردازش گرافیکی نداره.
ولی به هر حال این منبع اینا رو گفته.

جل الخالق،مال ps5 از pc هم بهتره
View attachment 232253


اصلا همچین چیزی نیست و در این عکسی که گذاشتی هم تفاوتی بین PC و PS5 وجود نداره ، اون اختلافی که با XSX میبینی هم مربوط به جاگذاری تکسچرها هست که متغیره، برتری محسوب نمیشه.
 
بررسی DF از CoD: Vanguard


از باگ های نسبتا زیادی که در بازی وجود داره گفته و امیدواره که با پچ درست کنند. تصمیمات عجیبی هم گرفته شده، اینکه در قسمت هایی که بازی به یک ست پیس سوییچ میشه، اون بصورت pre-rendered روی ۳۰ فریم اجرا میشه. کات سین های انتهای هر چپتر هم روی ۲۴ فریم اجرا میشن.

در تفاوت پلتفرم ها، هر سه کنسول (حتی Series S) تمام تنظیمات گرافیکی کاملا یکسان هست و parity کامل وجود داره و فقط رزولوشن در Series S پایینتره.

دو مود ۶۰ و ۱۲۰ فریم وجود داره و از رزولوشن متغیر استفاده شده.

ماکسیمم PS5 و Series X در حالت ۶۰ فریم 4K هستش. Series S هم ماکسیمم 1440p.

در حالت ۱۲۰ فریم هم ماکسیمم هر دو 1536p هست (تقریبا نصف 4k). و Series S هم 1080p.

در مورد فریم ریت یک مشکل آزار دهنده رو هر سه کنسول وجود داره که برخی اوقات موقعی که به یک محیط جدید میرید و چک پوینت و autosave انجام میشه، فریم ریت برای چند لحظه افت شدیدی میکنه و غیر قابل بازی میشه. این در همه کنسول ها هست اما در جاهای مختلف و به شکل متفاوتی این اتفاق میفته. در Xbox چندین استاتر کوچکتر اما در PS5 یک ثانیه کلا فریز میشه.

در حالت ۶۰ فریم غیر از مورد بالا افت فریمی دیده نمیشه و فقط در یک صحنه در Series S چند فریم افت میکنه. البته در کنسول های Xbox کمی tearing هم مشاهده شده.
در حالت ۱۲۰ فریم اما افت فریم در هر سه کنسول وجود داره و در جاهای مختلف فرق میکنه. در برخی صحنه ها PS5 وضعیت بهتری داره و در برخی Series X. این دو عموما بین ۸۰ و ۱۲۰ هستند. در Series S افت فریم شدیدتره و حتی تا ۶۵ هم تو یکی دو صحنه میاد پایین.

در کل از گرافیک بازی و اینکه از لحاظ تنظیمات، parity بین هر سه کنسول وجود داره تعریف کرده و امیدواره که مشکلات اشاره شده رو درست کنند.
بررسی Call of Duty Vanguard توسط VG Tech :
  • PS5 و XSX در حالت 60 فریم رزولوشن حداکثر 3840x2160 و حداقل 1920x2160 که بیشتر مواقع روی 3840x2160 هستن.
  • PS5 و XSX در حالت 120 فریم رزولوشن حداکثر 2730x1536 و حداقل 1365x1536
  • XSS در حالت 60 فریم رزولوشن حداکثر 2560x1440 و حداقل 1280x1440
  • XSS در حالت 120 فریم رزولوشن حداکثر 1920x1080 و حداقل 960x1080
همه موارد از Temporal Reconstruction برای آپسکیل کردن رزولوشن استفاده میکنن در زمانهایی که رزولوشن افت میکنه.

شرایط فریم‌ریت ورژن 1.06 روی حالت 120 فریم :

SmartSelect_20211115-135921_Sheets.jpg

شرایط فریم‌ریت ورژن 1.04 روی حالت 60 و 120 فریم :

SmartSelect_20211115-135833_Sheets.jpg SmartSelect_20211115-140007_Sheets.jpg
 
اقا ولی یک سوال مهم که تا به حال سابقه نداشته بین کنسول ها یا من حداقل ندیدم جایی
چطور امکان داره سریز اکس با قدرت سخت افزاری بیشتر حتی روی کاغذ توی بیشتر بازی ها برنده مطلق کیفیت فنی بازی ها نیست
هم GPU قوی تره داره
هم CPU سریع تر و
هم رم بهتر
تا به حال سابقه داشته بین نسل های کنسولی که کنسولی که قوی تره در اجرای بازی ها ضعیف تر عمل کنه؟؟(PS3 بحثش جدا بود به خاطر CELL ولی سریز اکس هیچ چیز پیچیده ای نداره و یه PC اسمبل شده هست)
تا حالا سایتی تحلیلی چیزی کرده که چرا این اتفاق افتاده؟؟؟
 
من ویدیو رو دیدم و هیچ تفاوتی تو AF، رفلکشن، تکسچر و شارپنس تصویر ندیدم بین XSX و PS5 (حداقل تو این ویدیو) و تنها تفاوت تو همون object placement متفاوت پوشش گیاهی و تکسچرها تو بعضی صحنه ها بود.
این چنل بارها اشتباه کرده و آنالیزهاش دقیق نبوده
خوب شد یه نفر گفت
دیگه واقعا داشتم به چشم های خودم شک میکردمx_x
کامنت پایینی یه جوری نوشته جل الخالق مال ps5 از pc هم بهتره که رفتم ۵ بار مقایسه کردم
 
اقا ولی یک سوال مهم که تا به حال سابقه نداشته بین کنسول ها یا من حداقل ندیدم جایی
چطور امکان داره سریز اکس با قدرت سخت افزاری بیشتر حتی روی کاغذ توی بیشتر بازی ها برنده مطلق کیفیت فنی بازی ها نیست
هم GPU قوی تره داره
هم CPU سریع تر و
هم رم بهتر
تا به حال سابقه داشته بین نسل های کنسولی که کنسولی که قوی تره در اجرای بازی ها ضعیف تر عمل کنه؟؟(PS3 بحثش جدا بود به خاطر CELL ولی سریز اکس هیچ چیز پیچیده ای نداره و یه PC اسمبل شده هست)
تا حالا سایتی تحلیلی چیزی کرده که چرا این اتفاق افتاده؟؟؟
والا رمش که تفاوتی با ps5 نداره
پردازنده اصلی ۰.۳ گیگاهرتز از پلی استیشن بالاتره
تو کارت گرافیک هم که یک و نیم ترافلاپس از پلی استیشن بیشتر داره که تا اون جایی که من خونده بودم ترافلاپس مربوط به یه سری فعالیت محاسباتی میشه که بیشتر به رندر و لودینگ ربط داره و به گرافیک انچنان مربوط نمیشه
 
خوب شد یه نفر گفت
دیگه واقعا داشتم به چشم های خودم شک میکردمx_x
کامنت پایینی یه جوری نوشته جل الخالق مال ps5 از pc هم بهتره که رفتم ۵ بار مقایسه کردم
یکم پیاز داغش رو زیاد کردیم به تاپیک شور و هیجان بدیم :)
ولی تو خود بازی حتی فرق ss و ps5 هم زیاد به چشم نمیاد چه برسه کنسولهای نسل جدید
 
اقا ولی یک سوال مهم که تا به حال سابقه نداشته بین کنسول ها یا من حداقل ندیدم جایی
چطور امکان داره سریز اکس با قدرت سخت افزاری بیشتر حتی روی کاغذ توی بیشتر بازی ها برنده مطلق کیفیت فنی بازی ها نیست
هم GPU قوی تره داره
هم CPU سریع تر و
هم رم بهتر
تا به حال سابقه داشته بین نسل های کنسولی که کنسولی که قوی تره در اجرای بازی ها ضعیف تر عمل کنه؟؟(PS3 بحثش جدا بود به خاطر CELL ولی سریز اکس هیچ چیز پیچیده ای نداره و یه PC اسمبل شده هست)
تا حالا سایتی تحلیلی چیزی کرده که چرا این اتفاق افتاده؟؟؟
البته RAM رو نمیشه گفت برتری با XSX هست روی کاغذ چون برای PS5 کل 16 گیگ یکپارچه هست و برای XSX یک 10 گیگ و یک 6 گیگ با دو تا سرعت متفاوت.

در رابطه با اینکه چرا XSX با وجود قدرت سخت‌افزاری بیشتر روی کاغذ ولی در عمل برتری کامل نداشته و اون قضیه 9<<<<12 عملی نشده عامل مهم‌ش میتونه کلاک GPU‌ی PS5 باشه.
چیزی که در زمان‌ معرفی PS5 مارک سرنی خیلی واضح اشاره کرد که ما به این نتیجه رسیدیم که تعداد کمتر CU با کلاک بالاتر ، بازدهی بهتری نسبت به تعداد CU بیشتر با کلاک پایین‌تر داره.
(که اونموقع مسخره میشد و خیلیا اعتقاد داشتن این کلاک بالا در واقع اورکلاک هست برای اینکه ترافلاپس کنسول رو بجای 9 بگن 10)

در مجموع هیچ نسلی دو تا کنسول مایکروسافت و سونی تا این اندازه به هم نزدیک نبودن.
 
اقا ولی یک سوال مهم که تا به حال سابقه نداشته بین کنسول ها یا من حداقل ندیدم جایی
چطور امکان داره سریز اکس با قدرت سخت افزاری بیشتر حتی روی کاغذ توی بیشتر بازی ها برنده مطلق کیفیت فنی بازی ها نیست
هم GPU قوی تره داره
هم CPU سریع تر و
هم رم بهتر
تا به حال سابقه داشته بین نسل های کنسولی که کنسولی که قوی تره در اجرای بازی ها ضعیف تر عمل کنه؟؟(PS3 بحثش جدا بود به خاطر CELL ولی سریز اکس هیچ چیز پیچیده ای نداره و یه PC اسمبل شده هست)
تا حالا سایتی تحلیلی چیزی کرده که چرا این اتفاق افتاده؟؟؟
البته اینطور هم نیست. غیر از زمان لانچ که دوکیت های اکس باکس کامل نبودند، اکثر بازیهای جدیدی که سال ۲۰۲۱ ریلیز شدند برتری با Series X بوده. هیتمن ۳ و Outriders و RE Village و Far Cry 6 بازیهای AAA بودند که امسال ریلیز شدند و تو همشون Series X بهتر بوده کم و بیش. در واقع فقط تو CoD: Vanguard این اتفاق نیفتاد امسال.
 
البته اینطور هم نیست. غیر از زمان لانچ که دوکیت های اکس باکس کامل نبودند، اکثر بازیهای جدیدی که سال ۲۰۲۱ ریلیز شدند برتری با Series X بوده. هیتمن ۳ و Outriders و RE Village و Far Cry 6 بازیهای AAA بودند که امسال ریلیز شدند و تو همشون Series X بهتر بوده کم و بیش. در واقع فقط تو CoD: Vanguard این اتفاق نیفتاد امسال.
انصافا این تفاوت های کوچیک هیچ تاثیری روی تجربه نهایی بازی نداره
فقط بهانه برای دعوای فن بوی ها
 
البته اینطور هم نیست. غیر از زمان لانچ که دوکیت های اکس باکس کامل نبودند، اکثر بازیهای جدیدی که سال ۲۰۲۱ ریلیز شدند برتری با Series X بوده. هیتمن ۳ و Outriders و RE Village و Far Cry 6 بازیهای AAA بودند که امسال ریلیز شدند و تو همشون Series X بهتر بوده کم و بیش. در واقع فقط تو CoD: Vanguard این اتفاق نیفتاد امسال.
خیر ، برتری فایو فقط در Cod Vanguard نبوده..
بازی Little Nightmare 2 که ورژن PS5 ری تریسنگ داشت و SX ری تریس نداشت،بازی استاروارز،بازی گاست رانر ،الدن رینگ، تونی هاک،MLB،کال آو سی،کرش، اسکایریم و همین بتلفیلد۲۰۴۲ و حتی همون فارکرای ۶ توی پوشش گیاهی و LOD برتری با PS5 بوده و بقیه بازیها هم برابر بوده که همگی ۲۰۲۱ منتشر شدند. مثلا وقتی فارکرای را مثال میزنید باید بگید تو چه زمینه ای برتری داشته (رزولوشن) و تو چه زمینه برتری نداشته (LOD)
اگر رزیدنت رو میگید باید بگید تو لودینگ هم وضعیت چطور بوده!!
اگر در بازی Medium در SX آرتی افکتز بیشتری هست در PS5 روزلوشن ۱۰۰ درصد بیشتره.. اینها همه باید گفته بشه..
اگر هیتمن را مثال میزنید باید COD Cold War و Assassins Valhalla را هم مثال بزنید چون تقریبا نزدیک به هم عرضه شدند.
باید قبول کنید که اون رویای ۷۰ درصد اختلاف کاملا اشتباه بود البته وقتی این افراد شناخته شده اینطور اشتباه میگفتن واقعا نمیشه فنها را مقصر دونست

IMG_20211115_160313.jpg IMG_20211115_160315.jpg IMG_20211115_160309.jpg IMG_20211115_160311.jpg
 
آخرین ویرایش:
خیر ، برتری فایو فقط در Cod Vanguard نبوده..
بازی Little Nightmare 2 که ورژن PS5 ری تریسنگ داشت و SX ری تریس نداشت،بازی استاروارز،بازی گاست رانر ،الدن رینگ، تونی هاک،MLB،کال آو سی،کرش، اسکایریم و همین بتلفیلد۲۰۴۲ و حتی همون فارکرای ۶ توی پوشش گیاهی و LOD برتری با PS5 بوده و بقیه بازیها هم برابر بوده که همگی ۲۰۲۱ منتشر شدند. مثلا وقتی فارکرای را مثال میزنید باید بگید تو چه زمینه ای برتری داشته (رزولوشن) و تو چه زمینه برتری نداشته (LOD)
اگر رزیدنت رو میگید باید بگید تو لودینگ هم وضعیت چطور بوده!!
اگر در بازی Medium در SX آرتی افکتز بیشتری هست در PS5 روزلوشن ۱۰۰ درصد بیشتره.. اینها همه باید گفته بشه..
اگر هیتمن را مثال میزنید باید COD Cold War و Assassins Valhalla را هم مثال بزنید چون تقریبا نزدیک به هم عرضه شدند.
باید قبول کنید که اون رویای ۷۰ درصد اختلاف کاملا اشتباه بود البته وقتی این افراد شناخته شده اینطور اشتباه میگفتن واقعا نمیشه فنها را مقصر دونست

View attachment 232283View attachment 232284View attachment 232285View attachment 232286
:Confused:
شما فکر کنم پست ها رو نمیخونی. نوشتم اکثر "بازیهای AAA که امسال ریلیز شدند".
انصافا این تفاوت های کوچیک هیچ تاثیری روی تجربه نهایی بازی نداره
فقط بهانه برای دعوای فن بوی ها
منم نگفتم تاثیر داره. اون دوستمون گفت اختلاف روی کاغذ رو نشون نداده که گفتم چرا تو بازیهای جدید که امسال اومدن نشون داده.
 
در رابطه با اینکه چرا XSX با وجود قدرت سخت‌افزاری بیشتر روی کاغذ ولی در عمل برتری کامل نداشته و اون قضیه 9<<<<12 عملی نشده عامل مهم‌ش میتونه کلاک GPU‌ی PS5 باشه.
چیزی که در زمان‌ معرفی PS5 مارک سرنی خیلی واضح اشاره کرد که ما به این نتیجه رسیدیم که تعداد کمتر CU با کلاک بالاتر ، بازدهی بهتری نسبت به تعداد CU بیشتر با کلاک پایین‌تر داره.
(که اونموقع مسخره میشد و خیلیا اعتقاد داشتن این کلاک بالا در واقع اورکلاک هست برای اینکه ترافلاپس کنسول رو بجای 9 بگن 10)

در مجموع هیچ نسلی دو تا کنسول مایکروسافت و سونی تا این اندازه به هم نزدیک نبودن.
دوست عزیز با این چیزی که شما فرمودید...پس میشه نتیجه گرفت که اگر در اینده مایکروسافت کلاک رو افزایش بده برتری با اکس باکس خواهد بود (البته با توجه به سیستم خنک کننده و کیفیت ساخت خوب (df اینو خوب توضیح داده بود) که رو سری اکس هست)....حالا چرا تا الان این کارو نکرده..سواله!!🤔🤨

ویرایش:البته همون اوایل گفتن که ما کلاک اسپید ثابت رو انتخاب کردیم
 
  • Like
Reactions: diba2000
دوست عزیز با این چیزی که شما فرمودید...پس میشه نتیجه گرفت که اگر در اینده مایکروسافت کلاک رو افزایش بده برتری با اکس باکس خواهد بود (البته با توجه به سیستم خنک کننده و کیفیت ساخت خوب (df اینو خوب توضیح داده بود) که رو سری اکس هست)....حالا چرا تا الان این کارو نکرده..سواله!!🤔🤨

ویرایش:البته همون اوایل گفتن که ما کلاک اسپید ثابت رو انتخاب کردیم
جواب این سوال که واضح و مشخص بله هست.

معلومه که اگر بتونن کلاک رو افزایش بدن برتری مطلق و همیشگی خواهد داشت Xbox !

متوجه منظورت نشدم ...
 
  • Like
Reactions: kamyy and Adam
جواب این سوال که واضح و مشخص بله هست.

معلومه که اگر بتونن کلاک رو افزایش بدن برتری مطلق و همیشگی خواهد داشت Xbox !

متوجه منظورت نشدم ...
سوالم این بود که چرا مایکروسافت این کارو انجام نداده ؟ (افزایش کلاک اسپید)....در صورتی سیستم تهویه کنسول میتونه مثلا ۲ یا ۳ ترافلاپس بیشتر رو هم هندل کنه...چون من اطالاعت سخت افزاریم ضعیفه میپرسم🤔🤨
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or