اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

هیلو اینفینیت:

Xbox One S: 1080p dynamic (common 972p) 30fps
Xbox One X quality mode: dynamic 4k (common 1800p) 30fps
Performance mode: dynamic 1440p (common 1296p) 60fps

Xbox Series S quality mode: 1080p/30fps
Xbox Series S performance mode: dynamic 1080p (common 1080p) 60fps

Xbox Series X quality mode: dynamic 4k (common 1800p) 60fps
Xbox Series X performance mode: dynamic 1440p (common 1188p) 120fps


- حالت ۶۰ فریم ورژن One X در مراحل اوپن ورلد تا ۵۲ فریم هم افت داره. حالت ۱۲۰ فریم Series X هم در مراحل اوپن ورلد تا ۱۰۰ فریم افت میکنه.
- چندضلعی های روی زمین در نسخه One S کمتره. One X هم نسبت به Series X و Series S تو این قسمت عقبتر هستش.
- پوشش گیاهی در نسخه های Series X|S و PC بالاتره.
- در نسخه های One/One X برخی آبجکت های قابل تخریب و سایه های داینامیک نسبت به کنسول های جدید وجود نداره.
- برخی انیمیشن ها کمتر از ۶۰ فریم رندر میشن که بعضا حالت استاتر ایجاد میکنن.
- draw distance در PC بهترینه. Series S و Series X مشابه هم هستند.
- در حالت ۱۲۰ فریم Series X سایه ها، draw distance، بازتاب ها و کیفیت زمین پایینتر میاد.
- در حالت کوالیتی One X و Series S کمی استاتر دیده میشه.
- سرعت لودینگ در کنسول های جدید ۵ برابر سریعتره.
- نسخه One S تکنیک Screen-space reflection رو نداره.
- نسخه One S کیفیت تکسچر پایینتری داره.
 
مقایسه دموی Matrix UE5 :

  • رزولوشن PS5 داینامیک 1620 و معمولا روی 1404
  • رزولوشن XSX داینامیک 1620 و معمولا روی 1404
  • رزولوشن XSS داینامیک 1080 و معمولا روی 828
  • رفلکشن و سایه‌ها و جیامتری و Draw Distance هم روی XSS ضعیفتره
  • فریم‌ریت روی PS5 و XSS استیبل‌تر از XSX هست و همه‌شون روی صحنه‌های سینماتیک حدود 24 هستند. در صحنه‌های رانندگی و تصادف تا 20 پایین میاد فریم‌ریت
  • چیزی که من شخصا از گراف فریم‌ریت دیدم XSS از لحاظ فریم‌ریت وضعیت بهتری داره نسبت به XSX و PS5
  • لودینگ‌ها تقریبا برابر و حدود 5 ثانیه هستند.
Screenshot_20211210-162315_YouTube.png

من بنظرم باید جاهای معتبرتر هم بررسی کنن و این خیلی دقیق نیست.
 
بررسی مود ری تریسینگ Guardians of the Galaxy در کانال VG Tech:

PS5 و Xbox Series X هر دو از رزولوشن داینامیک بین 4k و 1440p استفاده میکنند.
عموما رزولوشن ها یکسان هست، به جز کات سین ابتدایی بازی که رزولوشن در Series X حدود 1800p هست ولی در PS5 رزولوشن 1440p بوده.
 


بررسی DF از پچ ری تریسینگ بازی Marvel Guardians of the Galaxy

رزولوشن داینامیک بین 1620p تا 2160p برای PS5 و SX با کیفیت یکسان در رفلکشنها و حتی فریم ریت
برای SS وضعیت جالب نیست و ری تریسینگ ساپورت نمیکنه ضمن اینکه lod خیلی ضعیف تری داره نسبت به دو کنسول دیگه




قسمت دوم



بررسی دیجیتال فاندری از دموی Matrix Awakenes

تو قسمت اول بسیار از سیستم نورپردازی داخلی UE5 بنام Lumen تعریف میکنه
الکس میگه در طول روز از لومن استفاده شده و نورپردازی و سایه زنی ها همه توسط یک منبع نوری که خورشید باشه انجام میشه
اما در طول شب با نبود خورشید نورپردازی اصلی توسط منابعی مثل نور پنجره ها و لامپ های خیابان و نور چراغ ماشین ها انجام میشه که این بار به صورت Ray Tracing Global illumination این نورپردازی انجام میشه و خلاصه خیلی تعریف و تمجید میکنه

در قسمت دوم میگه که دمو با یه ssd nvme 1700mb هم بخوبی اجرا میشه و میگه که خوشبختانه ue5 به پهنای باند زیادی نیاز نداره

در قسمت بعدی بررسی رزولوشن هست که بصورت داینامیک هست تو بعضی صحنه ها 1055p و 1250p هم دیده ولی بصورت عمومی در حدود 1440p هست که البته میگه که با تکنیک اپسکیل داخلی ue5 یعنی TSR به 4k میرسه و در کل از کیفیت tsr هم تعریف میکنه

در مورد مقایسه گرافیکی بین ps5 و sx میگه تو بعضی صحنه ها lod برای ps5 بهتره و برخی صحنه ها برای sx

در قسمت بعدی میگه که دوست داشته این دمو بر روی PC بیاد ولی ظاهراً این اتقاق بخاطر بحث کپی رایت بازیگران معروف داخل دمو اتفاق نمیفته شاید بعدا فقط گردش در شهر برای پی سی منتشر بشه

در قسمت بعدی سریز اس رو بررسی میکنه که متاسفانه رزولوشن نیتیو خیلی پایین حتی زیر 720p و حتی 550p هم داره دمو که با tsr به حوالی 1080p رسیده
ضمن اینکه بهینه سازی های دیگه ای هم برای سریز اس انجام شده مثل حذف برخی رفلکشن ها و پارتیکلز ها تا سریز اس بتونه فریم ریت پایداری بده و از همه مهم تر میگه این بهینه سازی بخصوص برای سریز اس بدست اعضای استودیوی کوالیشن انجام شده و ظاهرا نقش این استودیو در این دمو این بهینه سازی برای سریز اس بوده

و در آخر الکس در مورد فریم ریت صحبت میکنه و اگر ویدیوی قبلی رو هم دیده باشید اونجا میگه که میانگین فریم ریت برای PS5 حدود یک فریم بیشتره


 


بررسی DF از پچ ری تریسینگ بازی Marvel Guardians of the Galaxy

رزولوشن داینامیک بین 1620p تا 2160p برای PS5 و SX با کیفیت یکسان در رفلکشنها و حتی فریم ریت
برای SS وضعیت جالب نیست و ری تریسینگ ساپورت نمیکنه ضمن اینکه lod خیلی ضعیف تری داره نسبت به دو کنسول دیگه




قسمت دوم



بررسی دیجیتال فاندری از دموی Matrix Awakenes

تو قسمت اول بسیار از سیستم نورپردازی داخلی UE5 بنام Lumen تعریف میکنه
الکس میگه در طول روز از لومن استفاده شده و نورپردازی و سایه زنی ها همه توسط یک منبع نوری که خورشید باشه انجام میشه
اما در طول شب با نبود خورشید نورپردازی اصلی توسط منابعی مثل نور پنجره ها و لامپ های خیابان و نور چراغ ماشین ها انجام میشه که این بار به صورت Ray Tracing Global illumination این نورپردازی انجام میشه و خلاصه خیلی تعریف و تمجید میکنه

در قسمت دوم میگه که دمو با یه ssd nvme 1700mb هم بخوبی اجرا میشه و میگه که خوشبختانه ue5 به پهنای باند زیادی نیاز نداره

در قسمت بعدی بررسی رزولوشن هست که بصورت داینامیک هست تو بعضی صحنه ها 1055p و 1250p هم دیده ولی بصورت عمومی در حدود 1440p هست که البته میگه که با تکنیک اپسکیل داخلی ue5 یعنی TSR به 4k میرسه و در کل از کیفیت tsr هم تعریف میکنه

در مورد مقایسه گرافیکی بین ps5 و sx میگه تو بعضی صحنه ها lod برای ps5 بهتره و برخی صحنه ها برای sx

در قسمت بعدی میگه که دوست داشته این دمو بر روی PC بیاد ولی ظاهراً این اتقاق بخاطر بحث کپی رایت بازیگران معروف داخل دمو اتفاق نمیفته شاید بعدا فقط گردش در شهر برای پی سی منتشر بشه

در قسمت بعدی سریز اس رو بررسی میکنه که متاسفانه رزولوشن نیتیو خیلی پایین حتی زیر 720p و حتی 550p هم داره دمو که با tsr به حوالی 1080p رسیده
ضمن اینکه بهینه سازی های دیگه ای هم برای سریز اس انجام شده مثل حذف برخی رفلکشن ها و پارتیکلز ها تا سریز اس بتونه فریم ریت پایداری بده و از همه مهم تر میگه این بهینه سازی بخصوص برای سریز اس بدست اعضای استودیوی کوالیشن انجام شده و ظاهرا نقش این استودیو در این دمو این بهینه سازی برای سریز اس بوده

و در آخر الکس در مورد فریم ریت صحبت میکنه و اگر ویدیوی قبلی رو هم دیده باشید اونجا میگه که میانگین فریم ریت برای PS5 حدود یک فریم بیشتره


Gotgبا این که گیم پلی خوبی داره خودم هم فنشم ولی کیفیت تکسچر تو ps4 افتضاح!
حتی تو کاتسین!
کیفیت برگه ها و کلا ایتم های محیط گیم رو نگم
توی بخش کودکی پیتر همون اول که تو تخته یه برگه بقل دستش هست لیریک اهنگ های رولینگ استونزه
گرافیک همون متن هم نگرفتن اوکیش کنن!
 
حقیقتا پشمام! تاپیکی که تو این سال های اخیر انواع و اقسام مقایسه ها توش شکل گرفت و از اون فضای تاکسیک تاپیکای ترول دور مونده بود توسط مدیر انجمن مزین شد به ترول :))
تاکسیک؟! یه شوخیه بین کنسول‌های Xbox هیچ مقایسه‌ای با کنسول‌های دیگه هم نیست ...
دیگه مثل روز هم روشنه که اختلاف SX و SS خیلی زیاده .
دقیقا کدوم قسمتش تاکسیکه؟!
الان این قراره کی رو به جون کی بندازه؟!
یعنی داریم کسی که رگ گردنش بخاطر ترول SS مقابل SX باد کنه؟!
پادگان که دیگه نیست اینجا!
 
تاکسیک؟! یه شوخیه بین کنسول‌های Xbox هیچ مقایسه‌ای با کنسول‌های دیگه هم نیست ...
دیگه مثل روز هم روشنه که اختلاف SX و SS خیلی زیاده .
دقیقا کدوم قسمتش تاکسیکه؟!
الان این قراره کی رو به جون کی بندازه؟!
یعنی داریم کسی که رگ گردنش بخاطر ترول SS مقابل SX باد کنه؟!
پادگان که دیگه نیست اینجا!
اتفاقا در نوع خودش شوخی جالبی بود و خنده دار هم بود راستش. ولی خب جاش اینجا نیست! توی اون تاپیک ترول کاربرد بیشتری داشت.

وقتی مدیر انجمن توی این تاپیک که از این مدل شوخی ها توش وجود نداشته همچین پستی قرار میده یعنی چراغ سبز به گذاشتن همچین شوخی هایی توی این تاپیک و برای منی که همیشه تاپیکای تاکسیک انجمن رو توی لیست سیاه قرار دادم و از این تاپیک هم همیشه استفاده کردم ( به دلیل حوصله نداشتن دیدن ویدیوها و اینکه اینجا خلاصه ها رو میزارید خیلی خوبه) این اتفاق خوبی نیست.

حالا باز انجمن خودتونه ولی دیگه سر شوخی رو باز کردید و پس فردا اینجا بحث فلافل و فرقون شد ناراحت نشید چون توی دو طرف یوزرایی هستن که سرشون درد میکنه واسه همچین تاپیکی اتفاقا :)) واسه ما نهایتش اینه که اینم به لیست سیاه اضافه می‌کنیم :دی
 
اتفاقا در نوع خودش شوخی جالبی بود و خنده دار هم بود راستش. ولی خب جاش اینجا نیست! توی اون تاپیک ترول کاربرد بیشتری داشت.

وقتی مدیر انجمن توی این تاپیک که از این مدل شوخی ها توش وجود نداشته همچین پستی قرار میده یعنی چراغ سبز به گذاشتن همچین شوخی هایی توی این تاپیک و برای منی که همیشه تاپیکای تاکسیک انجمن رو توی لیست سیاه قرار دادم و از این تاپیک هم همیشه استفاده کردم ( به دلیل حوصله نداشتن دیدن ویدیوها و اینکه اینجا خلاصه ها رو میزارید خیلی خوبه) این اتفاق خوبی نیست.

حالا باز انجمن خودتونه ولی دیگه سر شوخی رو باز کردید و پس فردا اینجا بحث فلافل و فرقون شد ناراحت نشید چون توی دو طرف یوزرایی هستن که سرشون درد میکنه واسه همچین تاپیکی اتفاقا :)) واسه ما نهایتش اینه که اینم به لیست سیاه اضافه می‌کنیم :D
موضوع اینه که شوخی اگر باعث ایجاد تنش نشه مشکلی نداره، قرار هم نیست اینجا محل ترول و درگیری دو طرف بشه.
 
بررسی چنل یوتیوب IGN از دموی Matrix Awakenes که توسط مایکل از NX Gamer انجام شده نشون میده که در استرس تست کنسول PS5 در حدود میانگین ۲۰ درصد از رقیب خودش یعنی کنسول Series X عملکرد بهتری از نظر فریم ریت داره


View attachment VID_20211231_225342_789.mp4
 
The Gunk
تو این ویدیو دیجیتال فاندری وضعیت بازی رو بررسی میکنه. رزولوشن هردو کنسول سری ایکس و سری اس به صورت داینامیک اجرا میشه که رنجشون بدین صورته:
Screenshot_20220106_170921_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20220106_170952_com.android.chrome.jpg
و عموما رزولوشن سری ایکس روی 1584p و رزولوشن سری اس روی 936p هست. فریم ریت روی سری ایکس پایدار هست جز یکی دوتا استثنا که تا 58 فریم پایین میاد ولی فریم ریت سری اس ناپایداره و توی گیم پلی تا 50 میاد پایین و تو کاتسین حتی به 40 هم میرسه. تفاوت سری اس و سری ایکس توی shadow draw هست و بازی از مشکلات لودینگ حتی توی محیط‌های کوچیک و پاپ این رنج میبره.​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or