اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
بررسی Elden Ring Beta :
  • PS5 و XSX در حالت Quality رزولوشن 4K ثابت دارن و فریم‌ریت حدود 45
  • PS5 و XSX در حالت Performance رزولوشن داینامیک 4K که بیشتر مواقع روی 1620p هست و فریم‌ریت حدود 60
  • XSS در حالت Quality رزولوشن 1440p ثابت و فریم‌ریت حدود 35
  • XSS در حالت Performance رزولوشن 1440p داینامیک که بیشتر مواقع 1044p هست و فریم‌ریت حدود 50
فریم ریت آنلاک هست در همه موارد و در کل فریم‌ریت در هیچ پلتفرم و هیچ حالتی استیبل و ثابت نیست.

PS5 فریم‌ریت بهتری نسبت به XSX داره ..... و XSS هم فریم‌ریتش از 45 بالاتر نمیره در هیچ حالتی.

سایه‌ها، تکسچرها و پوشش گیاهی روی XSS ضعیف‌تر هست.

PS5 در حالت Quality سایه‌های بهتری در فواصل دورتر نسبت به XSX داره.

هر سه پلتفرم از SSR استفاده میکنن و رفلکشن یکسان هست.

لودینگ تایم روی PS5 سریع‌تر هست.

photo_2021-11-13_11-32-06.jpg photo_2021-11-13_11-32-08.jpg photo_2021-11-13_11-32-04.jpg

در نهایت هم این مقایسه Beta هست و ممکنه در نسخه نهایی شرایط تغییر کنه.
 
بررسی DF از CoD: Vanguard


از باگ های نسبتا زیادی که در بازی وجود داره گفته و امیدواره که با پچ درست کنند. تصمیمات عجیبی هم گرفته شده، اینکه در قسمت هایی که بازی به یک ست پیس سوییچ میشه، اون بصورت pre-rendered روی ۳۰ فریم اجرا میشه. کات سین های انتهای هر چپتر هم روی ۲۴ فریم اجرا میشن.

در تفاوت پلتفرم ها، هر سه کنسول (حتی Series S) تمام تنظیمات گرافیکی کاملا یکسان هست و parity کامل وجود داره و فقط رزولوشن در Series S پایینتره.

دو مود ۶۰ و ۱۲۰ فریم وجود داره و از رزولوشن متغیر استفاده شده.

ماکسیمم PS5 و Series X در حالت ۶۰ فریم 4K هستش. Series S هم ماکسیمم 1440p.

در حالت ۱۲۰ فریم هم ماکسیمم هر دو 1536p هست (تقریبا نصف 4k). و Series S هم 1080p.

در مورد فریم ریت یک مشکل آزار دهنده رو هر سه کنسول وجود داره که برخی اوقات موقعی که به یک محیط جدید میرید و چک پوینت و autosave انجام میشه، فریم ریت برای چند لحظه افت شدیدی میکنه و غیر قابل بازی میشه. این در همه کنسول ها هست اما در جاهای مختلف و به شکل متفاوتی این اتفاق میفته. در Xbox چندین استاتر کوچکتر اما در PS5 یک ثانیه کلا فریز میشه.

در حالت ۶۰ فریم غیر از مورد بالا افت فریمی دیده نمیشه و فقط در یک صحنه در Series S چند فریم افت میکنه. البته در کنسول های Xbox کمی tearing هم مشاهده شده.
در حالت ۱۲۰ فریم اما افت فریم در هر سه کنسول وجود داره و در جاهای مختلف فرق میکنه. در برخی صحنه ها PS5 وضعیت بهتری داره و در برخی Series X. این دو عموما بین ۸۰ و ۱۲۰ هستند. در Series S افت فریم شدیدتره و حتی تا ۶۵ هم تو یکی دو صحنه میاد پایین.

در کل از گرافیک بازی و اینکه از لحاظ تنظیمات، parity بین هر سه کنسول وجود داره تعریف کرده و امیدواره که مشکلات اشاره شده رو درست کنند.
 
توی ps5 در اجرای ونگارد لحظه های استاتر کلا فریم صفر میشه منو یاده فال اوت 4 روی وان انداخت
لحظه های استاتر ؟!
سر چک پوینت ها یه باگ وجود داره که برای Xbox چند ثانیه فریم بشدت افت میکنه و برای PS5 یک ثانیه فریز میشه.
 
بررسی Skyrim Special Edition


PS5 رزولوشن 4k native
سری x بین 3840x2160 و 2688x2160
سری s بین 2560x1440 و 1792x1440
سری s فقط در سیاهچاله ها و لوکیشن های محدود به 2560x1440 می رسه
View attachment 232144
این هم اشاره کرده که رزولوشن XSX به ندرت روی 2160*2688 میاد.
همه موارد رو کامل بنویسید ، دقیقا طبق منبع.
 
برای بعضی ها سوال شده بود که چرا برای PS5 هم مثل Series X داینامیک رزولوشن استفاده نکردن. دلیلش احتمالا اینه که یک پورت مستقیم از ورژن نسل قبلی هستند.

ورژن PS4 Pro در نسل قبل 4k ثابت بود و سال بعدش که برای One X پورت کردند، رزولوشن داینامیک استفاده کردن برای جلوگیری از افت فریم (دقیقا اونجا هم فقط horizontal کم میشد مثل الان روی Series X).

Skyrim on Xbox One X gets the job done - but we expected more

Screenshot_20211114-201541_Chrome.jpg Screenshot_20211114-201552_Chrome.jpg
 
بررسی Skyrim Special Edition


PS5 رزولوشن 4k native
سری x بین 3840x2160 و 2688x2160 / رزولوشن XSX به ندرت روی 2160*2688 میاد
سری s بین 2560x1440 و 1792x1440
سری s فقط در سیاهچاله ها و لوکیشن های محدود به 2560x1440 می رسه
View attachment 232144
اسکایریم بازی سبکیه،همه سیستما راحت اجراش میکنن
 
بررسی کانال EIAnalistaDeBits از بتلفیلد ۲۰۴۲

Series S : 1260p/60fps
Series X: 4k/60fps
PS5: 4k/60fps
هر سه از temporal reconstruction برای رسیدن به این رزولوشن استفاده میکنن (به نوعی آپ اسکیل حساب میشه)

برخلاف CoD: Vanguard اینجا زیاد parity وجود نداره و تنظیمات کمی متفاوته ظاهرا.

PS5:
- تکنیک Temporal reconstruction بهتر کار میکنه و تصویر کمی شارپ تر از Series X بنظر میرسه.
- تکسچرها در اکثر مناطق با Series X یکسانه اما در بعضی قسمت ها به نسخه PC نزدیکتره.

Series X:
- Anisotropic filtering نسبت به PS5 کمی بهتره.
- رفلکشن ها کیفیت بالاتری نسبت به PS5 داره.
- افت فریم نسبت به نسخه PS5 کمتر اتفاق میفته.

Series S:
- Anisotropic filtering، کیفیت تکسچر، سایه ها، میزان پوشش گیاهی و draw distance در Series S پایینتره
- بهترین نسخه از لحاظ فریم ریت هست و هیچ افتی مشاهده نمیشه.

لودینگ ها هم تقریبا برابره:

20211115_090311.jpg
 
آخرین ویرایش:
بررسی کانال EIAnalistaDeBits از بتلفیلد ۲۰۴۲

Series S : 1260p/60fps
Series X: 4k/60fps
PS5: 4k/60fps
هر سه از temporal reconstruction برای رسیدن به این رزولوشن استفاده میکنن (به نوعی آپ اسکیل حساب میشه)

برخلاف CoD: Vanguard اینجا زیاد parity وجود نداره و تنظیمات کمی متفاوته ظاهرا.

PS5:
- تکنیک Temporal reconstruction بهتر کار میکنه و تصویر کمی شارپ تر از Series X بنظر میرسه.
- تکسچرها در اکثر مناطق با Series X یکسانه اما در بعضی قسمت ها به نسخه PC نزدیکتره.

Series X:
- Anisotropic filtering نسبت به PS5 کمی بهتره.
- رفلکشن ها کیفیت بالاتری نسبت به PS5 داره.
- افت فریم نسبت به نسخه PS5 کمتر اتفاق میفته.

Series S:
- Anisotropic filtering، کیفیت تکسچر، سایه ها، میزان پوشش گیاهی و draw distance در Series S پایینتره
- بهترین نسخه از لحاظ فریم ریت هست و هیچ افتی مشاهده نمیشه.
تصاویر مربوط به این مقایسه (حجم رو کم نکردم که مشخص باشه)

Anistropic Filtering :

Screenshot_20211115-092103_YouTube.png Screenshot_20211115-092130_YouTube.png Screenshot_20211115-092123_YouTube.png Screenshot_20211115-092139_YouTube.png

Reflection :

Screenshot_20211115-092325_YouTube.png Screenshot_20211115-092347_YouTube.png Screenshot_20211115-092334_YouTube.png Screenshot_20211115-092403_YouTube.png Screenshot_20211115-092415_YouTube.png
Screenshot_20211115-092445_YouTube.png Screenshot_20211115-092502_YouTube.png Screenshot_20211115-092455_YouTube.png Screenshot_20211115-092509_YouTube.png

Textures :

Screenshot_20211115-092742_YouTube.png Screenshot_20211115-092805_YouTube.png Screenshot_20211115-092752_YouTube.png Screenshot_20211115-092816_YouTube.png Screenshot_20211115-092831_YouTube.png

Resolution :

Screenshot_20211115-092604_YouTube.png Screenshot_20211115-092627_YouTube.png Screenshot_20211115-092615_YouTube.png Screenshot_20211115-092639_YouTube.png Screenshot_20211115-092659_YouTube.png
 
من ویدیو رو دیدم و هیچ تفاوتی تو AF، رفلکشن، تکسچر و شارپنس تصویر ندیدم بین XSX و PS5 (حداقل تو این ویدیو) و تنها تفاوت تو همون object placement متفاوت پوشش گیاهی و تکسچرها تو بعضی صحنه ها بود.
این چنل بارها اشتباه کرده و آنالیزهاش دقیق نبوده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or