اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
طبق Patch Note آپدیت جدید KOF XIV ، این بازی در حال حاضر اولین و تنها فایتینگیه که از PS4 Pro پشتیبانی میکنه.

gdo_12_kofpatchnotes01_-_copy.jpg


تصویر منتشر شده از نسخه ی PS4 Pro (4K) :



تصویری که خودم از نسخه ی PS4 گرفتم (:دی) :

 
DF تحلیل خودشو از Gravity Rush 2 ارائه کرده.

بازی روی 4 عادی 1080 نیتیو هست و روی پرو 4k نیتیو منتها روی پرو تکنیک جالبی استفاده شده. در حالی که جیومتری در 4K رندر میشه شیدر ها کمی رزولوشنشون کمتره با این تکنیک تونستن که بازی رو با پرفورمنس عالی روی پرو رندر کنن.
بازی روی هر 30 فریم هست. و بشدت فریم ثابتی داره. در بدترین شرایط گاهی هر دو یکی دو فریمی افت میکنن. البته این افت شاید برای چند ثانیه در کل بازی اتفاق بیفته.

بعد هم از گرافیک بازی و IQ خیلی تعریف شده. سازنده بعلت اینکه بازی رو با این شرایط عالی رلیز کرده مورد تحشین قرار گرفته. علی الخصوص توی این دوران که خیلی از بازیها نصفه نیمه و بدون پالیش شدن عرضه میشن
بازی در همه موارد در حالت پرفکت به سر میبره
 
  • Like
Reactions: benjohn
لینک مقاله رو می دید؟ چون جیومتری و شیدر چیز جدایی نیستن و جیومتری رو شیدر رندر می کنه. در واقع جیومتری مختصات یه سری نقطست (Vertex) توی فضای سه بعدی، که اول میان با توجه به مدل دوربین(اورثوگرافیک یا پرسپکتیو بودنش) اونا رو توی یه صفحه 2 بعدی می گنجونن (تا اینجا ربطی به رزولوشن نداره) و بعد با شیدر میان مشخص می کنن با توجه به تکسچر و نور های اطراف فلان پیکسل از صفحه نمایش باید چه رنگی باشه(اینجاش به رزولوشن ربط داره). اهیانا از لفظ Post-Processing استفاده نکردن؟
والا مقاله نبود ویدئو هایی ست DF تو چیزتیوب آپلود میکنه. متاسفانه الان دسترسی ندارم ولی تو کانال DF تو چیزتیوب برید براحتی پیدا میکنید.
مطمئنا همین بود چون همون لحظه داشتم گوش میکردم همونموقع منعکس کردم. خودم بشخصه خیلی دقیق نشدم البته.
البته امثال این تکنیکها جدیدا زیاد تو بازیا استفاده میشه. از رزولوشن داینامیک بگیرید تا مثلا فریم متفاوت آبکجت ها تا چیزی شبیه به LOD برای فریمریت که تو HAlo5 استفاده شده بود. بنظرم اتفاقا اینجور تکنیکها خیلی خوبن از این جهت که هم پرفورمنس رو افزایش میدن و همینکه از سطح گرافیکی خیلی کاسته نمیکنن
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
ما رو بگو جوگیر شدیم الکی رفتیم pro گرفتیم
البته من ps4 نداشتم وگرنه pro رو نمیگرفتم
توی یو.تیوب چندتا ویدیو هست که Horizon رو روی PS4 و Pro مقایسه کردن. وقتی ببینیشون مطمئنا نظرت عوض میشه.تازه من روی لپ دیدم دیگه روی TV FHD یا 4K بماند.اینم در نظر بگیر سیاست سونی اینه که نمیخواد بزاره تفاوت بازیها روی دو تا کنسول در یک نسلش خیلی زیاد بشه.همین که بتونیم بازیها رو روی Pro با 1080p 60fps و مقداری گرافیک بیشتر تجربه کنیم بنظرم خیلی خوبه
 
منم از خریدم راضیم (پرو) به دو دلیلی که دوستان نگفتن اشاره میکنم
اولین چیزی که به چشمم اومد قابلیت ریموت پلی هست که روی PS4 معمولی یه جورایی پر از فریز بود ولی روی پرو استیبل هست کامل روی ویتا با هر فاصله ای
سرعت دانلود کنسول میشه گفت دو برابر شده برام
بقیه مزایا هم که روی کاغذ و اعداد گفته شده
 
یه خلاصه کوتاه بخوام بدم در مورد boost mode PS4 pro( از پست های کاربرای نئوگف) :

boost mode خودشو وقتی نشون می ده که
1- بازی پچ Ps4 pro نداشته باشه
2- بازی فریم ریت آنلاکد داشته باشه در این صورت فریم بازی بالا می ره ( مثل R6 siege)
3- بازی frame cap داشته باشه. ولی نتونه رو حالت بیس به صورت ثابت رو فریم 30 یا 60 لاک بشه. در این حالت افت فریم ها در حالت بوست مود بسیار کاهش پیدا می کنه و بازی فریم ثابت پیدا می کنه. ( مثل TR DE که فریمش حول حوش 45 50 تو حالت بیس ولی در حالت بوست مود ثابت 60 فریم می شه)
4- بازی هایی که از رزلوشن داینامیک استفاده می کنند. در این بازی ها بازی در رزلوشن بالاتری نسبت به بیس اجرا می شه.
5- سرعت لودینگ اکثر بازی های تست شده سریع تر شده.

این بازی های تست شده هم ارتقا قابل توجهی داشتند.

1- R6 siege: فریم بازی بسیار بالاتر از حالت بیس که در مواردی فریم 90 و 100 گزارش شده.
2- Assassin's Creed unity : از بازی های بدنام این نسل که رو حالت بوست بسیار روانتر و تقریبا به صورت 30 فریم لاک بازی ارتقا پیدا می کنه.
3- TR DE فریم بازی در اکثر موارد به 60 فریم افزایش پیدا می کند.
4- ویچر3 : سرعت لودینگ ، حرکت در منو ها افزایش پیدا کرده و افت فریم های جرئی در بعضی نقاط بازی حذف شده.
5- بلادبورن : افت فریم در مواردی که تعداد دشمنان زیاد می شد حذف شده.
 
یه خلاصه کوتاه بخوام بدم در مورد boost mode PS4 pro( از پست های کاربرای نئوگف) :

boost mode خودشو وقتی نشون می ده که
1- بازی پچ Ps4 pro نداشته باشه
2- بازی فریم ریت آنلاکد داشته باشه در این صورت فریم بازی بالا می ره ( مثل R6 siege)
3- بازی frame cap داشته باشه. ولی نتونه رو حالت بیس به صورت ثابت رو فریم 30 یا 60 لاک بشه. در این حالت افت فریم ها در حالت بوست مود بسیار کاهش پیدا می کنه و بازی فریم ثابت پیدا می کنه. ( مثل TR DE که فریمش حول حوش 45 50 تو حالت بیس ولی در حالت بوست مود ثابت 60 فریم می شه)
4- بازی هایی که از رزلوشن داینامیک استفاده می کنند. در این بازی ها بازی در رزلوشن بالاتری نسبت به بیس اجرا می شه.
5- سرعت لودینگ اکثر بازی های تست شده سریع تر شده.

این بازی های تست شده هم ارتقا قابل توجهی داشتند.

1- R6 siege: فریم بازی بسیار بالاتر از حالت بیس که در مواردی فریم 90 و 100 گزارش شده.
2- Assassin's Creed unity : از بازی های بدنام این نسل که رو حالت بوست بسیار روانتر و تقریبا به صورت 30 فریم لاک بازی ارتقا پیدا می کنه.
3- TR DE فریم بازی در اکثر موارد به 60 فریم افزایش پیدا می کند.
4- ویچر3 : سرعت لودینگ ، حرکت در منو ها افزایش پیدا کرده و افت فریم های جرئی در بعضی نقاط بازی حذف شده.
5- بلادبورن : افت فریم در مواردی که تعداد دشمنان زیاد می شد حذف شده.
R6 siege تو بخش اصلی که همون PVP میشه Frame cap داره.فقط تو terrorist hunt با خاموش کردن v-sync فریم ریت انلاک میشه ,ولی خب تصویر پارگی داره فریم هم اکثرا بالای 70 هست.
درکل Boost modeخاصیت زیادی تو این بازی نداره چون r6 رو ps4 فریم ثابتی داره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hercule-poirot
Df هورایزن رو ارزیابی کرده فرمودن بنچمارک جدیدی در دنیای گیم ارایه میده. بازی در هر دو مدل ۴ سطح جدیدی از گرافیک رو تعریف کرده. اونایی هم که پرو ندارن اصلا نگران نباشن همین گرافیکی که در گیف ها و شاتها میبینید بعدا بازی میکنید. علی الخصوص که hdr هم روی ۴ عادی ساپورت میشه

فریم ریت در هر دو به شدت ثابته

پرودارها هم علاوه رزولوشن af بهتری به دستشون میرسه
در کل از دید فاندری بهترین نمایش پرو تا به حاله
 
Df هورایزن رو ارزیابی کرده فرمودن بنچمارک جدیدی در دنیای گیم ارایه میده. بازی در هر دو مدل ۴ سطح جدیدی از گرافیک رو تعریف کرده. اونایی هم که پرو ندارن اصلا نگران نباشن همین گرافیکی که در گیف ها و شاتها میبینید بعدا بازی میکنید. علی الخصوص که hdr هم روی ۴ عادی ساپورت میشه

فریم ریت در هر دو به شدت ثابته

پرودارها هم علاوه رزولوشن af بهتری به دستشون میرسه
در کل از دید فاندری بهترین نمایش پرو تا به حاله
به نظر من قبلا هم ارزش خرید داشت من با مقایسه pro و ps4 معمولی وقتی دستم رسید سر بعضی بازی ها کاملا ازش سر فریم ثابت تر و ... راضی بودم حالا بازی های هم که بیاد تفاوت احساس کنی آدم بیشتر لذت میبره البته کسی که HDR و 4K نداره و TV 1080 داره و PS4 معمولی داره شاید براش ارزش نداشته باشه اما به نظر من در کل ارزش تعویض 100% داشت .
تلوزیون 4k hdr چه برندی با چه مدلی برای ps4 pro بهتره
سوالتون در این بخش دنبال کنید .
اما من خودم یک sony 43x8000d تهیه کردم کاملا ازش راضی هستم واقعا کیفیتش عالیه اگه سوالی داشتین در پیام خصوصی ادامه بدین یا در تاپیک زیر .
بحث و گفت و گو برای خرید مانیتور و TV های مناسب برای PS4
 
آخرین ویرایش:
به نظر من قبلا هم ارزش خرید داشت من با مقایسه pro و ps4 معمولی وقتی دستم رسید سر بعضی بازی ها کاملا ازش سر فریم ثابت تر و ... راضی بودم حالا بازی های هم که بیاد تفاوت احساس کنی آدم بیشتر لذت میبره البته کسی که HDR و 4K نداره و TV 1080 داره و PS4 معمولی داره شاید براش ارزش نداشته باشه اما به نظر من در کل ارزش تعویض 100% داشت .

سوالتون در این بخش دنبال کنید .
اما من خودم یک sony 43x8000d تهیه کردم کاملا ازش راضی هستم واقعا کیفیتش عالیه اگه سوالی داشتین در پیام خصوصی ادامه بدین یا در تاپیک زیر .
بحث و گفت و گو برای خرید مانیتور و TV های مناسب برای PS4
پرو که صد در صد اگر توانایی مالی برای خریدش وجود داشته باشه ارزش داره. منتها خیلی ها نگران بودن که با اومدن پرو سونی 4 بیس و عادی رو فراموش میکنه که خوشبختانه این اتفاق نیفتاده. 4 عادی به بهترین شکل ساپورت میشه از اونطرف کسایی هم که پرو خریدن تو بازیهایی مثل هورایزن رزولوشن بالاتری میگیرن. از اول هم قرار بود پرو به درد کسی بخوره که تی وی 4کی داره. غیر از این هم بود واقعا جفا در حق کسایی میشد که از روز لانچ سونی رو ساپورت کردن
 
Df بازی for honor رو در حالت 4k رو pc وps4 pro مقایسه کرده:
Pc مثل همیشه بهترین تجربرو واسه گیمرها خواهد داشت. 60 فریم و جزییات کامل و نور پردازی عالی و کیفیت در محیط های دور و نزدیک. اما واسه همچین تجربه ای باید سیستم خیلی قوی داشته باشید. حتی برای اینکه 60 فریم بدون افت فریم داشته باشید باید چند اپشن گرافیکی رو خاموش کنید حتی با وجود تایتان xp !!!!!!
در اون طرف ps4pro یه تجربه ی خیلی خوب بهتون میده در 30 فریم و تفاوت کمی با pc هست. حتی df هم نمیدونه که یوبیسافت از چه تکنیکهایی استفاده کرده که اینقدر این دو نسخه به هم نزدیک شدن اما نتیجه ی کار خیلی خوب بوده از نظر اونا.
در نهایت باز بهترین تجربه از لحاظ جزییات گرافیکی و گیم پلی روان 60 فریم رو pc قدرتمند می شه دید. ولی نباید از کیفیت خوب ps4pro هم به سادگی رد شد.
 
از اونجایی که Horizon Zero Dawn یک بازی جهان باز کامل هست و بصورت کاملا برجسه ای تغییرات آب و هوایی داینامیک داره, Digital Foundry یک ویدیو از این قابلیت بازی تهیه کرده که پیشنهاد میکنم حتما حتما ببینید. فوق العادست!
So, Horizon Zero Dawn is the full open world package - and that includes a fully featured time of day implementation. Which can mean only one thing: time to break out the Digital Foundry time-lapse.
لینک

پ.ن: ویدیو بعدی
Digital Foundry: Horizon Zero Dawn PS4 Pro 4K Showcase
لینک دنلود
-Perhaps the most technically accomplished open world experience thus far this generation
-HZD uses checkerboard rendering to reach a full 2160p pixel count
-PS4 Pro owners also enjoy higher resolution textures with improved texture filtering
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or