اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
باو انتظار تغییر مدلینگ که ندارید :D این بازیها روی تایتان هم تفاوت کلی ایجاد نمیکنن ، منتظر بازیهای آینده باشید چون بیسش از همون ابتدا پیاده سازی میشه برای PROو در حد پچ نیس ، نمونش هورایزن
اتفاقا فكرنكنم بيس بازي رو هيچوقت رو پرو بسازن، مثلا rdr 2 و gow iv هردو روي ps4 معمولي ساخته ميشن :D
 
اتفاقا فكرنكنم بيس بازي رو هيچوقت رو پرو بسازن، مثلا rdr 2 و gow iv هردو روي ps4 معمولي ساخته ميشن :D
اولش همه همینو میگن :D آخرش تمام توجهات میره روی پرو ، بشنوئو باور نکن:D سونی کنسولو قویتر کرده تا بیس تبلیغو توجهات روی اون بره ، واقعا ساده اید اگر فکر کردید PS4 PRO جای PS4 رو نخواهد گرفت ، به مرور زمان دلیلهای مهمتری برا خریدش پیدا میشه
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
اولش همه همینو میگن :D آخرش تمام توجهات میره روی پرو ، بشنوئو باور نکن:D سونی کنسولو قویتر کرده تا بیس تبلیغو توجهات روی اون بره ، واقعا ساده اید اگر فکر کردید PS4 PRO جای PS4 رو نخواهد گرفت ، به مرور زمان دلیلهای مهمتری برا خریدش پیدا میشه
صحبت از سادگي كسي مطرح نيست اينجا شما يه چيزيو مطرح كردي منم نظر خودمو گفتم ، زماني براي ps4 pro نميمونه كه بخواد بياد روي دور چون تا ٣ سال ديگه احتمالا نسل بعدي از راه برسه و بيس كار بره روي اونها حد اقل زمان ساخت بازي هم 3 ساله پس زماني واسه پرو نميمونه ( انتظار generation leap نبايد از پرو داشت)

همين الان فرق pc با ps4 در حده پرو با ps4 معموليه ، اگه اينجور بود دسته سازنده باز بود يه گرافيكي كه تا ٢ نسله ديگه نميديدم رو روي pc بزنه ولي خب سياست ناشرها و بازيسازها همينه كه بين نسخه ها تفاوت زياد نشه تا دل زدگي به وجود نياد

هرچند 2 برابر فريم ريت با گرافيك بهتر (ffxv)
رزوليشن و iq هاي انچناني اصلا چيز كمي نيست
 
  • Like
Reactions: hrm
op4h_ffxv.jpg
سایت NX Gamer مقایسه‌ای بین نسخه‌های X1, PS4 و PS4 Pro دموی Final Fantasy XV Judgment Disc انجام داده که شامل یک چپتر و نیم از بازی FFXV (البته بدون محتویات و دانجن‌های اضافی که توی نسخه نهایی هست) از نسخه نزدیک به Gold بازی میشه.

اول از همه جا داره اشاره کنم که شدیدا نظر مثبتی به دمو و دستاورد تکنیکی اون روی هر سه پلتفرم داشتن و میگن یکی از زیباترین بازی‌های هست که تا الان دیدن. در کمال تعجب بازی روی هر سه پلتفرم تقریبا فریم ۳۰ رو به صورت ثابت و Lock داره و تنها نسخه‌ای که یکم افت فریم واقعی درش دیده شده و اونم خیلی جزیی و در مواقع بسیار نادر، نسخه X1 است. نسخه‌های PS4 عادی و Pro هر دو فریم تقریبا Lock رو تونستن ارائه بدن اما مشکلی که در این نسخه‌ها وجود داره Frame Pacing جزیی هست که با وجود ۳۰ فریم بودن بازی ممکنه این حس رو به بازیکن بده که اون با افت فریم مواجه شده. جالبی کار اینه که نسخه X1 این مشکل رو نداره، پس میشه امیدوار بود که این مشکل رو توی نسخه‌های نهایی PS4 و Pro هم حل کنند.

دارنده‌های Pro در این دمو دوتا گزینه Light و HQ رو در اختیار دارند. Light جزییات گرافیک کمتر (در حد PS4 معمولی) ارائه داده در حالی که HQ جزییات گرافیکی (مثل AA, AF, Draw Distance و همچنین اشیای توی محیط مثل گیاه‌ها و جزییات درختا در دور دست) رو افزایش میده. در حال حاضر توی این دمو هر دوی این گزینه‌ها فریم ۳۰ رو به بازیکن ارائه میدن اما SE از قبل تایید کرده که دو سه هفته بعد از عرضه بازی با انتشار یک پچ فریم گزینه Light رو باز و هدف رو 60 فریم قرار میده.

Resolution بازی به صورت داینامیکه و برای هر نسخه متفاوته.

PS4 عادی: بین 1600x900p تا 1920x1080p
X1 : کمترین چیزی که NX Gamer تونسته بشمره 1371x771 بوده تا بالاترین که 1600x900p هست.
PS4 Pro: وضوح تصویر 3200x1800 که مثل باقی بازی‌های Pro به صورت checkerboard رندر میشه به 4K.

جا داره اشاره‌ای داشته باشم به این موضوع که نسخه X1 یکم بیش از اندازه نرم و تقریبا مات به نظر میاد. یه تعداد تصویر مقایسه‌ای بین نسخه‌های X1 و PS4 عادی تا متوجه منظورم بشید:
ukrk_ffxv_ps4_xo83php.jpg

98f_screenshot_2016-11-133cy44.png

در کل NX Gamer شدیدا از دستاورد SE با XV غافلگیر شده و کلی ازش تعریف کرده. به گفته خودشون هوادارا هر کدوم از این سه نسخه رو که بگیرن از لحاظ گرافیکی یه چیز خیلی عالی در انتظارشونه.
 
مسلما هیچکس توقع نداره تایتان فال تفاوت پرو و معمولی رو نشون بده، ولی از اون طرف هم اگه بگیم تفاوتشون تابلوعه(!!!) بی انصافی کردیم
خدایی تفاوت خاصی نداره {حداقل تو این چند تا عکس}
پ.ن: من شخصا منتظرم بگن X265 پخش میکنه و رو اکثر بازیها تو رزولوشن 1080 فریم بیشتر میده ، دستگاه خودم رو بفروشم و یه پرو بگیرم
همین واسه من کافیه
همین الان وان x265 پخش می کنه
 
DF هم نسخه Pro دموی FFXV رو بررسی کرده و نظراتش مشابه NX Gamer بوده. تنها نکته‌ جدیدی که خیلی روش تاکید داشتن HDR هست که به نظرشون یکی از بهترین HDR‌هاییه که تا الان بین بازی‌ها دیدن و حتی میشه به راحتی ازش برای نشون دادن کیفیت بالای HDR به باقی افراد استفاده کرد.
 
DF بررسی کوتاهی روی پچ نسخه های Pro دو عنوان Fifa 17 ، Batllefield 1 از EA داشته

ابتدا Fifa 17 :
FIFA 17's PlayStation 4 Pro upgrade is impressive - not especially so in terms of visual features, but certainly for its prodigious increase to base resolution. The 1080p framebuffer from the standard PlayStation 4 version gets an uncompromised lift to native 4K - no upscaling, no checkerboarding, no temporal super-sampling. The end result is that an already clean and crisp title receives an even great boost to visual clarity.
However, FIFA's ineffectual anti-aliasing solution remains in effect at 4K. Edge and specular shimmer at 1080p is reduced owing to the higher pixel density, but it's still visible owing to the high contrast aesthetic. We did most of our testing on a 40-inch Samsung KU6400, which possesses a remarkably high pixel density, but the aliasing is still plain to see - it'll even show up in the video below. 1080p users at least get this image down-sampled, so it's less of an issue, but Frostbite's excellent temporal anti-aliasing would have helped here.
Resolution aside, actual differences are few and far between. The 1080p depth of field implementation wouldn't scale up nicely to 4K, so this has been adjusted and it's interesting to note that level of detail on the grass effect in replays also appears to have been pushed further into the distance. The higher resolution also resolves more detail on the pitch itself, which survives in the downscaling to 1080p, giving a richer look. The bottom line is clear though - FIFA is built to console spec, but it's great to see that the headroom is there to run the title at native 4K. We ran an entire match through our frame-rate tools and noted that top-down gameplay remains consistent at 60fps, with the existing 30fps camera views remaining at half-refresh.
گفته Fifa 17 روی Pro اپگرید چشمگیری داشته ، نه به صورت ویژه از لحاظ ویژگی های بصری، اما قطعا افزایش شگرفی به وضوح روی پایه رزولوشن داشته , میانگین فریم ( فریم بافر) از 1080 روی ps4 های معمولی روی رزولوشن 4k افزایش یافته ، نه اپ سکیل شده نه اسنفاده از حالت شطرنجی کردن ( chekerboarding) نه نمونه گیری موقتی هست .
نتیجه نهایی بسیار تمیز و این عنوان افزایش زیادی در وضوح بصری و تصویر دریافت میکند
ادامه داده AA پیاده شده در رزولوشن 4k بی اثر و بی فایده هست
لبه و روشنایی های لرزان در رزولوشن 1080 با توجه به تراکم پیکسل بالاتر کاهش میابد اما همچنان با توجه به کنتراست بالا قابل مشاهده هست
بیشتر ازمایششون روی40-inch Samsung KU6400, انجام دادن که دارای تراکم پیکسل بالای قابل ملاحظه ای هست اما دندانه ها به سادگی قابل دیدن هست.
به غیر از رزولوشن ، تفاوت های واقعی بسیار کم هستند. افزایش مقیاس عمق میدان دید 1080 روی 4k به خوبی پیاده سازی نمیشه و گفته این جالبه که سطح جزییات افکت چمن تکرار میشه و در فاصله دورتر حالت فشرده سازی انگار صورت گرفته
رزلوشن بالاتر جزییات بیشتر در زمین از بین میبرد در حالی که جزییات تصویر روی 1080 غنی تر هست.
در اخر گفته Fifa برای اجرا روی 4k بومی شده و ادامه داده کل ابزار فریم روی بازی از بالا به پایین تست و فریم روی 60 ثابت هست فقط در رفریش بین نیمه نمایش دوربین روی 30 فریم هست.

Batllefield 1 :
The end result is fascinating. Those hoping for a 1080p/ultra presentation may have to temper expectations - DICE has implemented a one-size-fits-all Pro mode that offers up tangible upgrades that work nicely on ultra HD displays, but this precludes the implementation of some of the PC's top-end improvements, such as top-tier shadows and reflections and most obviously, terrain detail.
Resolution is clearly increased though. The 900p-1000p dynamic resolution scaler appears to benefit the most from the Pro's increased GPU power, with campaign levels we've analysed reaching as high as 1656p. Obviously we can't pixel count every frame in every scenario, but we can say that the increased resolution is evident on a 4K screen, though it's obviously not consistent, adjusting according to GPU load. BF1's temporal anti-aliasing solution remains in effect, adding some softness to the presentation, this effect is added to by the utilisation of checkerboard upscaling. It's interesting to note that checkerboard artefacts are visible, but only really on still shots we extracted from our captures - the anomalies only occur in motion and the 'sample and hold' technology used by modern displays (which reduces perceived resolution in motion) tends to hide this effect rather well.
It's important to point out that PS4 Pro's BF1 enhancements are not simply limited to resolution. Moving through some of the more demanding areas of the campaign, Pro frame-rates are significantly improved over the more variable base PlayStation 4 version, so it's clear that some GPU power has been dedicated to ensuring a smoother experience overall - not just in upping pixel-count.


نتیجه نهایی جذاب است ،
کسانی که انتظار معقول کیفیت 1080 (Ultra) داشتن ، Dice به اندازه مناسب ارتقا ملموسی روی صفحه نمایش های Ultra Hd ارایه داده که به خوبی کار میکند، اما این مانع از اجرای برخی پیشرفت های بازی روی pc های Top-end رده بالا میشه مواردی مثل : سایه های رده بالا و بازتاب ها و به وضوح جزییات زمینه..
رزولوشن به وضوح ولو افزایش یافته است ،از 900-1000 رزولوشن به صورت پویا بالا رونده هست که بیشتر بخاطر افزایش قدرت پردازنده گرافیکی Pro هست. در بخش کمپین که ما انالیز و بررسی کردیم در بالاترین حد به 1656 p رسید. گفته بدیهی هست که ما نمیتوانیم پیکسل رو به حساب هر قاب از هر سناریو بشماریم اما میتوان گفت که افزایش وضوح بر روی صفحه نمایش 4k محسوس هست. هر چند استوار نیست . تنظیم و بارگزاریش بر روی Gpu هست. Bf1 از یک راه حل زمانی AA بهره میبرد که یکسان باقی میماند در افکت که برخی نرمی و ملایمت به نمایش اضافه میکند . این افکت با حالت ارتقا و بالا بردن شطرنجی بکار گرفته شده ( checkerboard upscaling). گفته جالبه توجه داشته باشید که اثار تصنعی شطرنجی قابل مشاهده است اما تنها از عکسی که ما از ان استخراج کردیم که گفته این ناهنجاری تنها در تکان و حرکت و رخ میده در اثر تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش های مدرن ( باعث کاهش رزولوشن درک شده در تکان و حرکت میشه ) که سعی در پنهان کردن این افکت داشتن اما نه به خوبی .
گفته پهلو به پهلو با ps4 معمولی در حال اجرا رو صفحه 4k بودیم مورد بززگی که در اینجا وجود دارد ، افزایش بزرگ در کیفیت کلی تصویر در BF1 هست ( Image Quality) اما بسیار حسی شبیه به امثال بازی های Uncharted 4 یا Titanfall2 دارد
رزولوشن در نقطه میانی بین 1080 و 4k هست . ادامه داده حالت طنز اینجاست که کیفیت نمایش زمانی که به نمونه 1080 پایین میاد بسیار چشمگیر هست ، گفته صاحبان ps4 pro که صفحه تلویزیون 4k نگرفتن اینجا رو مورد ازمایش قرار بدند.
گفته نکته که در رابطه با نسخه Pro BF1 این هست که پیشرفت ها فقط محدود ساده به رزولوشن نیستن.
گفته در بیشتر مناطق بخش کمپین بررسی کردیم ،فریم ریت در نسخه پرو به طور قابل ملاحظه ای نسبت به متعغیر فریم ps4 معمولی بیشتر هست و این روشن و اشکار هست که بخشی از قدرت Gpu پرو اختصاص به تجربه نرم تر شده نه فقط محدود به بالا بردن تعداد پیکسل
گفته بخش مولتی هم بعدا تست میکنیم تا ببینیم cpu در پرو تو 64 نفر چه تغییراتی دارد .
گفته پیشرفت های دیگر نسخه پرو BF1 بهبود جالب بخشی از ویژگی های بصری هست.
گفته در نسخه معمولی ps4 رزولوشن داینامیک یکجور سستی دارد ولی در نسخه پرو افزایش کیفیت تکسچر اضافه شده به ارتقا رزولوشن
در افکت های خط لوله (pipeline ) اپگرید فابل لمس هست
به طور مثال سرعت و شتاب ذرات Gpu در پرو از ps4 معمولی بسیار بالاتر هست که نقطه وسط بین کنسول های موجود و pc های بالا رده رو هدف میگیره
گفته به ترکیب عجیب تنظیمات متوسط و کم در سخت افزار پایه وفعلی و در پرو بیشتر به تنظیمات معادل متوسط روی pc قفل شده
گقته موارد دیگر مثل سایه ها ، عمق میدان دید و موشن بلور در نسخه Pro تغییری نداشته

در اخر گفته این استراتژی انتخاب شده برای تعادل افزایش رزولوشن و بهبود ویژگی های بصری به خوبی کار میکند و نتیجه نهایی این هست که همه صاحبان ps4 pro یک ارتقا مناسب و معقول صرف نظر از نوع تلویزیون و صفحه نمایشی که دارند دریافت میکنند.

عکس ندارد فقط ویدیویی هست

It's a fascinating turn-out overall. There may well be very good reasons why DICE didn't pursue a 1080p/ultra equivalent for Pro (driving more graphical detail does have a certain degree of CPU overhead, after all) but the chosen strategy of balancing resolution increases with enhanced visual features and improved performance works well - and the end result is that all Pro owners get a really decent upgrade, regardless of the display type they might own.

منبع
 
آخرین ویرایش:
شما که زحمت ترجمه گوگلیش رو میکشی حداقل فعل و فاعل رو بیار سرجاش بفهمیم چی خوندیم:D
از گوگل کمک گرفتم درسته برای کلمه به کلمه ترجمه کردن لازم هست و سعی کردم کلی گویی تو دو خط نکنم ولی مفهومش کامل خودم متوجه شدم ولی بی حوصله تایپ کردم میتونید ترجمه های قبلی نگاه کنید در صفحات قبل با ظرافت بهتری نوشتم مفاهیم گامل ولی سخته شما بیرون گود نشستی بعضی اصلاحات تخصصی هست
اصلاح شد با تشکر از شما نوشته رو خوب بررسی نکرده بودم کامل درست شد
 
آخرین ویرایش:
از گوگل کمک گرفتم درسته برای کلمه به کلمه ترجمه کردن لازم هست و سعی کردم کلی گویی تو دو خط نکنم ولی مفهومش کامل خودم متوجه شدم ولی بی حوصله تایپ کردم میتونید ترجمه های قبلی نگاه کنید در صفحات قبل با ظرافت بهتری نوشتم مفاهیم گامل ولی سخته شما بیرون گود نشستی بعضی اصلاحات تخصصی هست
اصلاح شد با تشکر از شما نوشته رو خوب بررسی نکرده بودم کامل درست شد

ترجمه خیلی خوب و مفهوم بود. خسته نباشید
 
  • Like
Reactions: WCW
الان که ما tv 4k نداریم ارزش داره که ps4 معمولی بفروشیم pro بگیریم ؟ چندتا بازی هس که روی 1080 تقویت گرافیکی روی pro داشته باشه ؟
بستگی داره ارزش را چی معنی کنی. چیزی که مشخصه pro عمرش 3/4 سال بیشتر از ps4 معمولی .. در واقع زمانی که ps5 بیاد ps4 از رده خارج شده حساب میشه ولی pro نه. این موضوع به اضافه فریم و جزئیات بهتر pro نسبت به 4 میتونه عامل ارزش داشتن یا نداشتن باشه..
به نظر من اول تمرکز کن رو خرید tv چون احتمالا واسه ps5 دیگه tv 4k شدیدا نیازه:D
 
  • Like
Reactions: ehsan M

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or