اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Destiny 2 روی Xbox One X هم به صورت 30fps اجرا خواهد شد !

o9ic_capturdsdsse.jpg
 
طبق اعلام یوبی سافت رزولوشن AC Origins برروی اسکورپیو ( ببخشید من اصلا دستم نمیره اسم جدیدشو بگم همین اسکورپیو رو بیشتر دوست دارم:D) 4K داینامیک خواهد بود

در ادامه هم وبسایت Xbox اعلام کرده که اسکورپیو هم از تکنیکهای مشابه چکربردینگ استفاده میکنه. البته اگه اشتباه نکنم مایکروسافت بهش میگه Sparse Rendering که همونه در اصل
 
طبق اعلام سازندگان ARK: Survival Evolved بازی قراره روی Xbox One X به صورت 1080P/60FPS و روی PS4 Pro به صورت 1080P/30FPS اجرا بشه.

همچنین این اظهار نظر را هم در مورد Xbox One X کردن :

If you think about it, it’s kind of equivalent to a GTX 1070 maybe and the Xbox One X actually has 12GB of GDDR5 memory. It’s kind of like having a pretty high-end PC minus a lot of overhead due to the operating system on PC. So I would say it’s equivalent to a 16GB 1070 PC, and that’s a pretty good deal for $499.

منبع
 
خود بانجی دلیل این مسئله رو اشاره کرده گفتن هم پرو و هم اسکورپیو GPU هاشون برای دستنی 2 و رزولوشن 4K کفایت میکنه منتها برای 60 فریم شدن بازی نیاز به CPU ی قویتری دارن چون عملا هم پرو و هم اسکورپیو همون 8 هسته ی جگواری رو دارن که توی وان و 4 عادی هم هست گرچه اندکی اورکلاک شدن. مشکلشون ضعف CPU هست و نه پدر کشتگی با کسی.

منتها در کل بنظرم ضعف تکنیکی خود بانجی هم مطرحه چون BF1 با اون سطح گرافیک و فیزیک و تخریب پذیری ( که اتفاقا روی PC هم CPU ی نسبتا قوی لازم داره) روی همه ی کنسولها 60 فریمه. حالا چرا دستینی نمیتونه 60 باشه اینم برای من حداقل جای سواله. یادمون نره دستنی 2 و 1 تفاوت گرافیکیشون در حد صفره. همون دستنی یک روی PS360 سی فریم بود حالا چجوریه که همون گرافیک و فیزیک نمیتونن روی کنسول 11 سال جدیدتر و ده ها برابر قویتر 60 فریم اجرا شه؟
 
من که باور نمیکنم درسته cpu وان x جگواره ولی کاستومه با clock بالاتر بدون شک قراردادی پشت این قضیه هست
حالا من نمیدونم چقدر تغییر تو این سی پی یو انجام شده ولی دوست عزیز معماری اصلی سی پی یو برای چند سال پیش هست و با اُور کردنش هم توقع چندانی نمیشه ازش داشت.
شما الان یه 1080ti هم ببندی ولی یه سی پی یو مثل جگوار رو استفاده کنی باعت گلوگاه و کاهش پرفورمنس بازی میشه.
البته بهینه سازی کمپانی ها و موتور گرافیکی که ازش استفاده میکنن خیلی مهمه ولی درکل توقع معجزه رو نمیشه داشت .
 
خب Digital Foundary یک ویدیو در مورد معرفی Xbox One X و خود کنسول منتشر کرده که نکته های مهم اینا بودند :

میگه که اختلاف قیمت کنسول با Pro کاملا قابل درک و پیش بینی بود.دلیل این اختلاف قیمت را در چهار فاکتور میبینه : 1- واحد پردازش (GPU,CPU) قوی تر و بزرگ تر 2- چهار گیگابایت رم بیشتر 3- درایو Bluray 4k و 4- کیفیت ساخت بیشتر.اشاره میکنه که سیستم کولینگ X1X پیشرفته است.در کنارش میگه کیفیت ساخت کنسول خیلی بالاست.برای مثال میگه ماکروسافت اومده از دمپر زیر هارد استفاده کرده تا اثر لرزش کنسول به هارد انتقال پیدا نکنه. در نهایت از سایز کنسول هم بسیار ابراز رضایت میکنه.

در کنارش بازی های معرفی شده را بررسی میکنه.برای مثال برای Assassin's Creed اشاره میکنه که اساسا موتور این بازی روی کنسول ها یک موتور 900p هست و افزایش رزولوشن روی X1X کار بسیار سخت تری خواهد بود.

برای Crackdown هم اشاره میکنه که تخریب پذیری همچنان در بازی وجود داره منتهی در بخش مولتی پلیر.گفته دلیل اینکه دموی E3 تخریب پذیری در حد دموهای قبلی نداشت این بوده که تریلر E3 از بخش Campaign بازی بوده.

در مورد Metro هم گفته که با سازندگان تماس داشتن و اونها گفتن که هدف نهایی از گرافیک بازی روی X1X همین چیزی هست که نشون دادن.سازندگان گفتن تقریبا عین همین مرحله در بازی وجود خواهد داشت و تنها یک سری انیمیشن بهش اضافه شده.خیلی از قسمت های تریلر هم مستقیم از متریال داخل بازی برداشته شده.
 
آخرین ویرایش:
طبق مصاحبه ی Windows Central با Ubisoft بازی Assassin's Creed : Origins روی PS4 Pro هم مانند Xbox One X به صورت 4K 30fps اجرا میشه !
و وقتی ازشون پرسیدن که بازی چطور از قدرت بیشتر Xbox One X استفاده میکنه ؟ جواب دادن : استفاده نمیکنه !
هر دو نسخه برای پایدار بودن فریم ریت از رزولوشن داینامیک استفاده میکنن و در صحنه های شلوغ رزولوشن برای لحظاتی به پایینتر از True 4K افت میکنه تا بازی روون اجرا بشه .
البته اشاره هم کردن که این افت رزولوشن ها در Xbox One X بسیار کمتر از PS4 Pro خواهد بود و شاید در مقام مقایسه بتونیم بگیم اصلا این اتفاق برای نسخه ی X1X نمیافته .
همچنین که این اختلافات برای چشم انسان غیر قابل تشخیص خواهد بود .

I spoke to a developer from Ubisoft working on that game and inquired about the version parity between PS4 Pro and Xbox One X. He told me that Assassin's Creed Origins will be 4K at 30 FPS on both the Xbox One X and PS4 Pro, which I found a little confusing. If the PS4 Pro can handle 4K 30, how is Assassin's Creed Origins utilizing the Xbox One X's additional overhead? It isn't, apparently.

How is Assassin's Creed Origins utilizing the Xbox One X's additional overhead? It isn't.

The developer told me that both versions use dynamic resolution scaling to maintain frame rate stability, so more intense scenes might see the 4K resolution drop below momentarily to keep the game running smoothly. He said that the Xbox One X version's resolution would most likely drop below True 4K far less often, and perhaps not at all when compared to the PS4 Pro, but also that the differences would be "imperceptible to the human eye."​

Xbox One X is more powerful than PS4 Pro, but Microsoft needs to prove it
 
Digital Foundry دموی بازی Anthem که روی Xbox One X در کنفرانس مایکروسافت پخش شد رو بررسی کرده !
گفته شده بازی رزولوشن 3840x2160 داره و همچنین از Checkerboard Rendering هم استفاده میکنه .
در رابطه با فریم ریت گفتن فیدی که از کنفرانس مایکرو دارن 30fps ـه برای همین دقیق نمیتونستن تست بکنن اما تائید کردن که بازی 30fps اجرا میشده .
همچنین اشاره کردن که نقص هایی که Demo ی بازی داشته باعث میشه بیشتر حس واقعی بودن به آدم دست بده و احساس نکنه که قراره با Downgrade مواجه بشه بعدا !
از موتور Frostbite تعریف کردن و اینکه بازم Visualهای کنسولی رو به سطح های بالاتری میبره و اینکه اینکار روی کنسول Xbox One X امکان پذیره و با توجه به سخت افزار Xbox One X
و GPU ی 6TF ای که داره میشه انتظار داشت که بازیو با رزولوشن 2160 اجرا کنه !
پ.ن : Demo بیلد Alpha ی بازی بوده برای همین باید منتظر موند و دید در ادامه کیفیت چه تغییراتی میکنه .

Let's bang one nail on the head right away: resolution. Anthem is running at 3840x2160 in this demo, but it does so using checkerboard rendering. Looking through our capture, we noted distinctive artefacting on moving edges, presenting as a faint criss-cross pattern where only half the pixels are shaded. The presentation still looks pin-sharp, even with a compromise that effectively halves native 4K resolution. The technique works for three reasons: firstly, the human eye can't really track precision detail in motion (checkerboarding looks very good on slower motion scenes), secondly 'sample and hold' LCD technology cuts resolved resolution in motion, and finally the tiny pixel pitch on 4K screens makes discerning pixel-level detail extremely difficult any way.

That's the first point - as for frame-rates, we only have a 30fps feed from the Microsoft conference, which rules out accurate performance test. From eye-balling the feed though, we did catch some light stutter right at the very end of the demo - as the Freelancers jump into the light - but again, that could well be an issue in the feed sent out. As things stand, the rest of gameplay unfolds with a stutter-free 30fps cadence, and with v-sync engaged

It's these imperfections that help to make Anthem's E3 2017 showing that much more authentic, more real, and less likely to end in another downgrade drama. A forensic breakdown of Anthem's visual make-up takes little away from the tremendous impact of the game's visuals, nor from the scale and scope of the remarkably rich, massive vertical world the title is built around. The Frostbite engine once again pushes console visuals to new heights, but what we've seen does point to this being feasible on Xbox One X hardware, with compromises you'd expect to get this running on a six teraflop GPU at a 2160p output. On top of this, bearing in mind that Anthem is a multiplatform title, it'll be fascinating to see how this game will scale up to high-end PCs, and down to PS4 Pro, PS4 and of course, Xbox One. Time will tell, but we can't wait to see more.​

Is Anthem's E3 reveal the real deal on Xbox One X?
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry دموی بازی Anthem که روی Xbox One X در کنفرانس مایکروسافت پخش شد رو بررسی کرده !
گفته شده بازی رزولوشن 3840x2160 داره و همچنین از Checkerboard Rendering هم استفاده میکنه .
در رابطه با فریم ریت گفتن فیدی که از کنفرانس مایکرو دارن 30fps ـه برای همین دقیق نمیتونستن تست بکنن اما تائید کردن که بازی 30fps اجرا میشده .
همچنین اشاره کردن که نقص هایی که Demo ی بازی داشته باعث میشه بیشتر حس واقعی بودن به آدم دست بده و احساس نکنه که قراره با Downgrade مواجه بشه بعدا !
از موتور Frostbite تعریف کردن و اینکه بازم Visualهای کنسولی رو به سطح های بالاتری میبره و اینکه اینکار روی کنسول Xbox One X امکان پذیره و با توجه به سخت افزار Xbox One X
و GPU ی 6TF ای که داره میشه انتظار داشت که بازیو با رزولوشن 2160 اجرا کنه !
پ.ن : Demo بیلد Alpha ی بازی بوده برای همین باید منتظر موند و دید در ادامه کیفیت چه تغییراتی میکنه .



Is Anthem's E3 reveal the real deal on Xbox One X?
true 4k?
rofl.gif
 
Digital Foundry دموی بازی Anthem که روی Xbox One X در کنفرانس مایکروسافت پخش شد رو بررسی کرده !
گفته شده بازی رزولوشن 3840x2160 داره و همچنین از Checkerboard Rendering هم استفاده میکنه .
در رابطه با فریم ریت گفتن فیدی که از کنفرانس مایکرو دارن 30fps ـه برای همین دقیق نمیتونستن تست بکنن اما تائید کردن که بازی 30fps اجرا میشده .
همچنین اشاره کردن که نقص هایی که Demo ی بازی داشته باعث میشه بیشتر حس واقعی بودن به آدم دست بده و احساس نکنه که قراره با Downgrade مواجه بشه بعدا !
از موتور Frostbite تعریف کردن و اینکه بازم Visualهای کنسولی رو به سطح های بالاتری میبره و اینکه اینکار روی کنسول Xbox One X امکان پذیره و با توجه به سخت افزار Xbox One X
و GPU ی 6TF ای که داره میشه انتظار داشت که بازیو با رزولوشن 2160 اجرا کنه !
پ.ن : Demo بیلد Alpha ی بازی بوده برای همین باید منتظر موند و دید در ادامه کیفیت چه تغییراتی میکنه .



Is Anthem's E3 reveal the real deal on Xbox One X?

فكر كنم#true4k از نظر مايكروسافت فقط به ماينكرفت خلاصه ميشه! تا الان 2تا بازي كه ماركتينگ اصليشون رو one xبوده نيتيو نيستن.ac origins هم كه هيچ فرقي نداره با ورژن پرو.ولي خو مهم اينه موج بعدي ايشالا نشون ميدن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or