اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
خب DF انالیز فنی خودش از دو نسخه X1 و Ps4 بازی Mass Efect Andromeda ارایه کرده که تو این انالیز اشاره ای به pc نشده و گفتن بعدا نسخه pc بررسی میکنیم.
کل بخش هاش بررسی و عامیانه و خوانا براتون اماده کردم.

در ابتدا اشاره کرده در این نسخه از موتور Frosbite استفاده شده تا نسبت به ساخته های قبلی Bioware بازی جهان بازتر و بزرگتری داشته باشه
. گفته Frosbite به قدرت بصری بازی کمک کرده اما تناقص هایی وجود دارد که ابتدا به انیمیشن ها اشاره کرده،
گفته انیمیشن ها در صحنه های به خصوص بسیار غلو شده و اغراق امیز دراومدن و در کل انیمیشن ها رو نسل قبلی توصیف کرده و ادامه داده در ضبط موشن کیچر مخصوصا قسمت صورت از اخرین و پیشرفته ترین تکنولوژی استفاده شده و شما این رو میتونید در بسیاری از جنبه های ظاهر کاراکترتون مشاهده کنید اما بصورت کلی و در صحنه های کلی بازی انمیشن ها خیلی بدون زرق و برق و یکجورایی راکد و خشک هستن و درباره مدل سازی کاراکتر ها هم میتوان همین رو گفت.

بخش فنی ؛ در ابتدا اشاره کرده با Frosbite از یک تکنولوژی شناور برای رزولوشن ( Roll -out) روی هر دو نسخه x1 و ps4 استفاده شده، اما شمارش رزولوشن متفاوت است. شمارش پبکسل ها در هر ورژن پروفایل و مشخصه مخصوص خود دارد
Ps4 در قسمت داستانی بر روی 1080 p اجرا و نسحه X1 هم بر روی 900 p. درست مثل بازی
Dragon Age IS.
که نسخه x1 در نواحی با کنتراست بالاتر کمی نرم تر هست اما با توجه به اشتراکات بین 900 p و 1080 p توصیف کردن کیفیت کلی تصویر( Image Quality) کمی گیج کننده هست.

حجم رندر شدن کات سین ها فشار بر روی انجین وارد میکند که در این موارد هنگام اجرای کات سین رزولوشن نسخه ps4 تا 900 p افت میکند و نسخه x1 ده درصد بیشتر 720 p قرار میگیره 1344* 756 که بازم کیفیت خوبی در صحنه مشون نمیده و پریدن پیکسل ها قابل رویت هست.برخی از کات سین ها در هر دو نسخه بر روی 1080 p کامل اجرا میشوند اما در صحنه های های نزدیک و بسته که با استریم شدن Data بازی روی حافطه بکگراند اجرا میشوند.

ادامه داده، عملکرد بازی به طور کلی در یک خط با عناوین قبلی Bioware قرار میگیرد
فریم ریت در ps4 به طور کلی در 30 فریم پوش میشود و زمانی که انجین نمیتواند در این هدف بماند V sync اجرا میشود. ( تطبیق سازی انجام میشود.)
در ps4 این عملکرد بسیار شبیه به بازی Mass Efect روی xbox360 هست و همون عملکرد V Synced و تطبیق سازی دارد، اما میانگین کلی فریم تلنگرهای کوچکی تو زمانبندی پیدا میکند ( فریم بافر) و باعث ایجاد پارگی در قسمت بالای تصویر میشود که در x1 با پنجره جدیدی که ایجاد میشه باعث پارگی در یک سوم صفحه نمایش میشود.
به دلیل پوشاندن تاخیر، 15 ms زمان میبرد تا با رفریش شدن صفحه نمایش با قاب جدید جدید فریم دوباره اغاز به کار کند ، وقتی قاب جدید هنوز کامل گسترش پیدا نکرده با باز شدن پنجره در زمان بندی قاب ها و تا زمانی که صفحه نمایش بعدی تازه میشه پرفرمانس حالت سرگردانی پیدا میکند و باعث ایجاد لرزش های شدید در هر دو نسخه میشود و اشکالات Judder در دو نسخه بازی به وجود اومده که این اشکالات در کات سین ها هم هست و در نسخه ps4 کمی نسبت به x1 نرم تر اجرا میشود اما وقتی مثلا ضرب اهنگی با کیفیت کامل 30 فریم در حال اجراس با حالت نامناسب قاب تداخل و ناهمواری به چشم میاد که با فشار بهینه سازی میتوانستن این مشکل کمتر کنند
1800.jpg Mass_Effect™__Andromeda_20170316204545.jpg 02.jpg 03.jpg
( Judder : بروز مشکل بی نظمی در حرکت و نمایش تصویر.)
در پایان اشاره شده نسخه pc و Pro بعدا انالیز میشود.

لینک انالیز
 
آخرین ویرایش:
اقا من بازیهای انچارتد و اویل ۷ رو با ps4pro و تلوزیون فور کا سونی رفتم و گزاشتم رو حالت اچ دی ار ولی اصلا از اچ دی ار خوشم نیومد همون تصویر عادی خیلی بهتر از اچ دی ار هست
 
اقا من بازیهای انچارتد و اویل ۷ رو با ps4pro و تلوزیون فور کا سونی رفتم و گزاشتم رو حالت اچ دی ار ولی اصلا از اچ دی ار خوشم نیومد همون تصویر عادی خیلی بهتر از اچ دی ار هست

من متوجه نشدم کلا چی شد!!!@-)

تصویر عادی منظورت 1080 Full HD هست درسته؟:-?

و اینکه روی 4K حال نکردی و تصویر فول اچ دی رو ترجیح میدی!

من اینطور از کامنت برداشت کردم و اگه غیر این هست منظورت یه مقدار واضح تر توضیح بده!
 
  • Like
Reactions: ehsan M
من متوجه نشدم کلا چی شد!!!@-)

تصویر عادی منظورت 1080 Full HD هست درسته؟:-?

و اینکه روی 4K حال نکردی و تصویر فول اچ دی رو ترجیح میدی!

من اینطور از کامنت برداشت کردم و اگه غیر این هست منظورت یه مقدار واضح تر توضیح بده!

از HDR خوشش نیومده
 
من متوجه نشدم کلا چی شد!!!@-)

تصویر عادی منظورت 1080 Full HD هست درسته؟:-?

و اینکه روی 4K حال نکردی و تصویر فول اچ دی رو ترجیح میدی!

من اینطور از کامنت برداشت کردم و اگه غیر این هست منظورت یه مقدار واضح تر توضیح بده!
نه واضح نوشتم که از hdr خوشم نیومد همون تصویر معمولی بهتره
 
  • Like
Reactions: wii baz
نه واضح نوشتم که از hdr خوشم نیومد همون تصویر معمولی بهتره
شاید تنظیمات تی وی درست نیست تو اینترنت آموزش تنظیم تنظیمات HDR هست امتحان کنید خیلی بهتر میشه
ولی در مجموع رو بازی های مختلف خیلی تجربه HDR فرق میکنه بعیضیش فوق العادست
 
DF ورژن بتای GT Sport رو ارزیابی کرده البته فعلا بررسیشون مقدماتیست و فقط هم شامل PS4 Pro میشه در آینده دقیقتر بررسی میکنن.اولا بازی بر روی پرو با 4K Checkerboard هست. فریم ریت در 99 در صد مواقع در حالت 4 کی ثابت روی 60 هست بجز شرایط استثنایی که ممکنه تا 52 یا همین حدود پایین بیاد البته در حالت 1080 کاملا ثابته. اضافه کردن انتظار دارن در بازی اصلی این مختصر هم برطرف بشه. بشدت نورپردازی بازی و گرافیک کلی تمجید شده. مقایسه کوچکی با فورزا کزدن که رنگهای معمولا شادتر و کمی استایل رنگارنگ داره. در گرن تورییزمو گرافیک واقعگرایانه تر هست. ماشین ها بسیار پرجزییات هستن و بینظیر طراحی شدن. البته ایراداتی هم دیدن. اولا رزولوشن سایه ها کمی از حد انتظارشون پایینتره و اینکه گاهی بعضی از تکسچرها کمی بی کیفیت هستن.
نقاط مثبت گرافیک تکنولوژی Deep Colour هست. این قابلیت روی 4 عادی هم ساپورت میشه بدین معنا که رنگهای تولید شده توسط بازی بقدری گسترده هست که هیچ نمایشگری فعلا در بازار توانایی نمایشش رو نداره یعنی بازی رنج بسیار بالا یی از رنگ داره که باعث واقعی بودن گرافیک میشه. ابراز امیدواری کردن در آینده و پیشرفت تکنولوژی و ارزان شدن نمایشگرهایی با این قابلیت بازی گرافیک اصلی خودشو به نمایش بزاره.
جهش بین نسلی رو در GTS نسبت به GT6 کاملا مشهود میدونن بجز این دو موردی که اشاره شد.که البته امیدوارن با توجه به بتا بودن بازی در رلیز نهایی اصلاح بشه

لازم به ذکره منبع ویدئوی منتشره در کانال یوتیوب DF هست
 
DF ورژن بتای GT Sport رو ارزیابی کرده البته فعلا بررسیشون مقدماتیست و فقط هم شامل PS4 Pro میشه در آینده دقیقتر بررسی میکنن.اولا بازی بر روی پرو با 4K Checkerboard هست. فریم ریت در 99 در صد مواقع در حالت 4 کی ثابت روی 60 هست بجز شرایط استثنایی که ممکنه تا 52 یا همین حدود پایین بیاد البته در حالت 1080 کاملا ثابته. اضافه کردن انتظار دارن در بازی اصلی این مختصر هم برطرف بشه. بشدت نورپردازی بازی و گرافیک کلی تمجید شده. مقایسه کوچکی با فورزا کزدن که رنگهای معمولا شادتر و کمی استایل رنگارنگ داره. در گرن تورییزمو گرافیک واقعگرایانه تر هست. ماشین ها بسیار پرجزییات هستن و بینظیر طراحی شدن. البته ایراداتی هم دیدن. اولا رزولوشن سایه ها کمی از حد انتظارشون پایینتره و اینکه گاهی بعضی از تکسچرها کمی بی کیفیت هستن.
نقاط مثبت گرافیک تکنولوژی Deep Colour هست. این قابلیت روی 4 عادی هم ساپورت میشه بدین معنا که رنگهای تولید شده توسط بازی بقدری گسترده هست که هیچ نمایشگری فعلا در بازار توانایی نمایشش رو نداره یعنی بازی رنج بسیار بالا یی از رنگ داره که باعث واقعی بودن گرافیک میشه. ابراز امیدواری کردن در آینده و پیشرفت تکنولوژی و ارزان شدن نمایشگرهایی با این قابلیت بازی گرافیک اصلی خودشو به نمایش بزاره.
جهش بین نسلی رو در GTS نسبت به GT6 کاملا مشهود میدونن بجز این دو موردی که اشاره شد.که البته امیدوارن با توجه به بتا بودن بازی در رلیز نهایی اصلاح بشه

لازم به ذکره منبع ویدئوی منتشره در کانال یوتیوب DF هست
در مقایسه با درایو کلاب چطوره ؟ خیلی منتظر این بازیم درسته که انحصاری زیاد هست ولی انحصاری ماشین کمه و بازیهای مولتی تو این سبک کمه
 
  • Like
Reactions: benjohn
در مقایسه با درایو کلاب چطوره ؟ خیلی منتظر این بازیم درسته که انحصاری زیاد هست ولی انحصاری ماشین کمه و بازیهای مولتی تو این سبک کمه
والا مقایسه مستقیمی که صورت نگرفته. منتها بنظر خودم از درایوکلاب هم بهتره. البته اینم باید در نظر گرفت که چیزی که گرافیک DC رو استثنایی میکنه شرایط بارونیه بازیه تو حالت خشک اونقد فک برانداز نیست. و چیزی هم از بارون GTS ندیدیم فعلا. باید صبر کرد تا GTS کامل رلیز شه ببینیم چه خبره
 
Injustice 2 PS4/Pro/XB1 Analysis

Visuals

  • Regular PS4 1080p, XB1 900p
  • No other visual difference besides resolution among PS4 and XB1
  • PS4 Pro 1440p
  • From the developers: Shadowing, Texture Quality and Motion Blur all get improved on Pro
  • 1080p TV owners most likely are getting either super sampling or extra AA. Rich did not nail it down but said the image quality is much better than OG PS4's either way
  • Motion blur on Pro is noticeably better and reduces the dithering seen in OG PS4 and XB1 where motion blur is applied
  • Pro has slightly improved AO as well
  • Texture quality is enhanced but nothing to write home about

Performance
  • 60 FPS Targeted for game play and 30 FPS for super moved and intro cut-scenes
  • Some tearing observed. More noticeable when playing online
  • XB1 has a few more torn frames during cut-scenes
  • No tearing observed on PS4 Pro

بازی رو PS4، X1 و Pro به ترتیب با رزولوشن 900P و 1080P و 1440P اجرا میشه. تفاوت اصلی بین X1 و PS4 فقط رزولوشن هست، اما روی پرو کیفیت تکچر ها و موشن بلور افزایش پیدا میکنه. همچنین کسایی که از TV های 1080 استفاده میکنن از Super Sampling یا AA بهتر بهره مند میشن. کاتسین ها همگی 30 فریم هستن و مقداری پارگی تصویر دارن که تو نسخه ی X1 بیشنره. تو نسخه ی پرو هیچ پارگی مشاهده نشده.

 
آخرین ویرایش:
Injustice 2 PS4/Pro/XB1 Analysis

Visuals

  • Regular PS4 1080p, XB1 900p
  • No other visual difference besides resolution among PS4 and XB1
  • PS4 Pro 1440p
  • From the developers: Shadowing, Texture Quality and Motion Blur all get improved on Pro
  • 1080p TV owners most likely are getting either super sampling or extra AA. Rich did not nail it down but said the image quality is much better than OG PS4's either way
  • Motion blur on Pro is noticeably better and reduces the dithering seen in OG PS4 and XB1 where motion blur is applied
  • Pro has slightly improved AO as well
  • Texture quality is enhanced but nothing to write home about

Performance
  • 60 FPS Targeted for game play and 30 FPS for super moved and intro cut-scenes
  • Some tearing observed. More noticeable when playing online
  • XB1 has a few more torn frames during cut-scenes
  • No tearing observed on PS4 Pro

تو پست اول با خط قرمز نوشته ای رو نوشتم. اگر امکانش هست رعایت کنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or