اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Performance Analysis - The Witcher 3: Wild Hunt

For those still mulling over which console version to go for, we can confirm both consoles offer world detail, shadows, lighting and alpha effects to a matching standard - but it's resolution and more importantly frame-rate that sets the two apart.
گفته هر دو نسخه جزئیات کلی ، سایه ها و رعد و برق و افکت های اولیه رو تقریبا در یه سطح اجرا می کنند. چیزی که جداشون میکنه رزولوشن و فریم ریت هست.

The first distinction is that PS4 caps its frame-rate at 30fps (with v-sync), while Xbox One runs with no cap at all to allow a variance between 30-40fps during play.
نسخه PS4 روی 30 فریم قفل شده همراه با v-sync ولی نسخه X1 قفل نیست و نوسان داره ( تا 40 فریم بر ثانیه) که مشکل دار هست.

To start with cut-scenes, a firm 30fps line is held on PS4 during an early griffin encounter, and in practice this gives us smoother motion compared to the 35fps read-out on Xbox One (higher frame-rate does not automatically mean a better experience overall.
Where performance is sub-30fps, Xbox One also retains a frame-rate advantage overall - and there's rarely a point in our analysis where Microsoft's hardware isn't ahead. That said, whenever PS4 does render at a clear 30fps, the presence of a cap and the resultant steady frame-pacing makes it the superior game in motion.
The end effect is the same: neither console version feels as smooth as it should, and each is prone to big dips during gameplay.
فریم رو تو بخش های مختلف مثل مبارزه با یه Griffin و یا محیط های جنگلی و برفی مقایسه کرده و گفته حتی گاهی که فریم تو دو نسخه تا 20 هم میاد پایین نسخه PS4 رو 20 قفل میشه ولی نسخه X1 در اطراف 20 بلا و پایین میاد. زمان هایی که فریم کلی دو نسخه زیر 30 هست نسخه X1 بطور کلی دارای فریم بالاتری هست و در بقیه اوقات که فریم PS4 روی 30 قرار میگیره تجربه بهتری از گیم میده ( گفته همیشه فریم بالاتر دلیل بر تجربه روان تر و بهتر نیست) و همچنین در کات سین ها نیز نسخه PS4 فریم روان تری ارائه میده. ولی در کل هیچ نسخه آنطور که باید و شاید روان نیست و مشکلات خودشون رو دارند.

The Witcher 3's stand-out visual feature is its density of foliage, and neither PS4 or Xbox One let up in this area. However, Microsoft's platform loses out on clarity the further you look into the distance - its 1600x900 resolution here blurring over details to the left side, compared to the PS4's sharper 1920x1080 resolve.
Aliasing is kept to a minimum thanks to the game's post-process AA. However, stair-stepping artefacts are easier to spot on Microsoft's platform at points owing to the reduction in resolution overall.
در مقایسه از لحاظ گرافیک بصری نیز نسخه PS4 بدلیل 1080p بودن وضوح و Anti-Aliasing بهتری داره و نسخه X1 در مناظر دور دست شفافیت و جزئیات کمتری نسبت به نسخه PS4 داره.

Each console version uses CD Projekt Red's own post-process anti-aliasing method, which falls close to the standards of FXAA, albeit with a temporal component for reducing pixel-pop in motion. Curiously, Xbox One's dynamic resolution rarely goes much higher than 900p during gameplay - and the promised 1080p is a rarity.
در هر دو نسخه از تکنیک post-process anti-aliasing استفاده میکنند ک هخیلی به استانداردهای FXAA نزدیک هست. و همچنین رزولوشن نسخه X1 که کفته شده بود بطور دینامیک بین 900-1080 هست بسیار به ندرت مثلا تو منوی اول بازی میره رو 1080p و عملا باید بازی رو 900p حساب کرد.

Overall, the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option in this case and we still hope to see it implemented in a future update. The PS4 release has the right tactic, but it lets itself down by being unable to stream in world geometry or render effects at a perfect 30fps to take advantage of this.
و در آخر هم گفته رزولوشن بهتر که منجر به AA بهتر و وضوح بالاتر در مناظر و ... شده و همچنین با توجه به اینکه فریم نسخه X1 بالای 30 هم میره ولی قفل بودن نسخه PS4 باعث شده تجربه خیلی روان تری ارائه بده و کاملا ترجیح داده میشه ولی مشکلات خودش رو هم داره که باعث میشه اون برتری مطلق رو تو فریم نداشته باشه.

پ.ن: توضیحات خیلی دقیق تر در مورد فریم رو افشین تو پست بالا اشاره کرده :دی
 
آخرین ویرایش:
تریلر DF که مربوط به مقایسه فریم هستش دیدم . تقریبا تنها در کات سین ها افت فریم زیادی مشاهده می کنیم و گاها نسخه PS4 به 20 و نسخه Xbox One به 25 فریم میرسه اما در جریان گیم پلی فریم ریت نسخه PS4 اکثرا 30 و در زمان های محدودی تا 28 پایین میاد و نسخه Xbox One هم بین 30 تا 35 فریم نوسان داره .

1567143212140018344_Untitled5.png


5723143212144626409_Untitled6.png


38664143212151125422_Untitled1.png


28357143212151433016_Untitled4.png


10191143212143635495_Untitled8.png
 
قوانین، در پست اول تاپیک بروز شدند. خواهش میکنم قبل از ارسال پست، مروری بر آن ها داشته باشید تا بعدا جای شک و شبهه ای باقی نمونه. اگر به نظرتون چیزی از قلم افتاده و میشه به قوانین اضافه کرد، خوشحال میشیم که ما رو در جریان بذارید. از همکاریتون سپاس گذاریم. :rose:
 
حالا اون قفل کردن فریم رو فکر کنم بتونن راحت با یک پچ حل کنن ولی من به شخصه خودم تجربه ام این بوده که نوسان زیاد حتی توی فریم بالا هم زیاد جالب نیست.

نکته ی جالبش اینه XBOX هم رفته رفته داره فاصله اش رو با PS4 کمتر میکنه.اون اوایل که PS4 حتی توی 1080 هم توی بعضی از بازیهای بهتر از 720 وان فریم میداد.بعدش توی یک عده بازی دیگه PS4 توی 1080 عملکرد بهتری از 900 وان میداد.ولی خب الان میبینیم که عملکرد وان توی 900 بهتر از 1080 پلی استیشن هستش.حالا من نمیگم وان میتونه برسه به PS4 ، چون اختلاف این دو رزولوشن زیاده به لحاظ منایع مورد نیاز، ولی خب حداقل اون اختلاف فاجعه بار اول نسل رو کمی تونستن کم کنن.حالا باز ببینیم در ادامه چه اتفاقی می افته
 
حالا اون قفل کردن فریم رو فکر کنم بتونن راحت با یک پچ حل کنن ولی من به شخصه خودم تجربه ام این بوده که نوسان زیاد حتی توی فریم بالا هم زیاد جالب نیست.

نکته ی جالبش اینه XBOX هم رفته رفته داره فاصله اش رو با PS4 کمتر میکنه.اون اوایل که PS4 حتی توی 1080 هم توی بعضی از بازیهای بهتر از 720 وان فریم میداد.بعدش توی یک عده بازی دیگه PS4 توی 1080 عملکرد بهتری از 900 وان میداد.ولی خب الان میبینیم که عملکرد وان توی 900 بهتر از 1080 پلی استیشن هستش.حالا من نمیگم وان میتونه برسه به PS4 ، چون اختلاف این دو رزولوشن زیاده به لحاظ منایع مورد نیاز، ولی خب حداقل اون اختلاف فاجعه بار اول نسل رو کمی تونستن کم کنن.حالا باز ببینیم در ادامه چه اتفاقی می افته

داداش اتفاق خاصی نمیوفته.حقیقت اینه که این نسل هردو کنسول بخاطر ارزونتر کردن قیمت و رقابت ها توی بازاریابی و کلی دلیل دیگه اونجور که باید قوی نساختن و این باعث شد که همین اول نسلی کنسول ها توی اجرای بازی ها کم بیارن و هی مشکل داشته باشن.ولی خب به عقیده من توی این نسل سخت افزار کنسول ها باید جوری بود که بازی های این نسل رو حداکثر میتونستن با رزولوشن 2K و 30 فریم اجرا کنن که دست سازنده ها باز بود و میتونستن بین 1080 60Fps و 2K 30Fps آزاد باشن. یا دیگه اگه جزییات خیلی بالا بود نهایتا 1080 30fps
 
من برام جالبه که چه اصراری داره سونی که رزولوشن باید حتما 1080p باشه! آیا بحث تبلیغاتی هست؟ یا واقعا کیفیتش نسبت به 900p زمین تا آسامانه؟
سونی خیلی راحت میتونه بیاد روی 900p ودیگه شاهد این همه مشکلات و افت فریم ها هم نباشیم
 
البته مشکلات AA و Draw Distance و سایه و ... تو Wither3 هم وجود داره و اگه بازی 720p میکردن (البته دینامیک تا تو منو اول بازی و ... 900p باشه) شاید میتونستن مشکلات DD و AA و فریم ناپایدار رو حل کنن .

====
فریم هم اکثر اوقات فقط تو کات سین ها میاد زیر 30 تو هر دو نسخه
 
آخرین ویرایش:
وارد بحث با افرادی که مشخص کی هستند و هدفشون چیه نشید، یا فشردن دکمه "گزارش تخلف" کارو یکسره کنید و از نقل قول کردن بپرهیزید.
سپاس
 
من برام جالبه که چه اصراری داره سونی که رزولوشن باید حتما 1080p باشه! آیا بحث تبلیغاتی هست؟ یا واقعا کیفیتش نسبت به 900p زمین تا آسامانه؟
سونی خیلی راحت میتونه بیاد روی 900p ودیگه شاهد این همه مشکلات و افت فریم ها هم نباشیم

محمد قبلا هم یه بار بحثش رو کرده بودم با نیما. وقتی به مدت زیادی با رزولوشن 1080 بازی میکنی و یهو بیای یه بازی با 900 بازی کنی تفاوتش کاملا احساس میشه. من سر AC Unity که روی هر دو تا کنسول ها 900 بود این رو حس کردم و اذیت شدم. قبلش اصلا بازی 900 ندیده بودم روی PS4. شفافیت تصویر توی 1080 خیلی بهتر از 900 ـه. همچنین محیط های دور که روی 1080 به مراتب تجربه بهتری رو ارائه میده (از نظر شکستگی خطوط گرافیکی). یعنی چیزی در مایه های sharpnes تصویر و ...
 
من برام جالبه که چه اصراری داره سونی که رزولوشن باید حتما 1080p باشه! آیا بحث تبلیغاتی هست؟ یا واقعا کیفیتش نسبت به 900p زمین تا آسامانه؟
سونی خیلی راحت میتونه بیاد روی 900p ودیگه شاهد این همه مشکلات و افت فریم ها هم نباشیم
وقتی سخت افزارش کشش داره چرا که نه!
پس چرا رو انحصاری ها این داستانا نیست
افت فریم و ... برمیگرده به شرکت سازنده.;)
 
نسخه Wii U عنوان Project Cars در حال حاضر بصورت 720P و 23 فریم اجرا می شه.که به خاطر همین موضوع احتمالا کنسل می شه یا از گرافیک بازی می زنن. مگر این که Nintendo امسال کنسول جدید تایید کنه و بازی رو انتقال بدن به نسل بعد
Wii U version of Project CARS facing troubles, likely cancelled - Nintendo Everything
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or