اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
@amir nakhaee
درباره aa خود کرایتک که سازنده و مخترع smaa هست داره میگه smaa 1tx بالاتر از smaa 2tx هست اونوقتی شماها هنوز سرخودتونو شیره میمالین؟ اینم لینک از خود سایت crytek:
SMAA 1TX\A MORE ROBUST TEMPORAL AA
SMAA 1TX: A More Robust Temporal AA For just 4 extra texture ops and couple alu
http://crytek.com/download/Sousa_Graphics_Gems_CryENGINE3.pdf
پس این داره اشتباه میگه!؟:
Infamous uses 2x more Anti Aliasing than Ryse:Son of Rome
یا این:
50257898601995757798.jpg

78495422295949102400.jpg
 
الان اگه گرافیک بگیم Ryse بهتره چی میشه؟یا اگه بگیم InFamous یا .... بهترند چی میشه؟ فردا مشکلات حل میشه؟ به درد آیندتون میخوره؟ حرفتون از این انجمن به گوش سازنده میرسه؟ نسخه بعدی شما رو استخدام می کنند؟ واقعا درک نمیکنم! از حوالی فروردین پارسال تا الان که بحث رزولوشن و... بوده هر روز تو سر هم میزنید! درحالی که 90 درصدتون اصلا بازی رو تجربه هم نکردید! نمیگم حرفی کی درسته یا غلط ولی وقتی یه مدرکی چیزی نشون دادید بیخیال شید! طرف مقابل عقل سلیم داشته باشه قبول میکنه! دیگه نمیخواد که به خوردش بدید!:| به جای اینکه بشینید چهارتا اصطلاح از این مقاله ها و بازیها یاد بگیرید نشستید هم دیگه رو ترول میکنید و خودتون رو به رخ بقیه می کشید!:| درسته انجمن جای بحثه ولی ترول همدیگه که بحث نیست! یه کاری کردید آدم جرئت نمیکنه یه پست تو تاپیک ها بده! فورا میشید متخصص! فکر کردید چهارتا اصطلاح میدونید شدید خدای گرافیک! درحالی که شاید اصلا با نرم افزارهای گرافیکی کارهم نکرده باشید! هستند کسانی که تو همین انجمن و تاپیک واقعا کار کردند و چیزی بارشون هست ولی به خاطر ترول شما هم که شده هیچ حرفی نمی زنند!:|
 
پس این داره اشتباه میگه!؟:
Infamous uses 2x more Anti Aliasing than Ryse:Son of Rome
یا این:
پست یه نفر توی گیم اسپات نمیتونه اشتباه باشه؟:-/
For the sake of comparison,Ryse: Son of Rome used the less advanced SMAA 1x.
ryse از SMAA 1TX استفاده میکنه نه 1x 8-| فرق اصلیش هم با Smaa medium حذف ghosting ـه البته ظاهرا" نقد DF میگه ISS زیاد ghosting نداره
Also worthy of note is the implementation of state-of-the-art anti-aliasing, believed to be a variant of SMAA T2X, as found in Crysis 3. This is one of the best post-process anti-aliasing techniques we've seen, combining a new take on MLAA with a temporal element. Edge-smoothing is phenomenal, and while there is some ghosting, it is not any kind of real distraction during gameplay.
 
پس این داره اشتباه میگه!؟:
Infamous uses 2x more Anti Aliasing than Ryse:Son of Rome
یا این:
50257898601995757798.jpg

78495422295949102400.jpg

=))
این چیه؟ رفتی پست یه نفرو تو فروم gamespot پیدا کردی گفتی ایول اولش نوشته gamespot بقیه ام که نمیفهمن؟
عکسا مال چی هست اصلا؟ مقایسه smaa 1x با smaa2tx چه ربطی به smaa1tx داره؟
من نمیفهمم مگه اینجا فروم فارسی زبان نیست؟
smaa رو کرایتک اختراع کرده اینم توضیح خود کرایتک دربارش:

http://crytek.com/download/Sousa_Graphics_Gems_CryENGINE3.pdf

بعدشم مگه همه گرافیک بازی فقط aa هست؟

مگه همون یورو گیمرو قبول ندارین درباره ryse نوشته:

Of course, its filmic qualities extend beyond anti-aliasing and post-processing. As with a number of other next generation titles, Crytek has adopted a physically-based lighting and shading model with Ryse. This approach to rendering is not new to CryEngine, but Ryse is the first game built from the ground up with this in mind.

فارسیش میدونی چی نوشته؟
نوشته:
البته ، کیفیت فیلم مانند این بازی به مسائلی فراتر از aa و pp افکت مربوط میشه کرایتک physically-based lighting و shading model رو بر روی ryse پیاده کرده این قابلیتا برای cryengine جدید نیستن اما ryse اولین بازی ایه که با این تکنیکا ساخته شده.

شما یه نگا مختصر به نور پردازی بنداز تازه من عکس از روی ویدئوی گیم پلی انداختم بی کیفیته خودت از نزدیک ببینی که آب قند لازم میشی.
59337350615636426150.jpg
 
آخرین ویرایش:
=))
این چیه؟ رفتی پست یه نفرو تو فروم gamespot پیدا کردی گفتی ایول اولش نوشته gamespot بقیه ام که نمیفهمن؟
این حرکتتون واقعا زشت بود ! :|:(
نکنه شما فکر میکنی من بقیه رو ..ـر فرض کردم !؟
وقتی چیزی مطابق با نظر شما نیست لطفا، خواهشا بی اعتبارش نکنید

smaa رو کرایتک اختراع کرده اینم توضیح خود کرایتک دربارش:
http://crytek.com/download/Sousa_Graphics_Gems_CryENGINE3.pdf
SMAA رو کرایتک اختراع نکرده! این تکنیک Anti-Aliasing در اصل نوع کاستومایز شده تکنیک MLAA هست
تکنیک SMAA 1TX که به طور اختصاصی در عنوان RYSE Son of Rome به کار برده شده است نوع بهینه شده SMAA 1X است بر همین اساس من اون تصاویر رو قرار دادم چون اون تکنیک رو در دسترس نداشتم
برای مقایسه و نزدیک ترین به این تکنیک همون SMAA 1X بود!
(تکنیک SMAA T2X نیز از دو تکنیک SMAA 1X و TAA 2X تشکیل شده است)

بعدشم مگه همه گرافیک بازی فقط aa هست؟
مگه همون یورو گیمرو قبول ندارین درباره ryse نوشته:
Of course, its filmic qualities extend beyond anti-aliasing and post-processing. As with a number of other next generation titles, Crytek has adopted a physically-based lighting and shading model with Ryse. This approach to rendering is not new to CryEngine, but Ryse is the first game built from the ground up with this in mind.
فارسیش میدونی چی نوشته؟
نوشته:
البته ، کیفیت فیلم مانند این بازی به مسائلی فراتر از aa و pp افکت مربوط میشه کرایتک physically-based lighting و shading model رو بر روی ryse پیاده کرده این قابلیتا برای cryengine جدید نیستن اما ryse اولین بازی ایه که با این تکنیکا ساخته شده.
شما یه نگا مختصر به نور پردازی بنداز تازه من عکس از روی ویدئوی گیم پلی انداختم بی کیفیته خودت از نزدیک ببینی که آب قند لازم میشی.
مگه من حرفی از نکات دیگه گرافیک این عنوان زدم !؟
من به عنوان یک فن سونی از همین تریبون اعلام میکنم گرافیک RYSE Son of Rome فوق العاده و فک براندازه و کسی که انکارش میکنه یک احمقه به تمام معناست!
اینجا بحث سر Anti Aliasing بود و بس (پیچیدش نکنید)
 
آخرین ویرایش:
یعنی قبل دان گرید شدن گرافیک
درباره aa خود کرایتک که سازنده و مخترع smaa هست داره میگه smaa 1tx بالاتر از smaa 2tx هست اونوقتی شماها هنوز سرخودتونو شیره میمالین؟
خیلی جالبه هر وقت دلتون بخواد حرف سازنده ملاک هست هر وقت دلتون نخواد نیست !
خود Connell قشنگ داره میگه Downgrade ـی در کار نیست شما میگی نه هست !! :
Definitely no visual downgrade of graphics since then
یا مثلا سر رزولوشن بخش مولتی پلیر Killzone: SF نقد DF معتبر بود اما وقتی همون سایت AA استفاده شده تو inF: SS یا جزییات افکت هاش رو بهترین می دونه، قبلوش ندارین :-j !
حتی اگر هم حرف کرایتک رو در نطر بگیریم،نمی دونم کجای اون PDF گفته SMAA 1TX بهتر از SMAA T2X هست ؟! این دو تا رو اصلا کنار هم نیاورده، چجوری به یک کدوم برتری داده ؟
 
شما یه نگا مختصر به نور پردازی بنداز تازه من عکس از روی ویدئوی گیم پلی انداختم بی کیفیته خودت از نزدیک ببینی که آب قند لازم میشی.
شما که با این جرئت میگی از نزدیک ببینی آب قند نیازت میشه؛ خودت از نزدیک نورپردازی ISS رو دیدی؟! 1% هم شک ندارم که ندیدی. حداقل وقتی بیا وارد بحث شو که خودت چیزی رو دیده باشی نه که از روزی گیم پلی ویدئو و ... نظر و فکت صادر کنی.

حالا اینا به کنار مثل اینکه دوستان یادشون رفته یه بازی 900p خطی 30 فریم رو دارن با یه بازی 1080p اپن ورلد بالای 30 فریم مقایسه میکنن!
 
آخرین ویرایش:
تکنیک SMAA 1TX که به طور اختصاصی در عنوان RYSE Son of Rome به کار برده شده است نوع بهینه شده SMAA 1X است بر همین اساس من اون تصاویر رو قرار دادم چون اون تکنیک رو در دسترس نداشتم
برای مقایسه و نزدیک ترین به این تکنیک همون SMAA 1X بود!
SMAA 1X قابل مقایسه با SMAA 1TX نیست :دی طبق صحبت های Crytek میشه استنباط کرد که تکنیک SMAA 1TX قابل مقایسه با SMAA 4X هست، SMAA T2X هم به همین شکل. در مورد SMAA 4X اینجا رو نگاه کنید:

66333631441536399241.jpg


حالا اینا به کنار مثل اینکه دوستان یادشون رفته یه بازی 900p خطی 30 فریم رو دارن با یه بازی 1080p اپن ورلد بالای 30 فریم مقایسه میکنن!
چه ربطی داره؟ الان مثلا هر بازی Open World باشه یعنی از بازی های خطی گرافیکش بهتره و حداقل نمیشه با هم مقایسه ـشون کرد؟ کاری ندارم کدوم گرافیک بهتری داره ولی این دیگه ته منطق بود انصافا :دی در ضمن همین بازی 900P از بازی های 1080P و بالای 30 فریم سال 2013 بیشتر جایزه گرافیکی گرفت!
 
آخرین ویرایش:
شما که با این جرئت میگی از نزدیک ببینی آب قند نیازت میشه؛ خودت از نزدیک نورپردازی ISS رو دیدی؟! 1% هم شک ندارم که ندیدی. حداقل وقتی بیا وارد بحث شو که خودت چیزی رو دیده باشی نه که از روزی گیم پلی ویدئو و ... نظر و فکت صادر کنی.

کلاً اکثر بچه های فعال هستن توی این تاپیک رایز رو تخصصی بازی کردن و infamous as رو درحد تریلر و اسکرین شات دیدن.
 
شما که با این جرئت میگی از نزدیک ببینی آب قند نیازت میشه؛ خودت از نزدیک نورپردازی ISS رو دیدی؟! 1% هم شک ندارم که ندیدی. حداقل وقتی بیا وارد بحث شو که خودت چیزی رو دیده باشی نه که از روزی گیم پلی ویدئو و ... نظر و فکت صادر کنی.

حالا اینا به کنار مثل اینکه دوستان یادشون رفته یه بازی 900p خطی 30 فریم رو دارن با یه بازی 1080p اپن ورلد بالای 30 فریم مقایسه میکنن!

آخه دیده ! شما خبر نداری کسی را متهم نکن که ندیده ! دوم اینکه بیا این ow بودن را به رخ یه انجینی بکش که خودش خدای بازیهای ow سازی هست . دوم اینکه این جریانات ow بودن چرا این نسل یدفعه باب شد ؟! چرا نسل قبل اون بازی های فوق خطی با دوربین های کارگردانی شده اینجوری سروصدا نکرده بود و مهم نبود ؟! کلا این انگیزه سونی فنها که فکر میکنن هر استودیو از سونی باشه بهتر از غول های انجین سازی مثل کرایتک و اپیک هستند خیلی جالبه . ( کلا جانکارمک نسل قبل افتابه برداشتند به کل هیکلش ! نظراتش هم در مورد 360 به درد عمش میخورد ) که به درک ! کل تیمهای انجین سازی را کنار هم بسازی استودیو سونی نمیشه هر استودیو باشه ! مثلا اگه همین الان یه استدیو باشه که تاسیس بشه 100 البته بهتر از کرایتک هستند چون نابغه ها جمع شدند ! کرایتک هم که ادمهاش ابدارچیه بقیه شرکتها هست جمع شدن کنار هم ! این نابغه ها تو استودیوی سونی به صورت خود جوش فوران میکنن .

دیگه خودت هم میدونی این ریزه تکنیک ها یا تکنیکهایی اونم مثل نورپردازی ! را دیگه با کرایتک شوخی نکنید لطفا .
 
آخرین ویرایش:
شما که با این جرئت میگی از نزدیک ببینی آب قند نیازت میشه؛ خودت از نزدیک نورپردازی ISS رو دیدی؟! 1% هم شک ندارم که ندیدی. حداقل وقتی بیا وارد بحث شو که خودت چیزی رو دیده باشی نه که از روزی گیم پلی ویدئو و ... نظر و فکت صادر کنی.

خیلی جالبه اینجا هر کی تو بحث حرفش به کرسی نمیشینه آخرش میره تو فاز من دیدم تو ندیدی و از این مدل حرفا راه میندازه اتفاقا اصلا روی حس ششمت حساب باز نکن چون سخت در اشتباهی سخت!

یه چیز خیلی باحال که سونی فنای این سایت دارن اینه که وقتی ps4 یا ps3 میخرن فکر میکنن زمین 2000 متری تو نیاوران خریدن! بابا بخدا ps4 بوگاتی ویرون نیست که تو دنیا 200 تا دونه ساخته باشن هر کی بخواد ببینه مجبور باشه بره بورلی هیلز آمریکا!

smaa 1tx بر اساس smaa2tx ساخته شده اشکالات smaa2tx رو نداره ولی اجرا کردنش منابع بیشتری میخواد اما در عوض اشکالات smaa 2tx و نداره اینو تو pdf خود کرایتک خیلی واضح توضیح داده توی pdf مرحله مرحله اومده اول درباره msaa حرف زده مزایا و معایبش و کارایی که کرایتک کرده تا بهتر بشه.
بعد صفه 16 اومده نوشته:
ANTIALIASING \THE QUEST FOR BETTER (AND FAST) AA
درخواست برای aa بهتر و سریعتر

صفه 17 :
TEMPORAL SSAA\SMAA 2TX/4X REVIEW
ssaa/smaa 2tx/4x رو به عنوان همون راه حل معرفی کرده و بررسیشون کرده

صفه 18:
TEMPORAL AA\COMMON ROBUSTNESS FLAWS
اومده معایبشونو توضیح داده

صفه 19:
SMAA 1TX\A MORE ROBUST TEMPORAL AA
اومده smaa1tx و معرفی کرده با این عنوان که taa مستحکمتری هست.

بعد از aa اومده dof و motion blur و به ترتیب همینجوری درباره بهتر شدن و پیشرفتشون صحبت کرده
صفه 54 که اومده جمع بندی کرده:
SMAA 1TX: A More Robust Temporal AA
For just 4 extra texture ops and couple alu

نوشته taa مستحکمتری هست در عوضش 4 تا عملیات تکسچر بیشتر و تعداد alu یا همون واحد منطق و محاسبه بیشتری میخواد.


بعدشم 900p بودن بازی به گفته خود کرایتک انتخاب خود تیم سازنده بوده نه محدودیت توی رایز اگه افت فریم هست یه جاهایی هست که 50-40 تا یا شایدم بیشتر کاراکتر باهم توی صفحه هستن که هر کدوم کم کم از 40 هزارتا چند ضلعی ساخته شدن و همشون باهم در حال جنگیدن هستن و انفجار و خیلی چیزای دیگه داره اتفاق میوفته از اول تا آخر iss با اینکه اپن ورده کلهم الاجمعین یه صحنه پیدا نمیشه 10 تا کاراکتر همزمان با هم روی صفحه باشن.
 
آخرین ویرایش:
ای کاش حداقل خطی بود رایز :دی
اگه توم ریدر و آنچارتد خطی بودن رایز و بیاند بیشتر شبیه point & click هستن در مقابل اونا .

پ.ن : عجب داستانی شده این رایز :))

Using Tapatalk
 
تو یه جمع بندی میشه گفت (به ترتیب از بالا به پایین تو هر گروه کیفیت بالاتر میره)


SMAA 1x : improved MLAA, better quality, faster speed, slightly slower than FXAA
SMAA S2x : SMAA 1x + MSAA 2x
SMAA T2x : SMAA 1x + TAA 2x
SMAA 4x : SMAA 1x + MSAA 2x + TAA 2x
SMAA 1x : slightly blurring
SMAA 4x : slightly blurring, solves subpixel problem
------
TXAA 2x : Blurring ****** + MSAA 2x + TAA 2x
TXAA 4x : Blurring ****** + MSAA 4x + TAA 2x
-----

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or