اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

amir nakhaee

کاربر سایت
Dec 13, 2013
1,802
نام
امیر
استاندارد هیچ وقت 60 فریم نمیشه. شاید اول نسل 4 تا بازی 60 فریم بیاد، ولی آخر نسل دیگه نهایتا Racing و COD شصت فریم هستن فقط:D
همون اوایل معرفی کنسول ها و بعد از E3 استاندار گرافیکی عناوین 1080 و 60 فریم اعلام شد ( در حالی که اکثرا توقع 2K داشتن:| ) که الان میبینیم اکثرا توی این 2 استاندار + یک گرافیک نسل بعدی مشکل دارن ! البته هنوز اول نسله و پیشرفتی که سازندگان FP توی بالا بردن گرافیک کردن نسبت به نسل پیش خیلی سریعتر بوده. با توجه به چیزی که از UN4 یا TO دیدم میشه دلیل این کمبود رو اشنا نشدن سازندگان از کنسول ها دونست.
اما در مورد 60 فریم و 1080 نبودن عناوین در اینده فقط باید دید و منتظر بود :dالبته هرچی از اوایل نسل میگذره میبینیم که استاندار های نسل حدید اجرا میشده ! برای مثال نسل پیش بعد از 1 یا 2 سال گذشت از شروع نسل دیدیم اکثر عناوین همون 720 و 30 فریم شدن
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
همون اوایل معرفی کنسول ها و بعد از E3 استاندار گرافیکی عناوین 1080 و 60 فریم اعلام شد ( در حالی که اکثرا توقع 2K داشتن:| ) که الان میبینیم اکثرا توی این 2 استاندار + یک گرافیک نسل بعدی مشکل دارن ! البته هنوز اول نسله و پیشرفتی که سازندگان FP توی بالا بردن گرافیک کردن نسبت به نسل پیش خیلی سریعتر بوده. با توجه به چیزی که از UN4 یا TO دیدم میشه دلیل این کمبود رو اشنا نشدن سازندگان از کنسول ها دونست.
اما در مورد 60 فریم و 1080 نبودن عناوین در اینده فقط باید دید و منتظر بود :dالبته هرچی از اوایل نسل میگذره میبینیم که استاندار های نسل حدید اجرا میشده ! برای مثال نسل پیش بعد از 1 یا 2 سال گذشت از شروع نسل دیدیم اکثر عناوین همون 720 و 30 فریم شدن
ببین از همون Pong تا همین الان استاندارد(فریمی که بیشتر بازی ها اجرا می کنن) 30 فریم بوده، 30 فریم هم خواهد بود:D
VV
بیا منو بزن حالا:|:D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
ببین از همون Pong تا همین الان استاندارد(فریمی که بیشتر بازی ها اجرا می کنن) 30 فریم بوده، 30 فریم هم خواهد بود:D

اشتب میکنی بازیهای کنسولای 8 و 16 بیتی 99 درصد شصت فریم بودن بجز موارد بسیار اندک. این 30 فریم همزمان با 3D شدن بازیها بود که باهاش آشنا شدیم.
 

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
اشتب میکنی بازیهای کنسولای 8 و 16 بیتی 99 درصد شصت فریم بودن بجز موارد بسیار اندک. این 30 فریم همزمان با 3D شدن بازیها بود که باهاش آشنا شدیم.
بابا اون زمان تلویزیون های لامپی نهایت خروجیشون PAL , NTSC بود و فریم 50i , 60i میدادن که یعنی 25 و 30 .
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,575
نام
محمد
رسما اعلام شد که نسخه بتای Destiny روی X1 با رزولوشن 900P اجرا میشه، نسخه نهایی هم روی 1080P. اولین ویدئوی 1080P بازی که روی Xbox One اجرا میشه هم روی سایت IGN قرار گرفته.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,955
نام
فرهاد
Naughty Dog aiming for 1080p, 60fps for all future PS4 games

Meyer گفته هدفمون اینه که تو تمام پرژوهای جدیدمون برای PS4 به رزولوشن 1080p و 60 فریم برسیم که این شامل بازی Uncharted 4 هم میشه. گفته نمیخواهیم پروژهامون مثل نسل قبل که روی PS3 بیشتر روی 720p و 60 فریم بود بسازیم که با همون کیفیت و visual effects باشند.

"That's what we want to push for with anything we're doing on this generation"
 

Schürrle

کاربر سایت
Jul 1, 2013
1,306
نام
مهران
Arne Meyer از ND (ناتی داگ) گفته که The Last of Us Remastered یه 60fps "بسیار پایدار" داره !
Naughty Dog promises 'very stable' 60fps for The Last of Us: Remastered | Games industry news | MCV
"It’s as good or better than any other game that says [it's running] at 60fps,” he claimed. “[It’s] very stable. [I had] a long debate with our programmers about what it means to lock at 60fps, and that concept doesn't exist as much as locking it at 30fps or some other [FONT=inherit !important][FONT=inherit !important]frame [/FONT][FONT=inherit !important]rates[/FONT][/FONT].
“On the technical side, I think what we've been able to do with achieve at 60fps is as good or better than any other game that says that they're at 60fps."
"If you want to break a game you're pretty much always going to find a way to do it," Meyer added. "I've done it on some games that the producer wasn't happy about! But I think we've done an amazing technical achievement to make [FONT=inherit !important][FONT=inherit !important]the [/FONT][FONT=inherit !important]game[/FONT][/FONT] look better at twice frame rate in a very stable way than you would have imagined seeing the game at 720p/30fps before."
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
Arne Meyer از ND (ناتی داگ) گفته که The Last of Us Remastered یه 60fps "بسیار پایدار" داره !
این شخص هیچی از این چیزا بارش نمیشه . فقط تکنیسین های بازیسنتر قبل انجام بازی متوجه ـش شدن، استعداد هایی که دارن پر پر میشن . فکت
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
بابا اون زمان تلویزیون های لامپی نهایت خروجیشون PAL , NTSC بود و فریم 50i , 60i میدادن که یعنی 25 و 30 .

اون چیزی که شما میفرمایی رفرش ریت تلویزیون هست و اصولا ربطی به فریم ریت بازی نداره ولی از جهتی هم اگر فریم ریت ورودی از رفرش ریت صفحه نمایش بیشتر باشه باعث Tearing میشه. خودم به شخصه حتی تو بچگیم هم متوجه Tearing میشدم ولی اونموقع ها فکر میکردم مال خود بازیه و برای قشنگ شدن میزارنش:d

- - -ویرایش - - -

نه بابا خیلی از بازیا 30 فریم بودن....

خیلی نه ولی حق با شماست بعضی ها بودن مخصوصا اونایی که آخر نسل میومدن برای مثال Gunstar Heros روی کنسول MegaDrie/Genesis در واقع 30 بود چون تعداد آبجکت ها بینهایت بالا بوده
 

maziar_1939

کاربر سایت
Jul 29, 2009
90
اون چیزی که شما میفرمایی رفرش ریت تلویزیون هست و اصولا ربطی به فریم ریت بازی نداره ولی از جهتی هم اگر فریم ریت ورودی از رفرش ریت صفحه نمایش بیشتر باشه باعث Tearing میشه. خودم به شخصه حتی تو بچگیم هم متوجه Tearing میشدم ولی اونموقع ها فکر میکردم مال خود بازیه و برای قشنگ شدن میزارنش:d

- - -ویرایش - - -



خیلی نه ولی حق با شماست بعضی ها بودن مخصوصا اونایی که آخر نسل میومدن برای مثال Gunstar Heros روی کنسول MegaDrie/Genesis در واقع 30 بود چون تعداد آبجکت ها بینهایت بالا بوده

دوست عزیز این tearing که میگی چجوری هست؟
مثلا اگه اینپوت لگ یه تی وی ۴۴ میلی باشه، مشکلی از بابت tearing به وجود میاد؟

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
این شخص هیچی از این چیزا بارش نمیشه . فقط تکنیسین های بازیسنتر قبل انجام بازی متوجه ـش شدن، استعداد هایی که دارن پر پر میشن . فکت
من خودم همچین چیزی نگفتم(تا جایی که یادمه)، ولی اینکه طرف اومده گفته: "شاید فلان اتفاق بیفته" (حالا به دلیل بی اطلاعی یا ...) رو دارید مسخره میکنید خیلی ضایَس:D
ویرایش: مثکه با یه نفر بودی فقط، خوب اشکال نداره، طرف رو تا ته مسخره کنید>:d:D
 
آخرین ویرایش:

Tidus

کاربر سایت
Apr 30, 2008
1,122
مقایسه ی بتای Destiny بین دو نسخه ی PS3 و PS4 هم توسط DF منتشر شد:
Can last-gen consoles handle Destiny? • Eurogamer.net

این طور که معلومه Bungie برای کنسول های نسل قبل رسما سنگ تمام گذاشته و سعی کرده تجربه ای مشابه نسل بعد برای کسایی که از کنسول های نسل قبل استفاده میکنن رقم بزنه. البته این مقایسه مربوط به PS3 و PS4 هستش ولی فکر کنم 360 هم همچین شرایطی داشته باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر