اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
پس تو خود همون بازي ها نميشه استفاده كرد من فكر كردم كلا تو همه بازي ها بايد قابليت ها فرق ميكرد و همش دنبال تفاوت تو عمل كرد بودم .....يني ديگه تو بازيه دستيني يا بازي هايي كه قرار اين 10% رو صرف افزايش رزولوشن كنن نميتونم وسط بازي فرمان صوتي بدم :( خداييش خيلي حال ميداد حيف شد ....

البته هنوز می‌تونید از فرمان هایی مثل “Xbox On,” “Xbox, Record That,” and “Xbox, Go Home” استفاده کنید.
توصیه می‌کنم این FAQ رو بخونید تا بهتر متوجه بشید.

A Closer Look at the June XDK Update
 
آخرین ویرایش:
هیچ محدودیتی در کار نیست، فقط تصمیم بر عهده خوده بازیسازه که بخواد از اون قدرت اضافه برای بهبود کیفیت بازی استفاده کنه یا یه سری قابلیت کینکت رو به بازیش اضافه کنه، اگه اولی رو انتخاب کنه کینکت در بازی غیر فعال میشه

فقط یه چیزی الان واسه خودم سوال شد اونم اینکه اون چیزایی که توسط کینکت هم وسط بازی انجام میشد "ضبط کردن و ..." هم غیر فعال میشن یا نه باقی میمونن ؟!

------

از این قدرت های رزرو شده PS4 نداره بعدا آزاد کنن ؟! :d

فکر کنم چند ماه پیشم همین سوال و پرسیدی خودمم نقل قول کردم:dاین 10 درصد چمیدونم مثلاً برای فرمانای صوتی مثل "اصغر نقی رو بگیر" نیست که:dتوی اون مقاله ی DF (لینکش و پیدا کردم میزارم باز) گفته بود که این 10 درصد برای پردازش های سنگین رزرو شده تا اگر کینکت نتونست این داده ها رو پردازش بکنه بار پردازشیش بیفته به عهده ی کنسول ولی دقیقاً مشخص نکرد که این پردازشای سنگین چی میتونه باشه (که فکر میکنم بیشتر به حرکات فیزیکی مربوط باشه تا چیزای دیگه!) ، اون چیزایی هم که وسط بازی کینکت به صورت خودکار ضبط میکنه و فرمان های صوتی هم که احسان گفت هنوز سرجای خودش هست!

----

از این قدرتای نهفته هم همه کنسولا دارن حتی Wii U ، بقیه مواردم آریا گفت:d
 
destiny-logo-wallpapers_PS4vsPS3-670x376.jpg


Destiny-Beta_PS4_02-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_02-670x376.png

==

Destiny-Beta_PS4_21-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_21-670x376.png

==

Destiny-Beta_PS4_20-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_20-670x376.png

==

Destiny-Beta_PS4_19-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_19-670x376.png

==

Destiny-Beta_PS4_18-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_18-670x376.png

==

Destiny-Beta_PS4_16-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_16-670x376.png

==

Destiny-Beta_PS4_06-670x376.png
Destiny-Beta_PS3_06-670x376.png

Ultimately Destiny is the perfect example on how cross-generation games should be made without sacrificing new-gen consoles excessively. It’s pretty much a given that development exclusively on PS4 and Xbox One would have yielded better results, but in this case we can’t say that the old-gen penalized its newer counterparts too much.

بعضی ها یاد بگیرن که چجوری باید یه بازی Cross-gen ساخت ....
 
آخرین ویرایش:
آنالیز بتای Destiny:
Digital Foundry: Hands on with the Destiny PS4 beta • Eurogamer.net
1080p + FXAA
Unfortunately, the beta version of Destiny continues to show signs of an uneven spread of frames, which while averaging out at the promised 30fps, produces a judder sensation to lateral camera movement. As a shooter played largely from the first-person view, the camera pivots more aggressively than most games, making this issue easier to pick out. It's very much playable, but we feel Bungie is doing itself a disservice given its in-house engine is clearly capable of pushing out a rock-solid frame-rate.

The outlook isn't wildly different for the Crucible multiplayer experience. Having played domination matches on the Shores of Time temple stage, plus across the lunar base seen in First Light, it's clear fluctuations between 16ms and 60ms are an issue for controller response here too. These are the only maps in rotation as of writing, though an additional pair of online arenas are promised.
نحوه چینش فریم ها باعث شده judder بوجود بیاد, یه سری فریم ها بیشتر روی صفحه نمایش داده میشن
توی بازیهای دیگه (مثلا" Infamous) تعداد فریم ها باعث بوجود اومدن judder میشه:
This isn't the same thing. What happens in Second Son is more due to genuine slow down (dips under 30 fps) and data streaming hitches. Even when limited to 30 fps it doesn't feel completely smooth. When unlocked it's just all over the place. It's not really frame ordering that's broken with SS.

OK, I mean, there is still judder due to some frames persisting longer than others, but the root cause and effect is not the same as Destiny.
 
آخرین ویرایش:
هیچ محدودیتی در کار نیست، فقط تصمیم بر عهده خوده بازیسازه که بخواد از اون قدرت اضافه برای بهبود کیفیت بازی استفاده کنه یا یه سری قابلیت کینکت رو به بازیش اضافه کنه، اگه اولی رو انتخاب کنه کینکت در بازی غیر فعال میشه

فقط یه چیزی الان واسه خودم سوال شد اونم اینکه اون چیزایی که توسط کینکت هم وسط بازی انجام میشد "ضبط کردن و ..." هم غیر فعال میشن یا نه باقی میمونن ؟!

------

از این قدرت های رزرو شده PS4 نداره بعدا آزاد کنن ؟! :d

فرمان های صوتی که پردازش خاصی نمیخوان و همیشه هستن,اون ده درصد برای body tracking که پردازش تصویر استفاده میشه و تماما هم مخصوص بازیای تمام کینکتی هست.
یعنی اینکه بازیای کینکتی نمیتونن از ده درصد استفاده کنن ولی بازیای دیگه فقط میتونن از فرمان های صوتی استفاده کنن در صورت استفاده از این ده درصد.
(طبق صحبت های سازنده های ویچر)
اگه درست یادم باشه از 8 گیگ رم PS4، بین 4.5 تا 5.5 گیگش دست بازیسازها هست. یعنی 2.5 تا 3.5 گیگ برای کارهای سیستم عامل و ویژگی های فرعی و ... هست که به احتمال زیاد در آینده یه بخشی از اون رو آزاد میکنن. شاید از بقیه بخش ها هم یه چیزایی دست سیستم عامل باشه که بعداً با بهینه سازی بشه آزادشون کرد.
همین شرایط برای اون طرف هم هست که سه گیگ رزرو سیستم عامل و گفتن بعدا با بهینه سازی این مقدار کمتر میشه ولی بنظرم این نسل افزایش رم در دسترس فکر نکنم زیاد تاثیری بزاره چون همون 5 گیگ هم واقعا زیاد هست.
 
فرمان های صوتی که پردازش خاصی نمیخوان و همیشه هستن,اون ده درصد برای body tracking که پردازش تصویر استفاده میشه و تماما هم مخصوص بازیای تمام کینکتی هست.
یعنی اینکه بازیای کینکتی نمیتونن از ده درصد استفاده کنن ولی بازیای دیگه فقط میتونن از فرمان های صوتی استفاده کنن در صورت استفاده از این ده درصد.
(طبق صحبت های سازنده های ویچر)

همین شرایط برای اون طرف هم هست که سه گیگ رزرو سیستم عامل و گفتن بعدا با بهینه سازی این مقدار کمتر میشه ولی بنظرم این نسل افزایش رم در دسترس فکر نکنم زیاد تاثیری بزاره چون همون 5 گیگ هم واقعا زیاد هست.
پس اين طوري خيلي عالي هست در اصل بدون اين كه لطمه خاصي به كاركرد كينكت براي من اتفاق بي افته 10% هم قدرت كنسول بيشتر شده ......مثلا خود من دستگاه ستاباكس خودم رو از طريق hdmi in كه پشت كنسول تعبيه شده وصل كردم به كنسول خيلي راحت وسط بازي سوييچ ميكنم بين گيم و TV و خيلي سريع شبكه سه رو نشون ميده مثلا مسابقه واليبال رو من يكي دودقيقه نگاه ميكنم بعد دو باره سريع برميگردم بازيم ادامه ميدم با گفتن دو كلمه(xbox watch tv و اسم بازي +xbox go to يا xbox go back ).....واقعا نگران بودم اين دستورات صوتي محدود بشن كه اين طور كه شما ميگي اينا بار پردازشي خاصي ندارن و محدود نميشن.....
 
Rebellion گفته احتمال داره در آینده از 10% قدرت GPU برای Sniper Elite 3 استفاده کنه بعدشم گفته مثل نسل قبل فقط سخت افزار مهم نیست ابزارها و راهنمایی ها و پشتیبانیهایی که صاحبان پلتفرمها از بازی ساز میکنن خیلی مهم تره و میتونه تفاوت زیادی ایجاد کنه و گفته میشه با اطمینان گفت که فاصله در حال کم شدن هست.
درباره Sniper Elite 3 هم گفته ما هیچ وقت نگفتیم فریم ریت همیشه قفل هست اما تقریبا به 1080 و 60 فریم رسیدیم و از خیلی از استودیو هایی که از ما بزرگتر هستن بهتر عمل کردیم . گیمرها ممکنه یک مقدار گسستگی فریم بیشتری رو روی Xbox one تجربه کنن اما روی جفت کنسولها ما قابلیت قفل شدن روی 30 فریم رو قرار دادیم تا دیگه مشکلی نباشه آخر سر هم گفته ما از نتیجه کارمون برای عنوانی که روی 5 پلتفرم مختلف همزمان عرضه شده کاملا خوشنود هستیم.

http://www.worldsfactory.net/2014/07/19/rebellion-ps4xb1-distance-closing


اون 10% قدرت GPU که برای کینکت رزرو شده بود جریانش اینه که تا قبل از آپدیت ماه جون اون 10% به صورت آزاد در اختیار سازنده ها نبود یعنی سازنده مجبور بود از اون 10% برای کینکت استفاده کنه و اگر استفاده ای نمیکرد نمیتونست از اون برای کارهای دیگه استفاده کنه چون کینکت همیشه حتی زمانیکه گیمر داخل بازی بود حرکات صورت و بدن گیمر رو رد گیری میکرد برای همین مثلا تو بازی BF4 وقتی یه وسیله سوار بودین و سرتون رو میچرخوندین دوربین باهاش حرکت میکرد یا داخل Tomb rider و .... کارهای دیگه انجام میداد خلاصه چون سازنده ها مجبور بودن ازش اجباری استفاده کنن رو آورده بودن به این جنگولک بازیا ، بعد از آپدیت ماه جون اون 10% به صورت اختیاری در اومده خود مایکروسافت تو یکی دوتا پادکستی که منتشر کرده بودن به صورت تلویحی گفتن در آینده که بازیسازها با سخت افزار بیشتر آشنا بشن متوجه میشن نیاز به این 10% خیلی هم مسئله جدی ای نبوده ولی خوب ظاهرا حس کردن اینطوری میتونن زمان بخرن و تو مارکت موفق تر عمل کنن.
فرمانهای صوتی تو Xbox one بر عکس 360 توسط GPU پردازش نمیشه پردازش صدا رو ساند پروسسور One انجام میده برای همین دستورات صوتی ارتباطی با اون 10% ندارن و اون 10% فقط برای ترک کردن حرکات بدن و صورت بوده.
 
GamingBolt از Simon Bennett کسی که نقش کارگردان رو در شرکت Roll7 بازی میکنه پرسیده که نقطه نظرتون رو در مورد تفاوت رزولوشن و فریم بین PS4 و X1 بگید و اینکه شما توی بازیتون بین فریم و رزولوشن کدومو ابتدا اولویت میدید:

خب نتیجه میگیریم که اون 1 درصدی که این تفاوتها رو تشخیص میدن فقط توی بازیسنترن lol:d

کسی که تفاوت 720 و 1080 رو متوجه نشه به جرئت میتونم یا چشماش یا مغزش مشکل جدی داره. یعنی چی این حرف من نمیفهمم!
 
اختلاف گرافیکی به درک ! استاندارد گرافیکی این نسل 1080 و 60 فریم هست که هیچ کدوم از کنسول ها فعلا نتونستن هر دو رو تحویل بدن ! دیگه بهانه اوردن در مورد نبود تفاوت واقعا مسخره هستش ! این بهونه گیری سازنده ها هم واقعا مشکل ساز شده. یا این ها خیلی تنبل تشریف دارن یا کنسول ها مشکل دارن .
 
من چطور فرق 900 و 720 رو توی مانیتور 19 اینچ راحت تشخیص میدم؟:-s نکنه آدم فضایی ام؟:-s
ملت فرق Downsaple 2K و 1080 رو راحت تشخیص می دن، این که دیگه کاری نداره:|

اختلاف بین 900p و 1080p کمتر از اختلافِ بین 720p و 900p هست. به نظر من هم 900p و 1080p اختلاف خیلی زیادی ندارن از نظر بصری. ولی 720p و 1080p رو کسی متوجه تفاوتشون نشه احتیاج شدید به چشم‌پزشک داره!

اختلاف گرافیکی به درک ! استاندارد گرافیکی این نسل 1080 و 60 فریم هست که هیچ کدوم از کنسول ها فعلا نتونستن هر دو رو تحویل بدن ! دیگه بهانه اوردن در مورد نبود تفاوت واقعا مسخره هستش ! این بهونه گیری سازنده ها هم واقعا مشکل ساز شده. یا این ها خیلی تنبل تشریف دارن یا کنسول ها مشکل دارن .


کنسولای این نسل 10 برابر هم قوی‌تر بودن، باز هم سازنده‌ها فریم و رزولوشن رو فدای گرافیک بیشتر می‌کردن. چون این چیزیه که مخاطبا می‌خوان. شما همین چند روز گذشته دیدید که یه عده حتی 30 فریم رو به 60 فریم ترجیح می‌دن! خب سازنده وقتی چنین مخاطبانی داشته باشه، طبعاً میاد به جای فریم بیشتر به گرافیک بازی اضافه می‌کنه. البته من انتظار دارم که حتی با FullHD/1080p بودن بازی‌های نسل جدید، اونقدر جزئیات گرافیکی اضافه شه که کاملاً متوجه تغییر نسل بشیم. حالا در ادامه نسل که گرافیک بازی‌ها اشباع شد، بیان و فریم و رزولوشن رو فدای جزئیات گرافیکی بیشتر کنن (البته 1080p دیگه واقعاً باید به مینیمم رزولوشن تبدیل شه). بازی‌هایی هم که تا حالا اومدن رو جدی نگیرید، اکثرشون بازی‌های کراس جن بودن. شما بازی Infamous و KZSF رو ببینید، یه سری جاها گرافیک بازی عالیه در کنارش فریم هم بالای 40-45 هست (اگه فریم رو قفل نکنید)، رزولوشن FHD و IQـه خیلی خوب + محیط بزرگ بازی‌ها نشون می‌ده که توان کنسول‌های جدید به اندازه کافی هست. قسمت جالبش هم اینه که یه سری جاها توی همون بازی‌هایی که گفتم، با این که محیط پر جزئیات‌تر می‌شه، فریم ریت هم بالاتر می‌ره که این نشون می‌ده هنوز کاملاً به سخت‌افزار کنسول مسلط نشدن و در ادامه راه خیلی پیشرفت می‌بینیم. در کل مطمئن باشید چند سال دیگه به گرافیک بازی‌هایی مثل KZSF و Ryse می‌خندید و تعجب می‌کنید که چطور نتونستن همون بازیا رو 1080/60fps اجرا کنن!
 
اختلاف گرافیکی به درک ! استاندارد گرافیکی این نسل 1080 و 60 فریم هست که هیچ کدوم از کنسول ها فعلا نتونستن هر دو رو تحویل بدن ! دیگه بهانه اوردن در مورد نبود تفاوت واقعا مسخره هستش ! این بهونه گیری سازنده ها هم واقعا مشکل ساز شده. یا این ها خیلی تنبل تشریف دارن یا کنسول ها مشکل دارن .
استاندارد هیچ وقت 60 فریم نمیشه. شاید اول نسل 4 تا بازی 60 فریم بیاد، ولی آخر نسل دیگه نهایتا Racing و COD شصت فریم هستن فقط:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or