اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
منظور افشین ( البت اونیکی افشین
:d
) این بود که Order و UC4 یه نیم نسل با بازیای دیگه تفاوت دارن. به هر حال حرفشم منطقیه تفاوت اصلی قدرت دو تا کنسول بازیای انحصاریشونه نسل قبل ما حرفمون این بود این نسل هم همونه. گرچه در بازیهای مولتی هم که بر خلاف نسل قبل جای صحبتی نیست. تو یه بازی تفاوت بالای 100 در 100 هست تو یکی کمتر ولی همیشه این تفاوت وجود داره.
بحث در مورد تفاوت قدرت بود, حرف من اینه که نمیشه از روی دوتا بازی که یا 'فریم لاک دارن' یا 'یکی رزولوشن بیشتر یکی فریم بیشتر' میزان تفاوت رو تشخیص داد, از روی انحصاری هم نمیشه تشخیص داد 1-چون روی دوتا پلتفرم موجود نیست برای مقایسه 2-از ویژگی های خاص استفاده میکنه(مثل بیلد اولیه Crackdown که سیستم های اند رو به 2 فریم رسوند ولی با کلود روی 32 تا اجرا میشد)

UFC معیار خوبیه برای قضاوت چون رزولوشن یکیه. روی PS4 فریمش زیر 30 اومده و پارگی تصویر داره(یعنی نمیشه گفت اگه فریمش رو آزاد کنی میره بالا) ولی روی X1 روی 30 ثابته.قشنگ میشه از روی دلیل پایین بودن فریم PS4 ـ (4xmsaa) تشخیص تفاوت داد.
 
دوباره, برام جالبه که فقط دو تا عنوان لانچ ویندو که فاصله 720-1080 ـی داشتن معیار قضاوتن (که یکیشون فریم خیلی بهتری روی X1 داشت) اما عنوان های جدیدتر که اتفاقا" کنسول رو تا گریه انداختن بردن معیار نیستن

گفتم که، بازی‌های مالتی پلتفرم به هزار و یک دلیل تا حد ممکن مشابه ساخته می‌شن روی دو کنسول. Parity با وجود سخت‌افزار متفاوت چیزیه که توی این صنعت وجود داره. نمونش بارزش PC هست که با این که همه می‌دونن قوی‌ترین سخت‌افزار رو می‌تونه داشته باشه، ولی هیچ موقع سازنده نمیاد بازیشو تا حد زیادی متفاوت با نسخه کنسولی بسازه به همون دلایل. ولی سازنده First Party دیگه به دنبال این چیزا نیست و از نهایت قدرت کنسول استفاده می‌کنه.
و در آخر بله، با توجه به چیزی که من دیدم، اون دو بازی که نام بردم، از همه بازی‌هایی که تا حالا من دیدم یه نیم نسلی جلو هستن. البته شما و باقی دوستان می‌تونن مخالفت کنن و من اصراری ندارم شما با من هم عقیده باشید.
 
Xbox One Cloud Can Save A Lot More Memory & CPU Processing, May Improve Pathfinding AI � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
“That’s definitely something that we’ve considered. Although the new console machines have a lot of memory and CPU horsepower compared to previous generations of consoles, most of those resources are continuously in use rendering and simulating the world. Being able to leverage cloud resources would let you temporarily run processes which might consume a lot more memory or a lot more CPU,
 
بحث در مورد تفاوت قدرت بود, حرف من اینه که نمیشه از روی دوتا بازی که یا 'فریم لاک دارن' یا 'یکی رزولوشن بیشتر یکی فریم بیشتر' میزان تفاوت رو تشخیص داد, از روی انحصاری هم نمیشه تشخیص داد 1-چون روی دوتا پلتفرم موجود نیست برای مقایسه 2-از ویژگی های خاص استفاده میکنه(مثل بیلد اولیه Crackdown که سیستم های اند رو به 2 فریم رسوند ولی با کلود روی 32 تا اجرا میشد)

UFC معیار خوبیه برای قضاوت چون رزولوشن یکیه. روی PS4 فریمش زیر 30 اومده و پارگی تصویر داره(یعنی نمیشه گفت اگه فریمش رو آزاد کنی میره بالا) ولی روی X1 روی 30 ثابته.قشنگ میشه از روی دلیل پایین بودن فریم PS4 ـ (4xmsaa) تشخیص تفاوت داد.

چرا نمیشه از روی انحصاری تشخیص داد؟ از روی مولتی ها هم که فقط اونایی که مورد تایید هستن باید مقایسه بشن؟

اگه بحث تفاوت دو تا بازی باشه که میشه بحث کرد. اما اگه بحث تفاوت قدرت دو تا کنسوله که من احساس میکنم منظور همه اینجا همینه بزار خیالت رو راحت کنم

PS4>Xone=FACT

هیچ بحثی هم وجود نداره حالا چه بازیای مولتی تفاوت داشته باشن یا نداشته باشن ( که دارن)
حالا خوشحال میشم بدونم از چه مکانیزمی میخوای استفاده کنی که فکت بالا رو زیر سوال ببری:d
 
UFC معیار خوبیه برای قضاوت چون رزولوشن یکیه. روی PS4 فریمش زیر 30 اومده و پارگی تصویر داره(یعنی نمیشه گفت اگه فریمش رو آزاد کنی میره بالا) ولی روی X1 روی 30 ثابته.قشنگ میشه از روی دلیل پایین بودن فریم PS4 ـ (4xmsaa) تشخیص تفاوت داد.
افت فریم PS4 نسبت به نسخه XOne میدونی که 1 فریم هست ؟ یعنی از اول تا آخر نسخه PS4 فقط 1فریم پائین میاد که اصلاً به چشم نمیاد تازه یک جاهایی هم 1فریم بالاتر میشه (31>30) . از اون ور AA روی PS4 که مشخصه وضعش چیه . افکت موشن بلور دو برابر قوی تره روی PS4 . سایه ها و افکت سنگین AO روی PS4 کاملاً قویتر و بهتره .
بعد این Screen-Tearing رو از کجا کشف کردی ؟ کجا گفته شده بازی روی PS4 پارگی تصویر داره ؟

در ضمن UFC یک تکنیکال فیل هست, بازی که نتونه با دوتا کرکتر توی یک رینگ 12متری حداقل روزولشن 1080p تحویل بده روی نسل جدید سازنده هاش باید برن غاز بچرونن :))
 
چرا نمیشه از روی انحصاری تشخیص داد؟ از روی مولتی ها هم که فقط اونایی که مورد تایید هستن باید مقایسه بشن؟

اگه بحث تفاوت دو تا بازی باشه که میشه بحث کرد. اما اگه بحث تفاوت قدرت دو تا کنسوله که من احساس میکنم منظور همه اینجا همینه بزار خیالت رو راحت کنم

PS4>Xone=FACT

هیچ بحثی هم وجود نداره حالا چه بازیای مولتی تفاوت داشته باشن یا نداشته باشن ( که دارن)
حالا خوشحال میشم بدونم از چه مکانیزمی میخوای استفاده کنی که فکت بالا رو زیر سوال ببری:d
خوشحالم که طبق معمول پستم رو نخوندی و فکت نوشتی برام:dخب مرد حسابی خودم دارم میگم PS4 داره 10 فریم بیشتر میده=>PS4>X1
 
خوشحالم که طبق معمول پستم رو نخوندی و فکت نوشتی برام:dخب مرد حسابی خودم دارم میگم PS4 داره 10 فریم بیشتر میده=>PS4>X1
خوب مرد حسابی دقت کن چی مینویسی:d من ده دفعه دیگه هم که میخوندم همین نتیجه رو میگرفتم. به هر حال ما که آقا افشین نفهمیدیم تو چی میگی خودت دوزاریت افتاد به ما هم اطلاع بده:d
 
خوب مرد حسابی دقت کن چی مینویسی:d من ده دفعه دیگه هم که میخوندم همین نتیجه رو میگرفتم. به هر حال ما که آقا افشین نفهمیدیم تو چی میگی خودت دوزاریت افتاد به ما هم اطلاع بده:d
دارم میگم که 10 فریمی که PS4 بیشتر میده و قویتر هست باعث تفاوت یه نسل یا نیم نسل نمیشه:dنمیدونم والا برای خودم مشخصه دارم چی میگم نمیدونم چرا کارگر نمیوفته:p
 
دارم میگم که 10 فریمی که PS4 بیشتر میده و قویتر هست باعث تفاوت یه نسل یا نیم نسل نمیشه:dنمیدونم والا برای خودم مشخصه دارم چی میگم نمیدونم چرا کارگر نمیوفته:p

البته افشین خودش باید جواب شما رو بده ولی در کل من چیزی که فهمیدم ایشون گفت آنچارتد و اوردر یه نیم نسل جلوترن صحبت از سخت افزار نکرد در آینده مطمئنا Xo هم بازیهای گرافیک بالای زیادی خواهد داشت بشخصه خودم اگر بازی بعدی ناوتی از UC4 بهتر نباشه خیلی نا امید میشم. پس اصلا بحث سخت افزار مطرح نبوده بحث اینه که تا بحال UC و Order یه نیم نسل از بقیه بازیها جلوتر بودن که منم با افشین هم نظرم شاید هیلو 5 از جفتشون بهتر باشه ما که آینده رو ندیدیم
 
سونی به مناسبت نزدیک شدن به عرضه The Last of Us Remastered میزبان برخی از اهالی صنعت گیم به صورت غیررسانه ای بوده و در این مراسم تمامی جزئیات نسخه PS4 بازیو اعلام کرده . یکی از سردبیران سایت MeriStation چند عکس از اسلایدهای نمایش داده شده در این مراسم گرفته و در NeoGAF به اشتراک گذاشته . در کنار اون به این موضوع اشاره کرده که فروش The Last Of Us به 7 میلیون نسخه رسیده و این بازی با فروش 200 هزار نسخه ای در شبه جزیره ایبری ( اسپانیا و پرتغال ) سریعترین فروش یک IP جدید مربوط به Playstation در این منطقه ثبت کرده

از طرف دیگه یک سری جزئیات هم منتشر شده که گفتم شاید بهتر باشه به جای زدن تاپیک اینجا قرار بگیره :

1- بازی در بخش تکنفره و چند نفره با رزولوشن 1080P و 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد .

2- جزئیات بافت و تکسچرهای نقشه بازی 4 برابر و جزئیات سایه ها دو برابر نسخه PS3 شده

3- وضوح ذرات معلق در بازی در قیاس با نسخه PS3 افزایش یافته است .

4- در بازی مشکل لودشدن تکسچرها وجود نخواهد داشت .

5- draw distance ( وضوح اشکال دوردست ) بازی وضوح بالاتری در قیاس با نسخه PS3 پیدا کرده

6- LOD (میزان سطح جزئیات یا همون Level of Detail) بازی ارتقا پیدا کرده

7- پشتیبانی کامل از صفحه لمسی Dualshock 4 و استفاده از اسپیکر Dualshock در جهت ارتباط با بازی

9- گسترش تنظیمات صوتی در بخش تنظیمات بازی

10- اصلاح و بهبود مپ های بخش مولتی پلیر

در ادامه سونی گفته در جهت پشتیبانی بهتر از دارندگان PS4 احتمال داره محتوای اضافه ای برای نسخه PS4 در سال 2014 منتشر بشه .
 
7- پشتیبانی کامل از صفحه لمسی Dualshock 4 و استفاده از اسپیکر Dualshock در جهت ارتباط با بازی
:bighug:

بهترین استفاده از این قابلیت دسته تو بازی های سبک ترسناک هست. :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or