اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
اصلاً گیریم که 1080 و 720 توی تلویزیون زیر 100 اینچ قابل تشخیص نباشن
اینو قبول دارید که پردازش تصویر 1080 قدرت بیشتری نسبت به 720 طلب می‌کنه؟
حالا سازنده بازی مالتی پلتفرم حال و حوصله نداره و از قدرت اضافه فقط برای افزایش رزولوشنی که به قول دوستان قابل تشخیص هم نیست استفاده می‌کنه، وقتی که استودیوی فرست پارتی داره بازی می‌سازه، میاد ازون قدرت اضافه واسه افزایش افکت‌های گرافیکی استفاده می‌کنه و نتیجش می‌شه یه چیزی مثل آنچارتد و اوردر که یه نیم نسلی از باقی بازی‌های معرفی شده جلوتر هستن!
 
اصلاً گیریم که 1080 و 720 توی تلویزیون زیر 100 اینچ قابل تشخیص نباشن
اینو قبول دارید که پردازش تصویر 1080 قدرت بیشتری نسبت به 720 طلب می‌کنه؟
حالا سازنده بازی مالتی پلتفرم حال و حوصله نداره و از قدرت اضافه فقط برای افزایش رزولوشنی که به قول دوستان قابل تشخیص هم نیست استفاده می‌کنه، وقتی که استودیوی فرست پارتی داره بازی می‌سازه، میاد ازون قدرت اضافه واسه افزایش افکت‌های گرافیکی استفاده می‌کنه و نتیجش می‌شه یه چیزی مثل آنچارتد و اوردر که یه نیم نسلی از باقی بازی‌های معرفی شده جلوتر هستن!

وارد ابن بحثای بی سر و ته نمیشم فقط اینکه اوردر و آنچارتد عالی بودن اما باید صبر کنی هالو 5 و گرز بیان اونوقت میشه قایسه کرد،مهمترین فاکتور یه بازی گیم پلی هستش بعد گرافیک بعد داستان
 
وارد ابن بحثای بی سر و ته نمیشم فقط اینکه اوردر و آنچارتد عالی بودن اما باید صبر کنی هالو 5 و گرز بیان اونوقت میشه قایسه کرد،مهمترین فاکتور یه بازی گیم پلی هستش بعد گرافیک بعد داستان
نوچ؛ گیم پلی، داستان، صدا، دیگه اون ته مها گرافیک:دی
 
نوچ؛ گیم پلی، داستان، صدا، دیگه اون ته مها گرافیک:دی
شاید از لحاظ هنری, تاثیرگذاری و تبدیل شدن به یک اثر حرف شما درست باشه که البته فاکتورهای جزئی تری هم درگیر میشن. اما در دنیای امروز و با توجه به ماهیت کنسول های نسل هشتمی و بعدها گرافیک نقش بسیار مهمی رو ایفا میکنه. خیلی از بازی ها داستانشون در حدی نیست ک بشه یک روایت زیبا و تاثیرگذار خطاب کرد اما موفق بودن.
 
اصلاً گیریم که 1080 و 720 توی تلویزیون زیر 100 اینچ قابل تشخیص نباشن
اینو قبول دارید که پردازش تصویر 1080 قدرت بیشتری نسبت به 720 طلب می‌کنه؟
حالا سازنده بازی مالتی پلتفرم حال و حوصله نداره و از قدرت اضافه فقط برای افزایش رزولوشنی که به قول دوستان قابل تشخیص هم نیست استفاده می‌کنه، وقتی که استودیوی فرست پارتی داره بازی می‌سازه، میاد ازون قدرت اضافه واسه افزایش افکت‌های گرافیکی استفاده می‌کنه و نتیجش می‌شه یه چیزی مثل آنچارتد و اوردر که یه نیم نسلی از باقی بازی‌های معرفی شده جلوتر هستن!
دوباره, برام جالبه که فقط دو تا عنوان لانچ ویندو که فاصله 720-1080 ـی داشتن معیار قضاوتن (که یکیشون فریم خیلی بهتری روی X1 داشت) اما عنوان های جدیدتر که اتفاقا" کنسول رو تا گریه انداختن بردن معیار نیستن, مثلا" UFC
Across different arenas using various combatants, we still see some minor frame-rate drops on PS4 and a few regularly torn frames (limited to the top 10 per cent of the screen, so mostly unnoticeable). The situation has little impact on how the game plays, but the dropped frames do lead to some short but noticeable stutters during both gameplay and cut-scenes on Sony's system. The Xbox One game delivers a clean 30fps presentation without these mild inconsistencies, which makes the experience feel a little more refined where performance is concerned.
Seeing a drop in performance on PS4 comes as a surprise, given the additional GPU power available over Microsoft's new console and that both versions of UFC are operating at 1600x900 resolution. Perhaps the use of 4x MSAA on Sony's console
یه نگاه که آدم بندازه میبینه 4x با 2x تقریبا" 10-12 فریم فرق داره, من که فکر نمیکنم این قضیه به اندازه "نسل" تفاوت توی کنسولا ایجاد کنه. +اینکه بازی قبل از 10% کینکت و DX12 اومده بود احتمالا تفاوت کمتر هم بشه.
 
The Witcher 3 که توی کنفرانس مایکروسافت نشون دادن، بر روی Xbox One و با رزولوشن 900P اجرا میشده، سازنده هم گفته تلاش میکنن تا موقع عرضه رزولوشن رو افزایش بدن. همچنین بازی از قابلیت های DX11 استفاده میکنه. در نهایت هم گفتن که رسیدن به 1080P روی PS4 یه مقدار آسون تر از این کار روی Xbox One هست.
Tech Analysis: The Witcher 3: Wild Hunt • Eurogamer.net

البته من متن رو که خوندم به این قسمت رسیدم که یه مقدار تناقض ایجاد میکنه.
اساسا CDP یه دولوپریه که با PC آشنایی بیشتری داره تا محیط کنسول. خودشون گفتن بعلت اینکه Xone از DX11 استفاده میکنه براشون راحتتره. ( قبلا هم تاپیکش رو داشتیم که گفته بودن PS4 براشون مشکلتره و مجبورن تلاش بیشتری بخرج بدن. البته اشاره کردن مشکل اونقدر بزرگ نیست که به دردسر بزرگی بخورن البته اینجور که ازمتن DF بر میاد علی رغم ضعف نسبی XO نسبت به PS4 ( دقیقا تو متن اشاره شده) احتمالا شاهد کم شدن تفاوت یا به کلی رفع شدنش باشیم

When asked about the differences in approach when developing for either PS4 or Xbox One, the team's experience with the DirectX API on PC stands out as an advantage in developing for the latter. "The fact that we can use DX11 on Xbox One and the PC makes some things easier," Michał Krzemiński says. "We do have to put a little extra effort into developing on the PlayStation 4, but it's nothing we can't handle and that would make development problematic."

خوب با توجه به مشکلی که در PS4 داشتن رسیدنشون به 1080 روی PS4 میتونه جالب باشه.

- - -ویرایش - - -

دوباره, برام جالبه که فقط دو تا عنوان لانچ ویندو که فاصله 720-1080 ـی داشتن معیار قضاوتن (که یکیشون فریم خیلی بهتری روی X1 داشت) اما عنوان های جدیدتر که اتفاقا" کنسول رو تا گریه انداختن بردن معیار نیستن, مثلا" UFC
Across different arenas using various combatants, we still see some minor frame-rate drops on PS4 and a few regularly torn frames (limited to the top 10 per cent of the screen, so mostly unnoticeable). The situation has little impact on how the game plays, but the dropped frames do lead to some short but noticeable stutters during both gameplay and cut-scenes on Sony's system. The Xbox One game delivers a clean 30fps presentation without these mild inconsistencies, which makes the experience feel a little more refined where performance is concerned.
Seeing a drop in performance on PS4 comes as a surprise, given the additional GPU power available over Microsoft's new console and that both versions of UFC are operating at 1600x900 resolution. Perhaps the use of 4x MSAA on Sony's console
یه نگاه که آدم بندازه میبینه 4x با 2x تقریبا" 10-12 فریم فرق داره, من که فکر نمیکنم این قضیه به اندازه "نسل" تفاوت توی کنسولا ایجاد کنه. +اینکه بازی قبل از 10% کینکت و DX12 اومده بود احتمالا تفاوت کمتر هم بشه.

منظور افشین ( البت اونیکی افشین:d) این بود که Order و UC4 یه نیم نسل با بازیای دیگه تفاوت دارن. به هر حال حرفشم منطقیه تفاوت اصلی قدرت دو تا کنسول بازیای انحصاریشونه نسل قبل ما حرفمون این بود این نسل هم همونه. گرچه در بازیهای مولتی هم که بر خلاف نسل قبل جای صحبتی نیست. تو یه بازی تفاوت بالای 100 در 100 هست تو یکی کمتر ولی همیشه این تفاوت وجود داره.
 
آخرین ویرایش:
یعنی الان order و U4 نیم نسل از تمامی عناوین معرفی شده تا به امروزه جلوترن؟

اگه اشتباه میکنم تحصیح کنید یعنی اگه فرضاً این نسل 8،7 سال طول بکشه تو سال های آخر ( اونم بشرطی که انحصاریهای مایکرو تا اون موقع بتونن از لحاظ گرافیکی نیم نسل پیشرفت کنن که اینم خیلی بعیده ) احتمالاً عناوینی در سطح الان ِ اوردر میبینیم ، یعنی فرضاً هیلو 8 یا گیرز 6 گرافیکشون در سطح الان اوردر میشه .:bighug:
 
این بود که Order و UC4 یه نیم نسل با بازیای دیگه تفاوت دارن.
پس ویچر 3 با اون عظمتش و کیفیتش دیویژن با جزئیات و فیزیکش که بازی نداریم از این نظر حتی بتونه بهش نزدیک شه و AC U با اون نمایش وحشتناکش تو E3 چین که اینا یه نیم نسل ازشون جلوترن موندم چجور اینقد راحت فکت صادر میکنید جدا از اینا حداقل بذارید یه دموی گیم پلی از آنچارتد نشون بدن آخه با یه دموی 2 دیقه ای که نمیشه فهمید نیم نسل تفاوتو....
 
آخرین ویرایش:
پس ویچر 3 با اون عظمتش و کیفیتش دیویژن با جزئیات و فیزیکش که بازی نداریم که از این نظر حتی بتونه بهش نزدیک شه و AC U با اون نمایش وحشتناکش تو E3 چین که اینا یه نیم نسل ازشون جلوترن موندم چرا اینقد راحت فکت صادر میکنید....

یجوری از Witcher و Unity تعریف میکنی انگار انحصاری مایکرو هستن!جریان شما مثال افرادی هست که نسل پیش باورشون شده بود Gta V انحصاری ۳۶۰ هست!!!!

Sent from my C6802 using Tapatalk
 
یعنی الان order و U4 نیم نسل از تمامی عناوین معرفی شده تا به امروزه جلوترن؟ اگه اشتباه میکنم تحصیح کنید یعنی اگه فرضاً این نسل 8،7 سال طول بکشه تو سال های آخر ( اونم بشرطی که انحصاریهای مایکرو تا اون موقع بتونن از لحاظ گرافیکی نیم نسل پیشرفت کنن که اینم خیلی بعیده ) احتمالاً عناوینی در سطح الان ِ اوردر میبینیم ، یعنی فرضاً هیلو 8 یا گیرز 6 گرافیکشون در سطح الان اوردر میشه .:bighug:
طبق گفته دوتا از مسعولان سونی ، این نسل خیلی کوتاه خواهد بود و در نهایت نزدیک به 5 سال بیشتر طول نخواهد کشید.پس خواهشا" رویا پردازی نفرمایید :D
 
طبق گفته دوتا از مسعولان سونی ، این نسل خیلی کوتاه خواهد بود و در نهایت نزدیک به 5 سال بیشتر طول نخواهد کشید.پس خواهشا" رویا پردازی نفرمایید :D

این جریان شاید واسه کنسول مایکروسافت صدق کنه ولی سونی نه!!عرضه زودهنگام کنسول جدید باعث ضربه شدید به اون شرکت میشهو طرفدارانش رو به شدت کم میکنه.

Sent from my C6802 using Tapatalk
 
The Witcher 3 وضعیت فریمش روی Xbone توی صحنه های شلوغ و درگیری ها واقعاً داغون هست ! امیدوارم تا زمان عرضه یک فکری بحالش بکنن یا حداقل نسخه PS4 از این افت فریم های تخیلی نداشته باشه .
14709507611652852135.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or