تو اینکه فروش سری forza vs GT قابل مقایسه نیست شکی نیستمنطق
Microsoft’s ‘Forza’ video games top $1 billion in sales
Forza Motorsport 1.2.3.4.5.6 و Forza Horizon 1.2 در مجموع 1 میلیارد دلار فروش داشتن
یه GT 5 به تنهای 17.30 میلیون
چرا مجموع فروش کل سری forza تا سال 2016 کمتر از Gran Turismo 5
اینا دارن گوریلا و پولیفونی رو ترول میکنن، تا دیروزم داشتن ژاپن استودیو رو میترکوندن بعد تو میخوای بیان پشت رمدی وایسن؟همين الان به تاپيك كوانتوم بريك و امتيازاتش سر بزنين پر از پستايي از قبيل :
-نمرات ديگه ارزش ندارن
-سوني پول ميده نمره ميگيره(درحالي كه نمرات و كيفيت پيششون ارزش نداره و فقط پلي تايم مهمه بارها از اين پستا ديديم)
-هيچ بازي اي در طول تاريخ اينقد ٩ و نمره كمتر٧ نداشته به خاطر همين خيلي سليقه ايه
-رمدي هميشه تو زمينه داستان سرايي بي نظيره و ايرادات بازي خيلي جزئيه
-منتقدا نسبت به بازي بي رحمانه عمل كردن...
اين در حاليست كه با يك شايعه رمدي سازنده max payne و alan wake به بدترين استديو تاريخ تبديل شده از او خواسته ميشود پس از رفتن در را هم پشت سر خود ببندد
شوخی میکنیتو اینکه فروش سری forza vs GT قابل مقایسه نیست شکی نیست
اما شقیغه ب گوزن چه ربطی داره؟؟؟
بحث خروجی و عملکرد تولید کننده بود دوست منطقی گرامی
بحث عملکرد سازنده ها با سیاست تولید محتوی سونی یا ماکروسافت بود که شما تنها نقطه قوت شماره ۵ رو به عملکرد افتضاح فنی و زمان بر بودن تولید بازی ربط دادی
که نشون میده عمق فاجعه تا کجاها میره
خوب خودت پس تایید کردی که دلیل کنار گذاشته شدن AW2 به خواست فیل اسپنسر پایین تر از سطح انتظار بودن نبوده و در واقع مایکروسافت چیز دیگه ای میخواسته!!اول اینکه همون حدود سالهای 2011 دموی الن ویک 2 به چندین ناشر نشون دادند که خب نتیجه نداشته و مایکروسافت هم گفته بیخیال سراغ یک ایده جدید برین که کوانتوم بریک از دل الن ویک و نسخه ازمایشی الن ویک 2 در میاد ولی استدیو رمدی دوسال پیش دوباره برگشت سر الن ویک 2 ولی خب نتیجه چیزی نبوده که بخوان ادامه بدن
“We were working on Alan Wake 2 years ago and it just didn’t pan out” – Remedy
مشکلات زیادی سد راه رمدی برای الن ویک 2 هست که خوده استدیو اینجوری توصیف میکنه: “time, money, and resources,”
الان هم به دلیل اینکه سهام شون عمومی شده تقریبا باید تمام موارد رو شفاف اعلام کنند مثل پروژه های کنسل شده و ...
“We were working on Alan Wake 2 years ago and it just didn’t pan out” - Remedy - VG247
ولی بخش دوم نمیشه گفت رمدی بخش عمده هزینه ها رو تامین کرده ولی حق ای پی کوانتوم بریک 100% برای مایکروسافت شده! قطعا سهم پرداختی مایکروسافت خیلی خیلی بیشتره بوده که بازی تمام و کمال در اختیار خودش هست
دلیل اصلی لب مرز ورشکستگی کرایتک هم بازی کرایسیس 3 بود که 100 میلیون دلار فقط هزینه ساخت بازی بوده ولی خب فروشش فاجعه بوده
نه در کمال احترام مقلطه نکنشوخی میکنی
به نظر شما خروجی و عملکرد تولید کننده ربطی به فروش نداره
شما خودت GT SPORT بازی کردی ؟
معیارت برای افت سری چیه ؟ نظر منتقدا https://www.metacritic.com/game/xbox-one/forza-horizon-4
forza horizon 4 با متای 92 و اون همه تبلیغات و بهترین ریسینگ با ضرب و زور گیم پس مجانی روی 2 پلتفرم تازه به 10 میلیون پلیر رسیده حتی اگه نسبت فروش 50 /50 باشه که بعیده حداکثر 5 میلیون فروخته
GT SPORT با متای 75 به 8 میلیون فروش رسیده
مقلطهنه در کمال احترام مقلطه نکن
اگه با دیدگاه شما پیش بریم فورتنایت بهترین بازی دنیاس
افت بازی اولین آسیبی که داره با متای ضعیفتر (نسبت به نسخه قبلی) مقایسه فروش نسخه اخر با نسخه قبلی میتونه باش
و نشونه دیگش پرچم دار زودن و نماد سبک خودش و در مقایسه با رقیبش هست که نیازی به تایید چه اینوری چه اونوری نداره که سری fortza چندین سال پرچم دار بی رقیبیه
اما تاریخ رلیز gt sport رو با f:h4 مقایسه کن و در ضمن فروش 50% بین pc و xbox اصلا منطقی نیست
Evolution قبل از بسته شدن زیر 50 نفر بودن سونی دو راه بیشتر نداشت یه تقویت و سرمایه گذاری یا بستنبحث مدیریت شد منطقی نگاه کنیم به نظر من این نسل عملکرد سونی در این زمینه غیر از 2 مورد عالی بوده
اون دو مورد یکی لانچ ناقص DC بود (بخاطر فشار سونی) و بستن استدیو (واقعا اون بازی بعد آپدیت ها و DLCها و ... در بدترین حالت یه بازی خیلی خوب بود با اون گرافیک فک برانداز و حتی DC BIKES هم خیلی خوب از آب در اومد) و خب سر یه اشتباه هم پتانسیل استدیو سوخت هم یه فرنچایز
مورد دوم هم نخریدن استدیو QD , چون هر جور نگاه کنی detroit یه بازی موفق بود هم از نظر منتقدا که آخر سال در لیست سایت ها و جوایز و ... خیلی خوب درخشید و هم از نظر فروش عملکرد عالی داشت
ولی غیر از این 2 مورد به نظرم سونی هم در تبلیغات هم در مدیریت بازی هاش عالی کار کرد چند تا new ip عالی , ادامه های عالی , فروش های بالا , موفقیت در جوایز و نمرات , گرافیک های فک برانداز و ...
حتی new ip مثل days gone که بعضی ها ترول میکنن فروش به شدت خفن و کاملا بالاتر از انتظار داشته و گیمرها راضی بودن ازش با توجه به اینکه تیم 100 نفره که بازی کنسول دستی میساختن روش کار کرده , شماره بعدی همین بازی میتونه با یه تیم بزرگ تر و هزینه بیشتر خیلی خفن تر از این حرفا ظاهر بشه . الان ادامه بازی مثل هورایزن برا لانچ کنسول بعد میتونه یه سیستم سلر خیلی بزرگ باشه IP که همین نسل متولد شد
همین GT Sport اینکه موقع لانچ محتوا کم داشت کاملا تصمیمش به Yamauchi بر میگشت و بخاطر همون تا الان دارن ساپورت قوی و مجانی از بازی انجام میدن ولی با دیداری که اخیرا یوشیدا باهاش داشته شک ندارم که قراره GT7 با یه پکیج کامل بیاد حالا اینکه لانچ PS5 هم بشه و برا PS4 هم بیاد به شدت میتونه قضیه رو خفن تر کنه (یه چیزی مثل هیلو اینفینیت)
تو سه نسل گذشته تک تک شاهکارهاتون تو کف فروش این خروجی افتضاح بوده !! lolاب خنک پیشنهاد میشه طرف
evolation هم حتما بازی اندروید میساخته
چندتا دیگه motorstrom باید میساختن که به این روز نیوفتن؟
اتفاقا زمین گیر شدن e فقط به لطف سیاست سونی و فشار برای لانچ کم محتوای بازی بود و بس
توجیه فوق العاده بود بابت خروجی افتضاح دو نسل یامایوچی که پس نباید تو کارشون دخالت کرد
کلا منطق میباره
تا دیروز که دوستمون میزان سود و درامد زایی و بحث فروش رو میکرد همه به عنوان سهام دار صدا میکردین حالا که متا 7.5 سلطان بی چون و چرا شبیه سازیتون حرفی تو متا نداره بحث فروش به میون میادتو سه نسل گذشته تک تک شاهکارهاتون تو کف فروش این خروجی افتضاح بوده !! lol
یارو فن یه شرکته که بزرگترین افتخار این بوده که چند ساعت پلیر داشته اومده راجع به مدیریت حرف بزنه !!!
خوب خودت پس تایید کردی که دلیل کنار گذاشته شدن AW2 به خواست فیل اسپنسر پایین تر از سطح انتظار بودن نبوده و در واقع مایکروسافت چیز دیگه ای میخواسته!!
منظور من همین خبری بود که لینکشو رو گذاشتی، تیترش گنگه یا شاید من نمی فهم، من احساس میکنم که اینجا داره میگه ما چند سال قبل رو Alan Wake 2 کار می کردیم و نه اینکه ما 2 سال قبل رو Alan Wake کار می کردیم. همه جا هم به Alan Wake 2 اشاره کرده!
در مورد ادامه صحبتت اونجا که مشکلات رو گفتی، اونجا داره در مورد وضعیت حال رمدی صحبت میکنه! استودیو مستقلی که همزمان داره کنترل رو میسازه با بخش داستانی یه بازی پرطرفدار بعلاوه یه بازی جدید دیگه معلومه که زمان، سرمایه و خصوصا منابع کار رو یه بازی بزرگ و مورد انتظار دیگه رو نداره!
به کرایسیس 3 اشاره کردی که مثال خوبی بود! چطوره که ساخت کرایسیس 3 تو همکاری با EA با هزینه 100 میلیون دلاری کرایتک رو بدبخت میکنه؟ اینم یه قرارداد همکاریه مثل قرارداد رمدی با مایکروسافت دیگه! فقط نگو که مایکروسافت خیلی سخاوتمنده و هر چی پول رمدی خواشته پاش ریخته!!
تو این قراردادها من بر اساس چیزی که دیدم و متوجه شدم سهم سازنده ها حداقل اونقدری هست که بعد شکست خوردن یه بازی بتونه نابودشون کنه!
اون رفیقتون در مورد درآمد و سرمایه کمپانی حرف میزد نه فروش بازی یا درآمد بخش گیمینگتا دیروز که دوستمون میزان سود و درامد زایی و بحث فروش رو میکرد همه به عنوان سهام دار صدا میکردین حالا که متا 7.5 سلطان بی چون و چرا شبیه سازیتون حرفی تو متا نداره بحث فروش به میون میاد
اگه تک تک شاهکارامون تو کف gt sport بودن متای تک تک شاهکارامونم 7.5 میشد نه ضعیف ترین halo و gears بشه 85