نه دیگه نمیشه بازی هایی که یکیش افت وحشتناک نسبت به شماره قبلیش هست و بازی که بجای گیمپلی فقط کاتسین بود رو گردن ناشر ننداخت اونم کی سونی که بشدت حساس به بازی هایی که منتشر میکنه هست ... قطعا این دوتا بازی هم و چندتا دیگه که حضور ذهن ندارمو و حوصله هم ندارم اسمشونو پیدا کنم هم جز اشتباهات مدیریت سونی هست ... والا وضعیت اونور شما (اینور ما ) معلومه و مایکروسافت چه دسته گلی به آب داده این نسل نیازی نیست تو سر ما بزنیمن راجب مدیریت صحبت کردم نه بازی های متا بالا و این داستانا که به نظرم همون 2 مورد میشه گفت خوب نبود بقیه موارد در حده خیلی عالی کار کردن
اوردر و K:SF ربطی به مدیریت نداشت یکی رو سونی به شدت ساپورت کرد همه جوره هم مالی هم تبلیغاتی که در سطح انتظار نبود یکی هم بازی لانچ تیم دوم گریلا بود که بازم مشکل خاصی مدیریتی نداشت ولی DC رو مثال زدم چون دقیقا بخاطر فشار بازیشون ناقص ریلیز شد و تصمیم تخته شدن استدیو هم که به نظرم اشتباه بود اون یکی مورد هم خریده نشدن QD که باز نظر شخصی من هست ممکنه از نظر خیلیا واقعا اونم مشکلی نداشته باشه , دیزگان هم همونطور که توضیح دادم با توجه به شرایط خیلی خوب کار کرده و قطعا ادامه هم خواهد داشت با این فروش خوبی که داره
ولی وضعیت مدیریتی اونور این نسل خیلی داستانش فرق میکرد که حوصله ندارم راجبش n بار بحث و کل کل کنم
مایکرو هم برای جبران کردن گندهاش (!) نیازی به رمدی و الن ویک نداره همین که شعورشون برسه رمدی رو نخرن ما خدا رو شاکریم
الن ویک رو هم رمدی اگر خیلی دوست داره بره یک ناشر دیگه پیدا کنه با همونها بسازه. مفت چنگ هر پابلیشر بدبخت دیگهای که خواست اینها رو بخره یا باهاشون همکاری کنه. اصلا میرفتن جای همین کنترل یه الن ویک میساختن.
نه من از اشتباهات مایکرو دفاع نمیکنم یکی از بزرگترین اشتباهاتشون هم همین همکاری با استودیو داغونی مثل رمدی بوده که از 2005 تا الان 2 تا بازی متوسط/داغون تحویل دادن و علی رغم کارهایی هم که براشون کردن و خرجی هم که کردن باز زبان طرفداراش هزاران کیلومتر درازه برای مزه پروندن یه کار دیگه هم که باید عقلشون برسه انجام بدن اینه که رمدی رو بذارن کنار
همیشه اعتقاد داشتم تو دوره ای زندگی میکنیم که ادم ها سخت تغییر میکنن و تعصب روی عقاید مشکل خیلی هاست.
ولی با دیدن و خوندن این جملات اونم از یکی ستون های مایکرو و حجم تغییر دیدگاه این بزرگوار یه مقدار به اینده امیدوار شدم!
کی فکر میکرد زمانی رمدی رو این مدلی خار و خفیف نشون بدن!
#مرسی_که_هستی
#روشنگری
#نه_به_رمدی
#تئوری_اسیب_شناسی
#شاهرخ_مشکین_قلم
#داره_میریزه
#کابوس_سونی
#بدل_نوستراداموس
قربون قد و بالات بشم عمو این بحث ها سر مزه پرونیا خودت شروع شد هم این تاپیک هم اون قبلیممنون از انبوه مزهای که ریختی منم دوست دارم
#خوشمزه_من_کیه؟
قربون قد و بالات بشم عمو این بحث ها سر مزه پرونیا خودت شروع شد هم این تاپیک هم اون قبلی
نه من از اشتباهات مایکرو دفاع نمیکنم یکی از بزرگترین اشتباهاتشون هم همین همکاری با استودیو داغونی مثل رمدی بوده که از 2005 تا الان 2 تا بازی متوسط/داغون تحویل دادن و علی رغم کارهایی هم که براشون کردن و خرجی هم که کردن باز زبان طرفداراش هزاران کیلومتر درازه برای مزه پروندن یه کار دیگه هم که باید عقلشون برسه انجام بدن اینه که رمدی رو بذارن کنار
یه خبر خوب هم بهت بدم، هت تریک کردی تو این تاپیک مبارکت باشه
به نظر من این کارا رو بذاریم به عهده خوده سونی D: قبول کنیم بهتر میدونه چی به نفع پلتفرمهاز اونجایی که من شخصا خیلی به داستان و داستان گویی علاقه دارم، رمدی هم جزو استدیوهای بازی سازی مورد علاقه منه. سم لیک هم جزو کسایی که یجورایی میتونه برام به عنوان یه بازیساز داستان گو خوب حکم آیدل داشته باشه. و به عنوان یه فن همیشه مشکل رمدی رو نداشتن گیم دیزاینر میدونم. بازی های رمدی در بدو شروع طوری هستن که انگار با بهترین گیم دنیا سرکار داری اما رفته رفته تکراری میشن و جز داستان دیگه چیزی برای ارایه وجود نداره. قبلا هم به کرات نظر شخصیم رو در این رابطه گفتم، اگه اینا گیم دیزاینرهایی داشته باشن که بتونن پا به پای داستان بازی رو بیارن جلو و همینطور به روایت بهتر داستان کمک کنن میتونه در حد و اندازه های ND عمل کنن (از حیث ساخت بازی های سینماتیک).
در نتیجه ترکیب رمدی و سونی میتونه خیلی وسوسه انگیز باشه برای من. حالا چه به شکل خرید استدیو چه یه همکاری مشترک برای ساخت یه بازی. البته من شخصا خرید استدیو رو ترجیه میدم، چون اینجوری رمدی هم با ساختار حاکم بر استدیوهای سونی بازی میسازه و میتونه از تکنولوژی های سونی استفاده کنه. روی هم رفته حیفه که شرکتی مثل رمدی بیاد فقط بازی هایی مثل کنترل بسازه که از نظر من شبیه یه دوباره سازی برای QB هست.
من امیدوارم سونی واقعا به خرید رمدی فکر کنه. البته با توجه به اتفاقاتی که افتاده قطعا یه خبرهایی هست وگرنه این همه دید و بازدید نداشتن. اما باز امدیوارم داستان همون خرید استدیو باشه نه فقط یه همکاری مشترک مثل انحصاری زمانی کردن بازی بعدیشون. اینجور چیزها صرفا شوآفه و منجر به ساخت یه بازی بهتر نمیشه.
البته گفتن نسخه بعدی خدای جنگ 3-4 سال بیشتر زمان نمیبره و خیلی سریعتر آماده میشه. 2021-22 اینا خبری میشه احتمالا. هورایزون هم همین وضعیت رو داره تقریبا.به نظر من این کارا رو بذاریم به عهده خوده سونی D: قبول کنیم بهتر میدونه چی به نفع پلتفرمه
تنها چیزی که سونی باید تو نسل بعد یکم بیشتر بهش تمرکز کنه، بزرگتر کردنه استودیوهای درجه یکشه که یکم سرعت ارائه بازی هاش بیشتر بشه -.- مثلا سانتامونیکا که پرچمدار استودیوهای سونیه نباید فقط یک بازی منتشر میکرد در طول عمر یه کنسول -.- البته درسته پروژه اولشون کنسل شد و کلی سرمایه و زمان گرفت ولی خلاصه دیگه...
تنها چیزی که سونی باید تو نسل بعد یکم بیشتر بهش تمرکز کنه، بزرگتر کردنه استودیوهای درجه یکشه که یکم سرعت ارائه بازی هاش بیشتر بشه -.- مثلا سانتامونیکا که پرچمدار استودیوهای سونیه نباید فقط یک بازی منتشر میکرد در طول عمر یه کنسول -.- البته درسته پروژه اولشون کنسل شد و کلی سرمایه و زمان گرفت ولی خلاصه دیگه...
حالا کاری به بحث ندارم ولی الن ویک به هیچ وجه بازی متوسطی نبود ! ولی کوانتوم همون داغونی بود که گفتی
خوب مسلمه ، فقط همین که دیگه زمانی برای پیش تولید و طراحی های اولیه نیازی ندارن ! خودش یکی دو سال جلو می اندازدشون! بعدشم ساخت چیز جدید خیلی با شک و شبهه همراهه و تیم رو کند و دست به عصا میکنه!البته گفتن نسخه بعدی خدای جنگ 3-4 سال بیشتر زمان نمیبره و خیلی سریعتر آماده میشه. 2021-22 اینا خبری میشه احتمالا. هورایزون هم همین وضعیت رو داره تقریبا.