شایعه احتمال پیوستن Remedy به استودیو های داخلی سونی

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

kourooshkabir25

کاربر سایت
درود بر همه ای دوستان
یک ماه پیش و حضور Shuhei Yoshida در استودیو Remedy شایعاتی پیرامون همکاری دو شرکت به وجود اورد
109787 109788

دیروز Communications Director استودیو Remedy با حضور در Naughty Dog ‏این شایعات تقویت کرد

Annotation 2019-06-20 102635.jpg
Annotation 2019-06-20 112712.jpg

بعد از Naughty Dog در Insomniac استودیو که همکاری نزدیکی با سونی داره حضور پیدا کرده

Annotation 2019-06-20 102718.jpg



 
به نظرت چطوره با بلادبورن و خدای جنگ و هورایزون و انچارتد و رچت & کلنک و اسپایدرمن حساب کنیم؟ همین بازیا که فعلا اسپنسر داره زور میزنه با خرید میلیاردی استدیوهای درجه ۲ شبیه یکی از اینارو بسازه :D حالا بحث کیلزون شدوفال هم نیار که اگه با احتساب متا بخوای مقایسه کنی از شاهکار rare و کرکداون و sod2 متای بیشتری داره
تو روخدا بحث همینقدر غیر منطقی هست ، با این جور کامنتا غیر منطقی ترش نکنید خواهشا:|:|:|.. به نینجا و آبسدین نگید درجه دو :D:D:D
بحث مقایسه بازی ها و کل کل و اینا به کنار، خرید میلیاردی اونم استودیوهای درجه 2 دقیقا از کجا اومده؟ :D پلی گراند درجه دو باشه تک تک استودیوهای این نسل درجه دو حساب میشن، چون اینا در کنار همون سازنده بلادبورنی که اسم بردی فعلا تنها استودیوهای این نسل هستن که دو تا بازی با متای بالای 90 دارن. Obsidian درجه دو هست؟ اینا هم متای آخرین بازیشون مثلا از اسپایدرمن بیشتر بوده :D
محمد بخدا همینا وقتی هیل بلید و نیر انحصاری سونی بود آب تو گلوشون تر نمی موند از بس فخر میفروختند نمیدونم چرا الآن رنگ عوض کردند :-??:-??:-??

***
 
خیلی استعاره خوبی بود داعش و صلیب سرخ =)):D
اما ببین insomatic که sunset برا اینور ساخت (که خیلی خوش ساخت و عالی عم بود و به شخصه عاشقشم) اما همه خروجی مالی و مارکتینگ طفلیو دیدن
درسته بازی خیلی خوب بود اما بلطف وان+ کینکت و لروش ضعیف اون برهه زمانی کینکت و مارکتینگ نه چندان جالب ماکرو باعث شد فقط این بازی سوخت بشه و تو حسرت شماره دومش بمونیم
اما سونی چی ی کامیون پول ریخت جلو inso ک بربد ی spider man خفن انحصاری بسازین؟
منظورم این نیست که ماکروسافت این کارو کرد اما این صحبت که ماکرو پول ریخت به پاری Remedy یا insomatic این بی انصافیه!!!
ی سازنده برای تولید محتوای AAA بیشتر نیاز به محتوا و کیفیت فنی بالا داره ن پول
spiderman اومد به لطف مارکتینک قوی سونی خیلی تو فروش خوش درخشید
پولی که برای محتوای انحصاری شاخ فله ای خرج میشه بیشتره یا سود میلیونی فروش هیولا sm و در نتیجه بالارفتن چند میلیون دلاری ارزش سهام inso به لطف فروش شماره اول و تبدیل شدن به سری و فروش نسخه بعدی؟؟!!!!!
ماکرو هرچی که بابد خرج Ryse و qb کرد بنظرم همینطور ک عالی رو خرید استدیو تمرکز کرد باید رو کیفیت و تولید محتوای ترد پارتی و سکند پارتی هم هزینه و وقت بذاره
که Ryse هم مثل gears تبدیل به نماد بشه که تبدیل به سری بشه
خیلی باید بی انصاف باشیم Remedy که ALAN WAKE رو تحویلمون داد و با تریلری که از alan 2 تو نت پیچید بازم تقصیر remedy بندازیم که با شاهکارای max payne و alan بگیم بهتر ک رفت!!!
یکم منطقی تر ببینیم (امیدوارم اگه قرار رمیدی با سونی همکاری کنه به شکل qd بشه و با ی بازی باعث پیشرفت و حرفه ای تر شدن این استدبو بشه و بازی بعدیشون مولتی بشه:D

این بند اول رو یک توضیح کوچولو بدم که مایکروسافت اونقدر سانست رو تو بوق و کرنا کرده بود که اینسومنیاک منتقدهارو تهدید که تو نقدهاتون از واژه overhype استفاده نکنید و دلیلی که مایکروسافت سانست و رایز رو ادامه نداد (اسپنسر امده بود روی کار) حق ای پی رو میخواست که کرایتک و اینسومنیاک ندادند و خب منجر به مرگ این دو new ip شد

ولی بند دوم که به نظرم بخش مهمتری برای بحث هست صرفا به مایکروسافت برنمیگرده، حتی سونی هم دیگه انچنان روی استدیوهای ترد پارتی سرمایه گذاری نمیکنه و رسما اعلام کردند ترجیح میدن استدیوهای فرست پارتی فعلی شون رو گسترش بدند. مایکروسافت از استدیوهای سکندپارتی رخم کم نخورده ولی حتی سونی هم بی نصیب نبوده. برای مثال به سری سولز دقت کن که انحصاری پلی استیشن شروع شد و ادامه کل سری روی پی سی و اکس باکس امد و خیلی مثال های دیگه

و جدا از این مسله حتی خود استدیوهای مستقل هم باتوجه به عرضه خیلی راحت بازیها به صورت دیجیتالی دیگه نمایل زیادی نسبت به کار با پابلیشرهای بزرگ ندارند.
 
خوب شاهد هستیم که رمدی تا دیروز خدا بود ، امروز یه استودیو اشغالی که چه خوب شد شرش کم شد از مایکرو! LoL

آخه این سم لیک و رفقای بدبختش نمی‌دونستم تو یه کامیونیتی که بازی های ۲۰ هزار ساعتی میپسندن ، چطوری با بازی های ۲۰ ساعتی راضیشون کنه ! LoL

.........

خدا وکیلی من خیلی راضی ترم که بیاد

bend
گریلا
رو تقویت کنه با تیم۱۰۰ نفرو و دویست و خورده ای نفره مجبور نباشن با استودیو ها ۸۰۰-۲۰۰۰ نفره تو اوپن ورلد رقابت کنن!
Project Siren رو تقویت کنه با یه تیم که از استودیو های ایندی هم کمترن aa اوپن ورلد با کیفیت میسازن!از توانایی Keiichiro Toyama یکی از نوابغ بازی سازی هم استفاده و بهره بهتری ببره!
استودیو ژاپن رو گسترش بده که محدود به vr ش نکنن

واقعا خرید رمدی و سرمایه گذاری روش که عملکردشون واقعا متوسط بوده مایه تاسفه!
 
بحث مقایسه بازی ها و کل کل و اینا به کنار، خرید میلیاردی اونم استودیوهای درجه 2 دقیقا از کجا اومده؟ :D پلی گراند درجه دو باشه تک تک استودیوهای این نسل درجه دو حساب میشن، چون اینا در کنار همون سازنده بلادبورنی که اسم بردی فعلا تنها استودیوهای این نسل هستن که دو تا بازی با متای بالای 90 دارن. Obsidian درجه دو هست؟ اینا هم متای آخرین بازیشون مثلا از اسپایدرمن بیشتر بوده :D
پلی گراند و ابسیدین به کنار، نینجا تئوری و compulsion games -inxile- double fine - undead labs-rare و اون چندتایی که خریدن دقیقا درجه ۲ محسوب میشن :D به جز پلی گراند، بقیه هیچ کدوم توانایی ساخت بازی کنسول سلر ندارن.همه اینا در حد بازیای AA جواب میدن:D همین ابسیدین هم آخرین بازیش به زور ۱۱۰ هزار نسخه تو ۵ ماه اولش فروخت. بقیه هم به زور کیک استارتر سر پا بودن.اسپنسر دقیقا دست گذاشت رو استدیو هایی که اکثرا به درد بازار کنسول نمیخورن.
این وسط مگه اینکه initiative یه حرکتی بزنه با ار پی جی پلی گراند که خب تیم خیلی خوبی دارن . ۳۴۳ و کوالیشن فعلا امیدی نیست بهشون.
 
آخرین ویرایش:
پلی گراند و ابسیدین به کنار، نینجا تئوری و compulsion games -inxile- double fine - undead labs-rare و اون چندتایی که خریدن دقیقا درجه ۲ محسوب میشن :D به جز پلی گراند، بقیه هیچ کدوم توانایی ساخت بازی کنسول سلر ندارن.همه اینا در حد بازیای AA جواب میدن:D همین ابسیدین هم آخرین بازیش به زور ۱۱۰ هزار نسخه تو ۵ ماه اولش فروخت. بقیه هم به زور کیک استارتر سر پا بودن.اسپنسر دقیقا دست گذاشت رو استدیو هایی که اکثرا به درد بازار کنسول نمیخورن.
اگه صرفا به حساب سابقه کاری باشه که حتی NT و Double Fine هم درجه دو حساب نمیشن، قرار نیست که همه اینا بازی خفن و خیلی بزرگ بسازن ولی این دو تا استودیو ثابت کردن که توانایی ساخت بازی های AAA با کیفیت خوب رو دارن. بگذریم از اینکه با خرید این استودیوها، تیم هاشون دارن تقویت میشن و هم تعداد کارمندها بیشتر میشه و هم بودجه ساخت بازی. دقیقا نکته قضیه اینه که مثلا Obsidian بخواد بازی کنسولی بسازه و یه ناشر قوی هم پشت سرش باشه خیلی راحت میتونه، مثل Fallout New Vegas و همین The Outer Worlds که قراره امسال بیاد. این موضوع دقیقا در مورد DF هم صدق میکنه. بعدش Rare بیست ساله کنار مایکروسافت بوده، تو این لیست چیکار میکنه؟ :D در کل NT و DF رو نمیشه گذاشت کنار Compulsion و Undead Labs و به همشون گفت درجه دو! تازه اون Compulsion تا اینجا نشون داده درجه سه هم نیست :D در کل تو این خریدهای مایکروسافت 4 تا استودیو خیلی خوب وجود داره که طبق هیچ معیاری درجه دو حساب نمیشن.
 
ایول یه جورایی شد همون ادامه تاپیک اخبار PS5 (خیلی تاپیک خوبی بود:D)
محمد فروبری تاپیکو نبند لطفا بذار جمعمون با خنده و جک دیدن آغاز بشه :))
دو کلمه حرف حساب ک زده میشه چهارتا دوست کاملا منطقی و با اخلاق مثل شما باشن واس همه بحثای بچگونه در حد تیله بازی بشه
حالا بفرمایید تخلیه شید و هرچی غمباد کرده ول بدین :D
 
آخرین ویرایش:
در کل تو این خریدهای مایکروسافت 4 تا استودیو خیلی خوب وجود داره که طبق هیچ معیاری درجه دو حساب نمیشن.
با توانایی بالایی که مایکروسافت در زمینه مدیریت استودیوهاش داره ، امیدوارم این استودیوهای درجه 1 ، تبدیل به استودیوهای درجه 2 نشن :D ، بقیشونم خدا پشتو پناهشون :D
 
آخرین ویرایش:
این بند اول رو یک توضیح کوچولو بدم که مایکروسافت اونقدر سانست رو تو بوق و کرنا کرده بود که اینسومنیاک منتقدهارو تهدید که تو نقدهاتون از واژه overhype استفاده نکنید و دلیلی که مایکروسافت سانست و رایز رو ادامه نداد (اسپنسر امده بود روی کار) حق ای پی رو میخواست که کرایتک و اینسومنیاک ندادند و خب منجر به مرگ این دو new ip شد
سانست دلیل ادامه پیدا نکردنش این بود؟ مایکروسافت IPش رو میخواست؟
چون دقیقا همین قضیه ی IP بود که باعث شد انحصاری MS بشه بازی:دی یعنی Insomniac گفته بود ما میخواستیم IP خودمون رو داشته باشیم ولی ناشرها قبول نمیکردن تا اینکه MS این مورد رو قبول کرد و ...
قبل از انتشار بازی البته اینا رو گفته بودن، و میخواید باور کنم بین اون ناشرهایی که اشاره کردن، سونی یکیشون نبوده؟ با اون همه سابقه همکاری و دوباره بازگشت به آغوش و ... :دی چون از اونطرفم سونی فقط رو IPهای خودش میخواد سرمایه گذاری کنه!
اگر MS به خاطر این دلیل سانست و Insomniac رو از دست داده واقعا خاک بر سرش که پای حرفش نمونده:| البته برا ما بهتر شد:))
 
دو کلمه حرف حساب ک زده میشه چهارتا دوست کاملا منطقی و با اخلاق مثل شما باشن واس همه بحثای بچگونه در جد تیله بازی بسه
حالا بفرمایید تخلیه شید و هرچی غمباد کرده ول بدین :D
والا اون تاپیک تا جایی که یادمه مربوط به PS5 بود و اونطوری شد این تاپیک هم باز مربوط به سونی و احتمال خریده شدن یه استدیو هست و داره به همون سمت میره
بعد ما تخلیه بشیم ؟ lol
حالا از چی تخلیه بشیم بعد این نسل خوشگل و نزدیک مساله این است :D
 
پلی گراند و ابسیدین به کنار، نینجا تئوری و compulsion games -inxile- double fine - undead labs-rare و اون چندتایی که خریدن دقیقا درجه ۲ محسوب میشن :D به جز پلی گراند، بقیه هیچ کدوم توانایی ساخت بازی کنسول سلر ندارن.همه اینا در حد بازیای AA جواب میدن:D همین ابسیدین هم آخرین بازیش به زور ۱۱۰ هزار نسخه تو ۵ ماه اولش فروخت. بقیه هم به زور کیک استارتر سر پا بودن.اسپنسر دقیقا دست گذاشت رو استدیو هایی که اکثرا به درد بازار کنسول نمیخورن.
این وسط مگه اینکه initiative یه حرکتی بزنه با ار پی جی پلی گراند که خب تیم خیلی خوبی دارن . ۳۴۳ و کوالیشن فعلا امیدی نیست بهشون.
کامپالیشن و اندد رو باهات موافقم ولی دابل فاین و اینگزایل و ریر ؟ تیمی که برایان فارگو تیم شفر مدیرش باشن درجه دو هستند؟ یادمون باشه شاید همین استودیوهایی که گفتیم به تنهایی به قول شما کنسول سلر نباشه ولی اگه از 5 تاشون 4 تاشون هم بازی سطح بالایی عرضه کنند ، دقیقا میتونه نقش کنسول سلر بودند رو برای مایکروسافت بازی کن، همونطور که این نسل برای سونی فرست و سکند پارتی های عالی اش بازی کردند.
 
  • Like
Reactions: X B I T B and g4mer
پلی گراند و ابسیدین به کنار، نینجا تئوری و compulsion games -inxile- double fine - undead labs-rare و اون چندتایی که خریدن دقیقا درجه ۲ محسوب میشن :D به جز پلی گراند، بقیه هیچ کدوم توانایی ساخت بازی کنسول سلر ندارن.همه اینا در حد بازیای AA جواب میدن:D همین ابسیدین هم آخرین بازیش به زور ۱۱۰ هزار نسخه تو ۵ ماه اولش فروخت. بقیه هم به زور کیک استارتر سر پا بودن.اسپنسر دقیقا دست گذاشت رو استدیو هایی که اکثرا به درد بازار کنسول نمیخورن.
این وسط مگه اینکه initiative یه حرکتی بزنه با ار پی جی پلی گراند که خب تیم خیلی خوبی دارن . ۳۴۳ و کوالیشن فعلا امیدی نیست بهشون.
کامپالیشن و اندد رو باهات موافقم ولی دابل فاین و اینگزایل و ریر ؟ تیمی که برایان فارگو تیم شفر مدیرش باشن درجه دو هستند؟ یادمون باشه شاید همین استودیوهایی که گفتیم به تنهایی به قول شما کنسول سلر نباشه ولی اگه از 5 تاشون 4 تاشون هم بازی سطح بالایی عرضه کنند ، دقیقا میتونه نقش کنسول سلر بودند رو برای مایکروسافت بازی کن، همونطور که این نسل برای سونی فرست و سکند پارتی های عالی اش بازی کردند.
 
  • Like
Reactions: g4mer
اگه صرفا به حساب سابقه کاری باشه که حتی NT و Double Fine هم درجه دو حساب نمیشن، قرار نیست که همه اینا بازی خفن و خیلی بزرگ بسازن ولی این دو تا استودیو ثابت کردن که توانایی ساخت بازی های AAA با کیفیت خوب رو دارن. بگذریم از اینکه با خرید این استودیوها، تیم هاشون دارن تقویت میشن و هم تعداد کارمندها بیشتر میشه و هم بودجه ساخت بازی. دقیقا نکته قضیه اینه که مثلا Obsidian بخواد بازی کنسولی بسازه و یه ناشر قوی هم پشت سرش باشه خیلی راحت میتونه، مثل Fallout New Vegas و همین The Outer Worlds که قراره امسال بیاد. این موضوع دقیقا در مورد DF هم صدق میکنه. بعدش Rare بیست ساله کنار مایکروسافت بوده، تو این لیست چیکار میکنه؟ :D در کل NT و DF رو نمیشه گذاشت کنار Compulsion و Undead Labs و به همشون گفت درجه دو! تازه اون Compulsion تا اینجا نشون داده درجه سه هم نیست :D در کل تو این خریدهای مایکروسافت 4 تا استودیو خیلی خوب وجود داره که طبق هیچ معیاری درجه دو حساب نمیشن.
اخه جالبه NT که سیستم سلر نیست نسل قبل هم نه!!!! دو نسل پیش براشون triple A که چ عرض کنم AAAA بود به اسم heavly sword :D=))
که اونم یادم جلو بایوشاک خیلی بچشم نیومد(البته فروش بایوشاک هیولا بود):D
اما میرسیم به inxile:D
میشه بگین بر اساس کدوم مبنا و استانداردی aa میشه؟؟؟
یا obsidian ی ک new vegas رو ساخت شده aa?
جلل خالق:D:D
حتما bend شده aaa ساز یا polyphony ک دو نسل داره اوت میزنه معلوم نیست با اون شناسنامه درخشان سونی طبق منطق خودتون گند زده توش:D=))=))
 
یکی از بزرگترین اشتباهاتشون هم همین همکاری با استودیو داغونی مثل رمدی بوده که از 2005 تا الان 2 تا بازی متوسط/داغون تحویل دادن و علی رغم کارهایی هم که براشون کردن و خرجی هم که کردن باز زبان طرفداراش هزاران کیلومتر درازه برای مزه پروندن :D یه کار دیگه هم که باید عقلشون برسه انجام بدن اینه که رمدی رو بذارن کنار :D
رمدی فقط و فقط به واسطه ی اینکه با مایکروسافت قرارداد ساخت انحصاری بست توسط فن های کنسول به طرز فوق مسخره ای هایپ شد فقط وگرنه اینا به هیچ عنوان در حد AAA سیستم سلر نیستن. حالا اون بحث نوستتالژی و مکس پین و این حرفارو کاری ندارم. ولی خب استودیو که میاد بازیشو تو ایونت رونمایی کنسول معرفی میکنه و بعد 3-4 سال یک بازی تماما سینگل 5-6 ساعته با replay value تقریبا صفر تحویل میده که اوج خلاقیتش میشه چپوندن یک مشت live action درجه سه به کانتنت بازی که در نهایت فروشش به 1 میلیون نسخه ام نمیرسه، اونم بعد اون همه صبوری و پشتیبانی که مایکرو ازشون کرده توصیف "استودیو داغونی مثل رمدی" کمترین چیزی هست که میشه واسشون به کار برد:دی! نمونه دیگه اش هم سمت سونی داریم، حالا باز QD وضعیتش تو فروش بازی هاش خیلی بهتره.
 
رمدی نسل هشتم با پولی که مایکروسافت خرج انجین و استدیو شون کرد حداقل باید دوتا بازی سطح بالای داستانی منتشر میکردند ولی نتیجه چی شد؟ یک سریال دسته چندمی تحویل دادند و یک بازی ناقص که حتی داستانش هم نصفه تموم شد

و از اخر هم گفتند برای ساخت بازیهای باکیفیت رده بالا باید به صورت مولتی پلتفرم کار کنیم! انگار نه انگار ده سال اکس باکس گیمرها پای ایناها صبرکردند... هرچند بعد از تمام این گندکاری ها مدیریت عوض شده و افرادی مثل سم لیک اختیار مدیریتی خیلی خیلی کمتری دارند (در حد همون چند درصد سهام شون) و کارها خیلی اصولی تر پیش میره

در کل گندکاری رمدی در حد جدایی بانجی و اپیک گیمز به اکس باکس گیمرها اسیب رسوند. ببینیم حالا کنترل چه طور میشه و P7 پروژه سم لیک ولی خب سونی برای این خرید حداقل باید 120 130 میلیون یورو هزینه کنه که فقط استدیو رو بخره
منبع اون قسمتی که قرمز کردم رو داری؟ درصد سهم مایکروسافت و رمدی تو ساخت کوانمتوم بریک رو میگم؟
به نظرم خودم سهم رمدی تو ساخت کوانتوم بریک بیشتر از مایکروسافت بوده!!


________________________________
مسبب اصلی ساخته شدن کوانتوم بریک بجای AW2 مایکروسافت و شخص فیل اسپنسر بود! سم لیک خودش چند سال پیش تو یه مصاحبه اعلام کرد که کانسپت AW2 رو بردیم پیش اسپنسر اما قبول نکرد گفت یه چیز دیگه بسازید!
 
والا اون تاپیک تا جایی که یادمه مربوط به PS5 بود و اونطوری شد این تاپیک هم باز مربوط به سونی و احتمال خریده شدن یه استدیو هست و داره به همون سمت میره
بعد ما تخلیه بشیم ؟ lol
حالا از چی تخلیه بشیم بعد این نسل خوشگل و نزدیک مساله این است :D
والا به خدا تو تاپیک های سونی راجع به عملکردش و برنامه هایش و انتظاراتمون حرف بزنیم ! باید هر تاپیک بشینیم چرندیات راجع به اینکه چند هزار ساعت با بازی های مایکرو سرگرم میشن بخونیم ! بعد سونی فن ها باعث شدن فروم خالی شه
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or