Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
بابک جان شما دیگه چرا؟ :D

ما داریم مایکرو رو سطح بالا میگیریم، انتظار داریم حداقل مثل 360 پا به پای سونی پیش بیاد، یه جاهایی جلو بیفته، یادته؟ 2006، 2008، حتی تا اخرای 2009، یادته اسم 360 میومد پشت همه میلرزید؟ بازی هاش یادته؟ بایوشاک و مس افکت و هیلو؟ گرز اف وار؟ یادته بمب افکن بودن؟ رکورد ها جابجا میکردن؟ تو که از من باید بهتر بدونی، 15 سال پیش، تو امریکا وقتی میگفتی "کنسول بازی" خیلی ها اول یاد 360 میفتادن!! یعنی مایکرو تونسته بود با غولی مثل PS2 و وارثش یعنی PS3 رقابت کنه... من از این 360 سری اول ها که دسته اش کابلی بود داشتم، یادته گرز اف وار چه شکلی بود؟ چه سر و صدایی کرد؟ پشت سرش هیلو 3 بایوشاک مس افکت و چه و چه؟

عزیزم، وقتی میگیم اکس باکس وضعیتش فاجعه است، یعنی 1-2 مین کمپانی بزرگ جهان چه از نظر اقتصادی چه از نظر تکنولوژی، انتظار زیادی داریم، انتظار داریم حداقل مثل دوران 360، بترکونه...

گرفتی نگران چی هستم؟ یعنی واقعا فکر میکنی برای ورسس اون حرفا رو زدم؟ از تو واقعا انتظار ندارم متوجه حرف نشی...

وگرنه اگر فقط درامده، پس رقیب مایکرو در واقع ارامکو سعودیه، نه پلی استیشن یا در ابعاد کلی اپل...
زمان ۳۶۰ مایکرو هدفش فروش کنسول بود و به هدفش هم رسید. الان دیگه به دلایل مختلف هدفش فقط اون نیست و کنسول یکی از اهدافشه. اصلا همینکه داره تمام بازیهاش رو دی وان روی پی سی هم میده مشخصه دیگه:D وگرنه مثل ۳۶۰ همه چی رو انحصاری کامل کنسولش میکرد. هدف کمپانی ها درآمد و سوده، و از این نظر مایکرو بعد از خریدن اکتیویژن دیگه چیزی از سونی کم نداره و درآمدش تو همون حدوداست. حالا شما هر چقدر مسخره کنید بگید کنسولش کم میفروشه و از سه نفر چهارمه و زمان ۳۶۰ تنمون میلرزید و الان نمیلرزه، فکر نکنم برای اونا خیلی مهم باشه وقتی ۷-۸ میلیارد دلار تو هر کوارتر درآمد دارن:D

برای ما هم که خب بازی مهمه، اوضاع بد نیست و از نظر فرست پارتی خیلی خوبه و هر سال هم داره تعداد عناوین مهمش بیشتر میشه. گیم پس هم که هست. خداییش مرثیه هایی که سونی فنبوی های این فروم میخونن رو میبینم، نمیفهمم با کی کار دارن و در واقع خندم میگیره:D

پ.ن: چون خواستی منطقی جواب بدم اینا رو نوشتم. برای اونایی که قصدشون تروله که خب یه جور دیگه جواب میدم:D
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
طبق گزارش مالی Q3 سال مالی 2023 کپکام، ریمیک RE4 تا انتهای دسامبر 6.48 میلیون نسخه فروخته. این RE4 رو به سریعترین بازی این سری از لحاظ فروش‌ تو مدت زمان مشابه از زمان لانچ نسبت به بازی های دیگه میکنه.


Screenshot_۲۰۲۴-۰۱-۳۱-۲۳-۰۳-۰۷-۳۵۴-edit_com.twitter.android.jpg

امار فروش‌ بازی های دیگه تا انتهای Q3.

Screenshot_۲۰۲۴-۰۱-۳۱-۲۳-۰۲-۳۷-۵۹۰-edit_com.twitter.android.jpg
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
این آمارهای خنده دار که فقط فن بوی های ایکس باکس رو خوشحال میکنه آخرش گندش در میاد . آمار دقیق سود اون بخش های مهم رو نمیدن فقط افزایش آمار درآمد رو که به خاطر اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد بوده رو تو بوق و کرنا میکنن که کیو خوشحال کنن ؟
نمی دونم کیو خوشحال کردن ولی قطعا شما رو ناراحت کردن! :D :))
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
section2b-header-image-3.jpg

سونی به لطف فروش بالای PS5 و لایو سرویس‌های خود توانست پس از 25 سال با سود حدود ۳ میلیارد دلاری از سامسونگ پیشی بگیرد. که این امر برای اولین بار از سال ۱۹۹۹ به این ور می‌باشد.
راهنمای سود عملیاتی سونی نشان میدهد که این شرکت 7.95 میلیارد دلار در سال 2023 درآمد داشته است که نسبت به سود عملیاتی ۴.۹ میلیاردی سامسونگ چیزی نزدیک به 3 میلیارد دلار بیشتر است.

کارشناسان معتقدند:
بخش بزرگی از داستان موفقیت سونی در چند سال گذشته این است که اینشزکت موفق شد امپراتوری تجاری گسترده خود را بازسازی کند تا از وسایل الکترونیکی کم حاشیه به سرگرمی‌های پرسودتر مانند محتوای پلی‌استیشن 5 یا بازی‌های لایو-سرویس روی بیاورد. تحلیلگران اکنون رشد ۶۷۸ میلیون دلاری درآمد کسب و کار بازی سونی را تنها در سال جاری پیش بینی می کنند.

یک دیگر از این موفقیت‌ها را کارشناسان ادغام هوشمندانه استودیو بانجی و حق خربد لایو سرویس بازی دستنی میدانند.

Sony finally beat Samsung profits by $3 billion as PS5 and live service games trump memory market
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,343
بنظر من بطور کلی ویژنی که @Adam داره درسته
یعنی همونطور که قبلا برای اجرای موسیقی و فیلم نیاز به سخت‌افزار جداگانه بود و الان در اثر پیشرفت تکنولوژی اون سخت افزار ها حذف و با دستگاه های دیگه مثل تلویزیون و موبایل و pc ادغام شدن این اتفاق میتونه واسه بازی های کنسولی هم بیوفته کما اینکه همین الانم بخاطر قدرت پردازنده های جدید آیفون بعضی بازی ها واسش پورت شدن و به عنوان اولین قدم ها در این مورد نتیجه قابل قبول بوده
یا مثلا این cpu هایی که پردازنده گرافیکی داخلی دارن تازه یه چند سالی هست که اومدن و میتونن بازی های نسل پیش رو اجرا کنن
کلا pc و موبایل به دلیل داشتن کاربران میلیاردی پتانسیل خوبی دارن و رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی به این 200-300 میلیون کاربر فعلی گیمینگ اضافه میشن
اینکه به واسطه پیشرفت تکنولوژی افراد بیشتری بتونن از این فرم سرگرمی بهره‌مند بشن اتفاقیه که واسه صنعت گیم مفیده و ریسک تولید بازی رو کاهش میده
ولی من این اینده رو دور میبینم
یعنی به فرض که طبق صحبت تیم سویینی و زلنیک رسیدن به فوتوریلیسم که تو نسل بعد کنسول ها اتفاق میوفته رو به معنای پایان نیاز بازی ها به سخت افزار قوی تر بدونیم( که اینم من بعید میدونم حداقل بخاطر نیاز vr به سخت افزار قویتر نسبت به بازی های عادی )بازم مثل الان که موبایل پرچمدار بعد از ده سال تونسته به ps4 برسه بازم حداقل ده پونزده سال طول میکشه تا این اتفاق بیوفته و با توجه به اومدن کنسول های نسل ده در 2028 ، بازم تا 2040 کنسول گیمینگ جز اصلی ترین جریان گیم باقی میمونه

اینم بحث جالبیه بازی های نینتندو رو موبایل هم توانایی اجرا دارن ولی نینتندو اکوسیستم خودش رو با کنسول جلو برده و خودش رو محدود کرده به کنسول بجای مخاطب چند صد میلیونی روی pc و موبایل و من نمیتونم بگم سود فروش کنسول و موارد جانبی از اون مثل درصد از استور و... میچربه به اون چند صد میلیونی که روی pc و موبایل هستن و نینتندو میتونست به اینا بازی هاش رو بفروشه
تازه سونی نه مثل نینتندو بازی هاش توانایی اجرا رو موبایل دارن نه از فروش کنسول سود زیادی میکنه چند ماه دیگه هم سوییچ دو احتمالا با سیاست سودده بودن از ابتدا عرضه میشه
کلا برای من حذف کنسول در کوتاه مدت خیلی دور از ذهنه
بهترین کارو سونی میکنه هم پلتفرم خودشو به عنوان هسته اصلی ارائه خدماتش داره هم روی بقیه پلتفرم ها فعالیت میکنه
مایکروسافت هم بیشتر خودش رو در جایگاه ناشر قرار داده...
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد

سونی به لطف فروش بالای PS5 و لایو سرویس‌های خود توانست پس از 25 سال با سود حدود ۳ میلیارد دلاری از سامسونگ پیشی بگیرد. که این امر برای اولین بار از سال ۱۹۹۹ به این ور می‌باشد.
راهنمای سود عملیاتی سونی نشان میدهد که این شرکت 7.95 میلیارد دلار در سال 2023 درآمد داشته است که نسبت به سود عملیاتی ۴.۹ میلیاردی سامسونگ چیزی نزدیک به 3 میلیارد دلار بیشتر است.

کارشناسان معتقدند:
بخش بزرگی از داستان موفقیت سونی در چند سال گذشته این است که اینشزکت موفق شد امپراتوری تجاری گسترده خود را بازسازی کند تا از وسایل الکترونیکی کم حاشیه به سرگرمی‌های پرسودتر مانند محتوای پلی‌استیشن 5 یا بازی‌های لایو-سرویس روی بیاورد. تحلیلگران اکنون رشد ۶۷۸ میلیون دلاری درآمد کسب و کار بازی سونی را تنها در سال جاری پیش بینی می کنند.

یک دیگر از این موفقیت‌ها را کارشناسان ادغام هوشمندانه استودیو بانجی و حق خربد لایو سرویس بازی دستنی میدانند.

Sony finally beat Samsung profits by $3 billion as PS5 and live service games trump memory market
اما تحلیل گران ارشد بازی سنتر نظرشون این بود که بانجی تو پاچه سونی رفته و برای اینکه مایکرو نخره رفته خریده.
عجیبه ، این همه تفاوت تو نظر کارشناسان مربوطه ...
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
بنظر من بطور کلی ویژنی که @Adam داره درسته
یعنی همونطور که قبلا برای اجرای موسیقی و فیلم نیاز به سخت‌افزار جداگانه بود و الان در اثر پیشرفت تکنولوژی اون سخت افزار ها حذف و با دستگاه های دیگه مثل تلویزیون و موبایل و pc ادغام شدن این اتفاق میتونه واسه بازی های کنسولی هم بیوفته کما اینکه همین الانم بخاطر قدرت پردازنده های جدید آیفون بعضی بازی ها واسش پورت شدن و به عنوان اولین قدم ها در این مورد نتیجه قابل قبول بوده
یا مثلا این cpu هایی که پردازنده گرافیکی داخلی دارن تازه یه چند سالی هست که اومدن و میتونن بازی های نسل پیش رو اجرا کنن
کلا pc و موبایل به دلیل داشتن کاربران میلیاردی پتانسیل خوبی دارن و رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی به این 200-300 میلیون کاربر فعلی گیمینگ اضافه میشن
اینکه به واسطه پیشرفت تکنولوژی افراد بیشتری بتونن از این فرم سرگرمی بهره‌مند بشن اتفاقیه که واسه صنعت گیم مفیده و ریسک تولید بازی رو کاهش میده
ولی من این اینده رو دور میبینم
البته دو تا فرق بین حذف سخت افزار برای فیلم و موسیقی با بازی وجود داره و اونم اینه که:
  1. فیلم و سریال تقریبا روی تمامی دیوایس ها با کیفیت یکسانی اجرا میشه(فرقی هم باشه به کلیت کیفیت ضربه نمیزنه)
  2. نحوه اجرای فیلم و موسیقی رو تمامی دیوایس ها یکسانه
یعنی هنوز مونده تا بازیها بصورت کلاود بتونن با کیفیت تقریبا یکسانی رو هر دیوایسی عرضه بشن و از اون طرف هم امکان اینکه یه بازی مثه gta رو بدون دسته راحت تو یه دیوایس کوچیک بازی کنی خیلی سخته. برای همین منم با نظر شما موافقم که هنوز زمان قابل توجهی مونده تا این موانع حل بشن. وقتی این دو مانع حل شد یا کمرنگ شد و تونستن یه کیفیت تقریبا یکسان اجرا و ارائه رو هر دیوایسی برسن، گیم هم به سرنوشت فیلم و بازی دچار میشه.
ولی متاسفانه در حال حاضر دوولوپرها با ساده سازی بازی برای عرضه رو دیوایس های بیشتر خود گیم رو فدای این موانع میکنن تا پول بیشتری کسب کنن

.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
البته دو تا فرق بین حذف سخت افزار برای فیلم و موسیقی با بازی وجود داره و اونم اینه که:
  1. فیلم و سریال تقریبا روی تمامی دیوایس ها با کیفیت یکسانی اجرا میشه(فرقی هم باشه به کلیت کیفیت ضربه نمیزنه)
  2. نحوه اجرای فیلم و موسیقی رو تمامی دیوایس ها یکسانه
یعنی هنوز مونده تا بازیها بصورت کلاود بتونن با کیفیت تقریبا یکسانی رو هر دیوایسی عرضه بشن و از اون طرف هم امکان اینکه یه بازی مثه gta رو بدون دسته راحت تو یه دیوایس کوچیک بازی کنی خیلی سخته. برای همین منم با نظر شما موافقم که هنوز زمان قابل توجهی مونده تا این موانع حل بشن. وقتی این دو مانع حل شد یا کمرنگ شد و تونستن یه کیفیت تقریبا یکسان اجرا و ارائه رو هر دیوایسی برسن، گیم هم به سرنوشت فیلم و بازی دچار میشه.
ولی متاسفانه در حال حاضر دوولوپرها با ساده سازی بازی برای عرضه رو دیوایس های بیشتر خود گیم رو فدای این موانع میکنن تا پول بیشتری کسب کنن

.
دقیقا همینطوره چون چیزی که دوستان به عنوان ویژن مطرح میکنن والا نظر جدیدی نیست و شاید 10 سال پیش تو همین فروم همه در موردش حرف میزدیم، اینکه به اشکال گوناگون سخت افزار کم کم محو میشه یا به شدت محدود و یکپارچه میشه، طوری که ماهیت "انحصار" تغییر پیدا میکنه و دسترسی برای همه یکسان میشه، شبیه پلتفرم های گوناگون و بازی ها و سرویس های اختصاصی و انحصاری شون همین الان رو PC،

اما بحث صرفا از اینجا شروع شد که " اجبار برای خرید کنسول و سخت افزار برای قدیمه و الان نه" این موضوع مطرح شد، چون همونطور که همه فکر کنم قبول داریم، حتی الانم هنوز زیرساخت درست حسابی برای همچین چیزی وجود نداره، با این حال، فکر کنم قابل پیشبینی باشه که هر کمپانی یا پلتفرمی که الان بخش مهمی از گیمر هارو سمت خودش میکشونه، در اینده با زیرساخت های نوین هم امتیاز بیشتری داره که بتونه اون گیمر هارو پیش خودش نگه داره، و جمعیت هم جمعیت میاره..

*اسپنسر گفته بود نسل 8 بدترین نسل برای باخت بود چون همه دنبال ساخت لایبرری شخصی بودن، درست میگه، اما این پدیده همیشه ادامه داره، یعنی بر اساس همین استدلال اسپنسر، فروش به شدت بیشتر امروز پلی استیشن و همه گیر شدنش، به شدت به ضرر اکس باکسه و به نظرم این مثل روز روشنه... و اینا ربطی به تحول در تکنولوژی به صورت مستقیم، نداره...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر