این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
این چند نفر هم اتباع خارجه هستن احتمالاXbox One – 72 (73)
اختلافشون زیاده!!!اینکه با کاهش قیمت و کلی تخفیف و.. باز هم نتونسته بیشتر بفروشه خودش گویایه اختلاف هست!اختلافشون همچین زیاد هم نیست !! حالا با اومدن xbox one s تو ماه هایه بعد قطعا جاشون عوض میشه
دوست عزیز تحلیلتون ناقص هست! اگه اخبار رو دنبال می کردی متوجه می شدی که عده ی قابل توجهی دست از خرید one کشیدن و one s رو پیش خرید کردن (طوری که میزان پیش خرید از پیش بینی های خود مایکروسافت هم بیشتر بود) اگه پیش خرید های این ماه رو به فروش one اضافه کنی می بینی که تو این ماه در واقع مایکرو اصلا عملکرد بدی نداشته هیچ خیلی هم خوب عمل کرده!اختلافشون زیاده!!!اینکه با کاهش قیمت و کلی تخفیف و.. باز هم نتونسته بیشتر بفروشه خودش گویایه اختلاف هست!
از اونطرف سونی هنوز کاهش قیمت هم نداده و احتمالا برای آخرایه سال اینکارو بکنه ..
Gears 4 متاش 70 هم بشه خیلی خفن میفروشه، اگه قراره باشه افت فروش داشته باشه میره واسه نسخه های بعدیاگه شایعات درست باشن و همراه با Neo یه مدل Slim هم معرفی بشه، و سونی رو مدل های فعلی کاهش قیمت بده، یهو یه جهش فروش خیلی زیادی رو تجربه میکنه. ضمن اینکه بازی های خوبی هم برای آخر سال میان. کلا مایکرو شاید بتونه به لطف GeoW4 به صورت مقطعی فروشش رو تو آمریکا از PS بیشتر کنه. اون هم باز بستگی به امتیازات GeoW و عملکرد سونی داره.
Gears 4 متاش 70 هم بشه خیلی خفن میفروشه، اگه قراره باشه افت فروش داشته باشه میره واسه نسخه های بعدی
تا حدودی درسته ولی چطور میشه cod و دستنی رو با همین تحلیل نگاه کرد؟نه اشتباه هست. ببین خصوصا وقتی نسل عوض میشه، همیشه بخش بزرگی از بازار مربوط به گیمرهایی هست که تازه کنسول خریدن و گیمر شدن. و این افراد به انضام خیلی ها دیگه در صورتی جذب یه بازی میشن که عملکرد موفقی داشته باشه. در مورد IP های بزرگ متا همیشه تاثیر محسوسی روی فروش داشته. میتونم دوتا مثال خوب بزنم، Halo 5 و GT6. هر جفتشون بازی های خفن پرفروشی بودن که وقتی شماره های آخرشون انطور که باید موفق ظاهر نشد افت فروش قابل تاملی داشتن. مخصوصا GT6.
GeoW یه IP خیلی بزرگه. قطعا خیلی ها تشنه بازی کردنش هستن. اگه عملکرد خوب و عالی داشته باشه (از نظر من یعنی متا +85) این آتش داغ تر میشه و اگه نه به قول تو متاش 70 بشه خیلی ها بیخیالش میشن یا موکولش میکنن به وقت دیگه و استقبال اونقدری که باید نمیشه. نظر من اینه.
تا حدودی درسته ولی چطور میشه cod و دستنی رو با همین تحلیل نگاه کرد؟
آمار uc4 نسبت به نسخه های قبلی رو کسی داره؟
این دوتا چیزی که برای دستینی و کد گفتی جفتش رو Gears4 داره نمیشه منکر این بود که متا رو فروش بازی تاثیر داره ولی روی این نسخه گیرز فکر نمیکنم تاثیر چندانی داشته باشه. مثال بارزش هم HALO 4 هست که لانچ خیلی خوبی داشت ولی ریز فن هم داشت و گریبان گیر نسخه بعد شدخوب نوع این بازی ها فرق میکنه. اول اینکه CoD ها به نسبت امتیازات بدی ندارن. فقط Ghost ضعیف بود. و اینکه کلا CoD شبیه یه خط تولیده. فن بیس خودش رو داره و تنها شرطش برای تضمین فروش عرضه سالیانس. تا زمانی که گیمرهای CoD باز شماره جدید داشته باشن سمت بازی های دیگه نمیرن.
Destiny هم اصلا قایل بررسی نیست چون شماره اوله و مثلا نمیدونیم اگه متاش +90 بود چقدر میفروخت. در نتیجه مقایسه ای نمیشه کرد. این فروشش هم بیشتر رو حساب استدیو سازنده هست و تبلیغاتی که سونی کرد. فروشش روی Xbox که تضمین شده بود، برای PS هم خوب تبلیغات زیادی شد و خیلی ها به عنوان اولین بازی بانجی روی برند PS رفتن سراغش. الته اولین عنوان بانجی نبود و قبلا Oni هم برای PS2 امد اما خوب بالاخره اولین بازی بعد از جدایی از مایکرو بود.
ولی درکل همیشه امتیازات و بازخود خوب و مثبت میتونه به جذب مخاطب کمک زیادی بکنه. برعکسش هم صادقه. به عنوان مثال Order علی رغم نمایش های زیادی که داشت و اون کمپین تبلیغاتی عظیم (سازنده ها یه تور تبلیغاتی گذاشته بودن و ...) اما جون عملکرد افتضاحی داشت و نمرات بدی گرفت فروشش هم افتضاح بود. برعکس بازی بود که منفجر میکرد مثلا +90 میشد عین چی میفروخت.