آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

Event تابستان Awesome Games Done Quick با نام Summer Awesome Games Done Quick موفق به جمع کردن حدود 1.3 میلیون دلار شد و رکورد Event تابستانی رو شکوند
مبلغ دقیق برابر $1,297,924.44 هست که از کمک 22,840 نفر جمع شده
این مبلغ به پزشکان بدون مرز می رسه
این رخداد از 9 شب 3 جولای شروع شد و تا 12:30 ظهر 10 جولای ادامه داشت

Awesome Games Done Quick یک رخداد خیریه به صورت شو هست که در اون Speedrunner های مختلف به صورت 24 ساعته شروع به بازی کردن بازی های مختلف و تموم کردن اون ها بر روی پلتفرم اصلی اشون در کمترین زمان می کنن
این رخداد به صورت زنده نمایش داده می شه و امکان مشاهده حضوری اون هم هست، در کنار اون فعالیت های جانبی مخلتفی هم برگزار می شه
مبلغ جمع آوری شده توسط این شو به خیریه های مختلفی از جمله پزشکان بدون مرز و بنیاد جلوگیری از سرطان می رسه
این شو دو بار در سال برگزار می شه و شو بعدی ژانویه 2017 برگزار می شه
 
آمار فروش بازیها و کنسول ها در ژاپن (7/4/16 – 7/10/16) :

Software Sales
(followed by lifetime sales)

  1. [3DS] Culdcept Revolt (Nintendo, 07/07/16) – 29,321 (New)
  2. [Wii U] Splatoon (Nintendo, 05/28/15) – 16,351 (1,415,016)
  3. [3DS] Story of Seasons: Trio of Towns (Marvelous, 06/23/16) – 15,432 (146,677)
  4. [Wii U] Minecraft: Wii U Edition (Mojang, 06/23/16) – 9,762 (42,830)
  5. [Wii U] Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (Nintendo, 06/23/16) – 9,329 (38,285)
  6. [PS4] Super Robot Wars OG: The Moon Dwellers (Bandai Namco, 06/30/16) – 9,080 (79,471)
  7. [PSV] Coven and Labyrinth of Refrain (NIS, 06/23/16) – 7,476 (34,572)
  8. [3DS] Kirby: Planet Robobot (Nintendo, 04/29/16) – 6,850 (344,903)
  9. [PS3] Super Robot Wars OG: The Moon Dwellers (Bandai Namco, 06/30/16) – 6,603 (45,318)
  10. [PSV] Minecraft: PlayStation Vita Edition (SIE, 03/19/15) – 6,423 (818,113)
  11. [3DS] Taiko Drum Master: Doko Don! Mystery Adventure (Bandai Namco, 06/16/16) – 5,410 (57,210)
  12. [PSV] Shin Hayarigami 2 (NIS, 07/07/16) – 5,351 (New)
  13. [PS4] Tales of Zestiria (Welcome Price!!) (Bandai Namco, 07/07/16) – 5,045 (New)
  14. [PS4] Overwatch (Square Enix, 05/26/16) – 4,957 (115,725)
  15. [PSV] Dragon Quest Heroes II: The Twin Kings and the Prophecy’s End (Square Enix, 05/27/16) – 4,425 (212,434)
  16. [3DS] Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (Nintendo, 02/18/16) – 4,363 (187,339)
  17. [3DS] Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice (Capcom, 06/09/16) – 3,959 (245,424)
  18. [3DS] Pokemon Omega Ruby / Alpha Sapphire (Pokemon, 11/21/14) – 3,518 (2,819,762)
  19. [PS4] Grand Theft Auto V (4,990 yen Version) (10/08/15, Rockstar Games) – 3,136 (130,380)
  20. [Wii U] Super Mario Maker (Nintendo, 09/10/15) – 3,003 (908,424)
Hardware Sales (followed by last week’s sales)

  1. PlayStation 4 – 22,717 (23,679)
  2. New 3DS LL – 16,505 (17,648)
  3. Wii U – 15,470 (4,444)
  4. PlayStation Vita – 11,042 (11,461)
  5. New 3DS – 3,284 (4,122)
  6. PlayStation 3 – 1,126 (1,265)
  7. 3DS – 670 (718)
  8. 3DS LL – 87 (82)
  9. Xbox One – 72 (73)

============================================================

PS4 بالاخره از مرز فروش 3 میلیون واحد در ژاپن رد شد :
PS4 Hits 3 Million Units Sold In Japan « GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
 
59504982576528674396.jpg


امار فروش تخفیفات امسال استیم

در حدود 36.8 میلیون نسخه از بازی ها در تخفیفات تابستانه استیم فروخته شدند که با رقمی معادل 232.2 میلیون دلار درامد همراه بوده

[URL='http://www.pcgamer.com/the-2016-steam-summer-sale-was-a-smashing-success/']The 2016 Steam Summer Sale was a smashing success | PC Gamer
[/URL]
 
فکر کنم خبر داشته باشید از این ماه به بعد در آمار NPD هر ماه فروش دیجیتالی بازی ها به فروش فیزیکی اونها اضافه میشه و با 1 هفته تاخیر آمار اعلام میشه
اما خوب امروز آمار فروش کنسول ها در آمریکا به وسیله NPD منتشر شد که با وجود کاهش قیمت $299 (May 31-June 13)،$279 (June 14-July 10) و تخفیف های مختلفی که مایکروسافت برای خالی کردن XB1 ها از انبارهاش ارائه کرده بود این PS4 بود که باز هم پر فروش ترین کنسول در آمریکا بود

June 2016 NPD

PS4 234.5K
XB1 211.9K
WiiU 34.6K
X360 15.9K
PS3 8.2K
 
اختلافشون همچین زیاد هم نیست !! حالا با اومدن xbox one s تو ماه هایه بعد قطعا جاشون عوض میشه
اختلافشون زیاده!!!اینکه با کاهش قیمت و کلی تخفیف و.. باز هم نتونسته بیشتر بفروشه خودش گویایه اختلاف هست!
از اونطرف سونی هنوز کاهش قیمت هم نداده و احتمالا برای آخرایه سال اینکارو بکنه ..
 
اگه شایعات درست باشن و همراه با Neo یه مدل Slim هم معرفی بشه، و سونی رو مدل های فعلی کاهش قیمت بده، یهو یه جهش فروش خیلی زیادی رو تجربه میکنه. ضمن اینکه بازی های خوبی هم برای آخر سال میان. کلا مایکرو شاید بتونه به لطف GeoW4 به صورت مقطعی فروشش رو تو آمریکا از PS بیشتر کنه. اون هم باز بستگی به امتیازات GeoW و عملکرد سونی داره.
 
اختلافشون زیاده!!!اینکه با کاهش قیمت و کلی تخفیف و.. باز هم نتونسته بیشتر بفروشه خودش گویایه اختلاف هست!
از اونطرف سونی هنوز کاهش قیمت هم نداده و احتمالا برای آخرایه سال اینکارو بکنه ..
دوست عزیز تحلیلتون ناقص هست! اگه اخبار رو دنبال می کردی متوجه می شدی که عده ی قابل توجهی دست از خرید one کشیدن و one s رو پیش خرید کردن (طوری که میزان پیش خرید از پیش بینی های خود مایکروسافت هم بیشتر بود) اگه پیش خرید های این ماه رو به فروش one اضافه کنی می بینی که تو این ماه در واقع مایکرو اصلا عملکرد بدی نداشته هیچ خیلی هم خوب عمل کرده!
 
  • Like
Reactions: hitman68
اگه شایعات درست باشن و همراه با Neo یه مدل Slim هم معرفی بشه، و سونی رو مدل های فعلی کاهش قیمت بده، یهو یه جهش فروش خیلی زیادی رو تجربه میکنه. ضمن اینکه بازی های خوبی هم برای آخر سال میان. کلا مایکرو شاید بتونه به لطف GeoW4 به صورت مقطعی فروشش رو تو آمریکا از PS بیشتر کنه. اون هم باز بستگی به امتیازات GeoW و عملکرد سونی داره.
Gears 4 متاش 70 هم بشه خیلی خفن میفروشه، اگه قراره باشه افت فروش داشته باشه میره واسه نسخه های بعدی :دی
 
  • Like
Reactions: saeed20
Gears 4 متاش 70 هم بشه خیلی خفن میفروشه، اگه قراره باشه افت فروش داشته باشه میره واسه نسخه های بعدی :D

نه اشتباه هست. ببین خصوصا وقتی نسل عوض میشه، همیشه بخش بزرگی از بازار مربوط به گیمرهایی هست که تازه کنسول خریدن و گیمر شدن. و این افراد به انضام خیلی ها دیگه در صورتی جذب یه بازی میشن که عملکرد موفقی داشته باشه. در مورد IP های بزرگ متا همیشه تاثیر محسوسی روی فروش داشته. میتونم دوتا مثال خوب بزنم، Halo 5 و GT6. هر جفتشون بازی های خفن پرفروشی بودن که وقتی شماره های آخرشون انطور که باید موفق ظاهر نشد افت فروش قابل تاملی داشتن. مخصوصا GT6.

GeoW یه IP خیلی بزرگه. قطعا خیلی ها تشنه بازی کردنش هستن. اگه عملکرد خوب و عالی داشته باشه (از نظر من یعنی متا +85) این آتش داغ تر میشه و اگه نه به قول تو متاش 70 بشه خیلی ها بیخیالش میشن یا موکولش میکنن به وقت دیگه و استقبال اونقدری که باید نمیشه. نظر من اینه.
 
نه اشتباه هست. ببین خصوصا وقتی نسل عوض میشه، همیشه بخش بزرگی از بازار مربوط به گیمرهایی هست که تازه کنسول خریدن و گیمر شدن. و این افراد به انضام خیلی ها دیگه در صورتی جذب یه بازی میشن که عملکرد موفقی داشته باشه. در مورد IP های بزرگ متا همیشه تاثیر محسوسی روی فروش داشته. میتونم دوتا مثال خوب بزنم، Halo 5 و GT6. هر جفتشون بازی های خفن پرفروشی بودن که وقتی شماره های آخرشون انطور که باید موفق ظاهر نشد افت فروش قابل تاملی داشتن. مخصوصا GT6.

GeoW یه IP خیلی بزرگه. قطعا خیلی ها تشنه بازی کردنش هستن. اگه عملکرد خوب و عالی داشته باشه (از نظر من یعنی متا +85) این آتش داغ تر میشه و اگه نه به قول تو متاش 70 بشه خیلی ها بیخیالش میشن یا موکولش میکنن به وقت دیگه و استقبال اونقدری که باید نمیشه. نظر من اینه.
تا حدودی درسته ولی چطور میشه cod و دستنی رو با همین تحلیل نگاه کرد؟
آمار uc4 نسبت به نسخه های قبلی رو کسی داره؟
 
تا حدودی درسته ولی چطور میشه cod و دستنی رو با همین تحلیل نگاه کرد؟
آمار uc4 نسبت به نسخه های قبلی رو کسی داره؟

خوب نوع این بازی ها فرق میکنه. اول اینکه CoD ها به نسبت امتیازات بدی ندارن. فقط Ghost ضعیف بود. و اینکه کلا CoD شبیه یه خط تولیده. فن بیس خودش رو داره و تنها شرطش برای تضمین فروش عرضه سالیانس. تا زمانی که گیمرهای CoD باز شماره جدید داشته باشن سمت بازی های دیگه نمیرن.

Destiny هم اصلا قایل بررسی نیست چون شماره اوله و مثلا نمیدونیم اگه متاش +90 بود چقدر میفروخت. در نتیجه مقایسه ای نمیشه کرد. این فروشش هم بیشتر رو حساب استدیو سازنده هست و تبلیغاتی که سونی کرد. فروشش روی Xbox که تضمین شده بود، برای PS هم خوب تبلیغات زیادی شد و خیلی ها به عنوان اولین بازی بانجی روی برند PS رفتن سراغش. الته اولین عنوان بانجی نبود و قبلا Oni هم برای PS2 امد اما خوب بالاخره اولین بازی بعد از جدایی از مایکرو بود.

ولی درکل همیشه امتیازات و بازخود خوب و مثبت میتونه به جذب مخاطب کمک زیادی بکنه. برعکسش هم صادقه. به عنوان مثال Order علی رغم نمایش های زیادی که داشت و اون کمپین تبلیغاتی عظیم (سازنده ها یه تور تبلیغاتی گذاشته بودن و ...) اما جون عملکرد افتضاحی داشت و نمرات بدی گرفت فروشش هم افتضاح بود. برعکس بازی بود که منفجر میکرد مثلا +90 میشد عین چی میفروخت.
 
خوب نوع این بازی ها فرق میکنه. اول اینکه CoD ها به نسبت امتیازات بدی ندارن. فقط Ghost ضعیف بود. و اینکه کلا CoD شبیه یه خط تولیده. فن بیس خودش رو داره و تنها شرطش برای تضمین فروش عرضه سالیانس. تا زمانی که گیمرهای CoD باز شماره جدید داشته باشن سمت بازی های دیگه نمیرن.

Destiny هم اصلا قایل بررسی نیست چون شماره اوله و مثلا نمیدونیم اگه متاش +90 بود چقدر میفروخت. در نتیجه مقایسه ای نمیشه کرد. این فروشش هم بیشتر رو حساب استدیو سازنده هست و تبلیغاتی که سونی کرد. فروشش روی Xbox که تضمین شده بود، برای PS هم خوب تبلیغات زیادی شد و خیلی ها به عنوان اولین بازی بانجی روی برند PS رفتن سراغش. الته اولین عنوان بانجی نبود و قبلا Oni هم برای PS2 امد اما خوب بالاخره اولین بازی بعد از جدایی از مایکرو بود.

ولی درکل همیشه امتیازات و بازخود خوب و مثبت میتونه به جذب مخاطب کمک زیادی بکنه. برعکسش هم صادقه. به عنوان مثال Order علی رغم نمایش های زیادی که داشت و اون کمپین تبلیغاتی عظیم (سازنده ها یه تور تبلیغاتی گذاشته بودن و ...) اما جون عملکرد افتضاحی داشت و نمرات بدی گرفت فروشش هم افتضاح بود. برعکس بازی بود که منفجر میکرد مثلا +90 میشد عین چی میفروخت.
این دوتا چیزی که برای دستینی و کد گفتی جفتش رو Gears4 داره:D نمیشه منکر این بود که متا رو فروش بازی تاثیر داره ولی روی این نسخه گیرز فکر نمیکنم تاثیر چندانی داشته باشه. مثال بارزش هم HALO 4 هست که لانچ خیلی خوبی داشت ولی ریز فن هم داشت و گریبان گیر نسخه بعد شد
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or