Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
اولا که BB تقریبا تنها انتخاب خریدارن PS4 برای خرید یک بازی انحصاری با کیفیت بود در حالی که قبل از TR بازی های انحصاری زیادی مثل هیلو و گرز و فورتزا عرضه شده بودن و تقریبا گیمرها اشباح شده بودن دوما BB تو زمانی عرضه شد که بازی مثل F4 حضور نداشتن وگرنه خدا می دونست چه تعداد فروش میکرد

حداقل قبل از کامنت دادن روی چیزهایی که میگید بیشتر فکر کنید. به نظر خودت عرضه Forza، یعنی یه بازی شبیه ساز رانندگی چجوری میتونه روی فروش یه بازی عین BB تاثیر بزاره؟ چون سبک هاشون یکی هست؟ چه نقطه مشترکی بینشون وجود داره؟ مخاطب این بازی ها زمین تا آسمون متفاوتن. از اساس گیمری که BB براش ساخته میشه یه آدمه، مخاطب Forza یکی دیگه. شاید این وسط بشه یه سری رو هم پیدا کرد که هر دوتا رو تجربه میکنن اما تو 90% موارد فن هاشون معتقدن اون یکی بازی چرت و پرت و دری وریه. شما بیا تو همین سایت نگاه کن ببین چند درصد کسایی که فن BB هستن و توی تاپیکش فعالن این بازی هایی که اسم میبری براشون مهمه! یا برعکس. این قضیه در مورد همه بازی ها و ژانرها قابل بررسی هست.

کلا در مورد این مقوله تاثیر گذاشتن انحصاری ها روی هم، توجه به ژانر و سبک هاشون خیلی مهمه. جامعه گیمرها خیلی بزرگه و سلایق مختلف رو در بر میگیره. مسلما همه گیمرها مثل هم فکر نمیکنن و هرکی انتخاب های خودش رو داره. برای همین از 30 میلیون نفری که PS4 خریدن فقط 2 میلیون میرن پول میدن BB میخرن و نهایت 3 میلیون بازی رو تجربه میکنن. در نتیجه همیشه ناشرهای بزرگ طوری برنامه ریزی میکنن که برای مهم ترین بخش سال - آخر سال - بازی تو هر ژانر و مطابق با هر سلیقه داشته باشن. وقتی مایکروسافت میاد این لاین آپ رو طراحی میکنه و شما هم یک سال پدر مارو با جمله "بهترین لاین آپ تاریخ مایکرو" در میارید یعنی طوری برنامه ریزی کرده که عموم گیمرها بهانه ای برای خرید داشته باشن نه اینکه فروش بازی ها رو تحت تاثیر همدیگه قرار بده منهدم بشن!

ترافیک عرضه، دلیل خوبی برای توجیح فروش پایین تر از انتظار بازی ها نیست. خصوصا IP های قدیمی و بزرگ.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
من هر چی فکر میکنم میبینم فروش مشابه و بیشتر بازیهای XB1 در ترافیک عرضه بازیها (2-3 ماه آخر سال) از فروش عناوین PS4 در یک مدت زمان به مراتب طولانی تر (در خیلی از موارد بازه‌های 3-4 برابر طولانی تر) بهتر بوده (دقیقاً فروش کدوم بازی XB1 پایین بوده؟) و حتی این واقعیت رو که ترافیک عرضه بازی های AAA بزرگ در آخر سال میتونه روی فروش بازیهای دیگه تأثیر بذاره (در آخر سال بازیهای بیشتری خریداری میشن ولی باز هم بودجه خریداران مجدود هست و مجبورن یسری از بازیهای رو که قصد خریدشون رو دارن بعداً تهیه کنن) رو هم دلیل بهتری میدونم تا گفتن اینکه خریداران BB کلاً از یک سیاره دیگه اومدن و فروش بازیهای دیگه روی BB تأثیر نمیذاره (مخاطب خاص!). اتفاقاً برعکس، من فکر میکنم عمده افرادی که BB رو خریداری کردن یسری Pro Gamer بودن/هستن که خیلی از بازیهای آخر سال رو هم دوست داشتن/دارن تجربه کنن (و دقیقاً به همین دلیل هم سری DS و BB توی فرومها/سایتهای بازی مطرح اینقدر طرفدار داره) و اصلاً نمیتونم تصور کنم که در صورت لانچ شدن BB در تعطیلات پایان سال چه اتفاقی ممکن بود برای فروشش بیافته. اصلاً همینکه بازی میون بازیهای بزرگ دیگه نیومده و تو موج تبلیغات N میلیون دلاری اونها گم نشده خودش یک پوئن مثبت براش به حساب میاد.


در کل اصرار دوستان به گفتن اینکه فروش بازیهای انحصاری روی PS4 بهتره رو درک نمیکنم. جالبیش هم اینه که توی محاسباتشون یا هیلو رو فاکتور میگیرن و یا میگن چون فروشش کمتر از نسخه های قبلی خودش بوده (که در این مورد هم چندین و چند پست داده شده و دیگه فکر نمیکنم نیازی به تکرار مکررات باشه) پس فروش بازیهای PS4 بهتر هست یا اینکه کلاً منکر یسری واقعیات میشن (فروش بیشتر در زمان طولانیتر). اما واقعیت اینه که خبر در مورد فروش فیزیکی بازیهای انحصاری در آمریکا هست و فروش بازیها روی XB1 حدود 26% بیشتر از PS4 بوده، نه نیازی هست اسم بازی بیارم، نه نیاز هست به زمان عرضه بازیها اشاره کنم و ... اعداد هستن و خودشون حرف میزنن.

اگر هم که علاقمند هستید به باندلهای فروش رفته این بازیها با قیمت پایه اشاره کنید و نتیجه بگیرید که فروش بازیهای انحصاری PS4 بهتر هست هم بهتره قبلش به این فکر کنید که خریدار پولی بابت اون بازیها به سونی نداده و در واقع خود سونی بازیها رو از استدیوهای خودش خریده و مجانی به خریداران داده که در بهترین حالت میشه بهش به عنوان یک نوع تبلیغ و مارکتینگ برای بیشتر کردن فن بیس این بازیها یا بیشتر کردن فروش کنسولها (یا هردو) نگاه کرد نه بیشتر. این موضوع در مورد مایکروسافت و بازیهای که در باندل با قیمت پایه قرار میده هم صدق میکنه.
 

ehsan_srk

کاربر سایت
Sep 23, 2007
4,097
نام
Ehsan
فروش کلی 1 سری از بازی های 3rd party تا پایان سال 2015 در آمریکا(بدون احتساب باندل ها-نسخه های special editions و غیره حساب شده است)

CALL OF DUTY: BLACK OPS III ~ 7750K
XB1 ~ 40.59%
PS4 ~ 39.80%
X360 ~ 12.03%

FALLOUT 4 ~ 3666K
PS4 ~ 52.1%

Madden NFL 2016 ~ 4337K
PS4 ~ 38.52%
XB1 ~ 32.94%
X360 ~ 18.60%

STAR WARS BATTLEFRONT ~ 3568K
XB1 ~ 52.82

NBA 2K 2016 ~ 3304K
PS4 ~ 44.55%
XB1 ~ 34.82%
X360 ~ 13.16%

BATMAN: ARKHAM KNIGHT ~ 1872K
PS4 ~ 60.08%

Mortal Kombat X ~ 2364K
PS4 ~ 57.90%

The Witcher 3: Wild Hunt ~ 1351K
PS4 ~ 59.81%

Dying Light ~ 1333K
PS4 ~ 54.41%

FIFA 16 ~ 2028K
PS4 ~ 40.84%
XB1 ~ 31.49%
X360 ~ 17.26

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ~ 1122K
PS4 ~ 65.80%
XB1 ~ 23.23%
PS3 ~ 6.88%
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
اولا که BB تقریبا تنها انتخاب خریدارن PS4 برای خرید یک بازی انحصاری با کیفیت بود در حالی که قبل از TR بازی های انحصاری زیادی مثل هیلو و گرز و فورتزا عرضه شده بودن و تقریبا گیمرها اشباح شده بودن دوما BB تو زمانی عرضه شد که بازی مثل F4 حضور نداشتن وگرنه خدا می دونست چه تعداد فروش میکرد
چی داری میگی :)) یعنی الان بازسازی نسخه 1 گیرز و یه بازی ریسینگ چ تاثیری میتونه رو فروش TR بذاره ! بعد از اونطرف bb تنها انتخاب با کیفیت بوده برا ps4 دارا یعنی بازی انحصاری خوبی نداشتن :-/ ولی هم بازی انحصاری خوب داشته و هم بعداز bb داشته و از طرفی غیر از bb بقیه انحصاری ها هم خوب فروختن
اشباح شده بودن :))
 

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
این دلیل که فروش بازیهای انحصاری روی هم اثر میزارن مصداق بارز خودزنیه:d.دقیقا انتقادی که سال گذشته خیلیا به مایکرو داشتن این بود که 9 ماه رو فقط با ori گذروند بعد سه ماه اخر سال پشت هم بازی عرضه میکنه که به قول خودتون بازه خیلی شلوغی هست.باز امسال وضعش بهتره ولی این دلیل برای فروش پایین خیلی باحاله:d
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,021
نام
محمد امین
حداقل قبل از کامنت دادن روی چیزهایی که میگید بیشتر فکر کنید. به نظر خودت عرضه Forza، یعنی یه بازی شبیه ساز رانندگی چجوری میتونه روی فروش یه بازی عین BB تاثیر بزاره؟ چون سبک هاشون یکی هست؟ چه نقطه مشترکی بینشون وجود داره؟ مخاطب این بازی ها زمین تا آسمون متفاوتن. از اساس گیمری که BB براش ساخته میشه یه آدمه، مخاطب Forza یکی دیگه. شاید این وسط بشه یه سری رو هم پیدا کرد که هر دوتا رو تجربه میکنن اما تو 90% موارد فن هاشون معتقدن اون یکی بازی چرت و پرت و دری وریه. شما بیا تو همین سایت نگاه کن ببین چند درصد کسایی که فن BB هستن و توی تاپیکش فعالن این بازی هایی که اسم میبری براشون مهمه! یا برعکس. این قضیه در مورد همه بازی ها و ژانرها قابل بررسی هست.

کلا در مورد این مقوله تاثیر گذاشتن انحصاری ها روی هم، توجه به ژانر و سبک هاشون خیلی مهمه. جامعه گیمرها خیلی بزرگه و سلایق مختلف رو در بر میگیره. مسلما همه گیمرها مثل هم فکر نمیکنن و هرکی انتخاب های خودش رو داره. برای همین از 30 میلیون نفری که PS4 خریدن فقط 2 میلیون میرن پول میدن BB میخرن و نهایت 3 میلیون بازی رو تجربه میکنن. در نتیجه همیشه ناشرهای بزرگ طوری برنامه ریزی میکنن که برای مهم ترین بخش سال - آخر سال - بازی تو هر ژانر و مطابق با هر سلیقه داشته باشن. وقتی مایکروسافت میاد این لاین آپ رو طراحی میکنه و شما هم یک سال پدر مارو با جمله "بهترین لاین آپ تاریخ مایکرو" در میارید یعنی طوری برنامه ریزی کرده که عموم گیمرها بهانه ای برای خرید داشته باشن نه اینکه فروش بازی ها رو تحت تاثیر همدیگه قرار بده منهدم بشن!

ترافیک عرضه، دلیل خوبی برای توجیح فروش پایین تر از انتظار بازی ها نیست. خصوصا IP های قدیمی و بزرگ.

آهان! یعنی چهار تا انحصاری تو یک فاصله 5 ماهه عرضه بشن هیچ تاثیری رو هم ندارن!؟ خیلی ببخشید ولی حرفت خنده داره
شما اصلا در ضمینه تبلیغات و هایپ اطلاعات کافی دارین؟ میدونید یک شرکت مثل سونی یا ماکروسافت برای بازی های انحصاریش تبلیغ میکنه؟ یا نه؟ آیا میدونید تبلیغات یک کششی داره؟ آیا میدونید اگر شما فقط یک باندل بازی انحصاری مثل U;C رو فقط برای فروش داشته باشین فروش بیشتری خواهید کرد یا اینکه چهار تا باندل مختلف با چهار بازی انحصاری مختلف؟ خیلی از فن ها ، کنسول رو به خاطر بازی های انحصاریش میخرند و توان خرید بازی انحصاری بالاخره محدود هست ربطی هم به سبک نداره حالا شاید ربط داشته باشه ولی برای فن های کنسول ربطش کمتره و بالاخره یک توانی برای خرید هست من خودم نسل قبل PS3 رو صرفا به خاطر بازی های انحصاریش خریدم
الان خیلی از افراد این فروم با وجود اینکه اصلا با سبک BB آشنا نبودن و علاقه ایم بهش نداشتن رفتن این بازی رو خریدن چون صرفا این بازی انحصاری بود این قضیه در مورد The Order هم بود و با وجود اینکه بازی کیفیت مناسبی نداشت اما حاضر شدن 250 تومن پول بازی رو بدن صرف اینکه انحصاری بود گواه حرفهام هم تاپیک های این دو بازی هست میتونید برید ببینید البته قطعا این موضوع رو میدونید چون خود شما جزء همین خریدارن نا راضی The Order بودی

در کل بالا هم گفتم مشخصه که باید فروش بازی های PS4 باید بیشتر باشه چون دوبرابر بیشتر کنسولش فروش کرده ولی اینکه بازی های وان فروشش متوسط بوده دلایل خودش رو داره که یکیش همین تعدد انحصاری ها هست نسل قبل هم برای PS3 همین بود و چون کلی انحصاری داشت اکثرشون فروش یک تا دو میلیونی داشتن
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
آهان! یعنی چهار تا انحصاری تو یک فاصله 5 ماهه عرضه بشن هیچ تاثیری رو هم ندارن!؟ خیلی ببخشید ولی حرفت خنده داره

خوب من یه سوال میپرسم. اگه حرف تو درسته و عرضه 5 تا انحصاری فروش همدیگه رو تحت شعاع قرار میدن پس مایکروسافت چرا مرتکب چنین حماقت بزرگی شده؟ اصلا حرفی میزنی عجیب غریب. این صحبت تنها زمانی درسته که مثلا TR انحصاری سونی باشه و بیاد تاریخ عرضه رو بندازه سه هفته قبل یا بعد UC4. پر واضح هست این دوتا با نسبت مختلف رو فروش هم تاثیر میزارن و...

ببین برنامه ریزی برای انتخاب و عرضه بازی ها اصلا اینجوری نیست. همین الان X1 تو آمریکا 10 میلیون فروخته اما از این تعداد فقط 2 میلیون و اندی میرن Halo میخرن. یعنی اینکه این افراد هدفشون از خرید کنسول تجربه یه سری بازی و ژانرهای دیگه هست. در نتیجه انتخاب بر مبنی پوشش دادن همه این سلایق صورت میگیره. شما به لاین آپ مایکرو نگاه کن. یه بازی Racing. یه بازی Shooter اول شخص. یه بازی Shooter سوم شخص. یه بازی Action Adventure. و یه سری بازی ایندی. مایکروسافت طوری مهره هاش رو انتخاب کرده که تقریبا هر سلیقه ای یه تجربه منحصر به فرد انحصاری برای انتخاب کردن داشته باشه (غیر مولتی ها). ضمن اینکه هر کدوم از این عناوین بازی های بزرگی هستن و مایکرو یه IP جدید عین QB رو به همین علت انداخت عقب.

این چیزی که تو داری میگی اسمش تاثیر روی فروش همدیگه نیست. از بین بردن حق انتخابه! یعنی انتظار داری با حرف گزینه های روی میز گیمرها همیشه فقط یه گزینه برای انتخاب داشته باشن و از سر اجبار برن اونو بخرن که خدای نکرده فروش یه بازی روی اون یکی تاثیر نزاره! پس رقابت چی میشه؟ اگه یه بازی کیفیت مناسب رو داشته باشه نتها بازی های دیگه روی فروشش تاثیر نمیزارن بلکه اتفاقا اون هایی هم که کنسول ندارن میرن بخاطرش یکی میخرن.
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
آهان! یعنی چهار تا انحصاری تو یک فاصله 5 ماهه عرضه بشن هیچ تاثیری رو هم ندارن!؟ خیلی ببخشید ولی حرفت خنده داره
شما اصلا در ضمینه تبلیغات و هایپ اطلاعات کافی دارین؟ میدونید یک شرکت مثل سونی یا ماکروسافت برای بازی های انحصاریش تبلیغ میکنه؟ یا نه؟ آیا میدونید تبلیغات یک کششی داره؟ آیا میدونید اگر شما فقط یک باندل بازی انحصاری مثل U;C رو فقط برای فروش داشته باشین فروش بیشتری خواهید کرد یا اینکه چهار تا باندل مختلف با چهار بازی انحصاری مختلف؟ خیلی از فن ها ، کنسول رو به خاطر بازی های انحصاریش میخرند و توان خرید بازی انحصاری بالاخره محدود هست ربطی هم به سبک نداره حالا شاید ربط داشته باشه ولی برای فن های کنسول ربطش کمتره و بالاخره یک توانی برای خرید هست من خودم نسل قبل PS3 رو صرفا به خاطر بازی های انحصاریش خریدم
الان خیلی از افراد این فروم با وجود اینکه اصلا با سبک BB آشنا نبودن و علاقه ایم بهش نداشتن رفتن این بازی رو خریدن چون صرفا این بازی انحصاری بود این قضیه در مورد The Order هم بود و با وجود اینکه بازی کیفیت مناسبی نداشت اما حاضر شدن 250 تومن پول بازی رو بدن صرف اینکه انحصاری بود گواه حرفهام هم تاپیک های این دو بازی هست میتونید برید ببینید البته قطعا این موضوع رو میدونید چون خود شما جزء همین خریدارن نا راضی The Order بودی

در کل بالا هم گفتم مشخصه که باید فروش بازی های PS4 باید بیشتر باشه چون دوبرابر بیشتر کنسولش فروش کرده ولی اینکه بازی های وان فروشش متوسط بوده دلایل خودش رو داره که یکیش همین تعدد انحصاری ها هست نسل قبل هم برای PS3 همین بود و چون کلی انحصاری داشت اکثرشون فروش یک تا دو میلیونی داشتن

ای کاش قبل از انتشار این بازی ها، این اطلاعات رو در اختیار مایکروسافت قرار می دادید!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
طبق آماری که در مورد فروش بازی ها گذاشته شده، لیست بازی هایی که بالای 1 میلیون نسخه فروش داشتن (به صورت تک پلتفرم) رو در آوردم، اگه جاییش اشتباه بود بگید درست کنم :D البته همون جور که مشخصه این فقط واسه فروش فیزیکی هست و فروش دیجیتالی یا باندل محاسبه نشدن.

CoD: BOIII - X1 - 3145K
CoD: BOIII - PS4 - 3085K
Fallout 4 - PS4 - 1910K
Star Wars - X1 - 1885K
Fallout 4 - X1 < 1750K
Halo 5 - X1 - 1700K
Star Wars - PS4 < 1685K
Madden NFL - PS4 - 1670K
NBA 2K16 - PS4 - 1470K
Madden NFL - X1 - 1430K
Mortal Kombat X - PS4 - 1360K
NBA 2K16 - X1 - 1150K
Batman: AK - PS4 - 1125K


چون آمار PC واسه یه سری بازی مشخص نبود از علامت ">" استفاده کردم ولی قطعا فروش این بازی ها بالای 1 میلیون بوده.
 
آخرین ویرایش:

ehsan_srk

کاربر سایت
Sep 23, 2007
4,097
نام
Ehsan
فروش دقیق Star Wars Battlefront در این ماه در آمریکا مشخص شد(دسامبر):
PS4 800K
XB1 1.04M
PS4 Bundle 740K

در مجموع 2.58M نسخه فروش رفته
--------------------------
با این حساب میشه حدود فروش باندل XB1 بازی Gears of War: Ultimate Edition هم بیشتر از 740K و کمتر از 800K دونست
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
افراد هدفشون از خرید کنسول تجربه یه سری بازی و ژانرهای دیگه هست. در نتیجه انتخاب بر مبنی پوشش دادن همه این سلایق صورت میگیره. شما به لاین آپ مایکرو نگاه کن. یه بازی Racing. یه بازی Shooter اول شخص. یه بازی Shooter سوم شخص. یه بازی Action Adventure. و یه سری بازی ایندی. مایکروسافت طوری مهره هاش رو انتخاب کرده که تقریبا هر سلیقه ای یه تجربه منحصر به فرد انحصاری برای انتخاب کردن داشته باشه (غیر مولتی ها).
البته ماکان یه کوچولو ممکنه رو هم تاثیر بذارن :D مثلا من که همه این سبکارو بازی میکنم و نمیتونم تو یک ماه 5 تا بازی بخرم دو تا شو میخرم مثلا برای سه تای دیگه صبر میکنم تا یک یا دو ماه اینده !
 

Abyss

کاربر سایت
Dec 13, 2015
33
طبق آماری که در مورد فروش بازی ها گذاشته شده، لیست بازی هایی که بالای 1 میلیون نسخه فروش داشتن (به صورت تک پلتفرم) رو در آوردم، اگه جاییش اشتباه بود بگید درست کنم :D البته همون جور که مشخصه این فقط واسه فروش فیزیکی هست و فروش دیجیتالی یا باندل محاسبه نشدن.

CoD: BOIII - X1 - 3145K
CoD: BOIII - PS4 - 3085K
Fallout 4 - PS4 - 1910K
Star Wars - X1 - 1885K
Fallout 4 - X1 < 1750K
Halo 5 - X1 - 1700K
Star Wars - PS4 < 1685K
Madden NFL - PS4 - 1670K
NBA 2K16 - PS4 - 1470K
Madden NFL - X1 - 1430K
Mortal Kombat X - PS4 - 1360K
NBA 2K16 - X1 - 1150K
Batman: AK - PS4 - 1125K


چون آمار PC واسه یه سری بازی مشخص نبود از علامت ">" استفاده کردم ولی قطعا فروش این بازی ها بالای 1 میلیون بوده.

فکر میکنم اقدامات به موقعه و تاثیر گذار مایکرو در جلب نظر مشتریان داره تاثیر خودش میگذاره و بازار(فعلا امریکا)داره به حالت سابق خودش برمیگرده.:thumbsup:
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
طبق آماری که در مورد فروش بازی ها گذاشته شده، لیست بازی هایی که بالای 1 میلیون نسخه فروش داشتن (به صورت تک پلتفرم) رو در آوردم، اگه جاییش اشتباه بود بگید درست کنم :D البته همون جور که مشخصه این فقط واسه فروش فیزیکی هست و فروش دیجیتالی یا باندل محاسبه نشدن.

CoD: BOIII - X1 - 3145K
CoD: BOIII - PS4 - 3085K
Fallout 4 - PS4 - 1910K
Star Wars - X1 - 1885K
Fallout 4 - X1 < 1750K
Halo 5 - X1 - 1700K
Star Wars - PS4 < 1685K
Madden NFL - PS4 - 1670K
NBA 2K16 - PS4 - 1470K
Madden NFL - X1 - 1430K
Mortal Kombat X - PS4 - 1360K
NBA 2K16 - X1 - 1150K
Batman: AK - PS4 - 1125K


چون آمار PC واسه یه سری بازی مشخص نبود از علامت ">" استفاده کردم ولی قطعا فروش این بازی ها بالای 1 میلیون بوده.

از اون‌جا که خبر اومده بود که ویچر۳ حدود ۶ میلیون نسخه فروخته متعجبم که چرا توی لیست نیست.:D یعنی انقدر دیجیتالی فروخته؟:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر