آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

در مورد install base و امریکا و بقیه جهان در نظر داشته باشید که تقریبا بیش از نصف install base ـه X1 در امریکاس و PS4 هم غیر از حدود 12 میلیون در امریکا 24 میلیون دیگه در بقیه جهان یوزر داره
یعنی تو اون امارهای غیر امریکا که به حساب نمیارید فروش PS4 بیش از سه برابر X1 هست ! :دی
بنظر من هم فروش انحصاریها برای هر دو کنسول خیلی خوبه با توجه به نکته ای که گفتم ! :دی
 
نصف بازی های PS4 توی این لیست یا ریمستر و پورتی هستن، یا امتیازهای درخشانی گرفتن و اگه کسی انتظار داره IP جدید با میانگین 60 و خورده ای فروش میلیونی داشته باشه، انتظار به جایی نداشته. :دی Halo و Forza و Tomb Raider نیستن که سال ها سابقه پشتشون باشه و امتیازهای خوبی هم گرفته باشن.
این وسط بهترین بازی انحصاری PS4 همین Bloodborne هست که هم امتیازهاش عالی بوده و هم به نوعی دنباله معنوی یه سری معروف محسوب میشه و میشه فروشش رو بررسی کرد. فروش Dark Souls تا آوریل 2013 برابر 2.3 میلیون نسخه بوده روی 3 پلتفورم. فروش Dark Souls II هم روی 3 پلتفورم و یک سال بعد از عرضه برابر 2.5 میلیون نسخه بوده. حالا Bloodborne در عرض کمتر از یک سال فقط توی آمریکا 755هزارتا فروخته، اون هم در حالی که آمار دیجیتالی رو نداریم. توی ژاپن بیشتر از 200هزارتا فروخته و توی اروپا یعنی سرزمین سونی هم مطمئناً فروش خوبی داشته و باعث شده در مجموع تا ماه سپتامبر 2015 به 2 میلیون برسه. یعنی در کمتر از یک سال روی یک پلتفورم، فاصله خیلی زیادی با فروش یک ساله (و بیشتر از اون) روی 3 پلتفورم نداره. اگه فقط به آمار آمریکا گیر میدین هم باز میشه گفت بازی در کمتر از یک سال توی یک کشور، فروشی معادل یک سوم دو تا داداش بزرگترش روی 3 پلتفورم در کل جهان (نه فقط آمریکا) داشته که باز هم آمار به شدت خوبیه.
به نظرم بهتره گیر دادن به فروش بازی های PS4 باشه برای زمانی که نسخه های جدید IPهای معروف و بزرگ از راه میرسن، یا IPهای جدید با امتیازهای بالا که انتظار برای فروششون منطقی باشه. :دی
 
آخرین ویرایش:
بله با اوردر مقایسه بشه خیلی بهتره چون اوردر و هیلو ۵ جفتشون هم گند زدن
هیلو ۳ با متایه 94 و تقریبا بدون رقیب
هیلو ۵ با متایه 84 با هزار تا رقیب
اوردر با متایه 63 با هزار تا رقیب
میبینی که مقایسه اوردر با هیلو ۵ منتقی تره
صرفا خواستم غلط گیری کرده باشم ...
الان فروش بازیهای PS4 قوی هستن توی این آمار؟!

The Order که 10 ماه و نیم فرصت فروش داشت و کلی هم تخفیف و ... خورده کلاً 360K توی آمریکا فروخته و BB هم که لقب "بهترین بازی انحصاری نسل" رو یدک میکشید و 9+ ماه از عرضش میگذره و ... 755K فروخته و حتی یک میلیون رو هم توی آمریکا رد نکرده (40-35% از بازار PS4). از اونطرف فروش MLB رو که تنها بازی بیسبال (با کیفیت بودنش رو هم بیخیال میشیم) بازار هست و راحت تا نسخه 16ـم هم پیش رفته و 9 ماه از اومدنش گذشته رو غافلگیر کننده میدونی (بازی‌ای که همیشه فروش قابل قبول و خوبی داشته) و در نهایت فروش TR رو هم رده Tearaway قرار میدی؟ فروش دیجیتال همین TR هم که توی Xbox Live در یک برهه زمانی بالاترین جایگاه رو داشت کاملاً بیخیال شدی و به فروشش میگی بد؟ 5 تا از بازیهای مایکروسافت نهایتاً حدود 3.5 ماه (Forza 6 فقط 3.5 ماه فرصت داشته) یا کمتر برای فروش در سال 2015 وقت داشتن اون هم در ازدیاد بازیهای آخر سال که خیلی‌هاشون میلیونی فروختن. خیلی از مصرف کنندگان که در تعطیلات آخر سال و ... نرفتن سمت خیلی از این انحصاریها اوایل 2016 (امسال) قطعاً به عقب بر میگردن و این بازیها هم فروش بالاتری رو تجربه خواهند کرد.



فروش دیجیتالی هیلو رو که دوستان گفتن باید حساب کنید (بین 25-30% از کل فروش بازی نه 25-30% از فروش فیزیکی) که با احتساب اون فروشش حدود 2.9-2.7 میلیون میشه. اما غیر از این موضوع اینکه همین فروش رو هم مدام میخواید با مقایسه با نسخه‌های قبلی خود هیلو (نه لااقل یک بازی PS4) کم ارزش جلوه بدید یا با گفتن اینکه این بازی "فقط" توی آمریکا بحثش جدا هست به استدلال های پر و بال شکسته خودتون قوت بدید خنده داره. چند صفحه پیش هم که خبر فروش 1+ میلیونی TR اومد نتیجه گیری فرمودید که باید توجه کنیم که بازی روی 360 هم اومده و ... .

این آمارها رو که روی هر سایتی بریم میتونیم بخونیم، بنظر میرسه تنها چیزی که در صورت نیومدن به اینجا ازش محروم میشیم خوندن تفسیرها و تحلیلهای شماست.


هیلو رو با هیلو مقایسه نکنید چکار کنید؟
فشار نیار به خودت بالا بری پایین بیای این نسل انحصاری های PS4 خیلی بهتر فروختن K:SF بعد از 3 ماه 2.1 میلیون فروخت , bb بعد از 5 ماه اعلام کردن 2 میلیون رو رد کرده , DC جولای امسال اعلام کردن 2 میلیون رو رد کرد , TLOU R حداقل 3.5 میلیون فروخته تا الان ! حالا جالب اینجاست که میای میگی فلان بازی اینقدر زمان داشت فلان بازی تاخیر نخورده , سره فروش آنچارتد که داشتی خودتو میکشتی که تخفیف و باندل مهم نی ! در ضمن اون تیکه که راجب MLB تیکه میندازی و میگی با کیفیت بودنش رو هم بیخیال میشیم بعید میدونم که شما حتی منو بازی رو هم از نزدیک دیده باشی (همونطور که خیلی ها منو DC رو هم ندیدن و فکر میکنند بده) از طرفی متای 80 بی کیفیت محسوب نمیشه . نکته دیگه این پیش بینی های خنده داره که محاسبه کردی بین 2.7 تا 2.9 میلیون هیلو5 در امریکا فروخته در حالی که 2.05 آماره گف با وجود باندل و فروش دیجیتالی هست در اون صورت شک نکن که مایکرو به جای اماره دلار با افتخار میگفت 3 میلیون فروختن که قطعا نفروختن :) راجب فروش TR کجای حرف ایشون اشتباه بود که باید به فروش نسخه 360 هم توجه کرد ؟ تو دوست داری توجه نکن , راجب فروش هیلو هم که دنبال یه بازی هستی همون K:SF که ضعیفترین KZ بود تو 3 ماه 2.1 میلیون فروخت تا الان بعید میدونم کمتر از 4 میلیون فروخته باشه , مثل این میمونه که من بگم فروش هیچکدوم از فورتزاها هنوز به DC نرسیدن چه برسه که GT بیاد . شما کلا موضعت مشخصه بدون داشتن وان هم کلا اعتقاد داری که همه چی خیلی خوب و روبراهه وان نصف PS4 میفروشه مهم نی همه چی خوبه ویندوز 10 و BLAH BLAH BLAH .... راجب فروش هیلو خیلی واضح افت فروش هیلو مشخصه باز طبق نظرات همیشه تخصصی شما همه چی عالیه ... از نظره منتقدا هم افت داشته بازم همه چی عالیه ... . کلا خسته نکن خودتو همه چی خوبه فقط نمیدونم مایکروسافت چرا نمیاد آمار فروش کلی بازی هاش و کنسولشو بگه :-?? حالا خارج از امریکا مثلا اروپا و آسیا بیان یه آماری بدن از فروش نرم افزاری و سخت افزاری لطف میکنند :-"
 
آخرین ویرایش:
صرفا خواستم غلط گیری کرده باشم ...

فشار نیار به خودت بالا بری پایین بیای این نسل انحصاری های PS4 خیلی بهتر فروختن K:SF بعد از 3 ماه 2.1 میلیون فروخت , bb بعد از 5 ماه اعلام کردن 2 میلیون رو رد کرده , DC جولای امسال اعلام کردن 2 میلیون رو رد کرد , TLOU R حداقل 3.5 میلیون فروخته تا الان ! حالا جالب اینجاست که میای میگی فلان بازی اینقدر زمان داشت فلان بازی تاخیر نخورده , سره فروش آنچارتد که داشتی خودتو میکشتی که تخفیف و باندل مهم نی ! در ضمن اون تیکه که راجب MLB تیکه میندازی و میگی با کیفیت بودنش رو هم بیخیال میشیم بعید میدونم که شما حتی منو بازی رو هم از نزدیک دیده باشی (همونطور که خیلی ها منو DC رو هم ندیدن و فکر میکنند بده) از طرفی متای 80 بی کیفیت محسوب نمیشه . نکته دیگه این پیش بینی های خنده داره که محاسبه کردی بین 2.7 تا 2.9 میلیون هیلو5 در امریکا فروخته در حالی که 2.05 آماره گف با وجود باندل و فروش دیجیتالی هست در اون صورت شک نکن که مایکرو به جای اماره دلار با افتخار میگفت 3 میلیون فروختن که قطعا نفروختن :) راجب فروش TR کجای حرف ایشون اشتباه بود که باید به فروش نسخه 360 هم توجه کرد ؟ تو دوست داری توجه نکن , راجب فروش هیلو هم که دنبال یه بازی هستی همون K:SF که ضعیفترین KZ بود تو 3 ماه 2.1 میلیون فروخت تا الان بعید میدونم کمتر از 4 میلیون فروخته باشه , مثل این میمونه که من بگم فروش هیچکدوم از فورتزاها هنوز به DC نرسیدن چه برسه که GT بیاد . شما کلا موضعت مشخصه بدون داشتن وان هم کلا اعتقاد داری که همه چی خیلی خوب و روبراهه وان نصف PS4 میفروشه مهم نی همه چی خوبه ویندوز 10 و BLAH BLAH BLAH .... راجب فروش هیلو خیلی واضح افت فروش هیلو مشخصه باز طبق نظرات همیشه تخصصی شما همه چی عالیه ... از نظره منتقدا هم افت داشته بازم همه چی عالیه ... . کلا خسته نکن خودتو همه چی خوبه فقط نمیدونم مایکروسافت چرا نمیاد آمار فروش کلی بازی هاش و کنسولشو بگه :-?? حالا خارج از امریکا مثلا اروپا و آسیا بیان یه آماری بدن از فروش نرم افزاری و سخت افزاری لطف میکنند :-"
اینقدر توضیح دادیم اونوقت میگید فروش Halo با حساب باندل و نسخه های دیجیتالی بوده؟ فروش Halo با احتساب نسخه های فیزیکی توی آمریکا 1.7 میلیون بوده، توی UK با احتساب باندل ها حدود 300 هزار، یعنی فروش دیجیتالی و باندل توی آمریکا و فروش دیجیتالی توی UK حساب نشدن. ضمن اینکه فروش دیجیتالی Halo 5 تو ماه اول عرضه 33% بوده که آمار قابل توجهی هست. در نتیجه عنوانی که نزدیک 2.5 میلیون نسخه تو UK و US فروش داشته، اصلا عجیب نیست 500K دیگه تو بقیه نقاط جهان فروش داشته باشه و مجموع فروشش بیشتر از 3 میلیون شده باشه. فروش KZ: SF یا TLoU R رو نمیشه با Halo مقایسه کرد چون اونا روی باندل های اصلی عرضه میشدن و KZ هم بازی لانچ بوده، مثل اینه ما بگیم فروش Gears خیلی خفن بوده در حالیکه وقتی اکثر کنسول های 350 دلاری یه دونه Gears روشون هست خیلی نمیشه رو آمار فروشش مانور داد و صرفا از جهت ایجاد فن بیس بالا قابل ذکر هست :دی ولی مثلا باندل Halo قیمتش 500 دلار بوده که گرون ترین کنسول توی بازار هست و البته خیلی هم فروش باندلش بالا نبوده (فکر کنم در حد 200K اینجاها بوده). البته من کاری ندارم فروش انحصاری کدوم کنسول بیشتره (مثلا فروش Bloodborne واقعا عالی بوده)، فقط این مقایسه هایی که گفتید به نظرم درست نیست.
 
آخرین ویرایش:
نصف بازی های PS4 توی این لیست یا ریمستر و پورتی هستن، یا امتیازهای درخشانی گرفتن و اگه کسی انتظار داره IP جدید با میانگین 60 و خورده ای فروش میلیونی داشته باشه، انتظار به جایی نداشته. :دی Halo و Forza و Tomb Raider نیستن که سال ها سابقه پشتشون باشه و امتیازهای خوبی هم گرفته باشن.
این وسط بهترین بازی انحصاری PS4 همین Bloodborne هست که هم امتیازهاش عالی بوده و هم به نوعی دنباله معنوی یه سری معروف محسوب میشه و میشه فروشش رو بررسی کرد. فروش Dark Souls تا آوریل 2013 برابر 2.3 میلیون نسخه بوده روی 3 پلتفورم. فروش Dark Souls II هم روی 3 پلتفورم و یک سال بعد از عرضه برابر 2.5 میلیون نسخه بوده. حالا Bloodborne در عرض کمتر از یک سال فقط توی آمریکا 755هزارتا فروخته، اون هم در حالی که آمار دیجیتالی رو نداریم. توی ژاپن بیشتر از 200هزارتا فروخته و توی اروپا یعنی سرزمین سونی هم مطمئناً فروش خوبی داشته و باعث شده در مجموع تا ماه سپتامبر 2015 به 2 میلیون برسه. یعنی در کمتر از یک سال روی یک پلتفورم، فاصله خیلی زیادی با فروش یک ساله (و بیشتر از اون) روی 3 پلتفورم نداره. اگه فقط به آمار آمریکا گیر میدین هم باز میشه گفت بازی در کمتر از یک سال توی یک کشور، فروشی معادل یک سوم دو تا داداش بزرگترش روی 3 پلتفورم در کل جهان (نه فقط آمریکا) داشته که باز هم آمار به شدت خوبیه.
به نظرم بهتره گیر دادن به فروش بازی های PS4 باشه برای زمانی که نسخه های جدید IPهای معروف و بزرگ از راه میرسن، یا IPهای جدید با امتیازهای بالا که انتظار برای فروششون منطقی باشه. :دی


به نظرم بهتره موقع مقایسه ها به تک منطقه کفایت کنیم که داده های معتبر تری وجود داره.

چند تا عامل رو برای مقایسه باید در نظر بگیریم: تعداد کنسول های فروخته شده در اون منطقه، کیفیت اون انحصاری مورد نظر، تعداد ماه هایی که از عرضه اون بازی میگذره (فرصت برای فروش)، بازه ی عرضه شده، تعداد انحصاری های دیگه موجود بر روی اون پلتفرم

حالا دوتا مورد رو کنار هم بررسی کنیم برای نمونه : Rise Of Tomb Raider و Bloodborne
تعداد ماهای سپری شده از زمان عرضه دوتا بازی : ROTR حدود 3 ماه و BB حدود 9 ماه
کیفیت انحصاری : BB بهترین انحصاری نسل هست و امتیازات بالاتری از ROTR داره
بازه عرضه : سه ماهه اول برای BB (یکی از خلوت ترین بازه ها) و سه ماهه آخر برای ROTR ( شلوغ ترین بازه). هم زمانی عرضه ROTR با Fallout 4 خودش گویای همه چیز هستش.
تعداد انحصاری های در دسترس در زمان عرضه : BB نزدیک ترین انحصاری بهش The Order با متای 60 و ROTR هم Halo 5،Forza Motorsport.

به همه ی اینها این نکته رو اضافه کنیم که ROTR به طور همزمان روی 360 هم عرضه شده و خبر عرضه اون بر روی PC با اختلاف سه چهار ماهه و روی PS4 هم با اختلاف 1 ساله قبل عرضه بازی منتظر شده بود.

همه ی اینها رو اگه در نظر بگیریم متوجه میشیم که فروش انحصاری ها نه تنها روی ONE بد نبوده بلکه در مجموع خوب هم بوده. کلا هم زمان کمتری از عرضه این انحصاری های ONE میگذره، هم بازه ی شلوغی عرضه شدن، هم گزینه انحصاری خوب زیاد بوده بر روی پلتفرم مورد نظر.
 
اینقدر توضیح دادیم اونوقت میگید فروش Halo با حساب باندل و نسخه های دیجیتالی بوده؟ فروش Halo با احتساب نسخه های فیزیکی توی آمریکا 1.7 میلیون بوده، توی UK با احتساب باندل ها حدود 300 هزار، یعنی فروش دیجیتالی و باندل توی آمریکا و فروش دیجیتالی توی UK حساب نشدن. ضمن اینکه فروش دیجیتالی Halo 5 تو ماه اول عرضه 33% بوده که آمار قابل توجهی هست. در نتیجه عنوانی که نزدیک 2.5 میلیون نسخه تو UK و US فروش داشته، اصلا عجیب نیست 500K دیگه تو بقیه نقاط جهان فروش داشته باشه و مجموع فروشش بیشتر از 3 میلیون شده باشه. فروش KZ: SF یا TLoU R رو نمیشه با Halo مقایسه کرد چون اونا روی باندل های اصلی عرضه میشدن و KZ هم بازی لانچ بوده، مثل اینه ما بگیم فروش Gears خیلی خفن بوده در حالیکه وقتی اکثر کنسول های 350 دلاری یه دونه Gears روشون هست خیلی نمیشه رو آمار فروشش مانور داد و صرفا از جهت ایجاد فن بیس بالا قابل ذکر هست :دی ولی مثلا باندل Halo قیمتش 500 دلار بوده که گرون ترین کنسول توی بازار هست و البته خیلی هم فروش باندلش بالا نبوده (فکر کنم در حد 200K اینجاها بوده). البته من کاری ندارم فروش انحصاری کدوم کنسول بیشتره (مثلا فروش Bloodborne واقعا عالی بوده)، فقط این مقایسه هایی که گفتید به نظرم درست نیست.
این مقایسه هایی که انجام دادم در جواب مقایسه های اون استاد گرامی بود , اگه اشتباه نکنم هیلو5 هایی که در باندل بوده فیزیکی نبوده و کد دانلود بوده حالا نمیدونم در اون 30 درصد دیجیتالی حساب میشه یا نه ولی رو حرفم هستم که هیلو5 تا الان 3 میلیون نفروخته و اگه میفروخت مایکروسافت قطعا اعلام میکرد راجب K:SF باندلش کاملا محدود بود و یه باندلش هم به دلیل یه دوال شوک 4 اضافه بالای 449 دلار بود اگه یادت باشه اون موقع اکثرا PS4 ها بدون باندل عرضه میشدن و حتی در دسامبر و اواخر نوامبر(بلک فرایدی) سونی با کمبود مواجه شد پس اون فروش K:SF رو اصلا نمیشه به باندل نسبت داد چون تاریخ اعلام آماره فروشش هم ژانویه 2014 بوده یعنی کمتر از 3 ماه ! ولی راجب بهتر بودن وضع فروش انحصاری ها PS4 کاملا مشخصه که اوضاع خیلی خوبه که دلیلش هم میتونه فروش جهانی بالا باشه
 
آخرین ویرایش:
این مقایسه هایی که انجام دادم در جواب مقایسه های اون استاد گرامی بود , اگه اشتباه نکنم هیلو5 هایی که در باندل بوده فیزیکی نبوده و دیجیتالی بوده حالا نمیدونم در اون 30 درصد حساب میشه یا نه ولی رو حرفم هستم که هیلو5 تا الان 3 میلیون نفروخته و اگه میفروخت مایکروسافت قطعا اعلام میکرد راجب K:SF باندلش کاملا محدود بود و یه باندلش هم به دلیل یه دوال شوک 4 اضافه بالای 449 دلار بود اگه یادت باشه اون موقع اکثرا PS4 ها بدون باندل عرضه میشدن و حتی در دسامبر و اواخر نوامبر(بلک فرایدی) سونی با کمبود مواجه شد پس اون فروش K:SF رو اصلا نمیشه به باندل نسبت داد چون تاریخ اعلام آماره فروشش هم ژانویه 2014 بوده یعنی کمتر از 3 ماه ! ولی راجب بهتر بودن وضع فروش انحصاری ها PS4 کاملا مشخصه که اوضاع خیلی خوبه که دلیلش هم میتونه فروش جهانی بالا باشه
باندل جز آمار باندل حساب میشه، کاری به فروش دیجیتالی نداره :دی اینکه Halo 5 بالای 3 میلیون فروخته به نظرم یه چیز تقریبا واضح هست، اصلا هم ربطی به اون آمار نداره، وقتی تو خود آمریکا بالای 2 میلیون فروخته ولی اینو اعلام نکردن، پس اون قضیه اعلام نکردن 3 میلیون هم رو نمیشه به پای این گذاشت که 3 میلیون نفروخته. البته این 3 میلیون تخمین هست ولی فروش بین 2.4 تا 2.5 میلیونی توی US+UK طبق آماری هست که توی گف اعلام کردن.

من بیشتر روی صحبتم در مورد KZ روی لانچ بودنش هست، موقع عرضه، نصف PS4 های فروخته شده برای آمریکا بوده و اگه اشتباه نکنم KZ نه توی نوامبر و نه توی دسامبر جز 10 تای اول چارت نبود برای همین میگم احتمال یه بخشی از این فروش مربوط به باندل بوده. چون 2.1 میلیون عدد بزرگی هست و بالاخره باید تو یه بازار بزرگ مثل آمریکا آمار بهتری از خودش به جای گذاشته باشه :دی هر چند در مورد KZ زیاد مطمئن نیستم و صرفا حدسیات خودم هست و ممکنه کاملا هم اشتباه باشه.
 
باندل جز آمار باندل حساب میشه، کاری به فروش دیجیتالی نداره :دی اینکه Halo 5 بالای 3 میلیون فروخته به نظرم یه چیز تقریبا واضح هست، اصلا هم ربطی به اون آمار نداره، وقتی تو خود آمریکا بالای 2 میلیون فروخته ولی اینو اعلام نکردن، پس اون قضیه اعلام نکردن 3 میلیون هم رو نمیشه به پای این گذاشت که 3 میلیون نفروخته. البته این 3 میلیون تخمین هست ولی فروش بین 2.4 تا 2.5 میلیونی توی US+UK طبق آماری هست که توی گف اعلام کردن.

من بیشتر روی صحبتم در مورد KZ روی لانچ بودنش هست، موقع عرضه، نصف PS4 های فروخته شده برای آمریکا بوده و اگه اشتباه نکنم KZ نه توی نوامبر و نه توی دسامبر جز 10 تای اول چارت نبود برای همین میگم احتمال یه بخشی از این فروش مربوط به باندل بوده. چون 2.1 میلیون عدد بزرگی هست و بالاخره باید تو یه بازار بزرگ مثل آمریکا آمار بهتری از خودش به جای گذاشته باشه :دی هر چند در مورد KZ زیاد مطمئن نیستم و صرفا حدسیات خودم هست و ممکنه کاملا هم اشتباه باشه.

ما که رفته بودم Jumbo روز لانچ PS4 کنسول بخریم، گفتن یا با KZ:SF می خری یا با Knack یا کلا نمی خری
بازی هارم خودشون گذاشته بودن روی جعبه بعد کلا کنسول و بازی رو وکیوم کرده بودن
با توجه به اون اوضاع کمبود کنسول که کنسول ها رو روی هوا می زدن، ایده خوبی بود :|
 
صرفا خواستم غلط گیری کرده باشم ...

فشار نیار به خودت بالا بری پایین بیای این نسل انحصاری های PS4 خیلی بهتر فروختن K:SF بعد از 3 ماه 2.1 میلیون فروخت , bb بعد از 5 ماه اعلام کردن 2 میلیون رو رد کرده , DC جولای امسال اعلام کردن 2 میلیون رو رد کرد , TLOU R حداقل 3.5 میلیون فروخته تا الان ! حالا جالب اینجاست که میای میگی فلان بازی اینقدر زمان داشت فلان بازی تاخیر نخورده , سره فروش آنچارتد که داشتی خودتو میکشتی که تخفیف و باندل مهم نی ! در ضمن اون تیکه که راجب MLB تیکه میندازی و میگی با کیفیت بودنش رو هم بیخیال میشیم بعید میدونم که شما حتی منو بازی رو هم از نزدیک دیده باشی (همونطور که خیلی ها منو DC رو هم ندیدن و فکر میکنند بده) از طرفی متای 80 بی کیفیت محسوب نمیشه . نکته دیگه این پیش بینی های خنده داره که محاسبه کردی بین 2.7 تا 2.9 میلیون هیلو5 در امریکا فروخته در حالی که 2.05 آماره گف با وجود باندل و فروش دیجیتالی هست در اون صورت شک نکن که مایکرو به جای اماره دلار با افتخار میگفت 3 میلیون فروختن که قطعا نفروختن :) راجب فروش TR کجای حرف ایشون اشتباه بود که باید به فروش نسخه 360 هم توجه کرد ؟ تو دوست داری توجه نکن , راجب فروش هیلو هم که دنبال یه بازی هستی همون K:SF که ضعیفترین KZ بود تو 3 ماه 2.1 میلیون فروخت تا الان بعید میدونم کمتر از 4 میلیون فروخته باشه , مثل این میمونه که من بگم فروش هیچکدوم از فورتزاها هنوز به DC نرسیدن چه برسه که GT بیاد . شما کلا موضعت مشخصه بدون داشتن وان هم کلا اعتقاد داری که همه چی خیلی خوب و روبراهه وان نصف PS4 میفروشه مهم نی همه چی خوبه ویندوز 10 و BLAH BLAH BLAH .... راجب فروش هیلو خیلی واضح افت فروش هیلو مشخصه باز طبق نظرات همیشه تخصصی شما همه چی عالیه ... از نظره منتقدا هم افت داشته بازم همه چی عالیه ... . کلا خسته نکن خودتو همه چی خوبه فقط نمیدونم مایکروسافت چرا نمیاد آمار فروش کلی بازی هاش و کنسولشو بگه :-?? حالا خارج از امریکا مثلا اروپا و آسیا بیان یه آماری بدن از فروش نرم افزاری و سخت افزاری لطف میکنند :-"

مشخصه کی جوش آورده. ؛)

در مورد کیلزون و سایر بازیهایی که با باندل اصلی عرضه شدن و بازیهای لانچ و ... که محمد توضیح داد. در مورد فروش ۲.۰۵ میلیونی هیلو در آمریکا و UK هم توضیح داده (که آمار رسمی هم نیست) نیازی به توضیح بیشتر نیست مگر اینکه اون ۳۳٪ فروش دیجیتال، ۳۳٪ از فروش کل بازی هست (۲.۰۵/۰.۷ که میشه ۸۸۰k~) نه ۳۳٪ از فروش فیزیکی (۶۰۰k~). حالا من گفتم بین ۲.۷-۲.۹ میلیون که معقول هست. فروش ۳ میلیون تایی بصورت جهانی و کلی که دیگه چیز خاصی نیست.

در مورد MLB هم از بازی و کیفیتش تعریف کردم (درکش انقدر سخت بوده؟). رابطه مستقیم بین بیشتر شدن فروش کلی بازی با بیشتر شدن زمان حضور بازی در بازار و بیشتر شدن فروش بازی با قرار گرفتنش در باندل پایه و تخفیف خوردنشون رو هم متوجه نمیشم، هر چند تضادی هم ندارند. در کل متوجه نمیشم از مطرح کردن این بحث خواستید به چی برسی.

آخر نفهمیدم فاز شما و دوستانتون چی هست؟ اگر بحثی در باره موضوعات مطرح شده دارید بسم الله اگر هم بحثی ندارید و یا نمیخواید بحث کنید این تیکه انداختن ها چی هست؟ به شما چه ارتباطی داره که من چی دارم یا ندارم یا با چی بازی میکنم یا نمیکنم یا چقدر بازی میکنم؟ البته شنیدن و خوندن این حرفها خیلی برای من اهمیتی نداره، خودتون رو کوچک میکنید نه منو، این حرفها و تیکه ها برای بچه هاست نه افراد بزرگسال و بالغ.
 
به نظرم بهتره موقع مقایسه ها به تک منطقه کفایت کنیم که داده های معتبر تری وجود داره.

چند تا عامل رو برای مقایسه باید در نظر بگیریم: تعداد کنسول های فروخته شده در اون منطقه، کیفیت اون انحصاری مورد نظر، تعداد ماه هایی که از عرضه اون بازی میگذره (فرصت برای فروش)، بازه ی عرضه شده، تعداد انحصاری های دیگه موجود بر روی اون پلتفرم

حالا دوتا مورد رو کنار هم بررسی کنیم برای نمونه : Rise Of Tomb Raider و Bloodborne
تعداد ماهای سپری شده از زمان عرضه دوتا بازی : ROTR حدود 3 ماه و BB حدود 9 ماه
کیفیت انحصاری : BB بهترین انحصاری نسل هست و امتیازات بالاتری از ROTR داره
بازه عرضه : سه ماهه اول برای BB (یکی از خلوت ترین بازه ها) و سه ماهه آخر برای ROTR ( شلوغ ترین بازه). هم زمانی عرضه ROTR با Fallout 4 خودش گویای همه چیز هستش.
تعداد انحصاری های در دسترس در زمان عرضه : BB نزدیک ترین انحصاری بهش The Order با متای 60 و ROTR هم Halo 5،Forza Motorsport.

به همه ی اینها این نکته رو اضافه کنیم که ROTR به طور همزمان روی 360 هم عرضه شده و خبر عرضه اون بر روی PC با اختلاف سه چهار ماهه و روی PS4 هم با اختلاف 1 ساله قبل عرضه بازی منتظر شده بود.

همه ی اینها رو اگه در نظر بگیریم متوجه میشیم که فروش انحصاری ها نه تنها روی ONE بد نبوده بلکه در مجموع خوب هم بوده. کلا هم زمان کمتری از عرضه این انحصاری های ONE میگذره، هم بازه ی شلوغی عرضه شدن، هم گزینه انحصاری خوب زیاد بوده بر روی پلتفرم مورد نظر.
1. آخر سال شلوغ تره درست، ولی مردم هم بیشتر اون موقع سال خرج می کنن و همه تب خرید دارن.
2. اکثر فروش بازی ها در همون اوایل عرضه اشون رخ میده و نه در بازه n ماهه
3. شما متا رو در نظر میگیری ولی fan base رو نه؟ فن بیس تأثیر به سزایی روی فروش داره. آیا فن بیس هیلو و توم ریدر با بلادبورن یکی هستن؟
 
این مقایسه هایی که انجام دادم در جواب مقایسه های اون استاد گرامی بود , اگه اشتباه نکنم هیلو5 هایی که در باندل بوده فیزیکی نبوده و کد دانلود بوده حالا نمیدونم در اون 30 درصد دیجیتالی حساب میشه یا نه ولی رو حرفم هستم که هیلو5 تا الان 3 میلیون نفروخته و اگه میفروخت مایکروسافت قطعا اعلام میکرد راجب K:SF باندلش کاملا محدود بود و یه باندلش هم به دلیل یه دوال شوک 4 اضافه بالای 449 دلار بود اگه یادت باشه اون موقع اکثرا PS4 ها بدون باندل عرضه میشدن و حتی در دسامبر و اواخر نوامبر(بلک فرایدی) سونی با کمبود مواجه شد پس اون فروش K:SF رو اصلا نمیشه به باندل نسبت داد چون تاریخ اعلام آماره فروشش هم ژانویه 2014 بوده یعنی کمتر از 3 ماه ! ولی راجب بهتر بودن وضع فروش انحصاری ها PS4 کاملا مشخصه که اوضاع خیلی خوبه که دلیلش هم میتونه فروش جهانی بالا باشه
اختیار داری!البته شما که خودت تا همین چند ساعت قبل می گفتی هیلو زیر یه میلیون فروخته!حالا خوبه یه مقدار تعدیل کردی نظرت رو!:d جالبه که دوستان سونی فنمون در زمینه ی فروش بازی ها فکت صادر می کنن که فلان بازی انقدر نفروخته چون اگه فروخته بود مایکروسافت اعلام می کرد و از اون طرف تو زمینه ی فروش کنسول برعکس سریع فکت صادر می کنن که one حتما نصف ps4 فروخته چون اگه نفروخته بود حتما مایکروسافت اعلام می کرد! چیزی که جالبه اینه که از قرار معلوم عدم اعلام رسمی مایکروسافت باعث شده بعضی ها در بر حسب نیاز و پیش برد اهداف مقادیر فروخته شده و نشده رو پیش بینی کنن!!!
 
مقایسه BB با TR اصلا درست نیست. یعنی اصلا نمیشه فاکتور مشترکی پیدا کرد و بر اساس اون قیاس کرد.

BB یه IP جدیده (هرچند فن بیس DS رو داره) و از اساس جزو بازی هایی هست که میتونه به راحتی خیلی از گیمرها فراری بده. اما در عوض هم امتیازات خوبی داره (بهترین انحصاری نسل) و هم IB کنسول PS4 بالاتره.

TR فن بیس فوق زیاد خودش رو داره (هرچند باز این فن بیس خیلی روی Xbox نیستن) و توی سبکی هست که پرمخاطب تره. امتیازاتش هم کاملا خوب بوده. اما در مقابل IB کنسول X1 در مقام مقایسه پایین تره.

یعنی میشه فروش تک تک این بازی هارو نسبت به خودشون سنجید و به نتایجی رسید. و ربطی هم به هم ندارن. همین قضیه در مورد موضوع اصلی شروع کننده این بحث, یعنی مقایسه فروش انحصاری ها توی آمریکا، صادقه. نمیشه فروش Halo رو گذاشت کنار یه ریمستر یا یه بازی ضعیف مثل Order و بعد به نتایج مابقی رسید.
 
اختیار داری!البته شما که خودت تا همین چند ساعت قبل می گفتی هیلو زیر یه میلیون فروخته!حالا خوبه یه مقدار تعدیل کردی نظرت رو!:d جالبه که دوستان سونی فنمون در زمینه ی فروش بازی ها فکت صادر می کنن که فلان بازی انقدر نفروخته چون اگه فروخته بود مایکروسافت اعلام می کرد و از اون طرف تو زمینه ی فروش کنسول برعکس سریع فکت صادر می کنن که one حتما نصف ps4 فروخته چون اگه نفروخته بود حتما مایکروسافت اعلام می کرد! چیزی که جالبه اینه که از قرار معلوم عدم اعلام رسمی مایکروسافت باعث شده بعضی ها در بر حسب نیاز و پیش برد اهداف مقادیر فروخته شده و نشده رو پیش بینی کنن!!!
من نگفتم زیره 1 میلیون فروخته ! گفتم با توجه به اعلام خوده مایکروسافت اونقدر فروش در امریکا بعیده که میخواستم بدونم منبع چیه ، الکی برا نمک بیشتر حرفو عوض نکن اگرم فکتی صادر شده با توجه به آماره رسمی و جو بازار هست
 
نکته جالب فروش کم نسخه فیزیکی U:C بوده که نشون میده بیش از 70 درصد فروشش به خاطر قرار دادنش تو باندل اصلی بوده مثل سال گذشته و TLOU
به نظر فکر خوبی میاد ماکرو هم باید سر گرز1 همین کارو میکرد و به جای یک میلیون 3 میلیون بازی فروش میکرد

مقایسه BB با TR اصلا درست نیست. یعنی اصلا نمیشه فاکتور مشترکی پیدا کرد و بر اساس اون قیاس کرد.

BB یه IP جدیده (هرچند فن بیس DS رو داره) و از اساس جزو بازی هایی هست که میتونه به راحتی خیلی از گیمرها فراری بده. اما در عوض هم امتیازات خوبی داره (بهترین انحصاری نسل) و هم IB کنسول PS4 بالاتره.

TR فن بیس فوق زیاد خودش رو داره (هرچند باز این فن بیس خیلی روی Xbox نیستن) و توی سبکی هست که پرمخاطب تره. امتیازاتش هم کاملا خوب بوده. اما در مقابل IB کنسول X1 در مقام مقایسه پایین تره.

یعنی میشه فروش تک تک این بازی هارو نسبت به خودشون سنجید و به نتایجی رسید. و ربطی هم به هم ندارن. همین قضیه در مورد موضوع اصلی شروع کننده این بحث, یعنی مقایسه فروش انحصاری ها توی آمریکا، صادقه. نمیشه فروش Halo رو گذاشت کنار یه ریمستر یا یه بازی ضعیف مثل Order و بعد به نتایج مابقی رسید.

اولا که BB تقریبا تنها انتخاب خریدارن PS4 برای خرید یک بازی انحصاری با کیفیت بود در حالی که قبل از TR بازی های انحصاری زیادی مثل هیلو و گرز و فورتزا عرضه شده بودن و تقریبا گیمرها اشباح شده بودن دوما BB تو زمانی عرضه شد که بازی مثل F4 حضور نداشتن وگرنه خدا می دونست چه تعداد فروش میکرد
 
نکته جالب فروش کم نسخه فیزیکی U:C بوده که نشون میده بیش از 70 درصد فروشش به خاطر قرار دادنش تو باندل اصلی بوده مثل سال گذشته و TLOU
به نظر فکر خوبی میاد ماکرو هم باید سر گرز1 همین کارو میکرد و به جای یک میلیون 3 میلیون بازی فروش میکرد



اولا که BB تقریبا تنها انتخاب خریدارن PS4 برای خرید یک بازی انحصاری با کیفیت بود در حالی که قبل از TR بازی های انحصاری زیادی مثل هیلو و گرز و فورتزا عرضه شده بودن و تقریبا گیمرها اشباح شده بودن دوما BB تو زمانی عرضه شد که بازی مثل F4 حضور نداشتن وگرنه خدا می دونست چه تعداد فروش میکرد

به جای این دلیل قبول کنید این نسل بازی روی ps4بهتر میفرشونند تا این دلیل رو بیارید اگهRise of tomb riderیه زمانی دیگه هم ریلیز میشد زیاد تر از فروش نمیکرد چون فن پیسش زیاد روی Oneنیست

برا خودم هم سوال شده تا اینجا Oneاز 360تو مدت زمان مشابه بیشتر فروش کرد چرا بازی های انحصاریش نظیر Heloفوقش 2میلیون فروش کرد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or