این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
تو Amazon و Shop to و خیلی جاهای دیگه هم من دیدم همون روزهای اول 40 پاوند بوده.اولا نسخه استاندارد فیزیکی تو چندین جا از جمله فروشگاه خود ماکروسافت 45 پوند هست نه 40 پوند
Buy Halo 5 Guardians With Spartan Locke Armour – Only At GAME on Xbox One | Free UK Delivery | GAME
Microsoft Xbox - Microsoft Store UK
دوما تمام خبرها در این مورد ببینی به این شکل هست
The Xbox One title made £7.7m on day one, compared to Spectre's £6.3m.
Halo 5 made more money in first 24 hours than Spectre
کاملا مشخص در مورد فروش نسخه های بازی نیست در مورد درآمدزایی بازی هست
سوما فرض میگیریم کل 7.7 میلیون پوند از فروش فیزیکی و دیجیتالی بوده.با فرض نسخه فیزیکی 40 پوند و نسخه دیجیتالی 45 پوند و اینکه 80 درصد به صورت فیزیکی و 20 درصد به صورت دیجیتالی متوسط میشه هر نسخه 41 پوند
7.7 میلیون پوند بر 41 پوند تقسیم کنیم میشه حدود 187 هزار نسخه
با توجه به فروش 150 هزار نسخه ای هفته اول یعنی روز اول 150 هزار نسخه فیزیکی و 37 هزار نسخه دیجیتالی فروش داشته
4 روز بعد(Halo 5 روز 3 شنبه عرضه شد) هیچی فروش نداشته؟
این با عقل جور در میاد؟
چهارما خیلی از ناشرها فروش باندل ها هم در آمار درآمدشون حساب می کنند مثل اکتیویژن در آمار درآمد COD یا همین چند وقت پیش کونامی در آمار MGS V
One week after launching worldwide, Halo 5: Guardians has made history as the biggest Halo launch and fastest-selling Xbox One exclusive game to-date, with more than $400 million in global sales of Halo 5: Guardians games and hardware, pushing the franchise to over $5 billion lifetime. With the highest week one attach rate for a Microsoft first party title on Xbox One, the game was the most played of any game on Xbox One, as well as the most played on Xbox Live.
Fans have logged more than 21 million hours of total gameplay, including 12 million hours in campaign mode alone. The widely praised multiplayer modes have also led to nine million total hours played with nearly seven million multiplayer matches played across Arena and the all-new Warzone mode. In addition, Halo fans are taking to the new Requisition System in a big way, with over 45 million REQ Packs acquired, totaling more than 568 million REQ Cards.
Last week’s Halo 5: Live earned a GUINNESS WORLD RECORDS™ title for the most watched video game launch broadcast, setting a precedent with more than 330,000 unique streams on the evening of the broadcast. Additionally, content from the broadcast generated 5.5 million total views throughout the week. This resulted in a spike in digital sales of Halo 5: Guardians, leading to it becoming the best-selling digital game ever in the Xbox Store for an opening week
@Frobarymore than $400 million in global sales of Halo 5: Guardians games and hardware
یعنی اینکه احتمال زیاد آمار فروش دیجیتالی بیشتر از اون چیزی هست که خیلی ها فکر میکردن.This resulted in a spike in digital sales of Halo 5: Guardians, leading to it becoming the best-selling digital game ever in the Xbox Store for an opening week
من فکر کنم قضیه خیلی مشخص باشه.تو اون خبر UK فقط 1 خبر ساده در مورد مقایسه درآمد Halo 5 با Spectre بود و هیچ توضیحی در کار نبود.1 خبر 1 خطی ساده اما اینجا PR رسمی ماکروسافت در مورد درامد Halo 5 با جزئیات هست.خودت فکر کن درامد 7.7 میلیون پوندی فقط نمی تونه برای فروش بازی باشه اونم تو روز اول باشه و مطمئنا سخت افزار هم داخل اش هست.1 چیز ساده و مشخص هست که همه جا این قبول دارن از گف گرفته تا reddit .حالا نظر تو فرق داره عیبی نداره و مشکلی نیست@ehsan_srk
خب من هم گفتم خود ناشر باید تو آمارش دقیقا بگه که فروش سخت افزار هم هست ولی تو آمار UK همچین چیزی نبود ولی اینجا دقیقا گفتن. تو آمار UK رقمش در مقایسه با Halo های قبلی اصلا بزرگ نبود ولی اینجا رقمش خیلی بیشتر از Halo 4 هست (100 میلیون دلار بیشتر که رکورد سری هم دست Halo 4 بوده) و خودشون گفتن به خاطر اضافه شدن سخت افزار به این رقم رسیدن.
راستی این بخش رو هم نقل قول میکردی بد نبود:
یعنی اینکه احتمال زیاد آمار فروش دیجیتالی بیشتر از اون چیزی هست که خیلی ها فکر میکردن.
اتفاقا رقم اش نسبت به halo های قبلی بزرگ بودتو آمار UK رقمش در مقایسه با Halo های قبلی اصلا بزرگ نبود
اول اینکه بگم مایکروسافت فروش هیلو ۴ رو هم این مدلی اعلام کرد و گفت بازی هفته اول ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته و اتفاقا اونجا هم با افتتاحیه فیلم های هالیوودی مقایسه کرد. اگر اشتباه نکنم آمار عددی از فروش هیلو ۴ از طرف مایکروسافت اعلام نشد و چند ماه بعدش گفتن تو مدت مشابه بیشتر از هیلو ۳ فروش داشته. من هنوز فکر میکنم اگه آمار فروش سخت افزار تو آمار بریتانیا وجود داشت عددش باید خیلی بزرگتر میشد. مثلا به نظر خودت عجیب نیست درامد جهانی هفته اول، خیلی بیشتر از هیلو ۳ باشه ولی درامد روز اول تو بریتانیا که دومین بازار مایکروسافت هست، خیلی کمتر؟ فروش روز اول هیلو خیلی زیاده و برای همین میگم اون ۷.۷ میلیون بزرگ نیست، مثلا هیلو ۴ روز اول ۲۲۰ میلیون دلار فروخت و ۴ روز بعدیش مجموعا ۸۰ میلیون دلار که افتتاحیه ۳۰۰ میلیونی داشت در کل.من فکر کنم قضیه خیلی مشخص باشه.تو اون خبر UK فقط 1 خبر ساده در مورد مقایسه درآمد Halo 5 با Spectre بود و هیچ توضیحی در کار نبود.1 خبر 1 خطی ساده اما اینجا PR رسمی ماکروسافت در مورد درامد Halo 5 با جزئیات هست.خودت فکر کن درامد 7.7 میلیون پوندی فقط نمی تونه برای فروش بازی باشه اونم تو روز اول باشه و مطمئنا سخت افزار هم داخل اش هست.1 چیز ساده و مشخص هست که همه جا این قبول دارن از گف گرفته تا reddit .حالا نظر تو فرق داره عیبی نداره و مشکلی نیست
اما در مورد قسمت دوم حرف ات وقتی خود ماکرو اعلام می کنه بهترین فروش دیجیتالی در هفته اول تاریخ Xbox Store هست 100 درصد این طور هست اما چرا ماکرو نمیاد دقیق عدد اش اعلام کنه؟بیاد مثل گذشته آمار فروش Halo اعلام کنه(البته من فکر می کنم ماکروسافت بعدا امار دقیق تر اعلام می کنه و بهتر میشه قضاوت کرد)
مثال میزنم 2 هم از 1 بیشتر هست 10 هم از 1 بیشتر هست.حالا اون 2 درسته یا 10 ؟
ویرایش:
من الان این تیکه تو ویرایش ات دیدم
اتفاقا رقم اش نسبت به halo های قبلی بزرگ بود
First week sales revenue for Halo 2 and 3.
Halo 2 - £9.7 million / 260,000 units
Halo 3 - £16.9 million / 370,000 units
Halo 5 - £7.7 million (day one)
آمار فروش هفته اول Halo 4 که به دلار اعلام شده:نتیجه اینکه هر وقت فروشمون خوب نبود آمار دلار بدیم:d
سونی توی این نسل 40بار آمار دقیق داده خب وقتی مایکروسافت دائم داره از دادن آمار دقیق مخصوصا تعداد کنسول فروخته شده طفره میره یک نتیجه بیشتر نمیتونیم بگیریم وضعیت فروششون خوب نیست.وقتی وضعیت فروش سخت افزار خوب نباشه به طبع فروش نرم افزار هم میاد پایین. از ابتدای نسل تا الان آمارهایی که بیرون میاد به جز چندتا بازی محدود حکم به برتری قاطع فروش نرم افزاری بازیهای third party روی PS4 میده.اگه PS4 تونسته توی 23 ماه 30 میلیون کنسول بفروشه (تازه اونم با کاهش ندادن قیمت و نداشتن انحصاریه درست حسابی)حالا با کاهش قیمت PS4 و از راه رسیدن انحصاریهاش توی 2016 ممکنه از الان تا پایان 2016 یه 30میلیون دیگه کنسول بفروشه و این یعنی گرفتن بیشتر بازار توسط سونی و خالی موندن دست مایکرو.خب نتیجه این میشه که هی آمار دقیقو مایکروسافت میپیچونه.آمار فروش هفته اول Halo 4 که به دلار اعلام شده:
Sales of ***39;Halo 4***39; Game Hit $220 Million - WSJ
تو این خبر ذکرشده که تو مدت مشابه Halo 4 بیشتر از Halo 3 توی آمریکا فروش داشته:
Halo 4 is Top-Selling Microsoft Studios Game of All Time in the U.S. - Xbox Wire
خود Halo 3 هم تو همین مدت مشابه ای که اعلام شد نزدیک 5 میلیون نسخه تو آمریکا فروش داشته که آمار خفنی هست، ولی می بینیم که مایکروسافت آمار Halo 4 رو با وجود بیشتر بودن تو این مدت اعلام نکرد و فقط به یه آمار دلاری بسنده کرد. در نتیجه وقتی از چیزی خبر ندارید اینقدر قاطع در موردش نظر ندید. مایکروسافت سه چهار ساله برای خیلی از بازی هاش درست و حسابی آمار رو اعلام نمیکنه و معمولا میگه فلان سری اینقدر فروش داشته.
مگه من در مورد فروش كنسول صحبت كردم؟ من گفتم مايكروسافت خيلي وقته آمار فروش بازي هاش رو درست اعلام نميكنه اونم در حاليكه يه سري از بازي هاش واقعا فروش خيلي خوبي دارن. يه نمونه ـش رو هم كه با منبع و دليل توضيح دادم. اينكه چرا فروش كنسول درست اعلام نميشه احتمال زياد به خاطر همون قضيه اختلاف فروش با PS4 هست، ولي اينكه چرا فروش بازي هاش و علل الخصوص همين Halo 5 رو اعلام نكرده رو نميشه گفت به خاطر فروش پايين بوده. 400 ميليون دلار حتي با وجود محاسبه شدن سخت افزار واقعا عدد بزرگي هست، مايكروسافت هم صرفا خواسته با اين عدد بزرگ توجه ها رو به خودش جلب كنه و براي همين هست كه همچين تيترهايي رو شاهد هستيم:سونی توی این نسل 40بار آمار دقیق داده خب وقتی مایکروسافت دائم داره از دادن آمار دقیق مخصوصا تعداد کنسول فروخته شده طفره میره یک نتیجه بیشتر نمیتونیم بگیریم وضعیت فروششون خوب نیست.وقتی وضعیت فروش سخت افزار خوب نباشه به طبع فروش نرم افزار هم میاد پایین. از ابتدای نسل تا الان آمارهایی که بیرون میاد به جز چندتا بازی محدود حکم به برتری قاطع فروش نرم افزاری بازیهای third party روی PS4 میده.اگه PS4 تونسته توی 23 ماه 30 میلیون کنسول بفروشه (تازه اونم با کاهش ندادن قیمت و نداشتن انحصاریه درست حسابی)حالا با کاهش قیمت PS4 و از راه رسیدن انحصاریهاش توی 2016 ممکنه از الان تا پایان 2016 یه 30میلیون دیگه کنسول بفروشه و این یعنی گرفتن بیشتر بازار توسط سونی و خالی موندن دست مایکرو.خب نتیجه این میشه که هی آمار دقیقو مایکروسافت میپیچونه.
سوال اینجاست چرا آمار دقیق نمیده؟
Halo 5 Reaches $400 Million in Sales to Become Biggest Halo Launch Ever - GameSpotHalo 5 Reaches $400 Million in Sales to Become Biggest Halo Launch Ever