این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
سلام دوستان ویچر 3 چقدر فروخت
HALO 2 - 260,000
HALO 3 - 370,000
HALO WARS - 65,000
HALO 3: ODST - 212,000
HALO: REACH - 390,000
HALO 4 - 332,000
HALO: THE MASTER CHIEF COLLECTION - 100,000
HALO 5: GUARDIANS - 150,000
خب مشخصا برای بازی که اواخر نسل اومده و روی کنسولی که بیشتر از 70 میلیون فروخته باید انتظار این را داشت که هیلو 5 با کنسولی که همش 15 میلیون فروخته کمتر بفروشه . البته این هایپی که واسه بازی بود و امتیازات انچنان بالایی نگرفت قضیه را بدتر هم کرده .
من کاری به دستنی ندارم حالا بماند که استودیوی مثل بانجی پشت بازی بوده . حرف من اینه مقایسه هیلو 4 با هیلو 5 درست نیست چون هیلو 4 روی کنسول فوق موفقی مثل 360 فروش رفته که بیشتر از 70 میلیون تا کنسول فروخته ولی هیلو 5 داره رو کنسولی فروش میره که 15 میلیون فروخته .هایپ دستنی که بیشتر از هیلو 5 بود و امتیازاتش هم کمتر، ضمن اینکه XB1 هم IBـش اون موقع کمتر از الان بود (یکسال گذشته). این مقایسه ها و دلایل و ... نتیجهی خاصی نمیدن. اما فکر میکنم باید فروش هفته بعد رو هم دید. شاید یه سری از اتفاقی که برای MCC و بخش آنلاینش افتاده ترسیده باشن و منتظر مونده باشن تا ببینن وضعیت آنلاین و ... چطور هست. در کل خیلی اتفاق مهمی هم نیافتاده.![]()
تو Neogaf ملت میگن احتمالا 25 تا 30% از فروش کلی بازی واسه نسخه های دیجیتالی هست، که اگه واقعا اینجوری باشه خب میشه گفت فروشش بد نبودهالبته این آمار فقط برای نسخههای فیزیکی هست و الان نسبت به نسل قبل درصد خیلی بیشتری بازی رو دیجیتالی تهیه میکنن. باید دید مجموع فروش فیزیکی و دیجیتالی چقدر هست.
تو Neogaf ملت میگن احتمالا 25 تا 30% از فروش کلی بازی واسه نسخه های دیجیتالی هست، که اگه واقعا اینجوری باشه خب میشه گفت فروشش بد نبوده![]()
با این تخمین اگه بخوایم حساب کنیم میشه حدوداً 200-215 هزار که با توجه به این که هنوز یوزربیس One خیلی زیاد نیست، فروشِ قابل قبولی هست.
افشین اولا 25 تا 30 درصد خیلی خیلی خوش بینانه هست و نمی تونه درست باشه.آمار 1 سری از فروش دیجیتالی بازی ها به این شکل هست
Witcher 3: 25% of total sales(Keep in mind this is a major PC franchise)
Ubisoft in 2014 on PS4/XB1: 10%
EA in 2014 on PS4/XB1: 10-15%
EA 2015 with Battlefield Hardline PS4/XB1 (similar game to Halo): 20%
پس میشه بین 10 تا 20 درصد برای نسخه دیجیتالی حساب کرد که میشه بین 165K و 180K
دوما وقتی Halo 3 عرضه شد یوزر بیس X360 کمتر از یوزر بیس الان XB1 بود.Halo 3 در هفته اول 370K فروش داشته اما الان Halo 5 در هفته اول 150K (با احتساب دیجیتالی 165K تا 180K ) فروش داشته
به این فروش نسبت به شماره های قبلی Halo میگن بد, نمیگن قابل قبول همون طور که همه جا همین حرف میزنند
اسپنسر از فروش جهانی Halo 5 خیلی راضی بوده گویا. باید دید آمارش رو منتشر میکنن یا نه، به هر حال اگه رضایت بخش باشه باید آمارش هم بیاد
![]()
البته اسپنسر قبلا هم از فروش Sunset Overdrive ابراز رضایت کرده بود![]()