آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

اسپنسر از فروش جهانی Halo 5 خیلی راضی بوده گویا.

اسپنسر که همیشه از همه چیز راضیه!:دی کلا تو یه دنیای صورتی و پروانه ای زندگی میکنه!:دی

هر چیزی رو نسبت به شرایطش میسنجن، مقایسه شما تو محیط آزمایشگاهی انجام نمیشه که بگیم همه شرایط یکسان بوده و هست و خواهد بود.

خوب این شرایطی که میگی بیشتر یه نوع توجیحه. که البته اصلا هم قابل قبول نیست.

اول از همه منم قبول دارم که IB کم X1 اصلا در این فروش پایین تاثیر گذار نبوده. هم Halo عنوان کنسول سلری هست و هم اینکه همونطور که احسان گفت Halo 3 تو شرایط بدتر امد و فروش بهتری کرد.

مساله دوم و مهم تر که تو میگی این بحث شرایط هست. یعنی الان که Destiny و ... هستن دیگه نباید Halo خیلی فروش داشته باشه. (برداشت من از پست شما). اول از اینکه اصلا قبول، Halo 3 زمانی امد که شرایط مساعد بود و به قول تو هنوز بازی های بزرگ این سبک قدرت نمایی نکرده بودن اما خوب Halo Reach چی؟ ایشون رو که خیلی ها میزنن تو سرش میگن بدترین Halo بود، زمانی هم امد که CoD و اینا کاملا رو بورس بودن و میلیونی میفروختن. پس چرا Reach بهترین فروش هفته اول رو داره؟

اما باز نکته مهم تر بحث رقابته. بله الان رقبای زیادی وجود داره. Destiny و CoD و ... یه عالمم بازی ریز و درشت هست. و اگه یه بازی بخواد فروش خوبی بکنه باید کاملا قابل رقابت باشه. اگه Halo نتونه با بازی هایی که اسم میبری رقابت کنه و با وجود همچین سبقه و فن بیس عظیمی انقدر بد استارت بزنه بخش بزرگی از ایراد گردن سازنده و کیفیت خود بازی هاست. یعنی سر زونی شک نکن اگه Halo 5 میتونست به متا 93 94 برسه الان شرایطش خیلی بهتر بود و تو هم دیگه نمیگفتی شرایط تاثیر گذار بوده.

در کل من تا حدودی با حرفات موافقم. الان شرایط عوض شده. دیگه فقط Halo تنها بازی که یه مولتی پلیر آنلاین فوق قوی داره نیست. رقیب چند برابر شده که اتفاقا خیلی هاشون بازی های بزرگی هم هستن. در نتیجه رقابت خیلی سخت تر از قبله. اما Halo هم اسم کوچیکی نیست و نباید انقدر راحت دست کم گرفته بشه. اگه یه IP جدید عین Destiny که حتی امتیازات خوبی هم نگرفت بتونه موی دماغ Halo 5 بشه و باعث بشه بدترین فروش هفته اول تو سری بشه (تو عنوان های اصلی) حتما یجای کار میلنگه. هیچ رقمه قابل توجیه هم نیست. به هر صورت با هر متر و هر مقیاسی این فروش برای Halo 5 نه خوبه و نه متوسط. بلکه بده! و مایکروسافت رو باید حسابی به فکر بندازه. اگه تصمیمات درستی برای این IP گرفته نشه شک نکنید فن بیس بزرگش رو به تدریج از دست میده و بیشترشون کوچ میکنن به سمت Destiny و Titanfall و ....
 
اسپنسر که همیشه از همه چیز راضیه!:دی کلا تو یه دنیای صورتی و پروانه ای زندگی میکنه!:دی



خوب این شرایطی که میگی بیشتر یه نوع توجیحه. که البته اصلا هم قابل قبول نیست.

اول از همه منم قبول دارم که IB کم X1 اصلا در این فروش پایین تاثیر گذار نبوده. هم Halo عنوان کنسول سلری هست و هم اینکه همونطور که احسان گفت Halo 3 تو شرایط بدتر امد و فروش بهتری کرد.

مساله دوم و مهم تر که تو میگی این بحث شرایط هست. یعنی الان که Destiny و ... هستن دیگه نباید Halo خیلی فروش داشته باشه. (برداشت من از پست شما). اول از اینکه اصلا قبول، Halo 3 زمانی امد که شرایط مساعد بود و به قول تو هنوز بازی های بزرگ این سبک قدرت نمایی نکرده بودن اما خوب Halo Reach چی؟ ایشون رو که خیلی ها میزنن تو سرش میگن بدترین Halo بود، زمانی هم امد که CoD و اینا کاملا رو بورس بودن و میلیونی میفروختن. پس چرا Reach بهترین فروش هفته اول رو داره؟

اما باز نکته مهم تر بحث رقابته. بله الان رقبای زیادی وجود داره. Destiny و CoD و ... یه عالمم بازی ریز و درشت هست. و اگه یه بازی بخواد فروش خوبی بکنه باید کاملا قابل رقابت باشه. اگه Halo نتونه با بازی هایی که اسم میبری رقابت کنه و با وجود همچین سبقه و فن بیس عظیمی انقدر بد استارت بزنه بخش بزرگی از ایراد گردن سازنده و کیفیت خود بازی هاست. یعنی سر زونی شک نکن اگه Halo 5 میتونست به متا 93 94 برسه الان شرایطش خیلی بهتر بود و تو هم دیگه نمیگفتی شرایط تاثیر گذار بوده.

در کل من تا حدودی با حرفات موافقم. الان شرایط عوض شده. دیگه فقط Halo تنها بازی که یه مولتی پلیر آنلاین فوق قوی داره نیست. رقیب چند برابر شده که اتفاقا خیلی هاشون بازی های بزرگی هم هستن. در نتیجه رقابت خیلی سخت تر از قبله. اما Halo هم اسم کوچیکی نیست و نباید انقدر راحت دست کم گرفته بشه. اگه یه IP جدید عین Destiny که حتی امتیازات خوبی هم نگرفت بتونه موی دماغ Halo 5 بشه و باعث بشه بدترین فروش هفته اول تو سری بشه (تو عنوان های اصلی) حتما یجای کار میلنگه. هیچ رقمه قابل توجیه هم نیست. به هر صورت با هر متر و هر مقیاسی این فروش برای Halo 5 نه خوبه و نه متوسط. بلکه بده! و مایکروسافت رو باید حسابی به فکر بندازه. اگه تصمیمات درستی برای این IP گرفته نشه شک نکنید فن بیس بزرگش رو به تدریج از دست میده و بیشترشون کوچ میکنن به سمت Destiny و Titanfall و ....

کی جرات کرده به ریچ بگه بد)x)x)x)x)x)x
به نظرم این فروش بد هیلو بخش عمدش بخاطر ناامیدی ملت از نقدهاییه که ازش اومده اونجایی هم که بلد کردم به شدت موافقم مایکی هم باید یک فکر اساسی به حال هیلو بکنه چون هیلو فقط مولتی نیست که البته FM6 هم کمتر فروخته
برای اینکه اسپم نشه کسی می دونه DmC چقدر فروخت
 
اسپنسر از فروش جهانی Halo 5 خیلی راضی بوده گویا. باید دید آمارش رو منتشر میکنن یا نه، به هر حال اگه رضایت بخش باشه باید آمارش هم بیاد :دی

xoiib729k0uo8cpymmj2.png


البته اسپنسر قبلا هم از فروش Sunset Overdrive ابراز رضایت کرده بود :-"


یحتمل باید ابراز نارضایتی میکرده دیگه :دی

Halo 5: Guardians beats Bond at the UK box office

Microsoft has today revealed that Halo 5: Guardians outdid new Bond outing, Spectre at the UK box office on their respective opening days. The Xbox One title made £7.7m on day one, compared to Spectre's £6.3m

+

رتبه یک عناوین کنسول های خانگی آمازون تو سال 2015 بدست آورده که اینم یحتمل جز فروش بد و ضعیفش محسوب میشه :دی

 
آخرین ویرایش:
دقیقا مشکل مایکروسافت همینه که خیلی وقت درست آمارها رو اعلام نمیکنه حتی اگه آمار خیلی خفنی باشه :دی سر Halo 4 هم یه بار گفتن 300 میلیون فروخته، بعدش هم گفتن تو مدت مشابه بیشتر از Halo 3 فروخته که خب رقم خیلی زیادی میشه و هر شرکتی دیگه ای بود چپ و راست روی آمار مانور میداد. الان هم این 7.7 میلیون پاوند تو روز اول با اون 150.000 تا واسه هفته اول نمیخونه و بیشتره ازش و یعنی آمار فروش دیجیتالی بهش اضافه شده که معلوم نیست چقدره، همین طور یه بخشش هم مربوط به فروش نسخه های Limited و اینا که گرون تره هست که اونم عددش مشخص نیست :دی امیدوارم همین یکی دو روز آمار فروش کلی بازی رو بگن و دقیق هم بگن چقدر فروش داشته.
 
آخرین ویرایش:
خوب این شرایطی که میگی بیشتر یه نوع توجیحه. که البته اصلا هم قابل قبول نیست.

اول از همه منم قبول دارم که IB کم X1 اصلا در این فروش پایین تاثیر گذار نبوده. هم Halo عنوان کنسول سلری هست و هم اینکه همونطور که احسان گفت Halo 3 تو شرایط بدتر امد و فروش بهتری کرد.

مساله دوم و مهم تر که تو میگی این بحث شرایط هست. یعنی الان که Destiny و ... هستن دیگه نباید Halo خیلی فروش داشته باشه. (برداشت من از پست شما). اول از اینکه اصلا قبول، Halo 3 زمانی امد که شرایط مساعد بود و به قول تو هنوز بازی های بزرگ این سبک قدرت نمایی نکرده بودن اما خوب Halo Reach چی؟ ایشون رو که خیلی ها میزنن تو سرش میگن بدترین Halo بود، زمانی هم امد که CoD و اینا کاملا رو بورس بودن و میلیونی میفروختن. پس چرا Reach بهترین فروش هفته اول رو داره؟

اما باز نکته مهم تر بحث رقابته. بله الان رقبای زیادی وجود داره. Destiny و CoD و ... یه عالمم بازی ریز و درشت هست. و اگه یه بازی بخواد فروش خوبی بکنه باید کاملا قابل رقابت باشه. اگه Halo نتونه با بازی هایی که اسم میبری رقابت کنه و با وجود همچین سبقه و فن بیس عظیمی انقدر بد استارت بزنه بخش بزرگی از ایراد گردن سازنده و کیفیت خود بازی هاست. یعنی سر زونی شک نکن اگه Halo 5 میتونست به متا 93 94 برسه الان شرایطش خیلی بهتر بود و تو هم دیگه نمیگفتی شرایط تاثیر گذار بوده.

در کل من تا حدودی با حرفات موافقم. الان شرایط عوض شده. دیگه فقط Halo تنها بازی که یه مولتی پلیر آنلاین فوق قوی داره نیست. رقیب چند برابر شده که اتفاقا خیلی هاشون بازی های بزرگی هم هستن. در نتیجه رقابت خیلی سخت تر از قبله. اما Halo هم اسم کوچیکی نیست و نباید انقدر راحت دست کم گرفته بشه. اگه یه IP جدید عین Destiny که حتی امتیازات خوبی هم نگرفت بتونه موی دماغ Halo 5 بشه و باعث بشه بدترین فروش هفته اول تو سری بشه (تو عنوان های اصلی) حتما یجای کار میلنگه. هیچ رقمه قابل توجیه هم نیست. به هر صورت با هر متر و هر مقیاسی این فروش برای Halo 5 نه خوبه و نه متوسط. بلکه بده! و مایکروسافت رو باید حسابی به فکر بندازه. اگه تصمیمات درستی برای این IP گرفته نشه شک نکنید فن بیس بزرگش رو به تدریج از دست میده و بیشترشون کوچ میکنن به سمت Destiny و Titanfall و ....

هیلو 5 یسری مشکل داره، ولی این نقدها هم که اکثراً داستان رو هدف گرفتن (یا نبود Co-op) معنیش این نیست که داستان بازی بد هست. مشکل بازی اینه که یسری از منتقدها/پلیرها یه انتظار دیگه داشتن ولی یه چیز دیگه دیدن (شخصیت اصلی نبودن چیف در بازی خودش یک نمونه از این وضعیت هست). در هر صورت بازی در سایر جاها بخصوص آنلاین عالی ظاهر شده و این خودش مهمترین قدم برای شروع هست. متا هم مهمه ولی همه چیز نیست. 343 با هیلو 5 اهدافی داشته که کم و بیش هم بهشون رسیده (حتی در بخش داستان و اضافه کردن مکانها و شخصیتهای جدید و ...).

مهمترین کاری که 343 و مایکروسافت باید انجام میدادن این بوده که درک کنن هیلو چی هست و چکار باید باهاش بکنن که بنظر میرسه این کار رو با هیلو 5 انجام دادن. هیلو 5 مهمترین وظیفش جذب و حفظ فن بیس بازی (قدیمی و جدید) در بخش آنلاین بوده و در بخش کمپین هم خیلی خیلی بهتر از هیلو 4 عمل کرده که نشون میده درک تیم از یک عنوان "هیلو" بهتر شده. حالا اگر شما فکر میکنی هیلو 5 پایینترین نقطه سری هست نظر شماست ولی از نظر من کم اشکالترین پروژه 343 در طول حیاتش بوده و فقط با حمایت بیشتر از همین عنوان میتونن وضعیت کلی رو بهبود بدن. چیزی که شما متوجهش نیستی اینه که اعتماد خیلیها در سال‌های گذشته از 343 و هیلو و ... صلب شده بود (به دلیل نوع طراحی مراحل و نوع برخورد 343 با هیلو 4 و آنلاینش و در انتها MCC ...). همه اینها یعنی وقتی Halo 5 اومد سری دیگه عملاً سر جای خودش نبوده که حالا بخواید از فروش کمتر از حد انتظارش (نسبت به سری اصلی) به نتیجه‌ی خاصی برسید.

هیلو 3 بناش بر هیلو 2 بود که خودش یک عنوان بزرگ و خوش ساخت با محبوب ترین مولتی پلیر نسل ششم رو داشت. در ادامه آنلاین هیلو 3 برای سالها جزو Top 10ـه XBL بود (فروشش هم با رکورد زنی همراه بود) پس قاعدتاً میشه گفت وقتی ریچ اومد فن بیس بازی هنوز سر جاش بود. ریچ هم خودش به هیچ وجه بازی بدی نبود. در اسکیل سه گانه نبود ولی بد هم نبود و نمرات بدی هم نگرفت. اما همون ریچ تغییراتی رو به بازی اضافه کرد که در بلند مدت خیلی اثر مثبتی روی سری نذاشت. هیلو 4 راه ریچ رو ادامه داد و شاخ و برگ بیشتری به راهی که بانجی با آنلاین بازی رفته بود داد و سعی کرد مخاطبین CoD رو جذب کنه که نتیجه عکس داد و سرورهای بازی خیلی سریع خالی شدن (در حدو اندازه‌های هیلو پر نبودن) و خود کمپین بازی هم (از نظر طراحی مراحل، گستردگی محیط، سندباکس و ...) پسرفت های زیادی نسبت به قسمتهای دیگه سری پیدا کرد (به عنوان اولین تجربه کاری 343). بعد هم که MCC اومد که قول یک تجربه واحد و عالی از سری رو داد اما در عمل خیلی بد و نا موفق عمل کرد و خیلی زود از یک نقطه اوج بالقوه در کارنامه 343 تبدیل شد به یک افتضاح تغییر ناپذیر در پرونده سری. پایه Halo 5 اینها هستن، نه Halo 2، نه Halo 3 و ... .
 
مایکروسافت هنوز آمار فروش رسمی و درست حسابی ازش منتشر نکرده، پس دراین باره من اظهار نظری نمیکنم. ولی هایپ رو میدونم که هیلو5 نسبت به 3 و حتی 4 هایپ به مراتب کمتری داشت. دلیلش هم اصلا ربطی به امتیاز و اینا نداره، چون این صحبت ها برای فن بیس هیلو اصلا مطرح نیست (کسانی که به امتیاز و این مسائل ربطش میدن یک ساعت هم تو آنلاین و کامیونیتی هیلو نگذروندند). دلیلش فقط بازخورد خود فن‏بیس از شماره قبل هستش. چیزی که واضح و مستنده اینه که آنلاین هیلو4، فن‏های سری رو راضی نکرد. و همین باعث مأیوس شدن تعداد زیادی از فن‏بیس بازی بود که تأثیرش رو تو کم شدن هایپ هیلو5 نسبت به شماره های قبل میشد دید. حالا اینکه هفته اول کمتر از هیلو3 فروخته یا بیشتر چیزی رو برای نتیجه‏گیری مشخص نمیکنه. در یک سال آینده یا حداقل 6 ماه آینده این موضوع مشخص میشه که چقدر از بازی استقبال میشه.
 
درآمد 7.7 میلیون پوندی از Halo 5 در روز اول به این صورت حساب میشه و شامل این موارد هست:

نسخه standard edition با قیمت £45
نسخه Deluxe edition با قیمت £70
نسخه limited edition با قیمت £80
نسخه collector edition با قیمت£200
نسخه دیجیتالی بازی
دستگاه های باندل بازی و کنترل های مخصوص که جدا فروخته شده
Req pack/microtransactions

--------------------------------------------------------------------------------

فروش بازی ها در ایتالیا در 2 هفته گذشته:

01. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, PS4)
02. FIFA 16 (EA Sports, PS4)
03. FIFA 16 (EA Sports, PS3)
04. Assassin's Creed Syndicate Collector's Edition (Ubisoft, PS4)
05. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, Xbox One)
06. FIFA 16 (EA Sports, Xbox 360)
07. Guitar Hero Live Bundle (Activision, PS4)
08. Uncharted: The Nathan Drake Collection (Sony, PS4)
09. Mad Max (Warner Bros, PS4)
10. Just Dance 2016 (Ubisoft, Wii)
 
حرف از اکتی شد گفتم بگم :

candy-crush-saga-activision-blizzard-700x438.jpg
[SUB][SUP]
[/SUP][/SUB]


اکتیویژن امروز استودیو King Digital Entertainment سازنده بازی معروف Candy Crush رو به مبلغ 5.9 میلیارد دلار تصاحب کرد .

http://www.engadget.com/2015/11/02/activision-king-candy-crush-purchase/
http://kotaku.com/activision-buys-candy-crush-makers-for-5-9-billion-1740204224
[SUB][SUP]
[/SUP][/SUB]
 
دلیلش هم اصلا ربطی به امتیاز و اینا نداره، چون این صحبت ها برای فن بیس هیلو اصلا مطرح نیست

درسته. اما برای گیمرهای جدید مهمه. من در مورد یه بازی دیگه که حالا اسم نمیبرم شر درست نشه (:دی) هم گفتم. این مشکل به نظر من برای همه IP های سن و سال دار مطرحه. چون فن بیس اصلی و قدیمی از یه جایی به بعد کم رنگ و در نهایت محو میشن. در نتیجه همیشه باید گیمرهای جدید به مجموعه اضافه بشه. متاسفانه یا خوشبختانه گیمرهای امروزی خیلی به متا و نمرات بازی بها میدن. برای همین انقدر بازار متا داغه. والا ماکه بچه بودیم اصلا نمیدونستیم متا چی هست؟! فکر میکنم حتی کیفیت بازی ها هم مطرح نبود. یه بازی همینکه یه بازی بود از تظر ما میشد عالی! خداییش خیلی قانع بودیم! الان که فکر میکنم هر چرتی میزاشتن جلومون بازی میکردیم میگفتیم به به چه چه!:دی اما الان دیگه اینطور نیست. کلا در حال حاضر کمپین تبلیغاتی مهم تر از خود بازی شده! برای همین میان بیشتر از هزینه های خود بازی برای تبلیغش هزینه میکنن. به نظر من مایکرو بعد از بانجی نتونست اعتماد گیمرها به Halo رو قرص و محکم نگه داره و مشکل الان همینه. باید همه باور کنن بدون بانجی Halo تموم نشده! (نظر بنده)

در کل مشکل کم بود هایپه، نمرات پایین تر از انتظاره، یا هرچی مایکرو باید حسابی به فکر باشه. از نظر من بهترین کار استراحت دادن به سری اصلی Halo و شروع کردن یه Spin Off خفن و متفاوته. یه چیزی که 343 بتونه به واسطه اون بیشتر خودش رو پیدا کنه. اگه موفق بشن یه بازی جدید که ماله خودشون هست بسازن هم گیمرها روی خوش نشون میدن و هم منتقدها. وگرنه به نظر من همه نگاه ها به Halo همینطور سخت گیرانه باقی میمونه!
 
درآمد 7.7 میلیون پوندی از Halo 5 در روز اول به این صورت حساب میشه و شامل این موارد هست:

نسخه standard edition با قیمت £45
نسخه Deluxe edition با قیمت £70
نسخه limited edition با قیمت £80
نسخه collector edition با قیمت£200
نسخه دیجیتالی بازی
دستگاه های باندل بازی و کنترل های مخصوص که جدا فروخته شده
Req pack/microtransactions

--------------------------------------------------------------------------------

فروش بازی ها در ایتالیا در 2 هفته گذشته:

01. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, PS4)
02. FIFA 16 (EA Sports, PS4)
03. FIFA 16 (EA Sports, PS3)
04. Assassin's Creed Syndicate Collector's Edition (Ubisoft, PS4)
05. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, Xbox One)
06. FIFA 16 (EA Sports, Xbox 360)
07. Guitar Hero Live Bundle (Activision, PS4)
08. Uncharted: The Nathan Drake Collection (Sony, PS4)
09. Mad Max (Warner Bros, PS4)
10. Just Dance 2016 (Ubisoft, Wii)
جایی گفتن که دستگاه و کنترلر و کلا سخت افزار هم جز درآمد فروش بازی حساب میشه؟ معمولا تو این جور موارد سخت افزار رو حساب نمیکنن، مگر اینکه رسما خود ناشر اعلام کرده باشه. نسخه استاندارد فیزیکی هم که مسلما بخش عمده ای از فروش رو در بر می گیره تو خیلی از فروشگاه ها قیمتش 40 پاوند هست، البته فکر کنم نسخه استاندارد دیجیتالی 45 پاوند باشه. ولی در کل اینکه آمار نامشخصه رو قبول دارم چون این شماره کلی Edition مختلف داره و نمیشه از این آمار، عدد خاصی رو به دست آورد.
 
آخرین ویرایش:
درسته. اما برای گیمرهای جدید مهمه. من در مورد یه بازی دیگه که حالا اسم نمیبرم شر درست نشه (:دی) هم گفتم. این مشکل به نظر من برای همه IP های سن و سال دار مطرحه. چون فن بیس اصلی و قدیمی از یه جایی به بعد کم رنگ و در نهایت محو میشن. در نتیجه همیشه باید گیمرهای جدید به مجموعه اضافه بشه. متاسفانه یا خوشبختانه گیمرهای امروزی خیلی به متا و نمرات بازی بها میدن. برای همین انقدر بازار متا داغه. والا ماکه بچه بودیم اصلا نمیدونستیم متا چی هست؟! فکر میکنم حتی کیفیت بازی ها هم مطرح نبود. یه بازی همینکه یه بازی بود از تظر ما میشد عالی! خداییش خیلی قانع بودیم! الان که فکر میکنم هر چرتی میزاشتن جلومون بازی میکردیم میگفتیم به به چه چه!:دی اما الان دیگه اینطور نیست. کلا در حال حاضر کمپین تبلیغاتی مهم تر از خود بازی شده! برای همین میان بیشتر از هزینه های خود بازی برای تبلیغش هزینه میکنن. به نظر من مایکرو بعد از بانجی نتونست اعتماد گیمرها به Halo رو قرص و محکم نگه داره و مشکل الان همینه. باید همه باور کنن بدون بانجی Halo تموم نشده! (نظر بنده)
خُب دیگه، قشنگ معلومه تو خط آنلاین نیستی:دی مهمترین چیز توی بازیهای آنلاین یا مولتی پلیر-محور، word of mouth ـه. اینکه بازی بین گیمرها، "توسط خودشون" معروف بشه. مخصوصا برای بازی ای که فن بیسش بزرگه. طرف مثلا 20 تا friend داره، 10 تاشون هیلو گرفتن. خُب اینم میره میگیره که باهاشون بازی کنه. به همین سادگی! شاید اینجا خیلی خنده دار به نظر بیاد، ولی کاملا همینجوریه. من friend هایی تو لایو داشتم که یارو تو library بازیهاش فقط دو تا CoD دیده میشد. یعنی رفته بود یه کنسول گرفته بود با دو تا CoD که بشینه با دوست هاش بازی کنه. این مهمترین فاکتوره و با امتیاز هم مشخص نمیشه. Destiny امتیازهاش یه داستانه، فروشش یه داستان دیگه. بعد از این فاکتور هم مارکتینگ تأثیر خیلی زیادی داره.
از نظر من بهترین کار استراحت دادن به سری اصلی Halo و شروع کردن یه Spin Off خفن و متفاوته. یه چیزی که 343 بتونه به واسطه اون بیشتر خودش رو پیدا کنه. اگه موفق بشن یه بازی جدید که ماله خودشون هست بسازن هم گیمرها روی خوش نشون میدن و هم منتقدها. وگرنه به نظر من همه نگاه ها به Halo همینطور سخت گیرانه باقی میمونه
استراحت برای هیلو مثل تیر خلاص میمونه:دی دقیقا اشتباه ترین کار ممکنه. اینجور بازیها باید حضور خودشون رو حفظ کنند تا همیشه رو اوج بمونن. کاری که اینا باید بکنند اینه که فن‏بیس از دست رفته قبلی رو به دست بیارن. اگر تو این کار موفق بشن، گیمر جدید هم خودبخود جذب میشه. دلیلش هم بالا توضیح دادم که چقدر ساده است. فن‏بیس هیچوقت ثابت نمیمونه، همیشه در حال رشده. اصلا نمونه اش تو همین سری. هیلو2 حدود 8 میلیون فروخته بود، هیلو3 نزدیک به 15 میلیون شد. نصف این فروش تا سه سال بعد از عرضه اش اتفاق افتاد.

فروش اولیه خوب معمولا برای بازی اتفاق میفته که تجربه قبلیش ذهنیت خیلی مثبتی ایجاد کرده. سال 2007 لانچ هیلو3 رو با CoD4 اصلا نمیتونستی مقایسه کنی، ولی دو سال بعد لانچ Modern Warfare 2 رو کلا با هیچ بازی نمیتونستی مقایسه کنی:دی به خاطر اینه که میگم باید تا چند وقت صبر کنیم ببینیم بازخوردها از هیلو5 چطوریه.
 
استراحت برای هیلو مثل تیر خلاص میمونه:biggrin1:

خوب برای همین من دقیقا اشاره کردم سری اصلی Halo! ساخت Halo 6 و برنامه ریزیش برای عرضه تو سال 2017 یا 2018 اشتباه ترین کار ممکن هست. 343 باید یه Spin Off خوب و بزرگ رو شروع کنه. مثلا Halo: Nemidunam Chi Chi و به این ترتیب ابعاد جدیدی رو به این IP اضافه کنه. البته منظورم ساخت بازی هایی عین Halo Wars نیس. بلکه کامل بیس بازی همین FPS باشه اما با نوآوری های بیشتر. وگرنه یه بازی آنلاین محور اگه قرار باشه یه مدت کلا از رقابت کنار بره میمیره.
 
جایی گفتن که دستگاه و کنترلر و کلا سخت افزار هم جز درآمد فروش بازی حساب میشه؟ معمولا تو این جور موارد سخت افزار رو حساب نمیکنن، مگر اینکه رسما خود ناشر اعلام کرده باشه. نسخه استاندارد فیزیکی هم که مسلما بخش عمده ای از فروش رو در بر می گیره قیمتش 40 پاوند هست، البته فکر کنم نسخه استاندارد دیجیتالی 45 پاوند باشه. ولی در کل اینکه آمار نامشخصه رو قبول دارم چون این شماره کلی Edition مختلف داره و نمیشه از این آمار، عدد خاصی رو به دست آورد.
اولا نسخه استاندارد فیزیکی تو چندین جا از جمله فروشگاه خود ماکروسافت 45 پوند هست نه 40 پوند
Buy Halo 5 Guardians With Spartan Locke Armour – Only At GAME on Xbox One | Free UK Delivery | GAME
Microsoft Xbox - Microsoft Store UK


دوما تمام خبرها در این مورد ببینی به این شکل هست
The Xbox One title made £7.7m on day one, compared to Spectre's £6.3m.
Halo 5 made more money in first 24 hours than Spectre
کاملا مشخص در مورد فروش نسخه های بازی نیست در مورد درآمدزایی بازی هست


سوما فرض میگیریم کل 7.7 میلیون پوند از فروش فیزیکی و دیجیتالی بوده.با فرض نسخه فیزیکی 40 پوند و نسخه دیجیتالی 45 پوند و اینکه 80 درصد به صورت فیزیکی و 20 درصد به صورت دیجیتالی متوسط میشه هر نسخه 41 پوند
7.7 میلیون پوند بر 41 پوند تقسیم کنیم میشه حدود 187 هزار نسخه
با توجه به فروش 150 هزار نسخه ای هفته اول یعنی روز اول 150 هزار نسخه فیزیکی و 37 هزار نسخه دیجیتالی فروش داشته
4 روز بعد(Halo 5 روز 3 شنبه عرضه شد) هیچی فروش نداشته؟
این با عقل جور در میاد؟

چهارما خیلی از ناشرها فروش باندل ها هم در آمار درآمدشون حساب می کنند مثل اکتیویژن در آمار درآمد COD یا همین چند وقت پیش کونامی در آمار MGS V
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or