این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
اسپنسر از فروش جهانی Halo 5 خیلی راضی بوده گویا.
هر چیزی رو نسبت به شرایطش میسنجن، مقایسه شما تو محیط آزمایشگاهی انجام نمیشه که بگیم همه شرایط یکسان بوده و هست و خواهد بود.
Blizzard Entertainment began closed beta testing for Overwatch™ on October 27, 2015, with over 7 million players signed-up to participate, not including China
اسپنسر که همیشه از همه چیز راضیه! کلا تو یه دنیای صورتی و پروانه ای زندگی میکنه!
خوب این شرایطی که میگی بیشتر یه نوع توجیحه. که البته اصلا هم قابل قبول نیست.
اول از همه منم قبول دارم که IB کم X1 اصلا در این فروش پایین تاثیر گذار نبوده. هم Halo عنوان کنسول سلری هست و هم اینکه همونطور که احسان گفت Halo 3 تو شرایط بدتر امد و فروش بهتری کرد.
مساله دوم و مهم تر که تو میگی این بحث شرایط هست. یعنی الان که Destiny و ... هستن دیگه نباید Halo خیلی فروش داشته باشه. (برداشت من از پست شما). اول از اینکه اصلا قبول، Halo 3 زمانی امد که شرایط مساعد بود و به قول تو هنوز بازی های بزرگ این سبک قدرت نمایی نکرده بودن اما خوب Halo Reach چی؟ ایشون رو که خیلی ها میزنن تو سرش میگن بدترین Halo بود، زمانی هم امد که CoD و اینا کاملا رو بورس بودن و میلیونی میفروختن. پس چرا Reach بهترین فروش هفته اول رو داره؟
اما باز نکته مهم تر بحث رقابته. بله الان رقبای زیادی وجود داره. Destiny و CoD و ... یه عالمم بازی ریز و درشت هست. و اگه یه بازی بخواد فروش خوبی بکنه باید کاملا قابل رقابت باشه. اگه Halo نتونه با بازی هایی که اسم میبری رقابت کنه و با وجود همچین سبقه و فن بیس عظیمی انقدر بد استارت بزنه بخش بزرگی از ایراد گردن سازنده و کیفیت خود بازی هاست. یعنی سر زونی شک نکن اگه Halo 5 میتونست به متا 93 94 برسه الان شرایطش خیلی بهتر بود و تو هم دیگه نمیگفتی شرایط تاثیر گذار بوده.
در کل من تا حدودی با حرفات موافقم. الان شرایط عوض شده. دیگه فقط Halo تنها بازی که یه مولتی پلیر آنلاین فوق قوی داره نیست. رقیب چند برابر شده که اتفاقا خیلی هاشون بازی های بزرگی هم هستن. در نتیجه رقابت خیلی سخت تر از قبله. اما Halo هم اسم کوچیکی نیست و نباید انقدر راحت دست کم گرفته بشه. اگه یه IP جدید عین Destiny که حتی امتیازات خوبی هم نگرفت بتونه موی دماغ Halo 5 بشه و باعث بشه بدترین فروش هفته اول تو سری بشه (تو عنوان های اصلی) حتما یجای کار میلنگه. هیچ رقمه قابل توجیه هم نیست. به هر صورت با هر متر و هر مقیاسی این فروش برای Halo 5 نه خوبه و نه متوسط. بلکه بده! و مایکروسافت رو باید حسابی به فکر بندازه. اگه تصمیمات درستی برای این IP گرفته نشه شک نکنید فن بیس بزرگش رو به تدریج از دست میده و بیشترشون کوچ میکنن به سمت Destiny و Titanfall و ....
اسپنسر از فروش جهانی Halo 5 خیلی راضی بوده گویا. باید دید آمارش رو منتشر میکنن یا نه، به هر حال اگه رضایت بخش باشه باید آمارش هم بیاد
البته اسپنسر قبلا هم از فروش Sunset Overdrive ابراز رضایت کرده بود
Microsoft has today revealed that Halo 5: Guardians outdid new Bond outing, Spectre at the UK box office on their respective opening days. The Xbox One title made £7.7m on day one, compared to Spectre's £6.3m
دقیقا مشکل مایکروسافت همینه که خیلی وقت درست آمارها رو اعلام نمیکنه حتی اگه آمار خیلی خفنی باشه سر Halo 4 هم یه بار گفتن 300 میلیون فروخته، بعدش هم گفتن تو مدت مشابه بیشتر از Halo 3 فروخته که خب رقم خیلی زیادی میشه و هر شرکتی دیگه ای بود چپ و راست روی آمار مانور میداد. الان هم این 7.7 میلیون پاوند تو روز اول با اون 150.000 تا واسه هفته اول نمیخونه و بیشتره ازش و یعنی آمار فروش دیجیتالی بهش اضافه شده که معلوم نیست چقدره، همین طور یه بخشش هم مربوط به فروش نسخه های Limited و اینا که گرون تره هست که اونم عددش مشخص نیست امیدوارم همین یکی دو روز آمار فروش کلی بازی رو بگن و دقیق هم بگن چقدر فروش داشته.یحتمل باید ابراز نارضایتی میکرده دیگه
Halo 5: Guardians beats Bond at the UK box office
+
رتبه یک عناوین کنسول های خانگی آمازون تو سال 2015 بدست آورده که اینم یحتمل جز فروش بد و ضعیفش محسوب میشه
خوب این شرایطی که میگی بیشتر یه نوع توجیحه. که البته اصلا هم قابل قبول نیست.
اول از همه منم قبول دارم که IB کم X1 اصلا در این فروش پایین تاثیر گذار نبوده. هم Halo عنوان کنسول سلری هست و هم اینکه همونطور که احسان گفت Halo 3 تو شرایط بدتر امد و فروش بهتری کرد.
مساله دوم و مهم تر که تو میگی این بحث شرایط هست. یعنی الان که Destiny و ... هستن دیگه نباید Halo خیلی فروش داشته باشه. (برداشت من از پست شما). اول از اینکه اصلا قبول، Halo 3 زمانی امد که شرایط مساعد بود و به قول تو هنوز بازی های بزرگ این سبک قدرت نمایی نکرده بودن اما خوب Halo Reach چی؟ ایشون رو که خیلی ها میزنن تو سرش میگن بدترین Halo بود، زمانی هم امد که CoD و اینا کاملا رو بورس بودن و میلیونی میفروختن. پس چرا Reach بهترین فروش هفته اول رو داره؟
اما باز نکته مهم تر بحث رقابته. بله الان رقبای زیادی وجود داره. Destiny و CoD و ... یه عالمم بازی ریز و درشت هست. و اگه یه بازی بخواد فروش خوبی بکنه باید کاملا قابل رقابت باشه. اگه Halo نتونه با بازی هایی که اسم میبری رقابت کنه و با وجود همچین سبقه و فن بیس عظیمی انقدر بد استارت بزنه بخش بزرگی از ایراد گردن سازنده و کیفیت خود بازی هاست. یعنی سر زونی شک نکن اگه Halo 5 میتونست به متا 93 94 برسه الان شرایطش خیلی بهتر بود و تو هم دیگه نمیگفتی شرایط تاثیر گذار بوده.
در کل من تا حدودی با حرفات موافقم. الان شرایط عوض شده. دیگه فقط Halo تنها بازی که یه مولتی پلیر آنلاین فوق قوی داره نیست. رقیب چند برابر شده که اتفاقا خیلی هاشون بازی های بزرگی هم هستن. در نتیجه رقابت خیلی سخت تر از قبله. اما Halo هم اسم کوچیکی نیست و نباید انقدر راحت دست کم گرفته بشه. اگه یه IP جدید عین Destiny که حتی امتیازات خوبی هم نگرفت بتونه موی دماغ Halo 5 بشه و باعث بشه بدترین فروش هفته اول تو سری بشه (تو عنوان های اصلی) حتما یجای کار میلنگه. هیچ رقمه قابل توجیه هم نیست. به هر صورت با هر متر و هر مقیاسی این فروش برای Halo 5 نه خوبه و نه متوسط. بلکه بده! و مایکروسافت رو باید حسابی به فکر بندازه. اگه تصمیمات درستی برای این IP گرفته نشه شک نکنید فن بیس بزرگش رو به تدریج از دست میده و بیشترشون کوچ میکنن به سمت Destiny و Titanfall و ....
دلیلش هم اصلا ربطی به امتیاز و اینا نداره، چون این صحبت ها برای فن بیس هیلو اصلا مطرح نیست
جایی گفتن که دستگاه و کنترلر و کلا سخت افزار هم جز درآمد فروش بازی حساب میشه؟ معمولا تو این جور موارد سخت افزار رو حساب نمیکنن، مگر اینکه رسما خود ناشر اعلام کرده باشه. نسخه استاندارد فیزیکی هم که مسلما بخش عمده ای از فروش رو در بر می گیره تو خیلی از فروشگاه ها قیمتش 40 پاوند هست، البته فکر کنم نسخه استاندارد دیجیتالی 45 پاوند باشه. ولی در کل اینکه آمار نامشخصه رو قبول دارم چون این شماره کلی Edition مختلف داره و نمیشه از این آمار، عدد خاصی رو به دست آورد.درآمد 7.7 میلیون پوندی از Halo 5 در روز اول به این صورت حساب میشه و شامل این موارد هست:
نسخه standard edition با قیمت £45
نسخه Deluxe edition با قیمت £70
نسخه limited edition با قیمت £80
نسخه collector edition با قیمت£200
نسخه دیجیتالی بازی
دستگاه های باندل بازی و کنترل های مخصوص که جدا فروخته شده
Req pack/microtransactions
--------------------------------------------------------------------------------
فروش بازی ها در ایتالیا در 2 هفته گذشته:
01. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, PS4)
02. FIFA 16 (EA Sports, PS4)
03. FIFA 16 (EA Sports, PS3)
04. Assassin's Creed Syndicate Collector's Edition (Ubisoft, PS4)
05. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, Xbox One)
06. FIFA 16 (EA Sports, Xbox 360)
07. Guitar Hero Live Bundle (Activision, PS4)
08. Uncharted: The Nathan Drake Collection (Sony, PS4)
09. Mad Max (Warner Bros, PS4)
10. Just Dance 2016 (Ubisoft, Wii)
خُب دیگه، قشنگ معلومه تو خط آنلاین نیستی مهمترین چیز توی بازیهای آنلاین یا مولتی پلیر-محور، word of mouth ـه. اینکه بازی بین گیمرها، "توسط خودشون" معروف بشه. مخصوصا برای بازی ای که فن بیسش بزرگه. طرف مثلا 20 تا friend داره، 10 تاشون هیلو گرفتن. خُب اینم میره میگیره که باهاشون بازی کنه. به همین سادگی! شاید اینجا خیلی خنده دار به نظر بیاد، ولی کاملا همینجوریه. من friend هایی تو لایو داشتم که یارو تو library بازیهاش فقط دو تا CoD دیده میشد. یعنی رفته بود یه کنسول گرفته بود با دو تا CoD که بشینه با دوست هاش بازی کنه. این مهمترین فاکتوره و با امتیاز هم مشخص نمیشه. Destiny امتیازهاش یه داستانه، فروشش یه داستان دیگه. بعد از این فاکتور هم مارکتینگ تأثیر خیلی زیادی داره.درسته. اما برای گیمرهای جدید مهمه. من در مورد یه بازی دیگه که حالا اسم نمیبرم شر درست نشه () هم گفتم. این مشکل به نظر من برای همه IP های سن و سال دار مطرحه. چون فن بیس اصلی و قدیمی از یه جایی به بعد کم رنگ و در نهایت محو میشن. در نتیجه همیشه باید گیمرهای جدید به مجموعه اضافه بشه. متاسفانه یا خوشبختانه گیمرهای امروزی خیلی به متا و نمرات بازی بها میدن. برای همین انقدر بازار متا داغه. والا ماکه بچه بودیم اصلا نمیدونستیم متا چی هست؟! فکر میکنم حتی کیفیت بازی ها هم مطرح نبود. یه بازی همینکه یه بازی بود از تظر ما میشد عالی! خداییش خیلی قانع بودیم! الان که فکر میکنم هر چرتی میزاشتن جلومون بازی میکردیم میگفتیم به به چه چه! اما الان دیگه اینطور نیست. کلا در حال حاضر کمپین تبلیغاتی مهم تر از خود بازی شده! برای همین میان بیشتر از هزینه های خود بازی برای تبلیغش هزینه میکنن. به نظر من مایکرو بعد از بانجی نتونست اعتماد گیمرها به Halo رو قرص و محکم نگه داره و مشکل الان همینه. باید همه باور کنن بدون بانجی Halo تموم نشده! (نظر بنده)
استراحت برای هیلو مثل تیر خلاص میمونه دقیقا اشتباه ترین کار ممکنه. اینجور بازیها باید حضور خودشون رو حفظ کنند تا همیشه رو اوج بمونن. کاری که اینا باید بکنند اینه که فنبیس از دست رفته قبلی رو به دست بیارن. اگر تو این کار موفق بشن، گیمر جدید هم خودبخود جذب میشه. دلیلش هم بالا توضیح دادم که چقدر ساده است. فنبیس هیچوقت ثابت نمیمونه، همیشه در حال رشده. اصلا نمونه اش تو همین سری. هیلو2 حدود 8 میلیون فروخته بود، هیلو3 نزدیک به 15 میلیون شد. نصف این فروش تا سه سال بعد از عرضه اش اتفاق افتاد.از نظر من بهترین کار استراحت دادن به سری اصلی Halo و شروع کردن یه Spin Off خفن و متفاوته. یه چیزی که 343 بتونه به واسطه اون بیشتر خودش رو پیدا کنه. اگه موفق بشن یه بازی جدید که ماله خودشون هست بسازن هم گیمرها روی خوش نشون میدن و هم منتقدها. وگرنه به نظر من همه نگاه ها به Halo همینطور سخت گیرانه باقی میمونه
استراحت برای هیلو مثل تیر خلاص میمونه:biggrin1:
اولا نسخه استاندارد فیزیکی تو چندین جا از جمله فروشگاه خود ماکروسافت 45 پوند هست نه 40 پوندجایی گفتن که دستگاه و کنترلر و کلا سخت افزار هم جز درآمد فروش بازی حساب میشه؟ معمولا تو این جور موارد سخت افزار رو حساب نمیکنن، مگر اینکه رسما خود ناشر اعلام کرده باشه. نسخه استاندارد فیزیکی هم که مسلما بخش عمده ای از فروش رو در بر می گیره قیمتش 40 پاوند هست، البته فکر کنم نسخه استاندارد دیجیتالی 45 پاوند باشه. ولی در کل اینکه آمار نامشخصه رو قبول دارم چون این شماره کلی Edition مختلف داره و نمیشه از این آمار، عدد خاصی رو به دست آورد.