آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

Shipped ≠ sold through

اگه منظورت مقایسه ایه که با GOW و SM کردم، "اگه" اشتباه نکنم آمار اون هم تو سه روز اولیه شون به حسب فروش دیجیتالی + نسخه های فیزیکی شیپ شده است.
اگه منظورت به شرایط کرونا و ایناست که خب این قدر فروش دیجیتالی سهم داره تو این قضیه که به نظرم لازم به بررسی نیست اصن :دی همین الانشم به نظرم ترکونده، حالا چند واحد این ور اون ور تر
 
8->
چیزی که مشخصه تمام بهانه سونی برای تاخیر زدن TLOU به خاطر کرونا بولشتی بیش نیست !
توی بدترین و فاجعه بار ترین روزهای کرونایی چنین فروشی داشته
بازی سنتر این روزا واقعا باید بشینی بدیهیات رو صد ها بار توضیح بدی... اسکوار انیکس آنقدر کپی زده از فاینال هفت که این مقدار شیپ کنه... مشکلی که سونی و باقیه تو این ماه پیش رو باهاش مواجهن اینه که اصلا شرکتی امکان تولید دیسک و نسخه فیزیکی نداره... نه اینکه نمیتونن برسونن دست مشتری...
 
اگه منظورت مقایسه ایه که با GOW و SM کردم، "اگه" اشتباه نکنم آمار اون هم تو سه روز اولیه شون به حسب فروش دیجیتالی + نسخه های فیزیکی شیپ شده است.
اگه منظورت به شرایط کرونا و ایناست که خب این قدر فروش دیجیتالی سهم داره تو این قضیه که به نظرم لازم به بررسی نیست اصن :D همین الانشم به نظرم ترکونده، حالا چند واحد این ور اون ور تر
GoW و SpiderMan آمار Sold-Through یا فروش به مشتری هست ولی آمار FFVII آمار Ship یا عرضه به خرده فروشی‌ها هست که این دوتا یکی نیستن.
 
  • Like
Reactions: Ni-oH and s.snake2
نینتندوی لعنتی آمار نمیده چقدر این Animal Crossing فروخته :D
فروش animal crossing یه چیز خیلی تخیلی هست که شبیهش رو کمتر میشه دید :-"
تنها عدد رسمی که داریم از ژاپن هست، حدود 3.5 ملیون فیزیکی :-"
اصلا بعید نیست که فروشش توی کل دنیا (هم فیزیکی و هم دیجیتالی) بالای 11-12 ملیون باشه تا الان.
 
فروش animal crossing یه چیز خیلی تخیلی هست که شبیهش رو کمتر میشه دید :-"
تنها عدد رسمی که داریم از ژاپن هست، حدود 3.5 ملیون فیزیکی :-"
اصلا بعید نیست که فروشش توی کل دنیا (هم فیزیکی و هم دیجیتالی) بالای 11-12 ملیون باشه تا الان.

یه چیز تخیلی ایه این رقم ها لامصب :D نسخه قبلی کلا 12 میلیون فروخت تازه با یه ری ریلیز اون وسط و... :D
اواسط May فکر کنم نینتندو دوباره آپدیت می کنه ارقام مربوط به سه ماهه اول رو اون جا تازه میشه فروش 10 روز اولش رو فهمید :دی
 
GoW و SpiderMan آمار Sold-Through یا فروش به مشتری هست ولی آمار FFVII آمار Ship یا عرضه به خرده فروشی‌ها هست که این دوتا یکی نیستن.
موردی که هست FF VII خیلی جاها Sold out شده یا پیش خریدهای ملت کنسل شدن، یعنی عدد شیپ باید خیلی نزدیک به فروش به مشتری باشه تقریبا!
 
Last edited by a moderator:
چیزی که من در مورد FFVII توی ریست‌ارا شنیدم اینه که نسخه فیزیکی بازی خیلی جاها در دسترس نبوده و ملت توی تهیه‌ش مشکل داشتن. از آمازون که سه روز قبل از انتشار رسمی بازی هم Sold Out شده بود تا فروشگاه‌های دیگه که یه عده میگن توی منطقه ما تا چند روز بعد از انتشار هم خبری ازش نبوده.
البته همین الآن هم آمار فروش بازی عالیه ولی اگه این جریانات کرونا مرونا نبود، از این هم خفن‌تر می‌شد!
یه سری بحث‌ها هم در مورد Doom Eternal و این جور بازی‌ها و ارتباطش با کرونا میشه که به نظرم زیاد مقایسه صحیحی نیست. :دی کاری با نسخه پی‌سی بازی نداریم که اونجا همه‌چیز دیجیتالی هست و بحثش جداست ولی در مورد نسخه فیزیکی، باید در نظر بگیریم که Doom Eternal روز ۲۰ مارس منتشر شد و FFVII روز ۱۰ آوریل. به نظر می‌رسه فاصله زیادی بین این دو روز نیست، ولی یه سری به آمار آمریکا و انگلیس بزنیم میشه فهمید فاصله چقدر نجومیه:

۲۰ مارس:
مبتلاها:
آمریکا: ۲۰۰۰۰
انگلیس: ۴۰۰۰

۱۰ آوریل:
مبتلاها:
آمریکا: ۵۰۵۰۰۰
انگلیس: ۷۴۰۰۰

۲۰ مارس:
کشته‌ها:
آمریکا: ۳۰۰
انگلیس: ۱۷۷

۱۰ آوریل:
کشته‌ها:
آمریکا: ۲۲۰۰۰
انگلیس: ۹۰۰۰

تفاوت به شدت زیاده و فکر کنم ۲۰ مارس هنوز ترامپ داشته می‌گفته کرونا اصلاً چی هست و ما اینجا کرونا نداریم و نگران نباشین! :دی یعنی موقعیت انتشار نسخه فیزیکی بازی‌ها رو نمیشه توی این دو بازه‌ی زمانی مقایسه کرد.
 
138286

این یکی خیلی موثق نیست

ولی طبق تخمینی که SuperData از داده هایی که داشته زده (میگم، نه سوپردیتا آمار دقیق داره نه این اعداد حتمی اند، "تخمین" زدن صرفا) Animal Crossing: New Horizons تو ماه مارس فروش دیجیتالی اش به صورت جهانی حدود 5 میلیون نسخه بوده. که این یعنی "اگه" درست باشه رکورد فروش دیجیتالی بازی های کنسولی تو یه ماه رو شکونده بازی که سابقا رکوردش دست Call of Duty Black Ops IIII بوده. این رقم با مجموع فروش دیجیتالی ماه اول Super Smash Bros. Ultimate و Pokemon Sword/Shield، دوتا از پرفروش ترین بازی های سوییچ و این نسل، روی هم برابری می کنه.

منبع: https://www.superdataresearch.com/blog/worldwide-digital-games-market

نینتندو ول نمی‌کنه لامصب! :D یعنی خود صاب‌شرکت هم فکر نکنم توی خواب و رویا می‌دید بازی همچین رکورد حیرت‌انگیزی به جا بذاره. انتظارات ازش بالا بود، ولی در حدی که رکورد CoD رو بزنه و از مجموع فروش دیجیتالی اون بازی‌های به شدت محبوب هم بالاتر بره... الله اکبر!
تا الآن چهار تا بازی با فروش بالای ۱۶ میلیون برای سوییچ اومده و این یکی هم میره کنارشون. آماری که سونی و مایکروسافت توی خواب هم نمی‌بینن! :D

تخمینی که میزنن اینه که فروش بازی تا آخر مارس حدود 9 میلیون نسخه باشه (این یکی رو دانیل احمد از Niko Partners تخمین زده)
که حالا هفته اول May نینتندو خودش آمار فروش نرم افزار و سخت افزار رو تا آخر مارس میده مشخص میشه (خدا رو شکر اینا حداقل عین آدم گزارش سه ماهه شون رو میدن بیرون[-o<)
 
آخرین ویرایش:
تاپیک بالا امد: گوگل رسما دهن اپیک رو سرویس کرده و موانع زیادی بر سر راه عرضه فورتنایت خارج از گوگل پلی شده. اپیک هم یک بیانیه تند و آتشی داده و گفته این بازی رو میاریم روی پلی استور ...

"After 18 months of operating Fortnite on Android outside of the Google Play Store, we’ve come to a basic realization:

Google puts software downloadable outside of Google Play at a disadvantage, through technical and business measures such as scary, repetitive security pop-ups for downloaded and updated software, restrictive manufacturer and carrier agreements and dealings, Google public relations characterizing third party software sources as malware, and new efforts such as Google Play Protect to outright block software obtained outside the Google Play store.
 
View attachment 138286

این یکی خیلی موثق نیست

ولی طبق تخمینی که SuperData از داده هایی که داشته زده (میگم، نه سوپردیتا آمار دقیق داره نه این اعداد حتمی اند، "تخمین" زدن صرفا) Animal Crossing: New Horizons تو ماه مارس فروش دیجیتالی اش به صورت جهانی حدود 5 میلیون نسخه بوده. که این یعنی "اگه" درست باشه رکورد فروش دیجیتالی بازی های کنسولی تو یه ماه رو شکونده بازی که سابقا رکوردش دست Call of Duty Black Ops IIII بوده. این رقم با مجموع فروش دیجیتالی ماه اول Super Smash Bros. Ultimate و Pokemon Sword/Shield، دوتا از پرفروش ترین بازی های سوییچ و این نسل، روی هم برابری می کنه.

منبع: https://www.superdataresearch.com/blog/worldwide-digital-games-market
نینتندو ول نمی‌کنه لامصب! :D یعنی خود صاب‌شرکت هم فکر نکنم توی خواب و رویا می‌دید بازی همچین رکورد حیرت‌انگیزی به جا بذاره. انتظارات ازش بالا بود، ولی در حدی که رکورد CoD رو بزنه و از مجموع فروش دیجیتالی اون بازی‌های به شدت محبوب هم بالاتر بره... الله اکبر!
تا الآن چهار تا بازی با فروش بالای ۱۶ میلیون برای سوییچ اومده و این یکی هم میره کنارشون. آماری که سونی و مایکروسافت توی خواب هم نمی‌بینن! :D
ویرایش: @Z-fan نمی‌دونم چرا به جای ۵تا نوشتم ۴تا! :| دیگه آمار خفن‌تر از قبل هم شد! :دی
 
آخرین ویرایش:
نینتندو ول نمی‌کنه لامصب! :D یعنی خود صاب‌شرکت هم فکر نکنم توی خواب و رویا می‌دید بازی همچین رکورد حیرت‌انگیزی به جا بذاره. انتظارات ازش بالا بود، ولی در حدی که رکورد CoD رو بزنه و از مجموع فروش دیجیتالی اون بازی‌های به شدت محبوب هم بالاتر بره... الله اکبر!
تا الآن چهار تا بازی با فروش بالای ۱۶ میلیون برای سوییچ اومده و این یکی هم میره کنارشون. آماری که سونی و مایکروسافت توی خواب هم نمی‌بینن! :D

مایکروسافت نسل قبل که سه تا هیلو داشت همین حدود بالای 15 میلیون نسخه ای فروختند
سونی هم این نسل اسپایدرمن داشته که یکساله رسید 15 میلیون نسخه و انچارتد هم بالای 16 میلیونی (رسمی بوده) و GoW هم راحت ده میلیون رو رد کرده و احتمالا تا آخر نسل 15 16 رو رد میکنه و دلست 2 هم تازه هست! (فارق از دلست 1 به خاطر دو نسخه ps3 و ریمستر که در مجموع 20 میلیون فروخته)
 
نینتندو ول نمی‌کنه لامصب! :D یعنی خود صاب‌شرکت هم فکر نکنم توی خواب و رویا می‌دید بازی همچین رکورد حیرت‌انگیزی به جا بذاره. انتظارات ازش بالا بود، ولی در حدی که رکورد CoD رو بزنه و از مجموع فروش دیجیتالی اون بازی‌های به شدت محبوب هم بالاتر بره... الله اکبر!
تا الآن چهار تا بازی با فروش بالای ۱۶ میلیون برای سوییچ اومده و این یکی هم میره کنارشون. آماری که سونی و مایکروسافت توی خواب هم نمی‌بینن! :D
با اینکه از لحاظ فروش معلوم بود قراره بترکونه، بنظر خودم چندین مورد به این فروش رویایی کمک کردن:
1.بازی بهترین موقع عرضه شد و مخصوصا خیلی از کسایی که نمیتونن دوستاشون رو ملاقات کنن الان با این بازی یک راه ارتباطی دارن:D

2. بجز‌ کودکان، نینتندو یک قشری رو هدف گرفته و بشدت بینشون محبوبه که معمولا خیلی احتمال اش کمه سمت یک چیزی مثل GOW اکثریتشون برن، بانوان!
کلا بازی از کوچک و بزرگ رو شامل میشه.
برای همین فکر میکنم الان این قشر هم به این شدت هستن واقعا به فروش بازی بشدت کمک کرده!
ماشالا اینقدر خلاقیت سر ساخت جزیره هم به کار میگیرن، بعد ژاپنی جماعت آدم سر جزیره های اینا کف میکنه:|

3. بازی هر چقدر دیرتر بگیری بیشتر دهنت صافه چون فقط یک هفته تمام ساخت و ساز اولیه جزیره طول میکشه در کل مخصوصا اگه نخوای از جهش زمانی با تغییر تاریخ کنسول استفاده کنی.

4. بشدت توییچ و استریم محور میتونه باشه... چون جزیره و کلا چیزای هر شخص با دیگری میتونه فرق داشته باشه، آوردن دوستان به جزیره ها باعث میشه بازی فراتر از حرف زدن با NPC ها و اهالی جزیره ات باشه، و تجربه و جزیره هر شخص میتونن 180 درجه متفاوت باشن، چیزی که اصلا فک نکنم بازی های قبلی بخاطر محدودیت های سخت افزاری اصلا تجربه کرده باشن...
همین بنظرم میتونه باعث بشه حالا حالا ماندگار بمونه.

اگه نینتندو ساپورت بازی هم بیخیال نشه خدا رو چه دیدی شاید خیلی خیلی بیشتر از بقیه بازی های نینتندو توجه ملت رو به خودش جلب کنه و از ماریو کارت 8 بیشتر بفروشه.
 
آخرین ویرایش:
مایکروسافت نسل قبل که سه تا هیلو داشت همین حدود بالای 15 میلیون نسخه ای فروختند
سونی هم این نسل اسپایدرمن داشته که یکساله رسید 15 میلیون نسخه و انچارتد هم بالای 16 میلیونی (رسمی بوده) و GoW هم راحت ده میلیون رو رد کرده و احتمالا تا آخر نسل 15 16 رو رد میکنه و دلست 2 هم تازه هست! (فارق از دلست 1 به خاطر دو نسخه ps3 و ریمستر که در مجموع 20 میلیون فروخته)

همه ی اینا صحیح.
ولی دایناسور انجمن اشتباه شمرد
نینتندو 5 تا بازی الان رو سوییچ داره که بالای 16 میلیون فروختن :D
که یکی شون بالای 22 میلیون فروخته و اگه نسخه Wii U شو حساب کنیم میره حول و حوش 30 میلیون (اگه بخوایم عین صحبتت، فروش دو تا نسخه Tlou رو حساب کنیم)
که میشه 6 تا اگه وضع این جوری پیش بره :D
و... آممم... آره منطقی حساب کنیم دوباره رسیدن به این اعداد برای خود نینتندو با این همه آیپی Legacy دار و اینا سخته چه برسه بقیه :-??
 
آخرین ویرایش:
مایکروسافت نسل قبل که سه تا هیلو داشت همین حدود بالای 15 میلیون نسخه ای فروختند
سونی هم این نسل اسپایدرمن داشته که یکساله رسید 15 میلیون نسخه و انچارتد هم بالای 16 میلیونی (رسمی بوده) و GoW هم راحت ده میلیون رو رد کرده و احتمالا تا آخر نسل 15 16 رو رد میکنه و دلست 2 هم تازه هست! (فارق از دلست 1 به خاطر دو نسخه ps3 و ریمستر که در مجموع 20 میلیون فروخته)
HZD هم بالای 10 میلیون فروخته بود تا یک سالگیش قطعا الان خیلی بیشتر هم شده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or