آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

اعتیاد و نوآوری که رینبو داره باعث میشه نشد ازش دل کند،این شوتر تو نسل هشت اومد یه چیز جدید رو کرد،که کمتر بازی قبلاً به این شکل بود،من خودم رو همه پلتفرما بازی کردمش و وقتی با فرند میزنیم بارها ریج میکنیم و گاها شده بچه ها بازی رو پاک کردن اما بعد دو روز باز دانلود و نصب کردن،نوآوری+ساپورت طولانی مدت باعث شد این بازی بترکونه،وگرنه از باگ و ها هیت باکس مسخره اش هیچی نگیم بهتره :D

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
از نظر نوآوری و اعتیاد که شاهکار ناسلامتی طراح گیم پلی کیلزون2 که جدیدا برگشته گوریلا پشتشه:D از اون نظر قبول دارم که بعضی وقتا خیلی حال میده بعضی وقتا خیلیم........البته تو دورانی که داشتم فرندی نداشتم که بازی کنه ولی این مشکلاتش نمیشه نادیده گرفت همین جوری داره بیشتر بیشتر میشه اول ash مشکل داشت بعد با آپدیت های زیباشون همه اپراتورها اینجوری شدن هر روز بدتر از دیروز تازه بنظرم سیستم الفا پک هم یجورایی نامردی نسبت به مثلا اورواچ:D یعنی حیف که بازی دست یوبی سافت و اگرنه الان با یه فیکس قوی با اختلاف به بهترین fps نسل تبدیل میشد
ولی با برگشتن امثال سونی به ساخت fps امید هست که یوبی سافت خودش جمع کنه نسل بعد

بیشتر از این آف تاپیک نشه
 

ظاهرا نباید انتظار فروش فیزیکی قوی ای از Gears 5 داشته باشیم سر قضیه Game pass و اینا...
در کل سرجمع مایکروسافت نفع شو از آمار بازیکن ها میبره و همون آمار هم ارائه میده طبق معمول... حالا هر چقدر هم فن بوی های طرف مقابل بخندن که: "وااااای بازیتون +10 میلیون نسخه نفروخته...8-}" و فلان:-@
بعلاوه تقریبا تمام تبلیغات بازی همراه با عنوان گیم پس بود... طبیعتا خودشون دنبال همین موضوع اند و آمارگیرها هم احتمالا از همین زاویه به میزان موفقیت بازی نگاه می کنند
 
ظاهرا نباید انتظار فروش فیزیکی قوی ای از Gears 5 داشته باشیم سر قضیه Game pass و اینا...
در کل سرجمع مایکروسافت نفع شو از آمار بازیکن ها میبره و همون آمار هم ارائه میده طبق معمول... حالا هر چقدر هم فن بوی های طرف مقابل بخندن که: "وااااای بازیتون +10 میلیون نسخه نفروخته...8-}" و فلان:-@
حالا نه اینکه مثلا زمان گیرز4 که گیم پس نبود تمام چارت های فروش رو جر داده بود :D اتفاقا FH4 با وجود گیم پس بازم فروش خیلی خوبی داشت اینکه گیرز خوب نمیفروشه بخاطر افت کلی فرنچایز هست که از بازدید یوتیوب هم میشد فهمید
و اینکه آره 10+ فروختن خیلی خفنه اگر نبود که خودت سر بازی های نینتندو اینقدر با ذوق و شوق نمیگفتی :D
 
حالا نه اینکه مثلا زمان گیرز4 که گیم پس نبود تمام چارت های فروش رو جر داده بود :D اتفاقا FH4 با وجود گیم پس بازم فروش خیلی خوبی داشت اینکه گیرز خوب نمیفروشه بخاطر افت کلی فرنچایز هست که از بازدید یوتیوب هم میشد فهمید
و اینکه آره 10+ فروختن خیلی خفنه اگر نبود که خودت سر بازی های نینتندو اینقدر با ذوق و شوق نمیگفتی :D

خوب از نکته بحث من جاخالی دادی...:D و دقیقا همون جمله ای که تاکید کردم رو با شباهت 80% تکرار کردی :D

ذوق من سر فروش بازی های نینتندو سرجاشه... اون ها روش درآمدزایی خودشون رو دارن اینا هم روش های خودشون رو... (خوب شد اشاره کردی... میخواستم دو سه هفته پیش بحث کنم سر این که چرا فروش فیزیکی و کلا Shipment فیزیکی Astral Chain و مخصوصا Fire Emblem: Three Houses نسبت به نسخه قبلی تو ژاپن کمتر بودند... که برمیگشت به بازاریابی و تمرکز رو Voucher هایی که نیتندو تو ژاپن با قدرت روش تبلیغ کرده بود... ولی خب حدس زدم این جا کسی همین جوری حوصله نداره در مورد آمار فروش فایر امبلم بدونه، چه برسه علت فروش کمتر نسخه فیزیکی اش تو ژاپن.. واسه همین رو همون آمار خوبش تو آمریکا و UK تمرکز کردم... اینم عملا همینه... پشت هر چیزی یه دلیلیه)

من نمیگم بازی حالا حتما موفق ترین شوتر سوم شخص عالم میشه ولی با در نظر گرفتن ذات بازی و نه فقط عرضه همزمان اش رو گیم پس، بلکه تبلیغات شدید رو این قضیه، خیلی این وسط منطقیه به آمار پلیرها به عنوان شاخص موفقیت بازی نگاه کرد...صرف نظر از فروش عددی اش... و خب این کار در نهایت باعث میشه تو همین جنگ کنسولی هیچ درک درستی از میزان موفقیت یه بازی با همچین روش هایی نسبت به بازی ای که +10 میلیون میفروشه نداشته باشیم... که باعث میشه فقط به راه ترول رو بیارید تا بتونید بگید بازی موفق بوده یا نبوده...:D دلارها رو درنهایت همون مایکرو میشماره... ما هم میگیم چقدر تو مقیاس و جدولی که تهیه کرده موفق بوده... همین :D
====
زمانی که گیرز 4 عرضه شد، XB1 تو باقالی ها بود، و فروش فیزیکی PC هم که محاسبه نمیشه(همچین چیزی اساسا وجود نداره) بنابراین عملا اگه چارت فروش فیزیکی ای رو جر میداد باعث تعجب بود
+ تقریبا هیچ کس بازدید یوتیوب رو تو این بحث های آماری آدم حساب نمی کنه...
 
در کل سرجمع مایکروسافت نفع شو از آمار بازیکن ها میبره و همون آمار هم ارائه میده طبق معمول... حالا هر چقدر هم فن بوی های طرف مقابل بخندن که: "وااااای بازیتون +10 میلیون نسخه نفروخته...8-}" و فلان:-@
بعلاوه تقریبا تمام تبلیغات بازی همراه با عنوان گیم پس بود... طبیعتا خودشون دنبال همین موضوع اند و آمارگیرها هم احتمالا از همین زاویه به میزان موفقیت بازی نگاه می کنند
نفعی که اگه همش رو سر جمع بیاری ، و یدونه هم نینتندو بندازی تنگش ، اندازه فقط یه بخشه شرکت طرف مقابل هم نمیشه ، پس طبیعتا باعث مزاح و خنده فن بوی ها هم میشه . شما چرا ناراحتی ؟
 
نفعی که اگه همش رو سر جمع بیاری ، و یدونه هم نینتندو بندازی تنگش ، اندازه فقط یه بخشه شرکت طرف مقابل هم نمیشه ، پس طبیعتا باعث مزاح و خنده فن بوی ها هم میشه . شما چرا ناراحتی ؟

اینم یه جور نحوه نگاه کردن بهش ـه:-??
هر چند تو داری کل آمار مالی سال رو مقایسه می کنی که باز هم با نکته بحث من در مورد علت ضعف فروش فیزیکی گیرز 5 خیلی فاصله داره و هیچی رو جز این که سونی این نسل درآمدزایی بیشتری داشته رو ثابت نمی کنه...

میگم برای آوردن آمار جهت رد موفقیت بازی های گیم پس به روش های عجیب رو میارید...:دی
 
  • Like
Reactions: g4mer
خوب از نکته بحث من جاخالی دادی...:D و دقیقا همون جمله ای که تاکید کردم رو با شباهت 80% تکرار کردی :D

ذوق من سر فروش بازی های نینتندو سرجاشه... اون ها روش درآمدزایی خودشون رو دارن اینا هم روش های خودشون رو... (خوب شد اشاره کردی... میخواستم دو سه هفته پیش بحث کنم سر این که چرا فروش فیزیکی و کلا Shipment فیزیکی Astral Chain و مخصوصا Fire Emblem: Three Houses نسبت به نسخه قبلی تو ژاپن کمتر بودند... که برمیگشت به بازاریابی و تمرکز رو Voucher هایی که نیتندو تو ژاپن با قدرت روش تبلیغ کرده بود... ولی خب حدس زدم این جا کسی همین جوری حوصله نداره در مورد آمار فروش فایر امبلم بدونه، چه برسه علت فروش کمتر نسخه فیزیکی اش تو ژاپن.. واسه همین رو همون آمار خوبش تو آمریکا و UK تمرکز کردم... اینم عملا همینه... پشت هر چیزی یه دلیلیه)

من نمیگم بازی حالا حتما موفق ترین شوتر سوم شخص عالم میشه ولی با در نظر گرفتن ذات بازی و نه فقط عرضه همزمان اش رو گیم پس، بلکه تبلیغات شدید رو این قضیه، خیلی این وسط منطقیه به آمار پلیرها به عنوان شاخص موفقیت بازی نگاه کرد...صرف نظر از فروش عددی اش... و خب این کار در نهایت باعث میشه تو همین جنگ کنسولی هیچ درک درستی از میزان موفقیت یه بازی با همچین روش هایی نسبت به بازی ای که +10 میلیون میفروشه نداشته باشیم... که باعث میشه فقط به راه ترول رو بیارید تا بتونید بگید بازی موفق بوده یا نبوده...:D دلارها رو درنهایت همون مایکرو میشماره... ما هم میگیم چقدر تو مقیاس و جدولی که تهیه کرده موفق بوده... همین :D
====
زمانی که گیرز 4 عرضه شد، XB1 تو باقالی ها بود، و فروش فیزیکی PC هم که محاسبه نمیشه(همچین چیزی اساسا وجود نداره) بنابراین عملا اگه چارت فروش فیزیکی ای رو جر میداد باعث تعجب بود
+ تقریبا هیچ کس بازدید یوتیوب رو تو این بحث های آماری آدم حساب نمی کنه...
به نظرم خودت از بحث جاخالی دادی :D من کاری به این ندارم که در نهایت دلارها رو مایکرو میشماره یا نه و چقدر سود میکنه و معیار موفقیت رو فن های مختلف چی میگن . مشخصا بازی مثل گیرز یه بازی سیستم سلر هست (یا بود), یعنی چی ؟ یعنی باعث فروش کنسول هم میشه (چه تو باقالی ها باشه چه نباشه) و به نوعی اگر کنسول تو باقالی هم باشه کمک میکنه که از باقالی بیاد بیرون (مثل MGS4 و U2 نسل قبل) و البته ضریب فروش XB1 به PS4 از 2016 تا الان فرق خاصی نکرده اگر اون موقع تو باقالی بوده پس هنوزم هست ولی همون سال FH3 اومد و فروش خوبی هم داشت پس مثالت کلا اشتباه هست . بحث کلی اینه که فرنچایز گیرز افت کرده و در فروش گیرز4 هم اینو به وضوح دیدیم , مثال بازدید یوتیوب که زدم نشان دهنده ذوق و اشتیاق یا همون هایپ ملت به بازی هست وگرنه بله به آمارهای فروش ارتباطی نداره
 
به نظرم خودت از بحث جاخالی دادی :D من کاری به این ندارم که در نهایت دلارها رو مایکرو میشماره یا نه و چقدر سود میکنه و معیار موفقیت رو فن های مختلف چی میگن . مشخصا بازی مثل گیرز یه بازی سیستم سلر هست (یا بود), یعنی چی ؟ یعنی باعث فروش کنسول هم میشه (چه تو باقالی ها باشه چه نباشه) و به نوعی اگر کنسول تو باقالی هم باشه کمک میکنه که از باقالی بیاد بیرون (مثل MGS4 و U2 نسل قبل) و البته ضریب فروش XB1 به PS4 از 2016 تا الان فرق خاصی نکرده اگر اون موقع تو باقالی بوده پس هنوزم هست ولی همون سال FH3 اومد و فروش خوبی هم داشت پس مثالت کلا اشتباه هست . بحث کلی اینه که فرنچایز گیرز افت کرده و در فروش گیرز4 هم اینو به وضوح دیدیم , مثال بازدید یوتیوب که زدم نشان دهنده ذوق و اشتیاق یا همون هایپ ملت به بازی هست وگرنه بله به آمارهای فروش ارتباطی نداره

الان مسئله این جاست گیرز، سیستم سلر نیست دیگه... سرویس سلر ـه... البته راستش بازم باید خود مایکروسافت آمار بده ببینیم تو این نقش اش موفق بوده یا نه
و این که افت فروش سری امری واضحه... ولی خب مایکروسافت روش درآمدزایی های موازی دیگه داره... با اون افت فروشی که اون سال از گیرز 4 دیدیم رسما هر فرنچایزی بود مچاله میشد میرفت تو دیوار... خوبه خودتم میگی... Fh3 همون موقع فروش خوبی داشت... Halo 5 هم بماند... یه چی هست که مایکرو به موفقیت تجاری گیرز ایمان داره وقتی بازی "عملا نمیفروشه" داریم دور می چرخیم به حرف خودم میرسیم :دی
 
  • Like
Reactions: m.a.t
اینم یه جور نحوه نگاه کردن بهش ـه:-??
هر چند تو داری کل آمار مالی سال رو مقایسه می کنی که باز هم با نکته بحث من در مورد علت ضعف فروش فیزیکی گیرز 5 خیلی فاصله داره و هیچی رو جز این که سونی این نسل درآمدزایی بیشتری داشته رو ثابت نمی کنه...

میگم برای آوردن آمار جهت رد موفقیت بازی های گیم پس به روش های عجیب رو میارید...:D
برادر عزیز بنده صرفا شرح دادم دلیل خنده های اون فن بوی ها به قول خودت رو . فروش ضعیف گیرز و رد امار گیم پس سیخی چنده تو پست من ؟؟ با ذکر مثال توضیح دهید :D .

طبیعتا وقتی مفت و مجانی ( بصورت کاملا تقریبی ) مایکروسافت غول ترین ای پی هاش رو قرار میده برای ملت ، اکثر غریب به یقین افراد نه تنها فیزیکی بلکه به ندرت دیجیتالی هم سمت بازی نمیرن :D ، این کاملا روشن هست .

اما خب طبیعتا بوده روزهایی که مایکروسافت گیم پس نداشته و گیرزهایی هم داشته و امار فروشهایی هم دیدیم حتی از لحاظ قیاسی .

مایکروسافت نفع میکنه ؟ نوش جونش ، انشالله بیشتر هم نفع کنه . نه کسی رد میکنه نه به روش عجیب روی اورده .

صرفا جهت پاره ای از توضیحات نقل قول شدی برادر :D
 
در مورد فروش Gears 4 یه برآوردی که ملت تو ریست ارا کرده بودن در حد 3 تا 4 میلیون نسخه بود که اگه درست باشه با توجه به وضعیت این نسل ایکس باکس، چندان آمار بدی نیست. یه چیزی عجیبی که من در مورد Gears دیدم این هست که خیلی ها فکر میکنن تو نسل قبل این بازی بیش از حد پرفروش بوده، در حالیکه این بازی موقع لانچ معمولا یه فروش خفن داشته ولی بعدش فروش بازی شدیدا افت کرده. مثلا نسخه سوم تو هفته اول عرضه بیشتر از سه میلیون نسخه فروش داشت، ولی فروش کلی باید در حد 7-6 میلیون نسخه باشه که خیلی عالیه ولی مثلا به هیچ وجه در حد هیلو که هر نسخه اصلی اش بالای 15 میلیون نسخه می فروخت نیست. کل سری هم تا اوایل 2014 حدود 22 میلیون نسخه فروش داشته، یعنی متوسط 6 تا نهایتا 7 میلیون برای هر نسخه (به جز Judgment که احتمالا 3 میلیون فروخته).
 
در راستای 20 ساگلی کنسول دوست داشتنی Dreamcast (من نداشتمش... ولی میگن دوست داشتنی بوده... ما هم نه نمیگیم) گروه آماری NPD لیست بازی های پرفروش کنسول رو ارائه دادن که از این قراره:

View attachment 115842
آندرریتد ترین کنسول تاریخ چیزی که ملت بعد نابودیش قدرش دونستن بازی اولشم بسیار اندرریتد=((
 
در راستای 20 ساگلی کنسول دوست داشتنی Dreamcast (من نداشتمش... ولی میگن دوست داشتنی بوده... ما هم نه نمیگیم) گروه آماری NPD لیست بازی های پرفروش کنسول رو ارائه دادن که از این قراره:

View attachment 115842
میرفتیم کلوپ virtua tennis بازی میکردیم..چه قدر خوب بود..یادمه اون موقع گرافیک خفنی داشت
 
میرفتیم کلوپ virtua tennis بازی میکردیم..چه قدر خوب بود..یادمه اون موقع گرافیک خفنی داشت
کلا سری بازی های virtua عالی بود که sega AM2 و AM3 میساختن بنیان گذار این اسمم یوسوزوکی بود عجب بازیاییم میساخت
طرف پیشگام بازیای رانندگی و مبارزه ای 3D بود پیشگام OW بود نمیدونم چرا کمتر کسی میشناستش
 
  • Like
Reactions: g4mer and gintoki

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Ni-oH

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or