Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
ناموس اتمسفره اين نسخه ظاهرا
ازون تم رنگى رنگى ايترنال فاصله گرفته
چون از لغت ناموس استفاده کردی با همون ادامه میدم من جمله م رو

کلاً بازی Doom، هویت و ناموس بازی های شوتر FPS هست به هر دو مفهوم، هم First Person Shooter و هم Fast-Paced Shooter
حالا هر مدلی که باشه، هر رنگی که باشه، توی هر اتمسفری که باشه
Doom آغاز و پایان این سبک محسوب میشه

پ.ن: یه meme قدیمی هست در مورد doom، قبلاً یه جایی فرستاده بودمش اینو، دوباره اینجا بفرستم که جاش همین جاست

84384e5fd440ec1f223290caf8f83ff2.jpg
 
ردیابی پرتو توی Doom Dark Ages توی گیمپلی هم بکار گرفته شده :

بیلی خان، مدیر فناوری موتور در id Software، میگوید: «ما از ایده ردیابی پرتو استفاده کردیم، نه تنها برای استفاده از تصاویر، بلکه همچنین برای گیم‌پلی. ما می‌توانیم از آن برای کارهایی استفاده کنیم که در گذشته قادر به انجام آن نبوده‌ایم، که آن تشخیص دقیق اصابت است.

بیلی ادامه می دهد: "بنابراین وقتی با سلاح خود شلیک می کنید، تکنولوژی تشخیص ضربه می تواند تشخیص دهد که آیا گلوله به پیکسلی برخورد می کند که چرمی است یا پیکسلی که فلزی است." "قبل از ردیابی پرتو، ما نمی توانستیم به راحتی بین دو پیکسل تمایز قائل شویم زیرا مواد بسیار پیچیده بودند اما اکنون ردیابی پرتو می تواند این کار را بر اساس هر پیکسل انجام دهد و اگر به فلز ضربه می زنید نشان دهد یا حتی چیزی که خز است، این بازی را غوطه ورتر می کند و شما به عنوان بازیکن بازخورد مستقیم دریافت می کنید.
 
ردیابی پرتو توی Doom Dark Ages توی گیمپلی هم بکار گرفته شده :

بیلی خان، مدیر فناوری موتور در id Software، میگوید: «ما از ایده ردیابی پرتو استفاده کردیم، نه تنها برای استفاده از تصاویر، بلکه همچنین برای گیم‌پلی. ما می‌توانیم از آن برای کارهایی استفاده کنیم که در گذشته قادر به انجام آن نبوده‌ایم، که آن تشخیص دقیق اصابت است.

بیلی ادامه می دهد: "بنابراین وقتی با سلاح خود شلیک می کنید، تکنولوژی تشخیص ضربه می تواند تشخیص دهد که آیا گلوله به پیکسلی برخورد می کند که چرمی است یا پیکسلی که فلزی است." "قبل از ردیابی پرتو، ما نمی توانستیم به راحتی بین دو پیکسل تمایز قائل شویم زیرا مواد بسیار پیچیده بودند اما اکنون ردیابی پرتو می تواند این کار را بر اساس هر پیکسل انجام دهد و اگر به فلز ضربه می زنید نشان دهد یا حتی چیزی که خز است، این بازی را غوطه ورتر می کند و شما به عنوان بازیکن بازخورد مستقیم دریافت می کنید.
چنین چیزی رو قبلا توی عنوان دیگه ای شاهدش بودیم؟!
من خاطرم نیست، شایدم بوده منتها حین بازی شاید چندان قابل لمس نیست.
 
  • Like
Reactions: TwistedFate
ویدیو لو رفته

بخش داستانی یا گیم پلی لو نمیده
ویدیو کامل همون چند ثانیه ای هست از تریلر انویدیا چند پست قبلتر گذاشتم


این id Tech جذابترین انجین حال حاضره.
اصلا زیبایی و ابهت حتی از این نمایش روپرده ای کاملا مشخصه.
حتی نسل قبلیش که برای ایندی استفاده شد باز هم برای این نسل فوق العاده بود.

پس تو نمایش مایکرو باید کلی جزئیات و ویدئوهای دیگه ای رو هم نمایش بدن چون این یکی فکر کنم فقط میخواست طراحی مپ ، گرافیک و نورپردازی رو به رخ بکشه.
بعد این :Censored:همچین انجینی دارن ، باز هیلو رو بردن رو استاتر انجین ۵

آخه ماکرو کوالیشن رو داره و واقعا استادن تو آنریل و توسعه دادن براسا اون راحتتره و برا همینم موتور خودشو کنار گذاشتن
و یه نکته هم فیزیک هیلو هست که فکر نکنم با id tech دربیاد، همون آنریلم روش شک و تردید هست
تو fps از نظر فنی هیچ چیز مهمتر از بهینه بودن نیست. شرایط ue5 هم که مشخصه
درسته که کولیشن از نظر فنی یکی از خوبهای صنعته ولی
سهم اپیک رو باید بدن
تجربه‌ای در ساخت fps ندارن و اینکه id tech انجین مخصوص fps هست
و هم در کل انجین داخلی انعطاف بیشتری داره و باتوجه به نیازت میتونی تغییرات مورد نظرت رو اعمال کنی
در مورد فیزیک هم

 
آخرین ویرایش:
ویدیو لو رفته

این id Tech جذابترین انجین حال حاضره.
اصلا زیبایی و ابهت حتی از این نمایش روپرده ای کاملا مشخصه.
حتی نسل قبلیش که برای ایندی استفاده شد باز هم برای این نسل فوق العاده بود.

پس تو نمایش مایکرو باید کلی جزئیات و ویدئوهای دیگه ای رو هم نمایش بدن چون این یکی فکر کنم فقط میخواست طراحی مپ ، گرافیک و نورپردازی رو به رخ بکشه.
 
بعد این :Censored:همچین انجینی دارن ، باز هیلو رو بردن رو استاتر انجین ۵
واقعا درسته.

اما منطقی بخوایم ببینیم برای تیم های داخلی مایکروسافت که هر یکی دوسال کارمندهاش عوض میشن همون آنریل به نظرم بهترین انتخابه .
لااقل نفرات جدیدی که میان یکی دوماه اولش سوخت نمیشه که بخوان کار باهاش رو یاد بگیرن.
================

متاسفانه فردا شب دعوتم و نمایش رو از دست میدم :(
 
بعد این :Censored:همچین انجینی دارن ، باز هیلو رو بردن رو استاتر انجین ۵
آخه ماکرو کوالیشن رو داره و واقعا استادن تو آنریل و توسعه دادن براسا اون راحتتره و برا همینم موتور خودشو کنار گذاشتن
و یه نکته هم فیزیک هیلو هست که فکر نکنم با id tech دربیاد، همون آنریلم روش شک و تردید هست
 
۲۰۲۵ داره تبدیل به استثنایی ترین سال گیمینگ میشه.
واقعا از id راضیم، بازی تازه پارسال معرفی شد فقط هم یک نمایش، ۱ سال بعد نمایش دوم با تاریخ عرضه. یک نمایش مفصل با توضیحات کامل که چه انتظاری باید ازش داشته باشیم.
نه هیاهوی الکی و لیک و تاخیر و پرزنتیشن بد و.... همه چی کامل و حساب شده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or