اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
فکر کنم جوابتو واضح دادن

احتمالا نخوندی، اگه در جا زدن رو تغییر موتور میدونی. گفتن فنهای بازی چیزهایی میخواستن که با slipspace سالها زمان میبرد و ما نمیتونستیم و تغییر دادیم و برا این تغییر یه پروژه دو ساله گذاشتن، ببینن درسته که منتقل کنن یا نه، پس یه دید به آینده داشتن، همینم ناقض کامل حرفاته که هیچ دید و ایده ای ندارن.
___
در مورد قسمت دوم حرفات، هیلو اینفینیت یک داستان باز داشت که از قضا قشنگ هم پرداخته شده بود و اینکه داستان هیلو بعد چی باشه، مشخص کننده بخش بعدیه.
_______
خب، جواب خودتو خودت میدی. اگه ایرادی رو به هیلو وارد کردی،ممکنه تو بازی بعد وارد بشه، پس بهتره همون آیپی مطرح که سالهای سال هزینه براش شده، توسعه پیدا کنه و اگه ایرادی داره رفع بشه، نه اینکه برن یه ایپی جدید بزنن.
________________
هر عنوانی ممکنه شکست بخوره ولی یه ایپی جدید اونم تو استودیویی که کلی از بزرگان هیلو هستن، خود حماقته.
خود توتوکی چی میگه، میگه من ایپی میخوام. هیلو یه ایپی هست که ازش میشه برا خیلی از کاراکترا داستان ساخت و ول کردن این ایپی خود خریته.
به نظرم ماکرو هم راه درست رو داره میره و هم تنها راه رو. ماکرو و ایکس باکس امروز بعد خرید یه استودیو 70 میلیاردی جای آزمون و خطا و استودیو مستقل نیست، همین ماه ماکرو داره قمار اولشو میکنه و یه بازی با درآمد چند میلیاردی رو میبره گیم پس و قطعا ککاهش فروش خواهد داشت، ایکس باکس یه مدیریت واضح و مستبد میخواد. نه اینکه 6 سال یه استودیو رو ساپورت کنه، تهش یه بازی 4 ساعته بسازه که بعد یه هفته فراموش بشه

اینکه گیم پلی و داستان هیلو اینفینیت واقعا زیبا بودن. داستان تو اواسط افت کرد ولی برگشت و تو اواخر جذاب شد.
میتونم بشینم از تفاوت ولف و هیلو و دنیاهاش و مخاطباش بگم ولی سلیقه ای هست و من خودم ولف رو دوست دارم.

View attachment 352765

Valve's Leaked Steam Data Suggests Wolfenstein II Really Did Sell Poorly on PC

یادم نمیاد این لیک از کجا اومد بیرون، این فرمولی که خیلی تعریفشو میکنی، نفروخت. حتی از dlc ولف یک کمتر.
فرمولی که نفروشه، هر چقدر هم که باهاش حال کنی، بدرد لای جرز دیوار میخوره. خیلیا از کالافای الان خوششون نمیاد ولی میفروشه.
یه بازی باید جوری بیاد که وقتی 100-200 میلیون هزینشه، 300-400 درآره، فرمولت اگه از بحث گیمینگ که سلیقه ای هست، بگیم عالی. نفروشه. ولف نداره نه ابهت مسترچیف رو و نه طرفدارشو. اون فرمول بدرد این بازی نمیخوره. هیلو نمیتونه یه بازی بزرگسال باشه چون باید بتونه بفروشه و باندل بشه و هزاران اگر دیگه. دلیل اینکه کیلزون و ... نیستن، سر همین فرموله.
اینها قرار بود ١٠ سال از بازی ساپورت کنن و دنیاش رو گسترش بدن الان دوباره حرف از wider change میزنن. بگذریم. ببین چندتا بحث وجود داره که احساس میکنم دارن باهم قاطی میشن.اول سر اسم استودیوست که نظرم اینه شخصا نمیپسندم یک استودیو صرفا مشغول ساخت فقط یک ip باشه بنظرم اینجوری مانع خلاقیت و پیشرفت میشه و باعث ایجاد یک environment محدود تو خود اون استودیو میشه. حالا یه استودیو ممکنه ١٠٠ سال هم فقط یه ip بسازه ولی مادامی که این قضیه اجبار نباشه و دست دولوپرها برای خلق چیزهای دیگه باز باشه خوبه اما وقتی اسم استودیو رو میذاری اسم یک بازی این حس رو منتقل میکنه که تا ابد الدهر قراره یک ip رو بدوشن! حالا حداقلش من این حس رو میگیرم.
دومین مسئله شرایط خود ip هیلو هست که میشه خیلی راجع بهش بحث کرد. اینکه چه راهی خوبه پیش گرفته بشه چه راهی اشتباهه اما اینکه بهرحال باید یه فکری بحال این ip بکنن من منکرش نیستم و معلومه که خیلی حیفه این ipرو رها کنن ولی از نظر من تا وقتی به یک چهارچوب درست و یک فرمول درست یک دید مناسب نرسیدن لزومی نداره چندین پروژه از بازی ساخته بشه. شما اول همین بازی اصلی رو اول یه سرو سامونی بهش بده بعدش حالا اومدی ایده های بهتری پیدا کردی بشین منابعت رو خرج کن و گسترشش بده.
پ.ن: اونجا هم که میگی مایکروسافت باید رضاشاه طور باید وایسه رو سر استودیوهاش موافقم البته اگه خودشون هم یه دید درستی نسبت به استودیو ها و ip هاشون داشته باشن!
 
اگه این Slipspace همون کوفتیه که بانجی رفت باهاش دستینی رو ساخت همون بهتر که جمعش کردن رفت، خود بانجی ۱۰ ساله داره زور میزنه نتونسته یه انجین درست حسابی از اون در بیاره
 
اینها قرار بود ١٠ سال از بازی ساپورت کنن و دنیاش رو گسترش بدن الان دوباره حرف از wider change میزنن. بگذریم. ببین چندتا بحث وجود داره که احساس میکنم دارن باهم قاطی میشن.اول سر اسم استودیوست که نظرم اینه شخصا نمیپسندم یک استودیو صرفا مشغول ساخت فقط یک ip باشه بنظرم اینجوری مانع خلاقیت و پیشرفت میشه و باعث ایجاد یک environment محدود تو خود اون استودیو میشه. حالا یه استودیو ممکنه ١٠٠ سال هم فقط یه ip بسازه ولی مادامی که این قضیه اجبار نباشه و دست دولوپرها برای خلق چیزهای دیگه باز باشه خوبه اما وقتی اسم استودیو رو میذاری اسم یک بازی این حس رو منتقل میکنه که تا ابد الدهر قراره یک ip رو بدوشن! حالا حداقلش من این حس رو میگیرم.
دومین مسئله شرایط خود ip هیلو هست که میشه خیلی راجع بهش بحث کرد. اینکه چه راهی خوبه پیش گرفته بشه چه راهی اشتباهه اما اینکه بهرحال باید یه فکری بحال این ip بکنن من منکرش نیستم و معلومه که خیلی حیفه این ipرو رها کنن ولی از نظر من تا وقتی به یک چهارچوب درست و یک فرمول درست یک دید مناسب نرسیدن لزومی نداره چندین پروژه از بازی ساخته بشه. شما اول همین بازی اصلی رو اول یه سرو سامونی بهش بده بعدش حالا اومدی ایده های بهتری پیدا کردی بشین منابعت رو خرج کن و گسترشش بده.
پ.ن: اونجا هم که میگی مایکروسافت باید رضاشاه طور باید وایسه رو سر استودیوهاش موافقم البته اگه خودشون هم یه دید درستی نسبت به استودیو ها و ip هاشون داشته باشن!
10 سال از مولتی بازی، چون سینگل بازی حکم dlc داشت و موضوعاتی که بخوای در موردش حرف بزنی،خودش یه موضوع جدیده باعث شد که محتوا نرسه و خود مولتی آسیب ببینه از جنگ روسیه تا کرونا و ...
نکته بعدی، اسم استودیوست، اولا اینها شوتر سازن و نمیتونن برن دنیای rpg خلق کنن و از لحاظ شوتر دنیای هیلو فقط مسترچیف نیست و میشه از پیش سازها گرفته تا فوررانرها و از کاوننت ها گرفته تا banished براشون دنیا ساخت و تهش هم الان اکتی خواستن یه rpg بسازن یه استودیو جدید زدن و رفتن. مسئله پیچیده ای مطرح نیست.
نکته سوم هم چندین پروژه به معنای چند پروژه اصلی نیست ریمیک هست یه هیلو اصلی و ممکنه یکی دو تا مولتی و هیلو وارز و ...
تو یه برهه قرار نیست از هیلو 7 تا 9 در دست توسعه باششه و اینم برمیگرده به تنوع و دنیای هیلو که ازش میشه به اشکال مختلف ازش بازی ساخت و هیچ استودیویی از همین استودیو بهتر نمیتونه هیلو بسازه، امیدوارم اینو قبول داشته باشی.
____________
ماکرو خودش نمیتونه بره بالا سر بازیها که چی میسازن ولی میتونه تو زمینه بودجه و ساخت ایپی مدیریت کنه. در مورد دید هم بنظرم، داره معقولتر عمل میکنن، اینیشیتیو واقعا نجات پیدا کرد از یه عنوانی که معلوم نبود چی بود و پرفکت دارک رو ساختن
کوالیشن و گیرز جدید به نظرم معرفی جذابی بود در حالیکه شایعه عنوان جدید بود یا کلاک ورک حاصل تیم دوم اینگزایله
south of midnight جالب بود. بنظرم به هر کی آزادی دادن که خودشون بزنن مثل آرکین و ردفال یا همین استارفیلد بتسدا، یا هلبلید نینجا، نتیجه یا شکست تجاری بود یا برآورده نکردن انتظارات.
آزادی خوبی هم دارن میدن.اسپین آف از استارکرفت یا استودیو جدید اکتی، بنظرم الان بالغ تر دارن رفتار میکنن و این تعداد رو دارن درست هندل میکنن، به نظرم ایکس باکس اگه برمیگشت به 2020 یا 2018 به نظرم یکسری کارها رو نمیکرد
 
اینها قرار بود ١٠ سال از بازی ساپورت کنن و دنیاش رو گسترش بدن الان دوباره حرف از wider change میزنن.
اکثر افراد کلیدی 343 جدا شدن مدیریت هم که کلا عوض شده
در واقع الان دیگه اصلا “اینایی” وجود نداره :D

اول سر اسم استودیوست که نظرم اینه شخصا نمیپسندم یک استودیو صرفا مشغول ساخت فقط یک ip باشه بنظرم اینجوری مانع خلاقیت و پیشرفت میشه و باعث ایجاد یک environment محدود تو خود اون استودیو میشه. حالا یه استودیو ممکنه ١٠٠ سال هم فقط یه ip بسازه ولی مادامی که این قضیه اجبار نباشه و دست دولوپرها برای خلق چیزهای دیگه باز باشه خوبه اما وقتی اسم استودیو رو میذاری اسم یک بازی این حس رو منتقل میکنه که تا ابد الدهر قراره یک ip رو بدوشن! حالا حداقلش من این حس رو میگیرم.
اینم بنظر من چیز بدی نیست
بستگی داره چه برنامه هایی واسه آینده سری داشته باشن
اگر بخوان مثل قدیم فقط fps بسازن شاید حرف شما درست باشه ولی اگر بخوان در کنار نسخه های اصلی سری سراغ سبک های دیگه هم برن بنظرم ایده خوبی بنظر میرسه
یه هیلو‌ rpg شاید خیلی جواب باشه مثلا
خودشون هم گفتن چندین پروژه در دست ساخت دارن

در کل باید صبر کنیم ببینیم برنامشون دقیقا چی هست ولی این مدیرت جدید قبلا خودشو ثابت کرده و بنظرم میشه بهشون امیدوار بود
 
گزارش مالی زنیمکس اروپا که مستقیم تو اروپا میفروشه و با واسطه تو آسیا و آفریقا. این گزارش بجز قاره آمریکا هست
درآمدشون از 91 میلیون پوند به 126 میلیون رسیده که نکته اینه که تو 2022 فقط گوست عرضه شده و تو 2023 استارفیلد و های فای راش و رد فال بوده
سود ناخالص از 53 میلیون (59 درصد بودجه) به 63 میلیون (51 درصد بودجه) رسیده که این بخاطر به خاطر حق و حقوقی که باید به ماکرو بدن هست اما گفتن هزینه کردشون بخاطر کاهش کارمندان در هزینه کرد کم شده و به همین خاطر سود خالص از 3.2 میلیون پوند تو 2022 به 3.3 میلیون پوند رسیده.
پول نقدشونم از 19 میلیون به 24 میلیون رسیده.اعتقاد هم داشتن جنگ اوکراین و روسیه تو کاهش درآمدشون نقش داشته.
_________
الان دیگه بسته شدن یکسری از استودیوها منطقی جلوه میکنه.
 

Attachments

Attachments

Silent hill hd collection بدون هیچ تخفیف و با قیمت ۳۰ دلار در حال حاضر در رتبه ۲۳ استور xbox قرار گرفته
متاسفانه بدترین پورت سایلنت هیل هست
خود بازی های اصلی با ماد روی پی سی خیلی بهترن. SH2 با ریمستر غیر رسمی Enhanced Edition هست و SH3 روی پی سی مشکل خاصی نداره
 
Alan Hartman مدیر فعلی Xbox Game Studios در ماه نوامبر بازنشسته میشه و به جای ایشون Craig Duncan رئیس استودیوی Rare(سازنده Sea of Thieves) قرار خواهد گرفت.
آقای Hartman قبلا مدیر استودیوی فورزا موتور اسپورت بود که در نوامبر سال گذشته به ریاست Xbox Game Studios رسیده بود.

Rare boss Craig Duncan promoted to Xbox Game Studios chief
 
کنسولهای جدید ایک باکس عرضه شدند و قطعات داخلی یکسانن ولی تفاوتهایی دارن تو برد و هت سینک

XBOX-SERIES-X-6NM-2.jpg XBOX-SERIES-X-6NM-4.jpg XBOX-SERIES-X-6NM-3.jpg

از 7 نانومتری به 6 نانومتری تغییر کردن که باعث شده مصرف کمتر بشه
ایکس باکس سری ایکس 2020 در حالت idle بود 60 و لود فورزا بود 167
ورژن 2 ترا شده 51 و 151 وات
بدون دیسک هم 39 و 156
_____
وزن هم
سری ایکس 2020 بوده 4.267 کیلو
دو ترا شده 4.140 کیلو
و بدون دیسک 3.654 کیلو
از نظر دما و نویز تقریبا یکسانن.
 
آخرین ویرایش:
کنسولهای جدید ایک باکس عرضه شدند و قطعات داخلی یکسانن ولی تفاوتهایی دارن تو برد و هت سینک

View attachment 353632View attachment 353633View attachment 353634

از 7 نانومتری به 6 نانومتری تغییر کردن که باعث شده مصرف کمتر بشه
ایکس باکس سری ایکس 2020 در حالت idle بود 60 و لود فورزا بود 167
ورژن 2 ترا شده 51 و 151 وات
بدون دیسک هم 39 و 156
_____
وزن هم
سری ایکس 2020 بوده 4.267 کیلو
دو ترا شده 4.140 کیلو
و بدون دیسک 3.654 کیلو
از نظر دما و نویز تقریبا یکسانن.
به نظرم نسخه اولیه که vapor chamber کل مجموعه رم و تراشه رو پوشش میداد عملکردش بهتر باشه تا نسخه جدید . نسخه جدید فقط تراشه رو گرفته . دمای خروجی هم یکسان باشه دمای خود برد فکرکنم بالاتر باشه
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or