اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
درباره خبر ساخت استارکرفت شوتر چی فکر میکنید؟
بنظرتون چطوری میشه؟ مثل اسپیس مارین ۲ یا مثل دووم؟

من که هر مدلیش رو استقبال میکنم، حتی بازی کارتی هم از دنیای استارکرفت بدن بازم خوشحالم میکنه.
بعد مدتها این خبر یکم تو دنیای گیمینگ سر ذوقم آورد،مثل اینکه Dan Hay کارگردان فارکرای 3و5 بالا سر بازیه
 
StarCraft Ghost ، شاید
فقط امیدوارم تو دورانی ساخته بشه انقدر تحمیل سیاستهای dei وجود نداشته باشه
View attachment 351483

این ویدیویی که چند مدت پیش از گیم پلیش اومده بود واقعا پتانسیل بالایی ازش رو نشون میداد. حیف که کنسل شد ولی ساخت یه نسخه تو همین سبک از دنیای استارکرفت احتمال زیاد استقبال خوبی رو به همراه داره. اون موقع عاشق این بودم زود از مدرسه بیام بشینم پای استارکرفت واقعا دنیای جذابی داشت
 
یه گزارش مالی بریم از پلی گراند

2024-10-01_14-22-12.jpg 2024-10-01_14-10-04.jpg

گزارش مالی منتهی به دسامبر 2023 هست.
کل بودجه پلی گراند که داره فورزا 6 و محتوا پس از عرضه فورزا 5 و فیبل رو میسازه، 47 میلیون پوند بوده
و کارمنداش از 358 به 381 رسیده 340 نفر توسعه دهنده و 41 نفر عملیاتی هستند
حدود 35 میلیون پوند هزینه حقوق و سایر هزینه هاشون شده اما با درآمدهای جانبی و سود سهام شرکتهای تابعه ( درآمدهای گیممیشون میره تو جیب ماکرو) یه 14 میلیونی زیاد آوردن
_____
 
استودیوی 343‌industries نام خودش رو به Halo Studios تغییر داد
IMG_9203.jpeg
به صورت رسمی هم تایید شه که هیلو از این به بعد با Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد
همچنین گفته شده استودیو در حال گسترش اعضا هست و در حال حاضر چندین پروژه از سری هیلو در دست ساخت دارن

استودیو در دو سال گذشته مشغول کار روی “Project Foundry” پروژه تحقیقاتی برای بررسی هیلو روی UE5 بوده و چنتا ویژوال از آینده سری روی UE5 هم منتشر شده که احتمالا مربوط به همین پروژه هست:

IMG_9191.jpeg

IMG_9192.jpeg

IMG_9190.jpeg

IMG_9193.jpeg

IMG_9195.jpeg

IMG_9194.jpeg

IMG_9196.jpeg

IMG_9200.jpeg

و یه ویدیو:

View attachment 5403643180776398574.mp4
 
آخرین ویرایش:
استودیوی 343‌industries نام خودش رو به Halo Studios تغییر داد
به صورت رسمی هم تایید شه که هیلو از این به بعد با Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد
همچنین گفته شده استودیو در حال گسترش اعضا هست و در حال حاضر چندین پروژه از سری هیلو در دست ساخت دارن

استودیو در دو سال گذشته مشغول کار روی “Project Foundry” که یک پروژه تحقیقاتی برای بررسی هیلو روی UE5 بوده و چنتا ویژوال از آینده سری روی UE5 هم منتشر شده که احتمالا مربوط به همین پروژه بوده:

View attachment 352616

View attachment 352617

View attachment 352618

View attachment 352619

View attachment 352620

View attachment 352621

View attachment 352622

و یه ویدیو:

View attachment 352624
والا من از این حرف هاشون زیاد حس خوبی نمیگیرم. وقتی شما اسم یه بازی رو میذاری رو یک استودیو یعنی اینکه شما اجبارا موظفی که هیلو بسازی! تیم هرگز نمیتونه هیچ ایده ی جدیدی رو در قالب غیر از هیلو ارائه بده و این گاهی فقط تبدیل میشه به درجا زدن.
 
ویدیو کامل معرفی تغییر و تحولات سری Halo:





🔳 رئیس Halo Studios: ما ساختار توسعه بازی های Halo را تغییر خواهیم داد

▫️طی بیانیه رسمی منتشر شده از جانب Pierre Hintze، رئيس Halo Games، تغییرات جدید، بازگشت دوباره این سری خواهد بود و به معنای نابودی آن نیست

▪️او ادامه داد که سری Halo به دو چپتر مجزا تقسیم بندی شده، چپتر اول متعلق به بانجی و چپتر دوم متعلق به 343i.

▫️به گفته Pierre، آنها معتقدند که مخاطبان تشنه عناوین بیشتری از سری هستند، بنابراین نه تنها سعی می کنند تا کارایی توسعه عناوین سری را بهبود بخشند بلکه ساختار توسعه سری را نیز تغییر خواهند داد.

🔲 MoonMedia
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or