خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
100% راحتره شما الان با تکنولوژی photogrammetry و کتابخانه های megascan به راحتی میتونی محیط های فوق العاده خلق کنی، خیلی راحت واضح بخوام بگم این صخره هایی که تو دمو دیدید مدلها واقعی اسکن شده از طبیعت هست یعنی دیگه آرتیست نمیشینه مثل سابق صخره بسازه تو zbrush ، این اسکن هارو میبرن تو نرم افزار مورد نظر خیلی راحت مدیفای میکنن ، نمونه بارزش هم elder scrolls جدید هست که از این ورک فلو استفاده میکنن. یعنی قشنگ نسل بعد یک تیم دولوپر دوربین به دست کارشون اینه که برن دنیارو بچرخن با جزییات ترین اسکن هارو بگیرن و بعد بیارن تو نرم افزاهایی مثل SUBSTANCE DESIGNER بینهایت تنوع تکسپری بدن روش. کلا دست به شدت بازه عجیب غریب.
کار خفنی که epic پارسال انجام داد خرید کمپانی quixel بود که به تمام مشترکین unreal این اجازرو داد تا از این کتابخانه ای عظیم استفاده کنن اونم به صورت مجانی ، من خودم تا قبلش تو تورنت میگشتم پیدا میکردم ولی الان فقط کافیه تو اکانت EPIC لاگین کنم.
این قضیه جون میده برای پیست‌های بازی‌های ریسینگ! :D تا امروز هم برای بازی‌های معروف ریسینگ می‌رفتن سراغ عکاسی و اسکن پیست‌ها و این جور کارها، ولی الآن با کمک این تکنیک‌ها دیگه این قضیه پررنگ‌تر از قبل هم میشه و شاید بتونیم پیست‌های خیلی خفنی رو توی نسل بعد ببینیم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
تیم سویینی تو یه بخشی از صحبت هاش گفته SSD سونی با اختلاف بهتر از هر محصول مشابهی هست که در حال حاضر میشه روی PC خرید. فکر کنم سر همینم واقعا گرون باشه و اون شایعه قیمت 550 دلاری خیلی دور از واقع نباشه! من قبلا امیدوار به کنسول 400 دلاری بودم، الان دعا میکنم حداقل 500 دلار باشه:D
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
آقای Tim Sweeney ، مدیر عامل Epic می گوید کنسول های بازی نسل بعدی ، به ویژه PlayStation 5 سونی تغییراتی در توسعه بازی ایجاد می کنند که بسیار فراتر از سطح کیفی گرافیک است. سوئینی طی یک جلسه مطبوعاتی برای معرفی موتور گرافیکی شرکت Unreal Engine 5 ، که برای کار با کنسول های نسل بعدی بهینه شده و می گوید PS5 یک دستگاه بسیار متعادل است.

وی گفت: "این یک قدرت عظیم و پیشرفت بزرگ GPU است. همچنین افزایش پهنای باند چند منظوره در مدیریت ذخیره سازی بسیار مهم خواهد بود. این ها چیزهایی است که می تواند در حافظه جای بگیرد. او می افزاید ، اما یک شاهکار بسیار چشمگیرتر برای ارائه جهانی که تقریباً ممکن است ده ها گیگ حجم داشته باشد و کنسول جدید سونی و درایو حالت جامد M.2 نوید بخش این پیشرفت های بزرگ هستند .

وی می گوید: ما مدت زمان طولانی برای توسعه این فوق العاده نزدیک با سونی کار کرده ایم. معماری ذخیره سازی در PS5 بسیار فراتر از هر چیزی است که می توانید در حال حاضر بر روی هر رایانه ای بخرید. این به شما کمک می کند تا رایانه های شخصی آینده را رو به جلو سوق دهد و بازار رایانه شخصی قصد دارد این کالا را ببیند و بگوید ، وای خدای من برای دستیابی به این کیفیت و لذت از بازی ها و تجربه آن ها نیاز به SSD پر سرعت دارند .

درایو جدیدی که سونی ادعا می کند سریعتر از هر دستگاه موجود در بازار موجود است فقط در بار گذاری بازها تاثیر فوق العاده ای ندارد بلکه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به داده هایی که بازی های آنها با سرعت بی سابقه ای ساخته شده است دسترسی پیدا کنند. نتیجه کار این است که دنیای بازی های بزرگتر بسیار سریعتر از گذشته بارگیری می شوند که میتواند منجر به تغییراتی در نحوه برخورد برنامه نویسان به همه چیز باشد از تعادل و توسعه در بخش کیفیت بصری و عملکرد و طراحی در لول دیزاین در بازی ها .

آقای Tim Sweeney می گوید درایو سفارشی سونی ایجاد شده و نحوه تعامل آن با سیستم کلی مدیریت داده های PS5 باعث می شود بسیار سریع تر و چشمگیر تر از دیدگاه توسعه دهندگان ایجاد شود خصوصاً با توجه به اینکه توسعه دهندگان رایانه های شخصی هنوز از چنین سرعتهایی استفاده می کنند در توسعه و ساخت بازی ها . این ممکن است در آینده با تغییر روندی که هر دو کنسول جدید به وجوود آورده ند تغییر کند و همانطور که Sweeney پیش بینی می کند طراحی کنسول هالی نسل نهم میتواند الهام بخش ارتقاء قابل توجهی در طراحی قطعات کامپیوتر و توسعه بازی خاص PC در آینده ای نزدیک باشد .

آقای Tim Sweeney می گوید او و مهندسین Epic خودشان از کنسول استفاده می کنند. سوئینی می گوید که این دو شرکت در طول توسعه UE5 و PS5 با هم همکاری نزدیک داشته اند و اطمینان حاصل می کنند که مجموعه ابزار توسعه بازی های Epic برای توسعه دهندگان که عناوین نسل بعدی را تولید می کنند ، برای سخت افزاری که در نهایت با نرم افزار اجرا خواهد شد بهینه شده است. نسخه ی نمایشی UE5 که امروز صبح منتشر شد روی یک کنسول PS5 در حال اجرا بود ، و Epic فیلم های کاملاً چشمگیر را مستقیماً از خود دستگاه ضبط کرد.

در مورد Xbox Series X مایکروسافت ، Tim Sweeney نمی گوید Xbox جدید قادر به دستیابی به چیزی مشابه نخواهد بود. هر دو از SSD های سفارشی استفاده می کنند که سرعت چشمگیری دارند. اما او می گوید رابطه قوی اپیک با سونی به معنای این است که این شرکت نسبت به آنچه که با مایکروسافت در این زمینه خاص انجام داده است ، همکاری نزدیک تری با سازنده PlayStation داشته است .
این بزرگوار تو معرفی ps3 حضور داشت خیلی مدح و ثنا گفت درمورد سخت افزار ps3 بعد دیدیم بهترین پرفورمنس UE رو x360 بود!!. PS5 صد در صد کنسول فوق الاده ی هست سونی از نظر گیم و استودیو هم دستش پره ولی با صحبتهای سوئینی ****** نکنید :D.
 

erfank96

کاربر سایت
Jan 20, 2015
299
نام
عرفان
قشنگ با این دمو تمام نقشه ها و برنامه های ایکس باکسو زدن ترکوندن ...
مایکروسافت مشکلش اینه خوب برنامه ریزی میکنه فقط تو برنامه هاش سونی رو در نظر نمیگیره (سونیه اتیش پاره :D)
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
در مدح جان کارمک اینو بگم که کارش روی Sparse Voxel Octree و idTech 6 توی سال ۲۰۰۸ آقای Brian Karis رو وارد این راه کرد که بعد از یک دهه تحقیق شخصی و ۳ سال کار فول تایم روی این تکنولوژی حالا تونستن اون ایده رو توی آنریل ۵ عملی کنن که اسمش شده Nanite. من حدس می‌زنم مگاتکسچر هم کامبک بزنه این نسل به خاطر SSD! بزرگوار خیلی وقته تو گیمینگ کار نمی‌کنه ولی هنوز آثارش هستن :(

پ.ن احتمالا دقیقا همون ایده کارمک نباشه، ولی خوب کلیت قضیه، اینکه جزئیات مدل دینامیک باشه، از اونجا شروع شده.
 

NEXT GEN GAMER

کاربر سایت
Oct 29, 2007
1,023
100% راحتره شما الان با تکنولوژی photogrammetry و کتابخانه های megascan به راحتی میتونی محیط های فوق العاده خلق کنی، خیلی راحت واضح بخوام بگم این صخره هایی که تو دمو دیدید مدلها واقعی اسکن شده از طبیعت هست یعنی دیگه آرتیست نمیشینه مثل سابق صخره بسازه تو zbrush ، این اسکن هارو میبرن تو نرم افزار مورد نظر خیلی راحت مدیفای میکنن ، نمونه بارزش هم elder scrolls جدید هست که از این ورک فلو استفاده میکنن. یعنی قشنگ نسل بعد یک تیم دولوپر دوربین به دست کارشون اینه که برن دنیارو بچرخن با جزییات ترین اسکن هارو بگیرن و بعد بیارن تو نرم افزاهایی مثل SUBSTANCE DESIGNER بینهایت تنوع تکسپری بدن روش. کلا دست به شدت بازه عجیب غریب.
کار خفنی که epic پارسال انجام داد خرید کمپانی quixel بود که به تمام مشترکین unreal این اجازرو داد تا از این کتابخانه ای عظیم استفاده کنن اونم به صورت مجانی ، من خودم تا قبلش تو تورنت میگشتم پیدا میکردم ولی الان فقط کافیه تو اکانت EPIC لاگین کنم.
مرسی از توضیحات فنیت به زبون ساده :D در واقع پس دلیلش اینه که محیط به این شدت ریلستیک هه و من با چند بار دیدن باز هم از دیدن صخره ها لذت میبرم
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
اینو باید میزاشتن چند روز بعد از گیم پلی GOT نشون میدادن الان گوت کارش سخت شد که :D

با این اعتماد به نفسی که یوشیدا داره ایشون رو هایپ میکنه قاعدتا باید رو دست لست 2 هم بلند بشه:D نگران نباش اصلا:D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,241
اینو باید میزاشتن چند روز بعد از گیم پلی GOT نشون میدادن الان گوت کارش سخت شد که :D
والا با اون چیزی که ما تا حالا از GOT دیدیم اونقدرم دور نبوده از این دمو:D ( حداقل در ظاهر قضیه). کلا از نظر بصری لعنتی رو خیلی خوب در آوردن:D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
اونجور که بچه ها خبرشو گذاشتن تایید شده تک دمو 1440 و 30 فریم بوده. فکر کنم دموی Hellblade 2 هم همین حدودا بود. الان نشون میده این ایده Series S تا چه حد چرته و چقدر میتونه این نسلو عقب نگه داره. الان مثلا با یک سوم قدرت GPU و رم کمتر و احتمالا سرعت پایینتر Hellblade 2 مثلا قراره رو S رزولوشنش چی باشه؟ 720؟
آقا مثل آدم کنسلش کنید بزارید این نسل روند طبیعیشو طی کنه
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
اونجور که بچه ها خبرشو گذاشتن تایید شده تک دمو 1440 و 30 فریم بوده. فکر کنم دموی Hellblade 2 هم همین حدودا بود. الان نشون میده این ایده Series S تا چه حد چرته و چقدر میتونه این نسلو عقب نگه داره. الان مثلا با یک سوم قدرت GPU و رم کمتر و احتمالا سرعت پایینتر Hellblade 2 مثلا قراره رو S رزولوشنش چی باشه؟ 720؟
آقا مثل آدم کنسلش کنید بزارید این نسل روند طبیعیشو طی کنه

احسان الان باز میان میگن XSS ته ایده مارکتینگه و تو حسود پلاستیکی هم داری الکی جو منفی میدی:D

ولی منم نظرم کامل همینه، یه کنسول ضعیف تر اگه بدن و بخصوص بخاطر قیمت پایین تر بیس بشه اون، یحتمل فروش بیشتری میکنه و سازنده ها هم اونو در نظر میگیرن و دیگه XSX ویست آو پاور میشه، در غیر این صورت هم به XSS یه چیز خیلی ضعیف و مزخرف میرسه که ارزش نگاه کردنم نداره. در نتیجه کماکان درک نمیکنم به چه دردی میخوره؟
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
در اینکه دموی خیلی خفنی بود هیچ شکی نیست توش مخصوصا تکنولوژی Ninite. ولی جالب اینجاست از این نوع دمو های خفن زیاد داشتیم. نمونه اش این دموی ۲ سال پیش Unity که روی PS4 Pro اجرا شده!


حالا این در حد UE5 خفن نیست ولی برای یه کنسول نسل قبلی خیلی خفنه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Amin.AP and 3DO

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
احسان الان باز میان میگن XSS ته ایده مارکتینگه و تو حسود پلاستیکی هم داری الکی جو منفی میدی:D

ولی منم نظرم کامل همینه، یه کنسول ضعیف تر اگه بدن و بخصوص بخاطر قیمت پایین تر بیس بشه اون، یحتمل فروش بیشتری میکنه و سازنده ها هم اونو در نظر میگیرن و دیگه XSX ویست آو پاور میشه، در غیر این صورت هم به XSS یه چیز خیلی ضعیف و مزخرف میرسه که ارزش نگاه کردنم نداره. در نتیجه کماکان درک نمیکنم به چه دردی میخوره؟
والا من حساب کرده بودم بازیا قراره 4K/60 باشن پیش خودم میگفتم ایده بدی نیست بشرطی که قیمتش مناسب باشه بد نیست ولی الان میبینم ازین خبرا نیست بازیا اگر واقعا نسل بعدی باشن همچین رزولوشن و فریمی ازش در نمیاد. بعد فکر میکنم رو S قراره چی بشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر