خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

گفتی هزینه. تا قبل از این اگه زیر ۱۰۰ و خورده ای هزار دلار درآمد داشتی لازم نبود ۵ درصد رو بدی، الان زیر ۱ میلیون دلار.

اون که بحث لویالتی و هزینه های قراردادیه
من بیشتر منظورم هزینه های ساخت و تولید بود.
در هر صورت همین که این جا یه قدم مثبت می بینیم یعنی تو بقیشم قدم های مثبت می بینیم مطمئنا
 
من به اون روزی فکر میکنم که شما سیمولیشن های pyro از houdini به unreal انتقال بدی بدون حذف کوچکترین جزییات، یعنی شما شاهد واقعگرایانه ترین افکت های آتش ، رعد برق ، دود و.... هستید. این عکس پایین یکی از همین شبیه سازهای pyro هست.

View attachment 141587

پایپ لاین بیک کردن پارتیکل ها و شبیه سازی های واقع گرایانه همین الانم هست، یعنی ND کامل همینجوری درست میکنه و همه چیزو اول تو هودینی در میارن، بعد بیک میکنن میارن تو انجین، ولی خوب پر واضحه خیلی چیز دقیقی نمیشه، عین اینی که گذاشتی، ولی این نسل یحتمل بهش میرسن دیگه.

حالا این نمایش های و چیزهایی که میبینیم شروع کاره، باید زمان داد به سازنده ها که به پایپ لاین های بهتری برسن و بتونن سخت افزار و قدرت واقعیش رو بهتر کشف کنن، انجین های انحصاری هم که میتونن باز عملکرد بهتری داشته باشن چون اپتیمایز ترن.
 
اگر من بگم کاری به بعد فنی ندارم، ولی استایل فانتزی طراحی کاراکتر و فضاسازی دمو(چقدر یادآور آنچارتدها بود:x ) منو عاشق خودش کرد و اگر بازی نشه فقط لعن و نفرین نثارشون میکنم... فحشم میدید؟ :))

خدایی اون بخش طراحی کاراکترش که یه جورایی حالت فانتزی داشت و نخواستن سمت واقع گرایانه برن، خفن ترین نکته مثبتش بود برام و کاش بازی های بیشتری به این سمت و سو میرفتن:(
ولی هعی... که همه دنبال گرافیک و طراحی واقع گرایانه هستن:(
 

آقای Tim Sweeney ، مدیر عامل Epic می گوید کنسول های بازی نسل بعدی ، به ویژه PlayStation 5 سونی تغییراتی در توسعه بازی ایجاد می کنند که بسیار فراتر از سطح کیفی گرافیک است. سوئینی طی یک جلسه مطبوعاتی برای معرفی موتور گرافیکی شرکت Unreal Engine 5 ، که برای کار با کنسول های نسل بعدی بهینه شده و می گوید PS5 یک دستگاه بسیار متعادل است.

وی گفت: "این یک قدرت عظیم و پیشرفت بزرگ GPU است. همچنین افزایش پهنای باند چند منظوره در مدیریت ذخیره سازی بسیار مهم خواهد بود. این ها چیزهایی است که می تواند در حافظه جای بگیرد. او می افزاید ، اما یک شاهکار بسیار چشمگیرتر برای ارائه جهانی که تقریباً ممکن است ده ها گیگ حجم داشته باشد و کنسول جدید سونی و درایو حالت جامد M.2 نوید بخش این پیشرفت های بزرگ هستند .

وی می گوید: ما مدت زمان طولانی برای توسعه این فوق العاده نزدیک با سونی کار کرده ایم. معماری ذخیره سازی در PS5 بسیار فراتر از هر چیزی است که می توانید در حال حاضر بر روی هر رایانه ای بخرید. این به شما کمک می کند تا رایانه های شخصی آینده را رو به جلو سوق دهد و بازار رایانه شخصی قصد دارد این کالا را ببیند و بگوید ، وای خدای من برای دستیابی به این کیفیت و لذت از بازی ها و تجربه آن ها نیاز به SSD پر سرعت دارند .

درایو جدیدی که سونی ادعا می کند سریعتر از هر دستگاه موجود در بازار موجود است فقط در بار گذاری بازها تاثیر فوق العاده ای ندارد بلکه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به داده هایی که بازی های آنها با سرعت بی سابقه ای ساخته شده است دسترسی پیدا کنند. نتیجه کار این است که دنیای بازی های بزرگتر بسیار سریعتر از گذشته بارگیری می شوند که میتواند منجر به تغییراتی در نحوه برخورد برنامه نویسان به همه چیز باشد از تعادل و توسعه در بخش کیفیت بصری و عملکرد و طراحی در لول دیزاین در بازی ها .

آقای Tim Sweeney می گوید درایو سفارشی سونی ایجاد شده و نحوه تعامل آن با سیستم کلی مدیریت داده های PS5 باعث می شود بسیار سریع تر و چشمگیر تر از دیدگاه توسعه دهندگان ایجاد شود خصوصاً با توجه به اینکه توسعه دهندگان رایانه های شخصی هنوز از چنین سرعتهایی استفاده می کنند در توسعه و ساخت بازی ها . این ممکن است در آینده با تغییر روندی که هر دو کنسول جدید به وجوود آورده ند تغییر کند و همانطور که Sweeney پیش بینی می کند طراحی کنسول هالی نسل نهم میتواند الهام بخش ارتقاء قابل توجهی در طراحی قطعات کامپیوتر و توسعه بازی خاص PC در آینده ای نزدیک باشد .

آقای Tim Sweeney می گوید او و مهندسین Epic خودشان از کنسول استفاده می کنند. سوئینی می گوید که این دو شرکت در طول توسعه UE5 و PS5 با هم همکاری نزدیک داشته اند و اطمینان حاصل می کنند که مجموعه ابزار توسعه بازی های Epic برای توسعه دهندگان که عناوین نسل بعدی را تولید می کنند ، برای سخت افزاری که در نهایت با نرم افزار اجرا خواهد شد بهینه شده است. نسخه ی نمایشی UE5 که امروز صبح منتشر شد روی یک کنسول PS5 در حال اجرا بود ، و Epic فیلم های کاملاً چشمگیر را مستقیماً از خود دستگاه ضبط کرد.

در مورد Xbox Series X مایکروسافت ، Tim Sweeney نمی گوید Xbox جدید قادر به دستیابی به چیزی مشابه نخواهد بود. هر دو از SSD های سفارشی استفاده می کنند که سرعت چشمگیری دارند. اما او می گوید رابطه قوی اپیک با سونی به معنای این است که این شرکت نسبت به آنچه که با مایکروسافت در این زمینه خاص انجام داده است ، همکاری نزدیک تری با سازنده PlayStation داشته است .
 
اگر من بگم کاری به بعد فنی ندارم، ولی استایل فانتزی طراحی کاراکتر و فضاسازی دمو(چقدر یادآور آنچارتدها بود:x ) منو عاشق خودش کرد و اگر بازی نشه فقط لعن و نفرین نثارشون میکنم... فحشم میدید؟

تو یه تک دمویی که اساسا بحثش فنیه کاری به بعد فنی نداری؟:D بعد انتظار داری تبدیل به گیم بشه، و فحش هم نخوری؟ میشه؟
 
برگام از حد انتظارم یکمی بهتر هم بود.الان منتظرم تیم فنی TQ چطوری قراره از این موتور خروجی بگیره
حالا که بحث داغه یه مسئله ای رو باید اینجا اشاره کرد.
ببینید تفاوت بازاریابی دو شرکت رو، سونی و مایکروسافت. یکی کنسول قوی تر رو در اختیار داره و میاد برای یه رویداد زنده واسه نمایش بازی های کنسول جدیدش هایپ میکنه، بزرگ ترین برگ برنده اش بازی "یوبی سافت" و ACV هست، برنامه پخش میشه و از شدت کیفیت نمایش ها همه سبز میشن.

چند روز بعد موتور UE5 با یه تک دمو پر زرق و برق که ریل تایم رو PS5 اجرا میشه، معرفی میشه. همه کف و خون قاطی می کنن.

دقت کنید می بینید که وضعیت اجرای ACV رو PS5 بعیده که بهتر از سری X باشه و از اون طرف همین دموی تکنیکی حتی با کیفیت شاید بهتر رو سری X بتونه اجرا کنه اما ذهنیت مردم الان چیه؟ همه دارن به این فک می کنن که PS5 عجب قدرتی داره که تونسته این تک دمو رو اجرا کنه و کنسول مایکرو چرا نمی تونه ACV رو 60 فریم اجرا کنه.

اینجاست که میگم مایکرو تغییر نکرده و هنوز نمیشه بهش اعتماد کرد! اینا درک درستی از گیم و گیمینگ و بازار گیم ندارن.
وقتی سعی می کنی از آب کره و از آب گل آلود ماهی بگیری
من نمی فهمم معرفی U5 چه ربطی به دیس ایز ریل مارکتینگ داره؟
آقای Tim Sweeney ، مدیر عامل Epic می گوید کنسول های بازی نسل بعدی ، به ویژه PlayStation 5 سونی تغییراتی در توسعه بازی ایجاد می کنند که بسیار فراتر از سطح کیفی گرافیک است. سوئینی طی یک جلسه مطبوعاتی برای معرفی موتور گرافیکی شرکت Unreal Engine 5 ، که بهینه سازی شده برای کار با کنسول های نسل بعدی بهینه شده و می گوید PS5 یک دستگاه بسیار متعادل است.

وی گفت: "این یک قدرت عظیم و پیشرفت بزرگ GPU است. همچنین افزایش پهنای باند چند منظوره در مدیریت ذخیره سازی بسیار مهم خواهد بود. این ها چیزهایی است که می تواند در حافظه جای بگیرد. او می افزاید ، اما یک شاهکار بسیار چشمگیرتر برای ارائه جهانی که تقریباً ممکن است ده ها گیگ حجم داشته باشد و کنسول جدید سونی و درایو حالت جامد M.2 نوید بخش این پیشرفت های بزرگ هستند .

وی می گوید: ما مدت زمان طولانی برای توسعه این فوق العاده نزدیک با سونی کار کرده ایم. معماری ذخیره سازی در PS5 بسیار فراتر از هر چیزی است که می توانید در حال حاضر بر روی هر رایانه ای بخرید. این به شما کمک می کند تا رایانه های شخصی آینده را رو به جلو سوق دهد و بازار رایانه شخصی قصد دارد این کالا را ببیند و بگوید ، وای خدای من برای دستیابی به این کیفیت و لذت از بازی ها و تجربه آن ها نیاز به SSD پر سرعت دارند .

درایو جدیدی که سونی ادعا می کند سریعتر از هر دستگاه موجود در بازار موجود است فقط در بار گذاری بازها تاثیر فوق العاده ای ندارد بلکه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به داده هایی که بازی های آنها با سرعت بی سابقه ای ساخته شده است دسترسی پیدا کنند. نتیجه کار این است که دنیای بازی های بزرگتر بسیار سریعتر از گذشته بارگیری می شوند که میتواند منجر به تغییراتی در نحوه برخورد برنامه نویسان به همه چیز باشد از تعادل و توسعه در بخش کیفیت بصری و عملکرد و طراحی در لول دیزاین در بازی ها .

آقای Tim Sweeney می گوید درایو سفارشی سونی ایجاد شده و نحوه تعامل آن با سیستم کلی مدیریت داده های PS5 باعث می شود بسیار سریع تر و چشمگیر تر از دیدگاه توسعه دهندگان ایجاد شود خصوصاً با توجه به اینکه توسعه دهندگان رایانه های شخصی هنوز از چنین سرعتهایی استفاده می کنند در توسعه و ساخت بازی ها . این ممکن است در آینده با تغییر روندی که هر دو کنسول جدید به وجوود آورده ند تغییر کند و همانطور که Sweeney پیش بینی می کند طراحی کنسول هالی نسل نهم میتواند الهام بخش ارتقاء قابل توجهی در طراحی قطعات کامپیوتر و توسعه بازی خاص PC در آینده ای نزدیک باشد .

آقای Tim Sweeney می گوید او و مهندسین Epic خودشان از کنسول استفاده می کنند. سوئینی می گوید که این دو شرکت در طول توسعه UE5 و PS5 با هم همکاری نزدیک داشته اند و اطمینان حاصل می کنند که مجموعه ابزار توسعه بازی های Epic برای توسعه دهندگان که عناوین نسل بعدی را تولید می کنند ، برای سخت افزاری که در نهایت با نرم افزار اجرا خواهد شد بهینه شده است. نسخه ی نمایشی UE5 که امروز صبح منتشر شد روی یک کنسول PS5 در حال اجرا بود ، و Epic فیلم های کاملاً چشمگیر را مستقیماً از خود دستگاه ضبط کرد.

در مورد Xbox Series X مایکروسافت ، Tim Sweeney نمی گوید Xbox جدید قادر به دستیابی به چیزی مشابه نخواهد بود. هر دو از SSD های سفارشی استفاده می کنند که سرعت چشمگیری دارند. اما او می گوید رابطه قوی اپیک با سونی به معنای این است که این شرکت نسبت به آنچه که با مایکروسافت در این زمینه خاص انجام داده است ، همکاری نزدیک تری با سازنده PlayStation داشته است .
دستش درد نکنه
ولی در نهایت اون چیزی که قراره داده ها رو پردازش و رندر کنه gpu و CPU هست نه SSD
SSD در وهله ی اول ابزار ذخیره سازی اطلاعاته.بعد از اون ممکنه وظایفی جانبی رو هم بهش بسپرون ولی قرار نیست بیاد جای ابزارهای اصلی پردازش و رندر رو بگیره حالا چه اپیک همکاری بیشتری با سونی داشته باشه چه نداشته باشه
 
آخرین ویرایش:
تا الان این چیزایی که از این تک دمو گفتن و چیزایی که سرنی میگفت میشه اینو برداشت کرد که کار ساخت بازی های با کیفیت آسون تر شده و زمان کمتری میگیرن ساختشون درسته ؟
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
بعد از دیدن این دمو میشه گفت رسیدن به کیفیت اون نمایش Hellblade 2 تو نسخه نهایی، واسه یه تیمی مثل NT اصلا بعید نیست.‌ حالا استودیوهای معروف‌تر، که از این خفن‌تر رو هم می‌تونن بسازن. فکر کنم از اواخر ۲۰۲۱ به بعد تازه اون گرافیک واقعی که همه می‌خوایم رو خواهیم دید :دی
 
تو یه تک دمویی که اساسا بحثش فنیه کاری به بعد فنی نداری؟:D بعد انتظار داری تبدیل به گیم بشه، و فحش هم نخوری؟ میشه؟
آره خوب...چون از این دموهای فیک زیاد دیدیم راجب موتورها:دی حالا این شاید کمتر فیک بزنه، اما کلا اعتمادی بهشون نیست...و اصلا هم قصد دیدنش رو نداشتم...ولی عکس بند انگشتی ویدیو و طراحی کاراکتر رو که دیدم، رفتم سراغش:دی

در کل...این باید بازی بشه:| یه حس... اون آرت ها از بازی کنسل شده ی ND رو میداد:| ... من از اینجور بازی ها میخوام:(
 
این رو توی ریست‌ارا گذاشتن و چیز باحالی بود! :دی

wtnv_3e3e3.jpg


کلاً هر وقت بحث پیشرفت گرافیک میشه، این طرح جلد سال ۹۷ رو میارن وسط! یعنی قشنگ میشه مفهوم پیشرفت رو دید که یه زمانی اون عکس داغون (داغون نسبت به روزگار فعلی) رو با کلی خوشحالی و هیجان روی جلد می‌ذاشتن و می‌گفتن تو رو خدا باور کنین که این واقعاً گرافیک بازیه! :دی
 
تا الان این چیزایی که از این تک دمو گفتن و چیزایی که سرنی میگفت میشه اینو برداشت کرد که کار ساخت بازی های با کیفیت آسون تر شده و زمان کمتری میگیرن ساختشون درسته ؟

اصلا بحث اصلی این ویدئو سر همینه. داره توضیح میده UE5 با تکیه بر قدرت سخت افزاری و بخصوص SSD چطور میتونه یه بخش زیادی از کارها رو از پروسه ساخت بازی حذف کنه، از جمله لو پلی مدل کردن و LoD ساختن و لول استریم و .... الان چون دیگه لازم نیست یه سری از پایپ لاین ها رعایت بشه، اتوماتیک زمان ساخت بازی هم کمتر میشه. و در نتیجه هزینه. البته تو بخش مدل سازی های سه بعدی و لول دیزاین بیشتر.

آره خوب...چون از این دموهای فیک زیاد دیدیم راجب موتورها:D

آخه امیر اصلا مساله فیک بودن این ویدئو نیست:دی نکته اینه که UE5 چه قابلیت هایی داره و میشه از نسل بعد چه انتظاری داشت! فراموش نکن هفته پیش این رو به عنوان گرافیک نسل بعد نشون دادن بهمون:


در کل...این باید بازی بشه:| یه حس... اون آرت ها از بازی کنسل شده ی ND رو میداد:| ... من از اینجور بازی ها میخوام

ایشالا بهترش رو ND یا یه استدیو دیگه تو Uncharted بعدی میسازه:دی

و سعی کن به این فکر کنی که Horizon 2 چه هیولایی خواهد بود:دی من با دیدن اون صخره ها و سنگ ها یه مقدار یاد اون قسمت های خشک و بی آب و علف H:ZD افتادم:دی
 
پایپ لاین بیک کردن پارتیکل ها و شبیه سازی های واقع گرایانه همین الانم هست، یعنی ND کامل همینجوری درست میکنه و همه چیزو اول تو هودینی در میارن، بعد بیک میکنن میارن تو انجین، ولی خوب پر واضحه خیلی چیز دقیقی نمیشه، عین اینی که گذاشتی، ولی این نسل یحتمل بهش میرسن دیگه.

حالا این نمایش های و چیزهایی که میبینیم شروع کاره، باید زمان داد به سازنده ها که به پایپ لاین های بهتری برسن و بتونن سخت افزار و قدرت واقعیش رو بهتر کشف کنن، انجین های انحصاری هم که میتونن باز عملکرد بهتری داشته باشن چون اپتیمایز ترن.
100% بوده و هست ولی مساله همون حذف جزییات شما همین الان last of us 2 با این گرافیکش نگاه کن چقدر دست بسته و بهینه شده کار کردن ولی با جزئیات فوق العاده بالا ، حالا فرض کن نسل بعد موتور انجینشونو مثل unreal بهینه کنن...
.
سیستم جدید adaptive foot placement و motion warping عملا کار انیمتور هارو به شدت راحت میکنه یعنی قسمتهایی که از geomtery پیچیده تری تو محیط هست اسکلت بندی یا rig کاراکتر با استفاده از این سیستم با محیط هماهنگ سازی میشه تا شاهد حرکات طبیعی و نرم تری باشیم. این واقعا فوق العادس
تا الان این چیزایی که از این تک دمو گفتن و چیزایی که سرنی میگفت میشه اینو برداشت کرد که کار ساخت بازی های با کیفیت آسون تر شده و زمان کمتری میگیرن ساختشون درسته ؟
100% راحتره شما الان با تکنولوژی photogrammetry و کتابخانه های megascan به راحتی میتونی محیط های فوق العاده خلق کنی، خیلی راحت واضح بخوام بگم این صخره هایی که تو دمو دیدید مدلها واقعی اسکن شده از طبیعت هست یعنی دیگه آرتیست نمیشینه مثل سابق صخره بسازه تو zbrush ، این اسکن هارو میبرن تو نرم افزار مورد نظر خیلی راحت مدیفای میکنن ، نمونه بارزش هم elder scrolls جدید هست که از این ورک فلو استفاده میکنن. یعنی قشنگ نسل بعد یک تیم دولوپر دوربین به دست کارشون اینه که برن دنیارو بچرخن با جزییات ترین اسکن هارو بگیرن و بعد بیارن تو نرم افزاهایی مثل SUBSTANCE DESIGNER بینهایت تنوع تکسپری بدن روش. کلا دست به شدت بازه عجیب غریب.
کار خفنی که epic پارسال انجام داد خرید کمپانی quixel بود که به تمام مشترکین unreal این اجازرو داد تا از این کتابخانه ای عظیم استفاده کنن اونم به صورت مجانی ، من خودم تا قبلش تو تورنت میگشتم پیدا میکردم ولی الان فقط کافیه تو اکانت EPIC لاگین کنم.

این دمو نمونه واضحه:

 
آخه امیر اصلا مساله فیک بودن این ویدئو نیست:D نکته اینه که UE5 چه قابلیت هایی داره و میشه از نسل بعد چه انتظاری داشت! فراموش نکن هفته پیش این رو به عنوان گرافیک نسل بعد نشون دادن بهمون:




ایشالا بهترش رو ND یا یه استدیو دیگه تو Uncharted بعدی میسازه:D

و سعی کن به این فکر کنی که Horizon 2 چه هیولایی خواهد بود:D من با دیدن اون صخره ها و سنگ ها یه مقدار یاد اون قسمت های خشک و بی آب و علف H:ZD افتادم:D
قابلیت هاش...به من چه:-" ... نگاه من قبول دارم چیزی که نشون دادن از نظر گرافیکی جذاب بود...حالا چه همینو بدن به زودی یا ندن...، حداقلش دیدن این به عنوان نمایی از نسل بعد بهتر از دیدن نک بود که برای PS4 مانور دادن روش:))

اما بحثی که هست...خود این نیمچه گیم پلی، به دلم نشست، اول اینکه همینطور که گفتم طراحی کاراکترش رو دوست داشتم...بعدشم همون حس آنچارتدی و معابد کشف نشده و ...

آره منم همون ثانیه اول یاد هورایزن افتادم...ولی همون اولشم این به ذهنم رسید که طراحی کاراکترش چقدر از Aloy بهتره:p

آنچارتد هم با اینکه عاشقشم، ولی هم میخوام فعلا ND بهش استراحت بده و IP جدید بسازن، هم کسی جز ND نره سراغش! این چیزی که نشون دادن اگر بازی میشد هم جای آنچارتد رو برام پر میکرد...و هم هجینطور که گفتم یه جورایی طراحی کاراکترهای فانتزی و ...:-" (که خود آنچارتدم چنین استایلی نداره:دی )
وضعیت آرت استایل بازی ها رو داریم میبینیم دیگه...همه دارن میرن سمت واقع گرایانه، مثلا شایعات میگن Fableم به چنین سمت و سویی میره، کپکام و طراحی کاراکترهاش رو داریم تو DMC و RE میبینیم و ... به نظرم یه اسکوئر انیکس فعلا دووم اورده و یه اینسامنیاک با اسپایدرمن (بین بازی های AAA ) برای همین دیدن چنین چیزی برام جذاب بود... و مهم تر از تمام مسائل گرافیکی که... همه میدونیم ND و سانتا با نسل بعد چه خواهند کرد>:) :-"

این توضیحاتی که میگید ساخت بازی چقدر راحت تر میشه و ... امیدوارم واقعا بشه! از این حرفا اول همین نسل هم میزدن...بله دیدیم چقدر ساخت بازی ها ساده تر و سریع تر شد:-"
 
  • Angry
Reactions: RezaSaket
با دیدن این دمو من فقط میخوام یدونه اسکرین شات از گیمی که ناتی داگ قراره هفت هشت سال دیگه برا حسن ختام نسل نه و PS5 منتشر کنه ببینم و بعدش جون بدم به جهان آفرین

رسما مادر بِگِریَد :((
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or