اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,423
نام
مهیار
حالا بزار یک بازی سنگین تر بیاد اون وقت بهتر مشخص میشه اختلافشون قطعا بیشتر از این حرفاس
این تفاوت بین 4k و 1080 کم چیزی نیست صحبت بین ۲ میلیون پیکسل و ۸ میلیون پیکسل هست.تنها تفاوت دو کنسول احتمالا همینه و شاید یه سری جزییات گرافیکی کمتر مثل RT
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
رزولوشن بازی The Falconner:
XSX: 4K/60FPS - 1800P/120FPS
XSS: 1800P/60FPS - 1080P/120FPS

از نظر گرافیکی بازی سنگینی نیست، ولی همین که XSS هم می‌تونه یه سری از بازی‌ها رو ۱۲۰ فریم اجرا کنه خیلی خوبه :D اینم نظر سازنده در مورد XSS:
172431
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
Next-Gen Technology: How new Xbox devices, Unity and one man’s vision combined to create the visually stunning, The Falconeer

Next-Gen Technology: How new Xbox devices, Unity and one man’s vision combined to create the visually stunning, The Falconeer

One of the big surprises for me is just how powerful the Series S is, it’s such a significant piece of hardware in a small form factor. This is a powerful piece of next gen hardware. With the Falconeer, on Xbox Series X we’re running at 1800p 120fps or 4K 60fps, so we’ve got the option of the super smooth frame rate or the full 4K output with the full 60fps. So there’s really no tradeoff between graphics and performance with this generation; we get both! Series X is running on that full PC spec, all the anti-aliasing, all those fancy effects are there on Series X with no compromise. That wasn’t possible on the previous generation of consoles. You’ll have a very similar experience between the Series S and the Series X.
 

Arashmalkian

کاربر سایت
Sep 23, 2020
221
این تفاوت بین 4k و 1080 کم چیزی نیست صحبت بین ۲ میلیون پیکسل و ۸ میلیون پیکسل هست.تنها تفاوت دو کنسول احتمالا همینه و شاید یه سری جزییات گرافیکی کمتر مثل RT
منظور من فقط 4k نبود قطعا 60 فریم هم نمیتونه بده در بازی های سنگین تر و ..
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,423
نام
مهیار
منظور من فقط 4k نبود قطعا 60 فریم هم نمیتونه بده در بازی های سنگین تر و ..
قطعا نمیتونه ۶۰ فریم بده؟چرا؟جایی کنسول تست شده و تایید شده که ۶۰ نمیتونه بده؟سخت افزار سری اس واسه ۱۰۸۰ و ۶۰ نه تنها ضعیف نیست بلکه زیادی هم قویه.تازه در ادامه نسل با تکنولوژی هایی مثل SFS و ...متوجه میشیم که چقد فوق العاده طراحی شدن دو کنسول X|S
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,546
نام
محمد
One X چی؟
وقتی One S داره 1080 60فریم میده One X نباید 120 ـو بده؟ که در اون صورت با SS یکی میشه :D
One X هم 1800P/60FPS هست ولی از 120FPS پشتیبانی نمی‌کنه یا اینکه نمی‌تونه اجرا کنه.
 

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
One X چی؟
وقتی One S داره 1080 60فریم میده One X نباید 120 ـو بده؟ که در اون صورت با SS یکی میشه :D
وان ایکس مشکل اصلیش سی پی یو اش هست ولی سریز اس و سریز ایکس هردو سی پی یوشون مشترکه سریز اس قطعا تمام بازیایی که رو سریز ایکس شصت فریم باشن رو باهمون فریم تو رزولوشن فول اچ دی اجرا میکنه
 

Arashmalkian

کاربر سایت
Sep 23, 2020
221
وان ایکس مشکل اصلیش سی پی یو اش هست ولی سریز اس و سریز ایکس هردو سی پی یوشون مشترکه سریز اس قطعا تمام بازیایی که رو سریز ایکس شصت فریم باشن رو باهمون فریم تو رزولوشن فول اچ دی اجرا میکنه
در حقیقت مشکل اصلیش پردازنده جگوار هست که دیگه نفس بازی ها رو گرفته الان حساب کن یک بازی یکم محیط های شلوغ داشته باشه عملا دیگه افت فریم و گلوگاه شدن همه چی خراب می‌کنه حالا باید صبر کرد بازی هایس دید که از پایه برای نسل بعد ساخته میشن و قرار نیست رو نسل هستم دیگه بیان و از تکنولوژی جدید استفاده میکنن
 
  • Like
Reactions: dark souls

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
در حقیقت مشکل اصلیش پردازنده جگوار هست که دیگه نفس بازی ها رو گرفته الان حساب کن یک بازی یکم محیط های شلوغ داشته باشه عملا دیگه افت فریم و گلوگاه شدن همه چی خراب می‌کنه حالا باید صبر کرد بازی هایس دید که از پایه برای نسل بعد ساخته میشن و قرار نیست رو نسل هستم دیگه بیان و از تکنولوژی جدید استفاده میکنن
اره وان ایکس اگر پردازنده قوی داشت واقعا از نظر gpu کم نمیاره
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,672
نام
milad
دوستان بنظرتون کنسول های نسل نهمی 3 4 سال دیگه کم نمیارن ؟؟؟؟
مثلا کارت 3070 که قدرتش 50 درصد بیشتر از کنسول های نسل نهمی هست با قیمت 499 دلار داره عرضه میشه اونم تازه اول کار
یه مدت دیگه سری 4000 بیاد چی میشه
احتمالا بنظر من باز کنسول های میان نسلی در کار باشه مگه اینکه از جزئیات بازی ها بزنن و تهش هم رزولیشن و فریم رو بیارن پایین مثلا 2k و 30 فریم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر