اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
نظرسنجی رو عوض کنید
فک کنم محسن عزیز تایم خالیشون کمه
اقای مدیر محمد @Frobary اگه زحمت آپدیت نظرسنجی رو بکن عالی میشه
از این خلوتی هم در میاد تاپیک تو روزایی ک ایونت هم پیش رو داریم
 
  • Like
Reactions: Bax and John-117

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
اینا منو یاد همون کسایی میاندازن که میگفتن ps5 سینزده ترافلاپزه
به من باشه کلا لاکهارت رو کنسل کنن
اخه چطور میشه کنسول ارزون اونم نصف قیمت سری اکس فقط توی GPU ضعیف تر باشه؟
این / اینم *
لاکهارت علاوه بر GPU هم توی CPU ضعیف تر هست و کلاک پایین تری داره هم RAM کمتری داره هم سرعت SSD پایین تری
ری تریسینگ هم که به نظرم مهم ترین فیچر نسل بعد هست عمرا بتونه از 2 کیلومتریش رد بشه
ملت فقط میگن ارزون باشه خب اقا ارزونی به چه قیمت
 
  • Like
Reactions: Bax and vaan 2

snOOpy ::.

کاربر سایت
Jun 11, 2010
227
نام
Arash
اگه بجای کنسول ضعیفتر همون سری اکس رو بصورت دیجیتالی بدن و 100 دلار ارزونتر باشه خیلی بهتره واقعا
مطمئن باش اکس باکس نسل بعد دوباره یه کنسول دیجیتال خواهد داشت. اصلن این ایده کنسول دیجیتالی مال مایکروسافته :-"
ولی من خودم با یه SX دیجیتال راحت ترم تا ضعیف تر
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
اگه بجای کنسول ضعیفتر همون سری اکس رو بصورت دیجیتالی بدن و 100 دلار ارزونتر باشه خیلی بهتره واقعا
نه اقا هر کمپانی سیاست خودشو داره
این روش رو خود ماکرو تو نسل هشت پیش گرفت که سونی نسل نهم تازه اومده سمت این استراتژی
ماکرو اگر قرار نبود نتیجه بهتری بگیره خیلی راحت راه قبلیشو میرفت
ماکروسافت تو بحث یوزر فرندلی کاملا موفق و جای نگرانی نداره
حالا چون سونی روند قبلی ماکرو رو پیشه کرده دلیل نمیشه ماکرو عقب بکشه
مطمعنم همین سری S یکی از موفق ترین و هوشمندانه ترین تصمیم های تیم اکس باکس میشه
همینکه پلی استیشن بیشتر از هر روز دیگه ای شبیه به اکس باکس شده(از گیم پد و رنگ شاسی تا فرمت باندل و ساز و کار همین نشون از هوشمندی و کیفیت بالای مدیریت اسپنسر هست
نمیگم خداس و حرف نداره نه هر مدیری هم دوران مدیریتش ضعف هایی داشته اما واقعا مدیر کارآمد هوشمند و قویه ایشون
 

emaad.mir

کاربر سایت
May 26, 2020
620
من یه جا خوندم که قدرت سری اس 4 ترافلپس خواهد بود ...!!! خب اینجوری اگه باشه که منطقی نیست ... الان وان اکس 6 ترافلاپس هست اونوقت نسل جدیدش 4 باشه ؟؟؟!!! خب چه کاریه؟؟؟ همون وان اکس رو پشتیبانی کنه بهتره که ...
من جای ماکروسافت بودم با توجه به قابلیت smart delivery که معرفی کرده سری اکس رو فقط میدادم به بازار برای کسایی که میخوان بازی با قدرت بالا بازی کنن و از وان اکس هم همچنان پشتیبانی میکردم (بازی های جدید حتی هلبلید2 رو هم برای وان اکس ریلیز میکردم)...
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
واقعا بعضی حرفا رو درک نمیکنم
الان فورتزا هورایزن۴ رو پی سی واسه اِن مدل سخت افزار مختلف پورت شده تو‌کیفیت نسخه اکس باکس تاثیری گذاشته؟!
چه بسا نسخه اکس باکس وان بهتر و بهینه تر اجرا میشه!
حالا اینم فرض کنید پی سیه با دو مدل سخت افزار و معماری کاملا یکسان
شما برید sx بخرید اصن ss رو نادیده بگیرید مشکلتون باهاش چیه دقیقا؟!
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
من یه جا خوندم که قدرت سری اس 4 ترافلپس خواهد بود ...!!! خب اینجوری اگه باشه که منطقی نیست ... الان وان اکس 6 ترافلاپس هست اونوقت نسل جدیدش 4 باشه ؟؟؟!!! خب چه کاریه؟؟؟ همون وان اکس رو پشتیبانی کنه بهتره که ...
من جای ماکروسافت بودم با توجه به قابلیت smart delivery که معرفی کرده سری اکس رو فقط میدادم به بازار برای کسایی که میخوان بازی با قدرت بالا بازی کنن و از وان اکس هم همچنان پشتیبانی میکردم (بازی های جدید حتی هلبلید2 رو هم برای وان اکس ریلیز میکردم)...
۴ترافلاپس سری اس > ۶ترافلاپس وان ایکس
ترافلاپس وقتی مهمه که معماری gpu دوتا کنسول یکی باشه!
بعدشم سری اس هزارتا ویژگی نسل بعدی داره که وان ایکس نداره
یکیش ssd و...
 

Love Console

کاربر سایت
Nov 5, 2019
1,312
واقعا بعضی حرفا رو درک نمیکنم
الان فورتزا هورایزن۴ رو پی سی واسه اِن مدل سخت افزار مختلف پورت شده تو‌کیفیت نسخه اکس باکس تاثیری گذاشته؟!
چه بسا نسخه اکس باکس وان بهتر و بهینه تر اجرا میشه!
حالا اینم فرض کنید پی سیه با دو مدل سخت افزار و معماری کاملا یکسان
شما برید sx بخرید اصن ss رو نادیده بگیرید مشکلتون باهاش چیه دقیقا؟!
مشکل اینجاست سازنده باید بازیش روی ضعیف ترین کنسول تا قوی ترین کنسول اجرا بشه
مثال بهت میگم
استودیو اینیشیتیو یک ایده داره که قراره کارکتر اصلی داستان قابلیت پرواز در کل محیط بازی رو داشته باشه خب حالا دو سخت افزار به نام های سری اس و سری اکس داره
این ایده روی سری اکس به راحتی قابل اجراست اما روی سری با توجه به محدودیت سخت افزار امکان پیاده سازی این ایده نیست به همین راحتی به خاطر سخت افزار ضفیف سازنده مجبور میشه یک ایده هیجان انگیز رو کنار بذاره
این مثال درباره تمام استودیو ها امثال راکستار هم هست که ممکنه بخوان یک ایده خیلی خفن روی بازی هاشون بذارن که روی PS5 و SX قابل اجراست اما به خاطر محدودیت های سری اس قادر به اجرا نیستن و مجبور میشن اون ایده رو دور بریزن
 
  • Like
Reactions: Bax and moxA.J

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
مشکل اینجاست سازنده باید بازیش روی ضعیف ترین کنسول تا قوی ترین کنسول اجرا بشه
مثال بهت میگم
استودیو اینیشیتیو یک ایده داره که قراره کارکتر اصلی داستان قابلیت پرواز در کل محیط بازی رو داشته باشه خب حالا دو سخت افزار به نام های سری اس و سری اکس داره
این ایده روی سری اکس به راحتی قابل اجراست اما روی سری با توجه به محدودیت سخت افزار امکان پیاده سازی این ایده نیست به همین راحتی به خاطر سخت افزار ضفیف سازنده مجبور میشه یک ایده هیجان انگیز رو کنار بذاره
این مثال درباره تمام استودیو ها امثال راکستار هم هست که ممکنه بخوان یک ایده خیلی خفن روی بازی هاشون بذارن که روی PS5 و SX قابل اجراست اما به خاطر محدودیت های سری اس قادر به اجرا نیستن و مجبور میشن اون ایده رو دور بریزن
دوباره میگم الان بازیا واسه سخت افزارهای به مراتب ضعیف تر از ss هم پورت میشن
هیچ مشکلی نیست
اینی که شما میگی در صورتی درسته که بازی فقط واسه یه پلتفرم عرضه بشه
 
  • Like
Reactions: Bax and richard92

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
مشکل اینجاست سازنده باید بازیش روی ضعیف ترین کنسول تا قوی ترین کنسول اجرا بشه
مثال بهت میگم
استودیو اینیشیتیو یک ایده داره که قراره کارکتر اصلی داستان قابلیت پرواز در کل محیط بازی رو داشته باشه خب حالا دو سخت افزار به نام های سری اس و سری اکس داره
این ایده روی سری اکس به راحتی قابل اجراست اما روی سری با توجه به محدودیت سخت افزار امکان پیاده سازی این ایده نیست به همین راحتی به خاطر سخت افزار ضفیف سازنده مجبور میشه یک ایده هیجان انگیز رو کنار بذاره
این مثال درباره تمام استودیو ها امثال راکستار هم هست که ممکنه بخوان یک ایده خیلی خفن روی بازی هاشون بذارن که روی PS5 و SX قابل اجراست اما به خاطر محدودیت های سری اس قادر به اجرا نیستن و مجبور میشن اون ایده رو دور بریزن
شایعات میگن GPU و RAM کمتری داره لاکهارت و معماری و CPU و SSD برابر هست. اصلا امکان نداره مایکروسافت بخواد یه همچین سخت افزاری بده بازار وقتی X1X وجود داره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر