اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
خر همون خره فقط پالونش عوض شده
عکسایی که از پنتنت اومده تجربه خیلی بهتری رو میده! یچی بیشتر از عوض شدن پالون :D
ولی واقعا نگرانم و ذهنم درگیر همین هپتیک فیدبک سونی که انقدر مانور میده!!!
مگه چه غلط خاطی میخاد بکنه که میگه با ورود ب محیط خیس براتون قابل لمس تر میشه؟؟!
اصلا متوجه این قابلیت ها نشدم درک درستی پیدا نکردم
Rumor: New Fable Game in the Works for Xbox Series X, Reveal Coming Soon
اونجور كه بوش مياد يه رونمايي از يكي از بازيا نسل بعد سري اكس قراره توسط IGN انجام شه دوشنبه!! Possibly Fable


Sent from my iPhone using Tapatalk
قبلنا یه حرمتی برا رونمایی ها قاعل بودن کنسول معرفی میکردن میگفتن گیم پد معرفی میکردن جزییات سخت افزاری:D
اتفاقی شب ایونت tga بیدار بودم گفتم این مردتیکه میخاد بیاد طبق روال تبلیغ پشت تبلیغ و مسخره بازی دربیاره(به عشق شایعه معرفی ctr بیدار بودم:p:D
کنسولو که اسپنسر معرفی کرد یهو از جام پریدم بهت زده شدم کپ کردم یاقمرتاج:))
تا مرز سکته پیش رفتم ده بار تیزرشو موشکافی کردم شاید مورد خاصی گیرم بیاد که بهترینشون halo بود که انگار halo 3 رو ریمیک کردن انقد شبیه به این شاهکار و بود اورجینال بودن میده:x
البته این سبک از معرفی رو خود سونی با مصاحبه سرنی در مورد ps5 استارت زد:D
اما کاش یه cutdown حدالقل pg یا هر کمپانی که معرفی داره بذاره یکم رویا پردازی کنیم به سبک سابق من اونجوری دوسش داشتم:D
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
Rumor: New Fable Game in the Works for Xbox Series X, Reveal Coming Soon
اونجور كه بوش مياد يه رونمايي از يكي از بازيا نسل بعد سري اكس قراره توسط IGN انجام شه دوشنبه!! Possibly Fable


Sent from my iPhone using Tapatalk
دلتونو صابون نزنید. خودش گفت اونچیزی که شما میخواین نیست ولی امیدوارم خوشتون بیاد. احتمالا ویستلندی گیرز تاکتیکسی چیزی باشه :D
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی

QuinT

کاربر سایت
Feb 16, 2007
1,454
نام
Mehdi
داشتم فروم ResetEra رو چک می‌کردم که یهو برخوردم به یه پادکستی که مربوط میشه به ۴ سال پیش که در اون وبسایت IGN میاد در قالب همون برنامه Unlocked یه مصاحبه ی خیلی مفصل با Phil Spencer ( رئیس حال حاضر Xbox ) ، Peter Moore ( رئیس Xbox طی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ ) و در نهایت هم جناب Seamus Backley ( خالق Xbox ) تدارک می‌بینه که در‌ نوع خودش فوق‌العاده جذاب و دیدنیه! تو‌ این پادکست قشنگ متوجه می‌شیم که از لحاظ رویکرد شباهت های جالبی بین کارهای اسپنسر‌ و اون دو نفر دیگه وجود داره و اینکه با اهدافی که اسپنسر‌ از چندین سال پیش تا به الان به دنبال تحققشون بوده هم بهتر آشنا می‌شیم.. خلاصه که در نوع خودش پادکست جالبی بود و می‌تونه ما رو به آینده Xbox بیش از پیش امیدوار کنه.. اگر تونستید حتما کامل ببینیدش:



* لازم به ذکره که لینک از YouTube هست.
 
آخرین ویرایش:

richard92

کاربر سایت
Mar 7, 2010
508

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
عکسایی که از پنتنت اومده تجربه خیلی بهتری رو میده! یچی بیشتر از عوض شدن پالون :D
ولی واقعا نگرانم و ذهنم درگیر همین هپتیک فیدبک سونی که انقدر مانور میده!!!
مگه چه غلط خاطی میخاد بکنه که میگه با ورود ب محیط خیس براتون قابل لمس تر میشه؟؟!
اصلا متوجه این قابلیت ها نشدم درک درستی پیدا نکردم


قبلنا یه حرمتی برا رونمایی ها قاعل بودن کنسول معرفی میکردن میگفتن گیم پد معرفی میکردن جزییات سخت افزاری:D
اتفاقی شب ایونت tga بیدار بودم گفتم این مردتیکه میخاد بیاد طبق روال تبلیغ پشت تبلیغ و مسخره بازی دربیاره(به عشق شایعه معرفی ctr بیدار بودم:p:D
کنسولو که اسپنسر معرفی کرد یهو از جام پریدم بهت زده شدم کپ کردم یاقمرتاج:))
تا مرز سکته پیش رفتم ده بار تیزرشو موشکافی کردم شاید مورد خاصی گیرم بیاد که بهترینشون halo بود که انگار halo 3 رو ریمیک کردن انقد شبیه به این شاهکار و بود اورجینال بودن میده:x
البته این سبک از معرفی رو خود سونی با مصاحبه سرنی در مورد ps5 استارت زد:D
اما کاش یه cutdown حدالقل pg یا هر کمپانی که معرفی داره بذاره یکم رویا پردازی کنیم به سبک سابق من اونجوری دوسش داشتم:D

یه توضیح کلی میدم راجب این چیزا چون گویا بره خیلیا سوال شده.
کنترلر ps5 دو تا قابلیت جدا از هم داره، یکی ویبره خود دسته با مقاوت مقدار سختی تریگر ها.
ویبره خود دسته گویا یه چیزی شبیه HD Rumble سویچه که نظر شخصیم اینه که عالیه. قطعا قابلیت فوق العاده مهمی نیست ولی خیلی بهتر از چیزیه که فکر میکنید.
قابلیت دومی هم که تو تریگرا هست اینه که تریگرا سفت یا نرم میشن نسبت به اتفاقی که تو بازی میفته. بهترین مثالی که میتونم بزنم هم رانندگیه.
وقتی تند میپیچی فشاری که فرمون بهت میاره خیلی بیشتر از فشاریه که صرفا وقتی لاین عوض میکنی میاره. اینم دقیقا همونه.
 
  • Like
Reactions: g4mer

unloved

کاربر سایت
Sep 10, 2009
639
نام
Hamid Anahid
داشتم فروم ResetEra رو چک می‌کردم که یهو برخوردم به یه پادکستی که مربوط میشه به ۴ سال پیش که در اون وبسایت IGN میاد در قالب همون برنامه Unlocked یه مصاحبه ی خیلی مفصل با Phil Spencer ( رئیس حال حاضر Xbox ) ، Peter Moore ( رئیس Xbox طی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ ) و در نهایت هم جناب Seamus Backley ( خالق Xbox ) تدارک می‌بینه که در‌ نوع خودش فوق‌العاده جذاب و دیدنیه! تو‌ این پادکست قشنگ متوجه می‌شیم که از لحاظ رویکرد شباهت های جالبی بین کارهای اسپنسر‌ و اون دو نفر دیگه وجود داره و اینکه با اهدافی که اسپنسر‌ از چندین سال پیش تا به الان به دنبال تحققشون بوده هم بهتر آشنا می‌شیم.. خلاصه که در نوع خودش پادکست جالبی بود و می‌تونه ما رو به آینده Xbox بیش از پیش امیدوار کنه.. اگر تونستید حتما کامل ببینیدش:



* لازم به ذکره که لینک از YouTube هست.

جالبترین قسمت زندگی Seamus Backley جایی هست که باید مسئولین EA CANADA از جمله دن متریک رو متقاعد کنه برای حمایت از اولین کنسول XBOX و اینکه کلا کنسول و برند ایکس باکس قابلیت اجرایی و رقابت داره که با مخالفت شدید Dan مواجه میشه . کلا این متریک نفوذی بود فکر کنم برای زمین زدن ایکس باکس اومده بود :))
Untitled.jpg
 

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
راست و دروغ بودنش با خودتون، ولي راست باشه پشمام خصوصا هيلو !

There will be two "next generation" Xbox digital events in the next two months.

The one in May will be pretty much like a proper console reveal event, but it'll have selected "showcase" game announcements/demos as well.

The one in June will be their replacement for E3. Show packed with games.

The exact form of these two is still being worked on as we speak. It'll be live streamed video content though.

There will be tons of new games by Xbox first-party. Big guns. Medium games. A few smaller ones. Their new games are sharing a lot of tech, built for UE4. From water to PBR, GI, procedural systems with optimized Houdini access, VRS optimizations, physical vegetation systems etc., the teams try to share tech to accelerate development.

Fable is one of these showcase games. A fantasy monster. I haven't seen it personally, but I got told it looks beautiful. They try to build the whole fantasy world with hand-crafted photogrammetry, yet the world will throw in a mix of procerural generation for bigger scale. Complete RPG systems in place, focus on great third-person fights and fluid animations. From the sounds of it, I expect the game to hit in 2022.

Big exclusive new IP coming from a Japanese studio. No further details known.

Halo Infinite has a huge open-world you can explore, yet the story missions themselves are linear to still be able to progress through the story in a more classic way. Optional exploration. It's a much more ambitious campaign this time around, not your usual 6-9 hours Halo campaign. They are doing one very bold move for multiplayer, which will surprise people, but this move has the potential bring Halo MP back among the top played games on Xbox.

Obsidian - OMG Obsidian!

FM gets a complete reboot. Internal retooling of ForzaTech happened during the last few years already. Engine in position for next-gen now.

Further reboots coming. Just a tease of what's to come.

The next two months are going to be fire. Phil not holding back.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
این DLSS 2.0 رسما یه گیم چنجر تو رندرینگ بهینه تر هستش ... حالا که این نوع تکنیک سوپر سمپلینگ بر اساس یادگیری ماشینی یا همون دیپ لرنینگ انویدیا این طور جواب داده به نظرم واسه کنسول های نسل بعد واجبه که برن سراغ این تکنیک حالا اون طرفی هارو نمیدونم ولی مایکرو همین الآن پلتفرم BrainWave و DirectML و چیپ های FPGA ( رقیب تنسور کور های رایج) رو داره میتونه سریز اکس رو رسما چندین سال تو رقابت نگه داره ...

درباره اسکرین شات هم بگم DLSS 2.0 حتی پارتیکل افکت ها رو هم قابل دید کرده به نسبت رزولوشن نیتیو ....

137223
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
این DLSS 2.0 رسما یه گیم چنجر تو رندرینگ بهینه تر هستش ... حالا که این نوع تکنیک سوپر سمپلینگ بر اساس یادگیری ماشینی یا همون دیپ لرنینگ انویدیا این طور جواب داده به نظرم واسه کنسول های نسل بعد واجبه که برن سراغ این تکنیک حالا اون طرفی هارو نمیدونم ولی مایکرو همین الآن پلتفرم BrainWave و DirectML و چیپ های FPGA ( رقیب تنسور کور های رایج) رو داره میتونه سریز اکس رو رسما چندین سال تو رقابت نگه داره ...

درباره اسکرین شات هم بگم DLSS 2.0 حتی پارتیکل افکت ها رو هم قابل دید کرده به نسبت رزولوشن نیتیو ....

View attachment 137223
سوال مهم اینه که آیا چیپ سری اکس هسته های مخصوص پردازش عصبی رو داره؟ و اگر نداره و از همون واحد های GPU استفاده کرده باشه چه میزانش درگیر میشه؟
و سوال بسیار مهم بعدی اینه که اصلا DirectMLالان آمادست؟


و یه چیز دیگه؛ برادر من چشمام هر یه تا عکس رو یه جور میبینه الان فرقش اینا کجاست؟ زوم کردن رو تک تک پیکسلها مختصات به مختصات نگاه کردم و مقایسه ولیـ..... فرقـ.....ـی نداره
 
  • Like
Reactions: Tolkien

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
سوال مهم اینه که آیا چیپ سری اکس هسته های مخصوص پردازش عصبی رو داره؟ و اگر نداره و از همون واحد های GPU استفاده کرده باشه چه میزانش درگیر میشه؟
و سوال بسیار مهم بعدی اینه که اصلا DirectMLالان آمادست؟


و یه چیز دیگه؛ برادر من چشمام هر یه تا عکس رو یه جور میبینه الان فرقش اینا کجاست؟ زوم کردن رو تک تک پیکسلها مختصات به مختصات نگاه کردم و مقایسه ولیـ..... فرقـ.....ـی نداره
جواب سوال اولت فعلا نه، ولی چون DirectML جزو پکیج DirectX هست باید جز احتمالات نگهش داشت ... درباره ی هسته های پردازش عصبی هم باید بگم یکی از خوبی هایی که چیپ های FPGA داره اینه که میتونه کاملا به پردازنده مرکزی ادغام بشه ولی خب چیزی روی برد کنسول معلوم نبود پس احتمال اصلی بهره گیری از پردازنده خود کنسول هست که با توجه به بهینه سازی های نرم افزاری و کاستومایز مایکروسافت کار چندان دشواری نیست پیاده سازیش ... در ضمن که برخلاف تصور خیلی ها Deep Learning اصلا نیازی به سخت افزار در حد RTX 2080 نداره ... همین الآن هم Deep Face Lab و esrgan با با سخت افزار پایین رده هم قابل اجرا هستند ...
Xbox studio using AI to upscale low-res textures in real-time

ببین تو توضیح ویدئو این چنل و چنل دی اف .... مثلا همین SS رو تو ویدئو کاملا واضح که تو حالت Quality DLSS 2.0 پارتیکل ها واضح تر از نیتیو دیده میشن ... تو ویدئو DF هم تو حالت DLSS2.0 فریم ریت و IQ بهتر از حالت نیتیو هستش ...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر