اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,882
+
...........
در مورد مبحث فروش ،ماکرو همین امسال اجازه جدایی به toy for bob میده و هیچ زشتی ای نداره. ماکرو قبلا هم استودیو فروخته، هم بخش فروخته. نوکیا 7 بیلیونی رو فروخت 350 میلیون. کسی نمیگه،چرا.
چون منطقی هست از یه قرون هم پول در آری، ماکرو میخواست گیم پسو از کارکنان سایر بخشاش بگیره، اونموقع فروش زشته. این هجمه که برا خودش خریده و حتی اینفلونسرها و کسایی که ایکس باکس تبلیغ میکردن، موندن چی بگن و یه جو بد برا خودش ساخته، نکته مثبته. سهامدار هر چیزی که بار مثبت مالی ایجاد کنه و بدونه ازش پولی نمیشه ساخت در حالت دیگه، رو دوست داره.
الان دیگه کاملن متوجه شدم چی میگی :D
حالا بزار منم تلاشم رو بکنم.
ببینید اصطلاح فروش استودیو زمانی استفاده میشه که کل اموال اون استودیو (منقول و غیرمنقول) + قراردادهای بخش تا تمام کارمندان، به خریدار منتقل بشه.
در صنعت اینجاست که میگیم فلان استودیو فروخته شد.
تا اینجا که فکر کنم موافق باشی.
زمانی که میگن یک استودیو تعطیل شد. منظور اینه که به هر دلیلی کلیه پروژه ها و قراردادهای پرسنل استودیو کنسل یا به پایان رسیده و دیگه قرار نیست فعالیتی با نام تجاری اون استودیو انجام بشه. + تمام اموال به نفع کمپانی مادر ضبط میشه.

حالا اگر همین هفته دیگه مایکروسافت تصمیم بگیره اموال غیر منقول استودیو سابق ( تانگو و استین ) رو بفروشه، این معناش "فروش استودیو تانگو یا استین" نیست.
چون قانونن دیگه همچین استودیویی وجود نداره که بخاد به فروش برسه. چون قبلش تعطیل شده. با این اوصاف فروش مثلن بیلدینگ های این استودیوها (تعطیل شده) هیچ بار منفی روی مارکت مایکروسافت نمیزاره.

من تنها حالتی که منطقی میزنه، بستن تانگو و آستین، همونه که گفتم. ایکس باکس به هدف تعیین شده تو صوورت مالی نرسیده و دیدن میتونن با این شیوه برسن و بدون اطلاع قبلی به اونها که برن یه جایی و ببینن کسی میتونن پیدا کنن، بخردشون یا خودشون جدا بشن و مستقل و بدون التیماتوم قبلی. کارشون تموم شده.
طبق قوانین شرکتهای مختلف و کشورهای مختلف، بباید قبل از اخراج بهشون اطلاع داده بشه و همینطور که تو توییت بالا میبینی، زمان اخراج 6 جولای زده شده و این اخطار اخراج بوده نه اخراج. تازه اینا فهمیدن و مهلتی بهشون ندادن

من اگر بخام دلیل منطقی برای بسته شدن تانگو بیارم، باید به گزارشات امثال جف گراب استناد کرد + خروج میکامی. این دو در کنار هم برای من به اندازه کافی دلایل منطقی برای بسته شدن تانگو هستند.

ولی اگر بخام به حرفای گرینبرگ در مورد موفقیت همه جانبه هایفای استناد کنم، دیگه از منطق خارخ خاهم شد:D
به نظر من مایکروسافت از تانگو ساخت اویل ویتین رو خاسته و اونها هم یا گفتن نمیتونیم و یا نمیخایم که بسازیم.
چون واضحه که مایکروسافت در حال حاضر به شدت دنبال ساخت عناوین AAA با کیفیت هستش. جدا از این ترولی که مت بوتی امروز کرد، گزارشهایی که تو این مدت بیرون اومده هم این موضوع رو تایید کردند.
ولی خب این نظر کاملن شخصی و بی پایه اساسه و صرفن حدسیاتمه:D
البته نسبت این دوتا نظر خیلی باهم تفاوت دارن. یعنی تا 90% همون دلایل ابتدایی به نظرم درسته. به شخصه به حرفای گربه نره اعتمادی ندارم.
....
استین هم که اظهر من الشمسه. باید زودتر از اینها بسته میشد.
مسبب این بلایی که سر استین اومد هم خود بتسدا بود. البته اسپنسر یه جایی گفت که من بعد از خرید و ادقام باید خودم به استین رسیدگی میکردم و کنترلش رو به بتسدا/زنیمکس نمیسپاردم...
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
11,055
نام
محمد حسین
+
...........

الان دیگه کاملن متوجه شدم چی میگی :D
حالا بزار منم تلاشم رو بکنم.
ببینید اصطلاح فروش استودیو زمانی استفاده میشه که کل اموال اون استودیو (منقول و غیرمنقول) + قراردادهای بخش تا تمام کارمندان، به خریدار منتقل بشه.
در صنعت اینجاست که میگیم فلان استودیو فروخته شد.
تا اینجا که فکر کنم موافق باشی.
زمانی که میگن یک استودیو تعطیل شد. منظور اینه که به هر دلیلی کلیه پروژه ها و قراردادهای پرسنل استودیو کنسل یا به پایان رسیده و دیگه قرار نیست فعالیتی با نام تجاری اون استودیو انجام بشه. + تمام اموال به نفع کمپانی مادر ضبط میشه.

حالا اگر همین هفته دیگه مایکروسافت تصمیم بگیره اموال غیر منقول استودیو سابق ( تانگو و استین ) رو بفروشه، این معناش "فروش استودیو تانگو یا استین" نیست.
چون قانونن دیگه همچین استودیویی وجود نداره که بخاد به فروش برسه. چون قبلش تعطیل شده. با این اوصاف فروش مثلن بیلدینگ های این استودیوها (تعطیل شده) هیچ بار منفی روی مارکت مایکروسافت نمیزاره.



من اگر بخام دلیل منطقی برای بسته شدن تانگو بیارم، باید به گزارشات امثال جف گراب استناد کرد + خروج میکامی. این دو در کنار هم برای من به اندازه کافی دلایل منطقی برای بسته شدن تانگو هستند.

ولی اگر بخام به حرفای گرینبرگ در مورد موفقیت همه جانبه هایفای استناد کنم، دیگه از منطق خارخ خاهم شد:D
به نظر من مایکروسافت از تانگو ساخت اویل ویتین رو خاسته و اونها هم یا گفتن نمیتونیم و یا نمیخایم که بسازیم.
چون واضحه که مایکروسافت در حال حاضر به شدت دنبال ساخت عناوین AAA با کیفیت هستش. جدا از این ترولی که مت بوتی امروز کرد، گزارشهایی که تو این مدت بیرون اومده هم این موضوع رو تایید کردند.
ولی خب این نظر کاملن شخصی و بی پایه اساسه و صرفن حدسیاتمه:D
البته نسبت این دوتا نظر خیلی باهم تفاوت دارن. یعنی تا 90% همون دلایل ابتدایی به نظرم درسته. به شخصه به حرفای گربه نره اعتمادی ندارم.
....
استین هم که اظهر من الشمسه. باید زودتر از اینها بسته میشد.
مسبب این بلایی که سر استین اومد هم خود بتسدا بود. البته اسپنسر یه جایی گفت که من بعد از خرید و ادقام باید خودم به استین رسیدگی میکردم و کنترلش رو به بتسدا/زنیمکس نمیسپاردم...
من متوجه شدم ولی
فروش دارایی چه منقول و یا غیر منقول نشانه هیچ شرایطی نیست. چون غیر منقول که زمینه، تا موقعی که کارمند توشه رو چجوری میخوای بفروشی.
و بعدم ، toys for bob اول استودیو فیزیکیش رو از دست داد و بعد یه ماه، جدا شد ولی هیچ تاثیری و مشکلی نداشت با وجود اینکه، دارایی غیر منقول رو از دست داد که میگی فروشش چیز بدی هست
الان اسلج همر رو از استودیوی قبلیش بلند کرده تا براش یه استودیو کوچیک بگیره، یعنی وضع ماکرو بده، یا استودیو فیزیکی toys for bob رو گرفت و گفت برید دور کاری.
__________
صحبتی که میکنی، رو فهمیدم ولی درست نیست
الان امبریسر فرت و فرت اتودیو فروخت و سهامش به شدت افزایش یافت، چون کاهش هزینه رخ داد و افزایش سود، تنها نکته مهم برا سهامدار
الان سونی رفته آفر داده برا پارامونت، سهاممش سقوط کرد به پایین، رفته برا خرید ولی سقوط کرده، چون رفته سمت یه کاری که بنظر سهامدار ضررده ههست.
________________
من متوجه میشم، چی میگید ولی دلیلش منطقی نیست و سهامدار به این چیزا کار نداره.
سهامدار یه گزارشش مالی میخواد که ته سال ماکرو بده و گر نه که، ندادن آمار گیم پس و x و y و z که باید تاثیر بسیار بدتری بزاره.
 

BladeRunner

کاربر سایت
Apr 9, 2024
22
من خودم الان به عنوان یه کاربر گیم پس میگم که اون دی وان دیگه بخوره توی سرشون اگه قراره این طوری بازیساز های خلاق رو نابود کنه یا کیفیت بازی ها بشه رد فال یا حتی موتوراسپورت جدید که بعد این همه سال نسبت به نسخه قبل یه عقبگرد کامل بود دیگه روز اول به چه دردی میخوره؟ اتفاقا بهتره بعد چند ماه رفت سراغشون تا با آپدیت حداقل یه مقدار بهتر بشن
حتی ea هم فرسنگ ها الان داره بهتر عمل میکنه و بازی هاشو بعد یه مدت منطقی میذاره روی سرویس
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,667
من خودم الان به عنوان یه کاربر گیم پس میگم که اون دی وان دیگه بخوره توی سرشون اگه قراره این طوری بازیساز های خلاق رو نابود کنه یا کیفیت بازی ها بشه رد فال یا حتی موتوراسپورت جدید که بعد این همه سال نسبت به نسخه قبل یه عقبگرد کامل بود دیگه روز اول به چه دردی میخوره؟ اتفاقا بهتره بعد چند ماه رفت سراغشون تا با آپدیت حداقل یه مقدار بهتر بشن
حتی ea هم فرسنگ ها الان داره بهتر عمل میکنه و بازی هاشو بعد یه مدت منطقی میذاره روی سرویس
من بازم بعید میدونم ربطی داشته باشه چون گیم پسی که هیچکس استفاده نمیکنه و کنسولی که هیچ کس نمیخره واقعا چقدر مگه میتونه تاثیر داشته باشه؟ همون Hifi Rush که الان همه سرش ناراحتن رو تو استور PS5 هم کسی نخرید ولی Sea of Thieves بعد از 7 سال پورت شد واسه PS5 خوب ازش استقبال شد در حالی که جفتشون دائم رو گیم پس هستن
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,882
من خودم الان به عنوان یه کاربر گیم پس میگم که اون دی وان دیگه بخوره توی سرشون اگه قراره این طوری بازیساز های خلاق رو نابود کنه یا کیفیت بازی ها بشه رد فال یا حتی موتوراسپورت جدید که بعد این همه سال نسبت به نسخه قبل یه عقبگرد کامل بود دیگه روز اول به چه دردی میخوره؟ اتفاقا بهتره بعد چند ماه رفت سراغشون تا با آپدیت حداقل یه مقدار بهتر بشن
حتی ea هم فرسنگ ها الان داره بهتر عمل میکنه و بازی هاشو بعد یه مدت منطقی میذاره روی سرویس
اصلن این تعطیلی ها به دی وان و گیم پس ربطی نداره.
هیچ پلتفرم هولدری به اندازه مایکروسافت به بازیهای خلاقانه اهمیت نداده.
همین الان بازیهای در دست ساخت استودیوهای ایکس باکس رو ببینی، به راحتی متوجه میشی که چقدر توشون بازیهای خلاقانه و غیر مین استریمی زیاده.
ولی خب وقتی سلیقه اکثریت گیمرها چیز دیگه ای هستش و پول بابت این نوع از بازیها نمیدن، باید با این تعطیلی ها هم کنار اومد. چاره ای نیست.
شکی درش نیست که این استودیو ها اگر مستقل هم بودن بازهم کارشون به تعطیلی میکشید.

اگر بخایم عناوین سونی (که اکثرشون از لحاظ تجاری موفق بودن) رو با عناوین ایکس باکس از نظر خلاقانه بودن مقایسه کنیم، اختلاف به طرز مزحکی زیاده!
استودیوهای قوی سونی کدومشون سمت بازیهای خلاقانه رفتن؟ اسپایدر من خلاقانس یا گاو یا لست یا انچارتد؟ هیچکدوم خلاقانه نیستن. ولی تو سبکی که ساخته میشن جز بهترین ها محسوب میشن.
و گیمرها هم بابتش پول میدن.

مایکروسافت باید این بخش خلاقانه رو با فاند کردن استودیوهای کوچیک ترد پارتی، یا لایسنس کردن عناوین، برای مخاطب ایکس باکس عرضه میکرد و تمام استودیوهای داخلیش رو به ساخت عناوین مین استریمی و AAA ترغیب میکرد. این راهیه که باید پیش میگرفت.
مخصوصن الان که با 100 بیلیون سرمایه گذاری دیگه جایی برای ساخت عناوین پر ریسک (از نظر تجاری) وجود نداره. به نظر من تنها راهی که براش باقی مونده اینه که استودیوهایی که توان ساخت AAA رو ندارن رو بفروشه یا ادقام کنه یا بزرگترشون کنه.

این وسط گیم پس هیچ تاثیری نداره. اینا حرفهای کنسول واری و بی پایه و اساس هستش که نباید جدیشون گرفت.
چطوره که مثلن استارفیلد که دی وان روی گیم پس عرضه شده، روی استیم انقدر میفروشه ولی یه سری بازی دیگه که فروش خوبی روی استیم نداشتن رو میندازن تقصیر گیم پس؟!!
این در حالیه که پیش از این هم تعدادی از استودیوها و ناشرها حتی به رشد فروش بعد از وارد شدن بازیهاشون به گیم پس اذعان کردن.
 
آخرین ویرایش:

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,555
نام
عرفان
بعد این که کمپ فیل اسپنسر رو با بمب اتم هدف قرار دادند، ظاهرا فیل اسپنسر داره خودشو آماده میکنه که به فرد مهاجم جواب بده( ماموریت Officer on deck باید انجام بشه تا بتونی از بمب اتم استفاده کنی و فیل اسپنسر در حال انجام اونه :)) )
GNQdcyeWkAEs6Nx.jpeg GNQdcybXsAMJFBY.jpeg
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,190
نام
احمد
با این وضعیت مارکتینگ و قیمت گذاری خودشون هم انگار امیدی به هلبلید ۲ ندارن و تو رودرواسی موندن.
این بودجه و وقت رو بذاری و یه استودیو خلاق رو تبدیل به این وضعیت کنی هنر میخواد.
خیلی ها فکر میکنن باید به تیم ها بودجه زیاد و آزادی عمل داد ولی در واقعیت اینجوری نیست. در اکثر موارد محدودیت باعث خلاقیت شده. شما اگه از جیب ددی مطمئن باشید و فروش بازی هم براتون مهم نباشه تلاشی برای بهبود وضعیت نمیکنین ولی اگه بگن پروژه میتونه آخرین حضورتون یا بقاتون در صنعت رو رقم بزنه اونوقت خودتون رو به آب و آتیش میزنین.
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
486
NateDrake لیکر شناخته شده توی یه پادکست گفته وضعیت کنونی Perfect Dark بر اساس چیزایی که توی هفته اخیر شنیده اصلا بد نیست و این شایعات اخیر که گفته شده توی شرایط بدی قرار داره قدیمی هست.
از طرف دیگه هم Jez گفته State of Decay 3 توی شرایط خیلی خوبیه و خیلی خیلی خوب به نظر میرسه.
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
15,120
نام
شیخ صدرا
با این وضعیت مارکتینگ و قیمت گذاری خودشون هم انگار امیدی به هلبلید ۲ ندارن و تو رودرواسی موندن.
این بودجه و وقت رو بذاری و یه استودیو خلاق رو تبدیل به این وضعیت کنی هنر میخواد.
خیلی ها فکر میکنن باید به تیم ها بودجه زیاد و آزادی عمل داد ولی در واقعیت اینجوری نیست. در اکثر موارد محدودیت باعث خلاقیت شده. شما اگه از جیب ددی مطمئن باشید و فروش بازی هم براتون مهم نباشه تلاشی برای بهبود وضعیت نمیکنین ولی اگه بگن پروژه میتونه آخرین حضورتون یا بقاتون در صنعت رو رقم بزنه اونوقت خودتون رو به آب و آتیش میزنین.

بازى و استوديوش مشكل ندارن.
هنوز هم خلاف هستن و بازى مثل نسخه قبل هست ظاهرا.
اينا اسير هايپ بيخود شدن و توجهشون روى جزييات بصرى هم باعث طولانى تر شدن ساخت بازى شد و ديگه هايپ بالاتر هم رفت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر