حس نوشتن نقد برای MKX توی بخش مربوطه نبود ، مثبت منفی وار همینجا در مورد تجربه ـم می توضیحم :biggrin1: ناسلامتی FGC ـه در مورد فایتینگ ها صحبت نکنیم ، چیکار کنیم پس ؟ :biggrin1:
اول از همه میرم سراغ مهمترین بخش یعنی گیم پلی :biggrin1: گیم پلی به طور کلی بهترین توی سری ـه ، سیستم کمبو زنی بازی بهتر شده و با فشار دادن شانسی دکمه ها نمیشه کمبو ساخت. البته کماکان ساختن کمبو کار سخت و دشواری نیست و با مقداری تمرین و ترکیب حالات مختلف کمبوهای هر کرکتر میشه راحت بهش دست پیدا کرد :biggrin1: منوی Move List های بازی هم کمک زیادی توی این مورد میکنه. با اضافه شدن فریم دیتای حرکات و میزان دمیج ها ، میشه گفت یکی از بهترین Move List ها مقابل پلیر قرار داره :biggrin1:
Super Bar کماکان مثل قبله و تغییر خیلی خاصی نداشته :biggrin1: استفاده هاش مثل قبل به Breaker و X-Ray و Super Move های شارژ شده خلاصه میشه :biggrin1: زیر Health Bar یه Gauge اضافه شده که مربوط به دویدن کرکتر هست. با فشار دادن جهت مربوطه و نگه داشتن R2 وقتی که Gauge مربوطه تا هر میزانی پُر باشه میشه تا خالی شدنش با سرعت دوید :biggrin1: (برای من که استفاده ی زیادی نداشت) بعد از خالی شدن هم خودش به صورت اتوماتیک پر میشه :biggrin1:
Health Bar بازی هم یه نکته ی جالب داره ، وقتی خون حریف به پیکسل آخر میرسه (احتمالاً توی مسابقات مختلف باید دیده باشید که HB خالیه ولی حریف هنوز زندس) یه دایره ی قرمز چشمک زن میشه :biggrin1: یعنی حریف به ** بنده :biggrin1:
و اما یه سری موارد آزار دهنده هم داخل گیم پلی وجود داره :biggrin1: اولیش بک گراند قابل استفاده ی استیج های بازیه که اصلاً بدرد MK نمی خوره :biggrin1: مورد بعدی هم شروع راند های دومه !!!! جای قرار گرفتن کرکترها یه محل استاندارد و ثابث نداره ، این به خودی خود اونقدری بد نیست ولی بعضی وقت ها بر حسب نوع تموم شدن مبارزه اتفاقات عجب غریبی می افته :biggrin1: یه بار ممکنه دو کرکتر هر کدوم یه سر استیج باشن و یه فاصله ی خیلی زیادی از هم داشته باشن ، یه بار هم ممکنه دو کرکتر انقدر به هم نزدیک باشن که حتی دست هاشون توی هم فرو بره :biggrin1:
(شروع راند دوم با فاصله ی Close)
(شروع راند دوم با فاصله ی Far)
Variation ها با اینکه عاریه ای هستن ولی انصافاً چیز خوبی از کار در اومدن :biggrin1: فقط تنها ایرادی که بهشون وارده اینه که برای یه سری از کرکتر ها تفاوت Variation ها ممکنه به یک (بله فقط 1 دونه حرکت !!!!) یا دو سه تا حرکت خلاصه بشه ولی برای بعضی دیگه از کرکتر ها ، Variation هاشون کلاً سبک و نحوه ی کارکرد کرکتر رو عوض میکنه یا از کرکتر چیز دیگه ای میسازه :biggrin1: تنها مشکل همین هم تراز نبودنه که خب ممکنه توی بعضی کرکترها باعث دلسردی مخاطب بشه :biggrin1:
یه نقطه ضعف کلی هم به بازی وارده که این وسط وجود Easy Fatality ها و Skip Fight ها (امیدوارم هرگز برای فروش نذارنش :biggrin1
هست که هر چی فکر میکنم به جز پول و در آمد زایی دلیل دیگه ای توش نمی بینم ! برای یه بازی فایتینگ خیلی زشته که یه گزینه برای Skip کردن مبارزه بذاره ! این حرکت مثل این می مونه که توی یه بازی ریسینگ یه ریس رو Skip کنی بره :biggrin1: یا توی یه بازی اکشن ادونچر به بازی بگی حس و حال گیم پلی نیست ، Skip ـش کن می خوام کات سینم رو ببینم :biggrin1:
گیم پلی به طور کلی نقطه ی قوت بازیه و حس و حال MK رو هم حفظ کرده ، اما بخش های بعدی تا حدودی بالا و پایین دارن :biggrin1: گرافیک بازی خوبه ولی عالی نیست ، یه سری افکت ها به لطف UE3 عالی از کار در اومدن ولی موارد دیگه ای هم هست کاملاً به این بخش ضربه میزنه ! مدلینگ کرکتر ها به شدت ایراد داره و انگار کاملاً سرسری و بی حوصله ساخته شدن :biggrin1: (البته ی حماسه ی اد بون هم بی تاثیر نیست)
توی بازی افکت عرق وجود داره ولی به افتضاح ترین شکل ممکن !!! در حین مبارزه و از فاصله ی دور شاید خیس شدن پوست کرکتر (لباس و سایر مخلفات خیس نمیشن) جالب به نظر برسه ولی به محض زوم شدن روی کرکتر عمق فاجعه مشخص میشه :biggrin1: افکتی که برای عرق در نظر گرفته شده ؛ قطرات دایره ای شکل عرق هست که با قرار گرفتن روی پوست کرکترها و ثابت موندنش جوری به نظر میرسه که انگار پلیر داره به پوست دایناسور یا کروکودیل نگاه میکنه :biggrin1:
(افکت های عرق ، بیشتر شبیه به تاول های پوستی هستن)
افکت خون مثل همیشه خوبه ولی بازم یه مقدار دوگانگی توش هست. این افکت روی زمین خیلی خوبه و تا مرز قرمز کردن کاملِ کف استیج پیش میره ولی متاسفانه این افکت روی بدن کرکتر ها خیلی محدود تر شده و مثل قبل نیست. زخمی شدن کرکترها هم کماکان وجود داره ولی بازم مثل افکت خون محدود تر از گذشته هست و دیگه شاهد آویزون شدن یا از بین رفتن تکه های لباس ، یا معلوم شدن ماهیچه و استخوان کرکترها نیستیم :biggrin1:
صداگذاری بازی ، مشکل خاصی نداره و خیلی خوب کار شده :biggrin1: صدای کرکتر ها به ظاهر و خلقیاتشون می خوره. Opening ها با توجه به اینکه مقابل چه کسی قرار بگیرید (حتی مقابل خودتون) متغیره و دو دیالوگ تکراری در یک زمان به گوشتون نمی خوره :biggrin1: کرکتر ها داخل بازی حین انجام مبارزه و زدن کمبو ها صحبت هم می کنن و اگر این وسط رابطه ای بینشون باشه دیالوگ ها مرتبط و جالب تر هم میشه :biggrin1:
بخش آنلاین رو بدلیل داشتن یه نت مَــــــرد (LOL) نتونستم تجربه کنم ولی دوستانی که تجربه کردن اکثراً راضی بودن :biggrin1: ظاهراً ریجن لاک کردن و بهتر شدن نت کد بازی تاثیر گذار بوده :biggrin1:
سایر کانتنت های بازی هم در حد قابل قبولیه :biggrin1: بخش Tower تشکیل شده از بخش های Survivor , Test your Luck ,Test your Might ,Klassic و Endless که برای سرگرم شدن و همچنین پول در آوردن به منظور باز کردن آیتم های Krypt مناسبه :biggrin1: بخش Krypt هم خیلی جالب تر از قبل شده که ترجیح میدم چیزی نگم تا خودتون یه چرخی توش بزنید :biggrin1: بخش Krypt جدا از جذابیتش ، مشکل خیلی بزرگی داره به اسم سیستم ناعادلانه ی قیمت گذاری آیتم های بازی ! تعداد آیتم ها و قیمت ها به قدری بالاس که چند ده ساعت زمان میبره تا فقط بخش کوچکی از آیتم ها آنلاک بشن !!!
ایراد کوچکی هم که به بخش Kombat Kard وارده ، آیتم هایی هست که برای ویرایش Title هاتون آنلاک میشه. آیتم های جدیدی که باز می کنید با علامت NEW که زیر هر کدوم نمایش داده میشه قابل رویته ولی ایرادی که این وسط هست اینه که به محض باز کردن لیست Icon ها و Title ها و ... همه ی آیتم هایی که زیرنویس NEW دارن به شکل بقیه ی آیتم ها در میان (اون علامت NEW از بین میره) و وقتی تعداد آیتم هایی که آنلاک کردید بالا بره اصلاً متوجه نمیشید اون لحظه کدوم آیتم رو آنلاک کردید :biggrin1: حالا همچین هم موضوع بزرگی نیست ولی خب برای خود من بعضی وقت ها دردسر میشد
حرف برای گفتن زیاده ولی فعلاً همینا به ذهنم رسید
حالا اگه بحثی شد و لا به لاش موضوع جدیدی پیش اومد ، می بحثیم