The BIG Boss
کاربر سایت
با سلام...
اینجا من فکر میکنم که این آقای نلسون یا با ساختار CELL اصلا آشنا نیست ( که به نظر بعید میاد) و یا اینکه ایشون %100 مغرضانه صحبت می کنند... عجیبه چرا ایشون ذکر نکردند که هر SPE دارای یک بخش %100 تخصص یافته VPU (Vector Processing Unit ) هست که تمام عملیاتهای پردازش سنگین و تخصصی مربوط به گرافیک ( در بازیها) در این بخش ها به سهولت انجام میشه.( همانطور که بیشتر قدرت پردازشی EE درPS2 مربوط به همین بخش VPU بود.)
و اما در مورد تعداد عملیاتهای فلوتینگ پوینت... این رقم به هیج وجه بی ارزش یا کم ارزش نیست بلکه مقایسه ای " یک بعدی " از دو پردازنده است که بنده هم این رو قبول دارم...جالبه که این مسئول مایکرو اومده همچین اظهار نظری کرده که " فلوتينگ پوينت 10 تا 30 درصد در بازي ها دخالت دارد " که این حرف ایشون هم کمی جای شک و تامل داره..
و بعد نکته جالبی که در صحبتهای همین آقای نلسون وجود داره اینه که چندین بار ذکر کردن که X360 CPU بیشتر برای کارهای " General Purpose " مناسبه و CELL رو متهم کردن که اینگونه نیست... General Purpose یعنی برای مصارف کلی ( عمومی) که بله Cell که در PS3 استفاده میشه به سبب دارا بودن همون VPU ها برای کارهای گرافیکی تخصصی شده که در مورد یک کنسول این مطلب باید یک نکته مثبت حساب بشه...حالا نمیدونم چرا ایشون این مساله رو یک نکته منفی میدونن.
و در مورد همون Demo از بازی KillZone : نمیدونم چرا دوستان همش یک طرفه قضاوت میکنن.. الان در مورد X360 همش گفته میشه که بازیها هنوز روی همون 1 هسته دارن اجرا میشن و X360 هنوز قدرت اصلی خودش رو به نمایش نزاشته... خوب در مورد PS3 هم همینطوره.. اون KillZone رو هم روی DevKit الفا PS3 اجرا کرده بودند که به نظر من باز هم رسیدن به 6 تا 7 فریم در ثانیه برای همچون گرافیک و کیفیتی بازهم بسیار عالی بوده..( در نظر داشته باشید که از قدرت واقعی CELL استفاده نمیشده)..
حرف شما کاملا صحیح میباشد... اما عنایت داشته باشید که پلی استیشن برای سونی یک ریسک بزرگ محسوب میشه چون هم کنسول جدیدش هست و هم فرمت جدیدی که سونی اونرو میخاد به جهان عرضه کنه که همون Blu-ray باشه.
سونی در کنفراس E3 اعلام کرد که RSX قدرتی "بیش " از دو کارت GeForce 6800 Ultra که توسط فن آوری SLI به هم متصل شده باشند، داره و بعد از ریلیز GeForce 7800 GTX هم خود Nvidia هم اعلام کرد که RSX هنوز هم از این GPU جدید قویتر است (برخلاف بعضی اخبار که در سایتها پراکنده شده بود.)
سونی تعداد پایپ لاین های RSX رو اعلام نکرد چون خیلی ها این رو مثل مقایسه 2 تا سیب فرض میکنن که پس هر کدوم خوش آب و رنگ تر و یا بزرگ تر بود اون بهتره...
سونی در کنفرانس E3 از عبارت CELL به جای PS3 استفاده کرد چون اون موقع هنوز هم این احتمال وجود داشت که از CELL با کلاک 4 Ghz در PS3 استفاده بشه..ولی یکی بعدا این مطلب رد شد و کلاک PS3 رسما همون 3.2 Ghz اعلام شد.
در ضمن هر SPE در سرعت 3.2 Ghz کار میکند.
همانطور هم که قبلا گفتم شما اگه بگید همه دموهایی که از PS3 به نمایش در اومده از پیش رندر شده بوده من قبول میکنم به غیر از 2 تا شون ... 1- Final Fantasy VII : Tech Demo For PS3 و دیگری 2- MGS 4 که به تازگی ریلیز شد و در مصاحبه با "کوجیما" خود ایشون هم این مطلب رو تایید کردند ،هرچند که چندان چیز جالبی هم نبود.
در مورد تعداد ترانزیستورهای CELL هم که قبلا گفتم :
تعداد 234 میلیون ترانزیستور که به خاطر از مدار خارج کردن یک SPE به رقم 213 میلیون کاهش پیدا کرده.
کل حرف من هم همین بود... اینجا شده مثل همون محکمه که متهم توش نیست و غیابی دارن رای صادر میکنن.. من هم همین رو میگم که این اقای " نلسون " که دوستان به حرفهاش استناد میکردند چرا اومده یه همچین صحبت هایی کرده درحالیکه طبق گفته خودتون تا هردوشون نباشن نمیشه مشخص کرد کدوم قویتره...بنده هم میتونم کلی از این صحبت ها از قول مقامات سونی بزارم که " ای ملت PS3 ما چنین است و چنان است" ولی این کار رو نکردم تا خود PS3 در دسترس باشه و بعد بشه در مورد حرفها تصمیم گیری کرد.
موفق و پیروز باشید.
Cheers
Happy Xmas
و اما جواب شما:شما درست مي گوييد فلوتينگ پوينت(ترجمش نميدونم چي ميشه)ps3 بالاس ولي طبق گفته اقاي ميجر نلسون :
همانطور كه ميبينيد فلوتينگ پوينت 10 تا 30 درصد در بازي ها دخالت دارد ولي سوني با زرنگي از اين موضوع سوئ استفاده كرده
اینجا من فکر میکنم که این آقای نلسون یا با ساختار CELL اصلا آشنا نیست ( که به نظر بعید میاد) و یا اینکه ایشون %100 مغرضانه صحبت می کنند... عجیبه چرا ایشون ذکر نکردند که هر SPE دارای یک بخش %100 تخصص یافته VPU (Vector Processing Unit ) هست که تمام عملیاتهای پردازش سنگین و تخصصی مربوط به گرافیک ( در بازیها) در این بخش ها به سهولت انجام میشه.( همانطور که بیشتر قدرت پردازشی EE درPS2 مربوط به همین بخش VPU بود.)
و اما در مورد تعداد عملیاتهای فلوتینگ پوینت... این رقم به هیج وجه بی ارزش یا کم ارزش نیست بلکه مقایسه ای " یک بعدی " از دو پردازنده است که بنده هم این رو قبول دارم...جالبه که این مسئول مایکرو اومده همچین اظهار نظری کرده که " فلوتينگ پوينت 10 تا 30 درصد در بازي ها دخالت دارد " که این حرف ایشون هم کمی جای شک و تامل داره..
و بعد نکته جالبی که در صحبتهای همین آقای نلسون وجود داره اینه که چندین بار ذکر کردن که X360 CPU بیشتر برای کارهای " General Purpose " مناسبه و CELL رو متهم کردن که اینگونه نیست... General Purpose یعنی برای مصارف کلی ( عمومی) که بله Cell که در PS3 استفاده میشه به سبب دارا بودن همون VPU ها برای کارهای گرافیکی تخصصی شده که در مورد یک کنسول این مطلب باید یک نکته مثبت حساب بشه...حالا نمیدونم چرا ایشون این مساله رو یک نکته منفی میدونن.
و در مورد همون Demo از بازی KillZone : نمیدونم چرا دوستان همش یک طرفه قضاوت میکنن.. الان در مورد X360 همش گفته میشه که بازیها هنوز روی همون 1 هسته دارن اجرا میشن و X360 هنوز قدرت اصلی خودش رو به نمایش نزاشته... خوب در مورد PS3 هم همینطوره.. اون KillZone رو هم روی DevKit الفا PS3 اجرا کرده بودند که به نظر من باز هم رسیدن به 6 تا 7 فریم در ثانیه برای همچون گرافیک و کیفیتی بازهم بسیار عالی بوده..( در نظر داشته باشید که از قدرت واقعی CELL استفاده نمیشده)..
عزیز من نه از Ms زیاد خوشم میاد و نه از Sony فکرم نمیکنم اگر کسی بیاد حرف زشتی هم به Sony بزنه فامیل هیچ کدوم از ما در بیاد
حرف شما کاملا صحیح میباشد... اما عنایت داشته باشید که پلی استیشن برای سونی یک ریسک بزرگ محسوب میشه چون هم کنسول جدیدش هست و هم فرمت جدیدی که سونی اونرو میخاد به جهان عرضه کنه که همون Blu-ray باشه.
سونی در کنفراس E3 اعلام کرد که RSX قدرتی "بیش " از دو کارت GeForce 6800 Ultra که توسط فن آوری SLI به هم متصل شده باشند، داره و بعد از ریلیز GeForce 7800 GTX هم خود Nvidia هم اعلام کرد که RSX هنوز هم از این GPU جدید قویتر است (برخلاف بعضی اخبار که در سایتها پراکنده شده بود.)
سونی تعداد پایپ لاین های RSX رو اعلام نکرد چون خیلی ها این رو مثل مقایسه 2 تا سیب فرض میکنن که پس هر کدوم خوش آب و رنگ تر و یا بزرگ تر بود اون بهتره...
سونی در کنفرانس E3 از عبارت CELL به جای PS3 استفاده کرد چون اون موقع هنوز هم این احتمال وجود داشت که از CELL با کلاک 4 Ghz در PS3 استفاده بشه..ولی یکی بعدا این مطلب رد شد و کلاک PS3 رسما همون 3.2 Ghz اعلام شد.
در ضمن هر SPE در سرعت 3.2 Ghz کار میکند.
همانطور هم که قبلا گفتم شما اگه بگید همه دموهایی که از PS3 به نمایش در اومده از پیش رندر شده بوده من قبول میکنم به غیر از 2 تا شون ... 1- Final Fantasy VII : Tech Demo For PS3 و دیگری 2- MGS 4 که به تازگی ریلیز شد و در مصاحبه با "کوجیما" خود ایشون هم این مطلب رو تایید کردند ،هرچند که چندان چیز جالبی هم نبود.
در مورد تعداد ترانزیستورهای CELL هم که قبلا گفتم :
تعداد 234 میلیون ترانزیستور که به خاطر از مدار خارج کردن یک SPE به رقم 213 میلیون کاهش پیدا کرده.
یک خواهش دارم در مورد قدرت این 2 دستگاه دیگه صحبتی نکنیم
کل حرف من هم همین بود... اینجا شده مثل همون محکمه که متهم توش نیست و غیابی دارن رای صادر میکنن.. من هم همین رو میگم که این اقای " نلسون " که دوستان به حرفهاش استناد میکردند چرا اومده یه همچین صحبت هایی کرده درحالیکه طبق گفته خودتون تا هردوشون نباشن نمیشه مشخص کرد کدوم قویتره...بنده هم میتونم کلی از این صحبت ها از قول مقامات سونی بزارم که " ای ملت PS3 ما چنین است و چنان است" ولی این کار رو نکردم تا خود PS3 در دسترس باشه و بعد بشه در مورد حرفها تصمیم گیری کرد.
موفق و پیروز باشید.
Cheers
Happy Xmas
آخرین ویرایش: