xbox360 vs ps3

xbox360 vs ps3


  • مجموع رای دهنده‌ها
    173
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

xboy

کاربر سایت
Oct 22, 2005
98
فرمتهای نسل بعد وانتخاب ما
بچه ها من می خواستم با سه سوال در رابطه مدیای نسل بعد ابهامات شما رو ÷اسخ بدم
سوال 1 ایا بلو ری شکست خواهد خورد؟
سوال 2 اگر بلوری در این جنگ شکست بخوره چه اطفاقی برای ÷یل استیشن می افته؟
سوال 3 ایا ماکرو سافت از اچ دی دیویدی در 360 حمایت خواهد کرد؟
من جواب این سه تا سوال رو می نویسم وحرفام هم صد در صد مستند هست لطفا نظرتون رو بدید

سوال 1 ایا بلو ری شکست خواهد خورد؟

در این مورد می توان با قاطعیت ÷اسخ داد که احتمالش خیلی کمه وشما نمی تونید این دو فرمت رو با بتماکس(ودیو نوارکوچیک) ووی اچ اس(ویدیو نوار بزرگ) مقایسه کنید چون در اون زمان سونی تصمیم داشت که تولید ودیوهای تیسیون (که قابلیت ÷خش نوارهای بتاماکس رو داشتند)رو به صورت انحصاری به دست بگیره در حالی که توشیبا در فکر تولید این ویدیو ها با شرکتهای دیگر مثل سامسونگ و.. غیره بود وامروز دیگه ورق به نفع سونی برگشته واین بار اکثریت با سونی هستند وسونی از اون ماجرا درس خوبی گرفته

100% کم÷انیهای فیلم سازی هالیودی از بلوری ÷شتیبانی می کنند در حالی که این مقدار برای اچ دی دیویدی خیلی کمتره
از بعد سخت افزاری بلوری خیلی توانمتر هست در حالی که نهایت توان ذخیره سازی بری روی اچ دی دیویدی 2 لایه به 25 گیگ می رسه نوع چهار لایه بلوری که از اواخر 2006 تولید خواهد شد حدود 200 گیگ ظرفیت داره که باور نکردنی هست
بلو ری امکاناتی بهتون ارایه می ده که تا به حال وجود نداشتند اکثر ستهای صوتی بلوری قابلیت انلاین دارند ومی توانند اخرین زیر نویسها و دوبله های فیلم رو از سرور برای هر فیلمی دانلود کنند از بابت اخلاقی خاصت لاک کردن صحنه های ترسنا ک خشن و... دارند طول موج لیز انها 3 برابر کمتر از اچ دی دیویدی هست وعلا وه بر بالا بردن ظرفیت عمر لنز سرعت اون رو در خواندن دیودی عادی افزایش میده و همین طول موج باعث میشه قطر الومینیوم دیسک کاهش ÷یدا کنه وهزینه تولید مدیای خام اون از یک دیویدی عادی هم کمتره بشه البته فقط برای مواد اولیه
بلوری برای اولین بار در طول زندگی دیسکها به شما امکان میده که در یک زمان هم از دیسک بخونید وهم بنویسید که واقعا کار امد هست وهمچنین دولایه محافظتی ضد خش داره
اما ایراد اصلی اون ساخت خط تولید مدیای خام بلوری هست با اینکه بلوری از دیویدی عادی به مواد خام کمتری احتیاج داره ولی باید برای تولید اون یک کارخانه جدید تاسیس کرد واین با عث میشه در سال اول تولید قیمت ها بالا بره ولی بعد از اینکه تولید به صورت انبوه اغاز بشه و ضرر کارخانه ها جبران بشه قیمتش به حالت استاندار در میاد هم اکنون یک دیسک خام بلوری که ریرایت نباشه وکیفیت متوسطی داشته باشه(دیودی های توی بازار ایران واقعا اشغالند) 8 تا 10 دلاره ویک اچ دی دیویدی 3 تا 5 دلاره والبته نوع سنعتی بلو ری برای تولید فیلم و بازی قیمت ÷ایین تری داره....
در نظر سنجی که مجله اش÷یگل انجام داده حدود 80 درصد خوانندگان از بلوری حمایت کردند وتنها 10 درصد از اچ دی دیویدی حمایت کردند که در این نظر سنجی مهمترین فاکتور علاوه بر قیمت و..... ÷شتیبانی توسط کنسول ÷لی استیشن بود
اخرین برگه برنده بلو ری کنوانسون بین المللی بلو ری هست که در اون 15 شرکت اصلی تولید کننده دیویدی در جهان بلوری رو برای نسل بعدی دیودی در نظر گرفتن وسخت مشغول تولیدشن وبه زودی غیمتش ÷ایین می یاد این در حالی که اچ دی دیودی فقط توسط توشیبا وشرکت نه چندان مطرح ان ای سی حمایت میشه
بیل گیتس رییس افسانه ای ماکرو سافت : بلو ری رو بیش از انتی مشتری معرفی کرد
در حالی که رییس دل حرفها ی ماکروسافت رو از تنگ نظری ورقابت با سونی می دونه و معتقده که بلوری برنده این جنگه.....


سوال 2 اگر بلوری در این جنگ شکست بخوره چه اطفاقی برای ÷یل استیشن می افته؟

قبل از این ÷رسش لازمه توضیح بدم ÷لی استیشن 3 از طیف وسیعی از مدیای خام حمایت میکنه ودر بدترین حالت می تونه مانند ایکس باکس 360 از دیویدی عادی استفاده بکنه و به احتمال زیاد بازی های ابتدایی ÷لی استیشن بر روی دیویدی های عادی ساخته می شوند تا وقتی که قیمت بلو ری ÷ایین بیاد
نکته دوم اینکه طول موج لیز بلو ری سه برابر باریکتر از اچ دی دیویدی هست وبه طور عملی یک درایو بلوری می وتونه یک دیسک اچ دی وی دی رو بخونه اما هنگامی که یک دیسک اچ دی دیویدی درون یک بلوری درایو قرار بگیره چی÷ ست موجود بر روی بلوری اطلاعات کارخونه دیسک رو میخونه و÷یغام خطا میده که قادر به خوندن دیسک اچ دی دیویدی نیست اما این مشکل هم قابل حله چون سونی اعلام کرد که چی÷ ست بلوری ها ی اولیه رو مثل بایس های کام÷یوتری قابل برنامه ریزی مجدد قرار میده که اگر در اینده توافقی با توشیبا به عمل اومد دوباره بتونند اونها رو به وسیله نرم افزاری ا÷دیت کنند واین نشون میده که در اینده اگر بلوری شکست بخوره میشه اون قادر به خوندن اچ دی دیویدی کرد اما اگر اچ دی دیویدی شکست خورد باید بندازیدش دور درست مثل ویدیوهای تیسیون..
این رو هم بگم یکی از دلایل ÷یروزی سونی در جنگ کنسولها استفاده از فورمتهای روز بوده وهمیشه کنسولهای رقیب سونی در طبلیقاتشون فورمتهای موجود در ÷لی استشن بی مصرف می دونستند(مثل نینتندو 64 در مقابل درایو سی دی ÷لی استیشن 1 ودریم کست در مقابل درایو دیویدی ÷لی استیشن 2) اما سونی همیشه ثابت کرده که این حرفها بی اساسه این حرف رو هم قبول نکنید که بلو ری یا امکانات بالای ÷لی استیشن 3 بدرد ایران نمی خوره چون تجربه ثابت کرده اگر کنسولی در جهان شکست بخوره در ایران هم از رده خارج میشه یادمه که تا وارد شدن ÷لی استیشن 2 به ایران تعداد زیادی دریم کست فروخته شده بود وسی دی هاش به علت استفاده از سی دی معمولی هم جا ÷ر بود با ورود ÷لی استین 2 و شکست دریم کست همه جا ÷ر از دویدی شد و تکثیر کننده ها مجبور شدند دستگاه تکثیر دیودی عادی رو وارد کنند وهزاران درم کستی که توی ایران فوش رفته بود(که یکیشم این جانب تهیه کرده بودم) به درو ریخته شد


سوال 3 ایا ماکرو سافت از اچ دی دیویدی در 360 حمایت خواهد کرد؟

اینکه ماکرو از اچ دی دیویدی در 360 حمایت کنه یا نه هنوز زوده وممکنه فعلا جنبه طبلیق برای توشیبا دا شته باشه
اما در عمل تقریبا غیر ممکنه که یک سری 360 تولید بشوند که با اچ دی دیویدی کار کنند در حالی سری قبلی با دیویدی عادی کار می کنند بعضی از دوستان می فرمایند که ماکرو دیویدی دستگاه های عادی رو ا÷دیت میکنه که این غیر ممکنه کی می تونه یک دیویدی رو به اچ دی دیویدی تبدیل کنه در صورت تعویض باید گفت که 360 برای دیویدی طراحی شده و اصلا خدا می دونه که چه مشکلاتی توی کد دهی حافظه ÷یش بیاد وقتی این کار صورت بگیره
÷س با این حساب ماکرو فقط می تونه یک قطعه جانبی به عنوان اچ دی دیویدی برای 360 طراحی کنه که برای اون حدود 200 تا 400 دلار باید ÷رداخت کنید وبه علت همه گیر نشدنش به احتمال خیلی زیاد از طرف بازی سازها مورد قبول نخاهد بود مشتری هم می تونه بجای خرید این قطعه یک ویدیوی بلوری یا اچ دی دیویدی با امکانات کامل خریداری کنه از بعد تاریخی هم این لوازم جانبی همیشه شکست خوردند مثل دراو سی دی نینتندو ودرایو دیودی دریم کست که در حد طراحی باقی موند ومگادرایو سگا....
این رو فراموش نکنید که یکی از دلایلی که مشتریها کنسول می خرند اینکه ا÷دیتش نکنند
 

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
نوشته شده توسط dinosaur:
اين يكي رو خيلي باهات موافقم.من وقتي دو دقيقه UT 2004 ميزنم ميرم توي يه عالم ديگه. الآن هم خيلي منتظر UT 2007 هستم.البته توي كامپيوتر كه نميتونم با كارت گرافيك 9600 Pro با افكتهاي بالا بازيش كنم.پس بايد در انتظار PS3 يا XBOX 360 باشم.
موفق و پيروز باشين.
آريا

خوب معلومه شماها تا حالا از سري بازيهاي Quake چيزي بازي نكرديد .. UT سرعتش زياده و نفس گير هم هست اما در كل با سري Quake برابري نميكنه در عين حال Quake خيلي حرفه اي تر محسوب ميشه.. جامپ خفن نديديد، راكت خور نشديد ... ريل نشديد تا بفهميد هيجان كجاست...
 

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
نوشته شده توسط xboy:
فرمتهای نسل بعد وانتخاب ما
بچه ها من می خواستم با سه سوال در رابطه مدیای نسل بعد ابهامات شما رو ÷اسخ بدم
سوال 1 ایا بلو ری شکست خواهد خورد؟
سوال 2 اگر بلوری در این جنگ شکست بخوره چه اطفاقی برای ÷یل استیشن می افته؟
سوال 3 ایا ماکرو سافت از اچ دی دیویدی در 360 حمایت خواهد کرد؟
من جواب این سه تا سوال رو می نویسم وحرفام هم صد در صد مستند هست لطفا نظرتون رو بدید

سوال 1 ایا بلو ری شکست خواهد خورد؟

در این مورد می توان با قاطعیت ÷اسخ داد که احتمالش خیلی کمه وشما نمی تونید این دو فرمت رو با بتماکس(ودیو نوارکوچیک) ووی اچ اس(ویدیو نوار بزرگ) مقایسه کنید چون در اون زمان سونی تصمیم داشت که تولید ودیوهای تیسیون (که قابلیت ÷خش نوارهای بتاماکس رو داشتند)رو به صورت انحصاری به دست بگیره در حالی که توشیبا در فکر تولید این ویدیو ها با شرکتهای دیگر مثل سامسونگ و.. غیره بود وامروز دیگه ورق به نفع سونی برگشته واین بار اکثریت با سونی هستند وسونی از اون ماجرا درس خوبی گرفته

100% کم÷انیهای فیلم سازی هالیودی از بلوری ÷شتیبانی می کنند در حالی که این مقدار برای اچ دی دیویدی خیلی کمتره
از بعد سخت افزاری بلوری خیلی توانمتر هست در حالی که نهایت توان ذخیره سازی بری روی اچ دی دیویدی 2 لایه به 25 گیگ می رسه نوع چهار لایه بلوری که از اواخر 2006 تولید خواهد شد حدود 200 گیگ ظرفیت داره که باور نکردنی هست
بلو ری امکاناتی بهتون ارایه می ده که تا به حال وجود نداشتند اکثر ستهای صوتی بلوری قابلیت انلاین دارند ومی توانند اخرین زیر نویسها و دوبله های فیلم رو از سرور برای هر فیلمی دانلود کنند از بابت اخلاقی خاصت لاک کردن صحنه های ترسنا ک خشن و... دارند طول موج لیز انها 3 برابر کمتر از اچ دی دیویدی هست وعلا وه بر بالا بردن ظرفیت عمر لنز سرعت اون رو در خواندن دیودی عادی افزایش میده و همین طول موج باعث میشه قطر الومینیوم دیسک کاهش ÷یدا کنه وهزینه تولید مدیای خام اون از یک دیویدی عادی هم کمتره بشه البته فقط برای مواد اولیه
بلوری برای اولین بار در طول زندگی دیسکها به شما امکان میده که در یک زمان هم از دیسک بخونید وهم بنویسید که واقعا کار امد هست وهمچنین دولایه محافظتی ضد خش داره
اما ایراد اصلی اون ساخت خط تولید مدیای خام بلوری هست با اینکه بلوری از دیویدی عادی به مواد خام کمتری احتیاج داره ولی باید برای تولید اون یک کارخانه جدید تاسیس کرد واین با عث میشه در سال اول تولید قیمت ها بالا بره ولی بعد از اینکه تولید به صورت انبوه اغاز بشه و ضرر کارخانه ها جبران بشه قیمتش به حالت استاندار در میاد هم اکنون یک دیسک خام بلوری که ریرایت نباشه وکیفیت متوسطی داشته باشه(دیودی های توی بازار ایران واقعا اشغالند) 8 تا 10 دلاره ویک اچ دی دیویدی 3 تا 5 دلاره والبته نوع سنعتی بلو ری برای تولید فیلم و بازی قیمت ÷ایین تری داره....
در نظر سنجی که مجله اش÷یگل انجام داده حدود 80 درصد خوانندگان از بلوری حمایت کردند وتنها 10 درصد از اچ دی دیویدی حمایت کردند که در این نظر سنجی مهمترین فاکتور علاوه بر قیمت و..... ÷شتیبانی توسط کنسول ÷لی استیشن بود
اخرین برگه برنده بلو ری کنوانسون بین المللی بلو ری هست که در اون 15 شرکت اصلی تولید کننده دیویدی در جهان بلوری رو برای نسل بعدی دیودی در نظر گرفتن وسخت مشغول تولیدشن وبه زودی غیمتش ÷ایین می یاد این در حالی که اچ دی دیودی فقط توسط توشیبا وشرکت نه چندان مطرح ان ای سی حمایت میشه
بیل گیتس رییس افسانه ای ماکرو سافت : بلو ری رو بیش از انتی مشتری معرفی کرد
در حالی که رییس دل حرفها ی ماکروسافت رو از تنگ نظری ورقابت با سونی می دونه و معتقده که بلوری برنده این جنگه.....


سوال 2 اگر بلوری در این جنگ شکست بخوره چه اطفاقی برای ÷یل استیشن می افته؟

قبل از این ÷رسش لازمه توضیح بدم ÷لی استیشن 3 از طیف وسیعی از مدیای خام حمایت میکنه ودر بدترین حالت می تونه مانند ایکس باکس 360 از دیویدی عادی استفاده بکنه و به احتمال زیاد بازی های ابتدایی ÷لی استیشن بر روی دیویدی های عادی ساخته می شوند تا وقتی که قیمت بلو ری ÷ایین بیاد
نکته دوم اینکه طول موج لیز بلو ری سه برابر باریکتر از اچ دی دیویدی هست وبه طور عملی یک درایو بلوری می وتونه یک دیسک اچ دی وی دی رو بخونه اما هنگامی که یک دیسک اچ دی دیویدی درون یک بلوری درایو قرار بگیره چی÷ ست موجود بر روی بلوری اطلاعات کارخونه دیسک رو میخونه و÷یغام خطا میده که قادر به خوندن دیسک اچ دی دیویدی نیست اما این مشکل هم قابل حله چون سونی اعلام کرد که چی÷ ست بلوری ها ی اولیه رو مثل بایس های کام÷یوتری قابل برنامه ریزی مجدد قرار میده که اگر در اینده توافقی با توشیبا به عمل اومد دوباره بتونند اونها رو به وسیله نرم افزاری ا÷دیت کنند واین نشون میده که در اینده اگر بلوری شکست بخوره میشه اون قادر به خوندن اچ دی دیویدی کرد اما اگر اچ دی دیویدی شکست خورد باید بندازیدش دور درست مثل ویدیوهای تیسیون..
این رو هم بگم یکی از دلایل ÷یروزی سونی در جنگ کنسولها استفاده از فورمتهای روز بوده وهمیشه کنسولهای رقیب سونی در طبلیقاتشون فورمتهای موجود در ÷لی استشن بی مصرف می دونستند(مثل نینتندو 64 در مقابل درایو سی دی ÷لی استیشن 1 ودریم کست در مقابل درایو دیویدی ÷لی استیشن 2) اما سونی همیشه ثابت کرده که این حرفها بی اساسه این حرف رو هم قبول نکنید که بلو ری یا امکانات بالای ÷لی استیشن 3 بدرد ایران نمی خوره چون تجربه ثابت کرده اگر کنسولی در جهان شکست بخوره در ایران هم از رده خارج میشه یادمه که تا وارد شدن ÷لی استیشن 2 به ایران تعداد زیادی دریم کست فروخته شده بود وسی دی هاش به علت استفاده از سی دی معمولی هم جا ÷ر بود با ورود ÷لی استین 2 و شکست دریم کست همه جا ÷ر از دویدی شد و تکثیر کننده ها مجبور شدند دستگاه تکثیر دیودی عادی رو وارد کنند وهزاران درم کستی که توی ایران فوش رفته بود(که یکیشم این جانب تهیه کرده بودم) به درو ریخته شد


سوال 3 ایا ماکرو سافت از اچ دی دیویدی در 360 حمایت خواهد کرد؟

اینکه ماکرو از اچ دی دیویدی در 360 حمایت کنه یا نه هنوز زوده وممکنه فعلا جنبه طبلیق برای توشیبا دا شته باشه
اما در عمل تقریبا غیر ممکنه که یک سری 360 تولید بشوند که با اچ دی دیویدی کار کنند در حالی سری قبلی با دیویدی عادی کار می کنند بعضی از دوستان می فرمایند که ماکرو دیویدی دستگاه های عادی رو ا÷دیت میکنه که این غیر ممکنه کی می تونه یک دیویدی رو به اچ دی دیویدی تبدیل کنه در صورت تعویض باید گفت که 360 برای دیویدی طراحی شده و اصلا خدا می دونه که چه مشکلاتی توی کد دهی حافظه ÷یش بیاد وقتی این کار صورت بگیره
÷س با این حساب ماکرو فقط می تونه یک قطعه جانبی به عنوان اچ دی دیویدی برای 360 طراحی کنه که برای اون حدود 200 تا 400 دلار باید ÷رداخت کنید وبه علت همه گیر نشدنش به احتمال خیلی زیاد از طرف بازی سازها مورد قبول نخاهد بود مشتری هم می تونه بجای خرید این قطعه یک ویدیوی بلوری یا اچ دی دیویدی با امکانات کامل خریداری کنه از بعد تاریخی هم این لوازم جانبی همیشه شکست خوردند مثل دراو سی دی نینتندو ودرایو دیودی دریم کست که در حد طراحی باقی موند ومگادرایو سگا....
این رو فراموش نکنید که یکی از دلایلی که مشتریها کنسول می خرند اینکه ا÷دیتش نکنند

كاملاً درست و متين بود و من با شما موافقم و تكنولوژي جديد هميشه بهتره و نه بدرد نخور!!!
مگر اينكه بيل گيتس بخواد سرمايشو بگذاره براي از رده خارج كردن اين تكنولوژي كه من فكر ميكنم بازم نتونه موفق بشه خيلي اوقات سرمايه هم دليل برتري نيست و برتري نمياره...
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
خوب معلومه شماها تا حالا از سري بازيهاي Quake چيزي بازي نكرديد .. UT سرعتش زياده و نفس گير هم هست اما در كل با سري Quake برابري نميكنه در عين حال Quake خيلي حرفه اي تر محسوب ميشه.. جامپ خفن نديديد، راكت خور نشديد ... ريل نشديد تا بفهميد هيجان كجاست...



عزیزم کی گفته من QUAKE بازی نکردم ؟
ولی با UT خیلی بیشتر حال میکنم
ولی خوب QUAKE هم از نظر گرافیک بالاتر بوده همیشه زمانی که QUAKE 3 اومده بود
با اولین شماره UT همزمان بود تقریبا یادش بخیر DIRECT 7X
ولی خوب QUAKE اون زمان نسبت به بازی های دوره خودش فوق العاده بود
ولی از نظر GAMEPLAY من UT را بیشتر ترجیح میدم
در ضمن از لحاظ سرعت به نظر من UT بهتره
بعدش هم UT 2004 خیلی پیشرفت ها داشته VECHILE LOCK هم داره
که میتونی مثل HALO سوار سفینه و وسایل نقلیه بشی
 

solid2snake

کاربر سایت
Oct 7, 2005
365
نام
snake
نوشته شده توسط mt3691:
دوستان به اين سايت حتما سر بزنيد و ببينيد xbox بهتره يا ps3

http://www.majornelson.com/2005/05/20/xbox-360-vs-ps3-part-1-of-4/
من رفتم اين سايترو ديدم والا چيزايي كه بين دو دستگاه مقايسه كرد بود به نظر من درست نبود چرا كه ps3 از هر لحاظ از x360 به لحاظ سخت افزاري سرتره البته نظر شخصي من اينه كه تا زماني كه سوني كنسول جديدشو ارايه نده هيچ اظهار نظري در رابطه با اين دو كنسول قطعي نيست
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,059
نام
آریا
نوشته شده توسط mt3691:
دوستان به اين سايت حتما سر بزنيد و ببينيد xbox بهتره يا ps3

http://www.majornelson.com/2005/05/20/xbox-360-vs-ps3-part-1-of-4/
اين جدولها رو چند ماه پيش توي سايت IGN گذاشته بودن و خود IGN بالاشون نوشته بود كه اين اصلآ نظر ما نيست و خود مايكروسافت اينها رو براي ما فرستاده.بعد هم فكر كنم گندش در اومده چون ديگه هيچ جا نديدمشون.
موفق و پيروز باشين.
آريا
 

mt3691

کاربر سایت
Dec 10, 2005
740
نام
محمد
همينطوري نميشه گفت كه اين حرفها الكيه اگه دليل دارين بگين با مدرك .اينكه بگين تو ign بوده و ديگه نديدين دليل نميشه.اين حرفها مال يكي از مديران ms هست و جالبه بدونيد كه وقتي كسي از جانب يك كمپاني حرف ميزند با مدرك و مستند است البته ممكنه كه فقط نقاط قوت xbox360 رو بگه ولي دروغ نميگه . اونجا ايران نيست كه هر كي هر چي دلش خواست بگه و كسي هم باهاش كاري نداشته باشه.

اينم قسمتهايي از اين مطلب :

Warning: Some of this stuff may make your head hurt, but these are the facts as they stand right now. Enjoy the read:

XBOX 360 / PLAYSTATION 3 PERFORMANCE COMPARISON

SUMMARY
Now that the Xbox 360 and PlayStation 3 specifications have been announced, it is possible to do a real world performance comparison of the two systems.

There are three critical performance aspects of a console:
• Central Processing Unit (CPU) performance.
o The Xbox 360 CPU architecture has three times the general purpose processing power of the Cell.
• Graphics Processing Unit (GPU) performance
o The Xbox 360 GPU design is more flexible and it has more processing power than the PS3 GPU.
• Memory System Bandwidth
o The memory system bandwidth in Xbox 360 exceeds the PS3’s by five times

در مورد cpu ميگن كه ms طوري طراحي كرده كه براي بازي سازان كار راحت باشه ولي سوني نه.

CPU
The Xbox 360 processor was designed to give game developers the power that they actually need, in an easy to use form. The Cell processor has impressive streaming floating-point power that is of limited use for games

و xbox360 سه هسته دارد در حالي كه ps3 يكي دارد

The Cell’s seven DSPs (what Sony calls SPEs) have no cache, no direct access to memory, no branch predictor, and a different instruction set from the PS3’s main CPU. They are not designed for or efficient at general purpose computing. DSPs are not appropriate for game programming.

Xbox 360 has three general purpose CPU cores. The Cell processor has only one

در مورد gpu هم تقريبا برابرند

GPU
Even ignoring the bandwidth limitations the PS3’s GPU is not as powerful as the Xbox 360’s GPU

در مورد باند ويت كه اصلا قابل مقايسه نيستند

Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.

The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth

در ضمن با توجه به اينكه اكثريت كمپانيهاي بازي سازي با ms قرار داد بسته اندو با توجه به قدرت xbox360 بهترين انتخاب xbox360 مي باشد.
 

The BIG Boss

کاربر سایت
Sep 25, 2005
61
با سلام...

ابتدا عرض کنم که اینجا فقط میخام یه سری مسایل رو توضیح بدم و با این دوست عزیزمون MT مشکلی ندارم و تمام ایرادات رو هم به حرفهای اون مسئول مایکروسافت میگیرم.. از من دلگیر نشید... مطالب ایشون رو با این فرض که کاملا درسته ( که باید هم باشه چون اطلاعات غلط کمتر از جانب شرکت های معتبر پخش میشه ) مورد نقد قرار میدم.

این مطلبی که اینجا نقل قول شده دقیقا مانند دادگاهی میمونه که متهم در اون حضور نداشته باشه و دادستان مدام اتهام ها رو وارد کنه.....
در مورد صحیح بودن این مطلب که بالا نظرم رو گفتم اما در این متن همه جنبه های X360 مورد بررسی قرار گرفته و در مورد PS3 فقط گفته شده " نه " ... خوب این " نه " به چه معناست چرا در مورد تفاوت ساختار بسیار زیاد این دو دستگاه هیچ بحثی به میون نیومده...
الان این مقایسه دقیقا مثل حالتی میمونه که قدرت 2 ماشین رو فقط از روی حجم موتورشون بسنجیم و بگیم چون این یکی موتور 3 لیتری داره پس قدرت بیشتری هم نسبت به اون موتور 2 لیتری تولید میکنه که از لحاظ عالمان به این فن اصلا حرف صحیحی نیست.

اولا بزرگترین موردی که باعث شک من به صحت این مطلب میشه اینه که اومده کلا گفته بابا CELL یعنی پشم...اون هفت واحد پردازش کمکی یعنی هیچی... که این خیلی بعیده .. بنده هم قبلا مفصلا در مورد ساختار پردازنده CELL قبلا توضیح دادم. در موردCELL سونی از عبارت پردارنده 7 هسته ای استفاده نکرد چون اون واحدهای SPE بطور مستقل قادر به فعالیت نیستند و باید اون بخش PPE باشه که بهشون نظارت کنه...وگرنه CELL هیچ چیزی از XENON با 3 هسته کم ندارد و به راحتی از آن پیشی میگیرد.
سونی اونقدر شهامت داشته و اومده در همون کنفراس E3 قدرت پردازشی کنسولش رو ( هم به صورت CPU جدا و هم کلی )اعلام کرد.. عکس زیر رو از نمایشگاه E3 برتون میزارم که در کنفراس خبری سونی به نمایش در اومد ( البته قبول دارم که اینجا هم یک طرفه هست- ولی مایکروسافت هم هیچ واکنشی به این خبر نشون نداد!! ) :

ps3fpu1135710192.jpg


دوستان هم اغلب این نکته رو گویا نادیده میگیرند که " برنامه نویسی برای CELL نسبت به XENON مشکل تر است." نه اینکه CELL کلا از لحاظ برنامه نویسی مشکل داشته باشه.

این نکته رو که از لحاظ قدرت پردازشی GPU به همین نزدیک هستند رو هم چندان نمیتونم بپذیرم چون که بیشتر قدرت پردازشی پلی استیشن در همین هیولای کوچک نهفته هست..بطوری که از لجاظ تئوری RSX قدرت پردازشی در حدود 1.8 ترافلاپ رو داره که درکنار پردازنده CELL به رقم تقریبی 2 ترافلاپ میرسه ( در نظر داشته باشید که قویترین کامپیوترهایی که تا این لحظه ساخته شدن قدرتی بیش از 32 ترافلاپ " ندارند"..) و این در حالی است که قدرت کلی اعلام شده X360 از طرف خود مایکروسافت کمی بیش از 1 ترافلاپ بوده ( در مقایسه با رقم 2 ترافلاپی PS3 )..

در ضمن در مورد پهنای باند GPU ها که بحث به میون اومده نمیدونم چرا این مطلب رو ذکر نکردند که اولا X360 از همون ساختار نوین Unified Architecture استفاده میکنه و بعد اینکه سونی اومده به طور زیرکانه ای مشکل " کمبود پهنای باند " رو با استفاده از رم های " فوق العاده پرسرعت " حل کرده.. چرا ذکر نشده که رم سیستم با سرعت CPU مچ شده و در کلاک سر سام آور و شگفت انگیز 3.2 Ghz کار میکنه...(بله رم با کلاک 3.2 Ghz ) .

نمیدونم چرا دوستان صحبت های $M رو به راحتی میپذیرند ولی به سونی بیچاره که میرسه همه میگن " دروغ میگه، غیر ممکنه" ... دقیقا مشابه زمان ریلیز PS2 و XBOX که سونی اومد با دلیل و مدرک ( مقایسه قدرت پردازش CPU ها و GPU ها) اعلام کرد که PS2 قدرتی معادل 2 برابر یک پردازنده P III داره که این مورد باعث برتری PS2 نسبت به XBOX میشد ولی هیچ کس قبول نمیکرد یا نمی خواست که قبول کنه...

گویا دوستان به لیست بازیهای PS3 سر نزدند وگرنه همچین صحبتی نمیکردند... این کنسول با این که هنوز ریلیز نشده لیست طولانی تر و پرباتری از بازیها در انتظار داره نسبت به X360 ..

بازم از این همه بحث نمیخام هیچ نتیجه ای بگیرم...
به هبچ وجه نمیخام بگم که X360 ضعیفتر از PS3 هست و یا بالعکس.. فقط اومدم که از PS3 دفاع کنم...قصدم این بود که بگم PS3 به هیچ وجه ضعیفتر از X360 نیست و ایندو در نهایت ( در بدترین حالت ) از قدرت مساوی برخوردار خواهند بود.
در نهایت هم نظر و انتخاب تمام دوستان کاملا محترمه...هر کسی هرچیزی رو که دوست داشته باشه میخره....حتی اگه یه روزی معلوم بشه که تمام حرفهای سونی دروغ بوده !!!!!! ( که خیلی بعیده ) و PS3 از لحاظ قدرت پردازشی ضعیفتر از X360 بوده باز هم انتخاب من همون PS3 خواهد بود.

موفق و پیروز باشید.
Cheers
Happy Xmas
 

mt3691

کاربر سایت
Dec 10, 2005
740
نام
محمد
با تشكر از دوست عزيز كه با مدرك صحبت كردند اينجور بحثها باعث مي شود هم ما و هم كساني كه تماشاچي هستند چيزهايي ياد بگيرند پس اينگونه ادامه مي دهيم با مدرك . كمي زحمت مي كشيم و جستجو مي كنيم و بدون تعصب بحث مي كنيم از كساني كه اطلاعات سخت افزاري دارند خواهش مي كنم كمك كنند.در ضمن مطلب ميجر نلسون چهر قسمته كه پيشنهاد مي كنم همشو بخونين

و اما جواب شما:شما درست مي گوييد فلوتينگ پوينت(ترجمش نميدونم چي ميشه)ps3 بالاس ولي طبق گفته اقاي ميجر نلسون :

Sony’s CPU is ideal for an environment where 12.5% of the work is general-purpose computing and 87.5% of the work is DSP calculations. That sort of mix makes sense for video playback or networked waveform analysis, but not for games. In fact, when analyzing real games one finds almost the opposite distribution of general purpose computing and DSP calculation requirements. A relatively small percentage of instructions are actually floating point. Of those instructions which are floating-point, very few involve processing continuous streams of numbers. Instead they are used in tasks like AI and path-finding, which require random access to memory and frequent branches, which the DSPs are ill-suited to.

Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else

همانطور كه ميبينيد فلوتينگ پوينت 10 تا 30 درصد در بازي ها دخالت دارد ولي سوني با زرنگي از اين موضوع سوئ استفاده كرده هنوز فراموش نكرديم كه سوني سر كيل زون چطور همه رو سر كار گذاشت و بعد معلوم شد كه پري رندر بوده و در كل سوني از اين كارها زياد مي كند.

اقاي ميجر نلسون در قسمت 3 در مورد gpu ميگن كه:

With the number of transistors being slightly larger on the Xbox 360 GPU (330M) it’s not surprising that the total programmable GFLOPs number is very close.
تعداد ترانزيستور هاي xbox360 سي ميليون بيشتر از ps3 هست

RSX GPU
• 550 MHz
• Independent vertex/pixel shaders
• 51billion dot products per second (total system performance)
• 300M transistor
• “136shader operations” per clock

و cpu ايكس باكس براي كارهاي گرافيكي طراحي شده

The PS3 does have the additional 7 DSPs on the Cell to add more floating point ops for graphics rendering, but the Xbox 360’s three general purpose cores with custom D3D and dot product instructions are more customized for true graphics related calculations

و طبق محاسباتي كه بايد خودتون بخونيد نشون دادن كه ati كمي از nvidia قويتره.
 

xboy

کاربر سایت
Oct 22, 2005
98
نوشته شده توسط The BIG Boss:
با سلام...

ابتدا عرض کنم که اینجا فقط میخام یه سری مسایل رو توضیح بدم و با این دوست عزیزمون MT مشکلی ندارم و تمام ایرادات رو هم به حرفهای اون مسئول مایکروسافت میگیرم.. از من دلگیر نشید... مطالب ایشون رو با این فرض که کاملا درسته ( که باید هم باشه چون اطلاعات غلط کمتر از جانب شرکت های معتبر پخش میشه ) مورد نقد قرار میدم.

این مطلبی که اینجا نقل قول شده دقیقا مانند دادگاهی میمونه که متهم در اون حضور نداشته باشه و دادستان مدام اتهام ها رو وارد کنه.....
در مورد صحیح بودن این مطلب که بالا نظرم رو گفتم اما در این متن همه جنبه های X360 مورد بررسی قرار گرفته و در مورد PS3 فقط گفته شده " نه " ... خوب این " نه " به چه معناست چرا در مورد تفاوت ساختار بسیار زیاد این دو دستگاه هیچ بحثی به میون نیومده...
الان این مقایسه دقیقا مثل حالتی میمونه که قدرت 2 ماشین رو فقط از روی حجم موتورشون بسنجیم و بگیم چون این یکی موتور 3 لیتری داره پس قدرت بیشتری هم نسبت به اون موتور 2 لیتری تولید میکنه که از لحاظ عالمان به این فن اصلا حرف صحیحی نیست.

اولا بزرگترین موردی که باعث شک من به صحت این مطلب میشه اینه که اومده کلا گفته بابا CELL یعنی پشم...اون هفت واحد پردازش کمکی یعنی هیچی... که این خیلی بعیده .. بنده هم قبلا مفصلا در مورد ساختار پردازنده CELL قبلا توضیح دادم. در موردCELL سونی از عبارت پردارنده 7 هسته ای استفاده نکرد چون اون واحدهای SPE بطور مستقل قادر به فعالیت نیستند و باید اون بخش PPE باشه که بهشون نظارت کنه...وگرنه CELL هیچ چیزی از XENON با 3 هسته کم ندارد و به راحتی از آن پیشی میگیرد.
سونی اونقدر شهامت داشته و اومده در همون کنفراس E3 قدرت پردازشی کنسولش رو ( هم به صورت CPU جدا و هم کلی )اعلام کرد.. عکس زیر رو از نمایشگاه E3 برتون میزارم که در کنفراس خبری سونی به نمایش در اومد ( البته قبول دارم که اینجا هم یک طرفه هست- ولی مایکروسافت هم هیچ واکنشی به این خبر نشون نداد!! ) :

ps3fpu1135710192.jpg



موفق و پیروز باشید.
Cheers
Happy Xmas
كاملا درسته دوست عزيز تازه من توي اخبار ibm خوندم كه سل تواناييش 256 گيگا فلاپ هست
خود ibm كه سي پي يوهاي هر دو دستگاه رو ساخته 115 رو براي 360 و218 رو براي پي اس 3 تاييد مي كنه در رابطه با اين گزارش كه ايشون لينك دادند اصلا حرفي از باس فوق سريع eip كه در وسط چيپ قرار داره نشده كه از چهار اتوبان 128 بيتي تشكيل شده
دوست عزيز من توي يك سايت خبري معتبر ديگه خوندم كه هر spe مي تونه به صورت جدا از كل سيتم جدا بشه وبدون مديريت ppe با حافظه اصلي ارتباط بر قرار كنه چون كه داراي ساختار كامل يك پردازنده هست حتي چهار تا حافظه كاشته 64 كيلوبايتي هر كدوم به كش معمولي برتري داره

دست اخر دوستاني كه مي گن كن دورغ ميگه اجراي 128 فرم براي ps3 يك استاندارده وشركت سوني رو با بيش 50 سال عمر دروغ گو فرض ميكنند(شركتي كه بسياري از تكلونوژي هاي دور برمون مديون اونه مثل همين خازنها كه توي 360 هم بكار رفته و سوني سالها پيش نقشه اونها به طور مجاني به تمام دنيا فرستاد يا ساخت اولين سي دي پلير در ده 80 و خيل از تكلونوژي هاي دور و برتون...)
پس چطور اين لينك ماكرو روقبول دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من
 
آخرین ویرایش:

xboy

کاربر سایت
Oct 22, 2005
98
من يه رفرنس خوب از سل پيشنهاد مي دم اين رفرنس داراي دو تا ورژن قديمي وجديده كه من اول جديد رو ميزارم وبعد قديمي كه جفتش حاوي مطالب فوق العاده مهمي است:arrowl: ورژن جديد



Part 1: Inside The Cell

Background

So, what is Cell Architecture

Specifications

The Power Processor Element (PPE)

Synergistic Processor Elements (SPEs)

AltiVec?

SPE Local Stores

Local Store V’s Cache





Part 2: Again Inside The Cell

Steam Processing

The EIB and DMAC

Memory and I/O

Memory Management Units

Processing Concrete

Hard Real Time Processing

To DRM or not to DRM?

Other Options And The Future





Part 3: Programming the Cell

Developing for the Cell

Hello Tosh, gotta Toshiba?

Celling Penguins: Linux on Cell

Converting Applications for Cell

Targeting SPEs

SPE Instruction Set

Cell Programming Issues

SPE Performance Issues

The Future: Multi-Cell'd Animals

Programming The Cell: Conclusion





Part 4: Revenge of the RISC

Branching Orders: Is The Cell General Purpose?

RISC Strikes Back

Predicting Branches

Duel Threading

The Law of Diminishing Returns

A General Purpose Conclusion





Part 5: Conclusion and References



Short Overview

Conclusion

Acknowledgements

Further Reading

References

Miscellaneous Notes
 

xboy

کاربر سایت
Oct 22, 2005
98
نوشته شده توسط xboy:
من يه رفرنس خوب از سل پيشنهاد مي دم اين رفرنس داراي دو تا ورژن قديمي وجديده كه من اول جديد رو ميزارم وبعد قديمي كه جفتش حاوي مطالب فوق العاده مهمي است:arrowl: ورژن قديمي




[size=-1]
In Parts 1 and 2 I look at what the Cell Architecture is. Part 1 covers the computing hardware in the Cell processor. Background

So what is Cell Architecture?

The Processor Unit (PU)

Attached Processor Units (APUs)

APU Local Memory



[/size]


[size=-1]
Part 2 continues the look at the insides of the Cell, I look at the setup for stream processing then move on to the other parts of the Cell hardware and software architecture.
Stream Processing

Hard Real Time Processing

The DMAC

Memory

Software Cells

Multi-Cell'd Animals

Concrete Processing

DRM In The Hardware

Other Options And The Future




[/size]


[size=-1]
Cells are not like normal CPUs and their main performance gains will come from the vector processing APUs, in this section I look at the type of applications which will benefit from the Cells power. Cell Applications

Games

3D Graphics

Video

Audio

DSP (Digital Signal Processing)

SETI

Scientific

Super Computing

Servers

Stream Processing Applications

Non Accelerated Applications



[/size]


[size=-1]
x86 PCs own almost the entire computer market despite the fact there have been many other platforms which were superior in many ways. In this section I look at how the PC has come to dominate and why the Cell may be able to knock the king from his throne.
The Sincerest Form of Flattery is Theft

Cell V's x86

Cell V's Software

Attack

Cell V's Apple

Cell V's GPU

The Cray Factor

The Result




[/size]

[size=-1]
Short Overview Conclusion

References And Further Reading



[/size]
 

xboy

کاربر سایت
Oct 22, 2005
98
اصلي ترين دليل كه ميجر نلسون ميگه spe ها هسته حساب نمي شن اينكه فاقد كشند اما اشاره نميكنه هر spe داراي 256 كيلوبايت اس رم بجاي كش ال2 و 128 بيت حافظه سيمد بجاي كش ال2 هست ديگه گيم اسپات تاييد كرده كه سل مولتي كوره هست حال مي بينيم كه چرا سوني بجاي كش از حافظه محلي استفاده كرد

Local Store V’s Cache



To go back to the example of an audio processing application, audio is processed in small blocks so to reduce any delay as the human auditory is highly sensitive to this. If the block of audio, the algorithm used and temporary blocks can fit into an SPE’s local store the block can be processed very, very fast as there are no memory accesses involved during processing and thus nothing to slow it down. Getting all the data into the cache in a conventional CPU will be difficult if not impossible due to the way caches work.



It is in applications like these that the Cell will perform at its best. The use of a local store architecture instead of a conventional cache ensures the data blocks can be hundreds or thousands of bytes long and they can all be guaranteed to be in the local store. This makes the Cell’s management of data fundamentally different from other CPUs.



The Cell has massive potential computing power. Other processors also have high potential processing capabilities but rarely achieve them. It is the ability of local stores to hold relatively large blocks of data that may allow Cells to get close to their maximum potential.



Local stores are not a new invention, in the early 1990s the AT&T DSP Commodore were planning on using in a never released Amiga included a “visible cache”. They go back further though, a local store type arrangement was used in the 1985 Cray 2 supercomputer.



Locking Cache

The PPE as a more conventional design does not have a local store but does include a feature called a “locking cache”. This stops data in parts of the cache being overwritten allowing them to act like a series of small local stores. This is used for streaming data into and out of the PPE or holding data close that is regularly needed. If the locked part acted like a normal cache the data being held could get flushed out to main memory forcing the PPE to stall while it was being retrieved, this could cause performance to plummet in some instances (a memory read can take hundreds of cycles).



Locking caches are common in embedded processors, Intel’s XScale and the XBox360’s [Xbox360] CPUs include them as do modern G3 and G4s. They are not generally included in desktop processors due to their more general purpose nature. Using cache locking in a desktop environment could prove catastrophic for performance as applications working on data close to that locked would not be able to use the cache at all. It is possible to achieve similar results with clever programming tricks and this is a much better idea in a multitasking environment.
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
سونی اونقدر شهامت داشته و اومده در همون کنفراس E3 قدرت پردازشی کنسولش رو ( هم به صورت Cpu جدا و هم کلی )اعلام کرد.. عکس زیر رو از نمایشگاه E3 برتون میزارم که در کنفراس خبری سونی به نمایش در اومد ( البته قبول دارم که اینجا هم یک طرفه هست- ولی مایکروسافت هم هیچ واکنشی به این خبر نشون نداد!! ) :

Big Boss جان

عزیز من نه از Ms زیاد خوشم میاد و نه از Sony فکرم نمیکنم اگر کسی بیاد حرف زشتی هم به Sony بزنه فامیل هیچ کدوم از ما در بیاد
دقیقا شما اشاره کردید از کلمه جرات ، چیزی هست که من فکر میکنم Sony نداشته
به چه دلیل ؟
1- همون مساله Kill Zone که به قول معروف چیزی که قابل نمایش نبوده را به صورت علنی و بدون هیچ توضیحی در مقابل دید همگان به عنوان Real-time (که نبود)
به نمایش گزاشت پس لطفا نگید بیچاره Sony !!! در ضمن من اکثر Trailer های
ساخته شده برای Ps3 را دارم منظور اونایی هست که Production های
Ps3 را Mix شده با آهنگ پشته سره هم نشون میده و نام میبره
وقتی نوبت به Killzone میرسه تیکه ای از Demo ی اصلی را نشون نمیده که Full Screen هستش ، اونی را نشون میده که در Demo ی Mgs4 به عنوان حاشیه نمایش داده شده بود !!!!
این دقیقا مشابه دموی Toy Story بود که سال 99 Sony به عنوان نشان دادن قدرت Ps2 به دروغ جلوی دید عموم نمایش داد حالا بعضی این مساله را رد میکنند خوب اشکالی نداره ولی این دفعه دیگه همه شاهد هستیم

مساله دیگه که خود Gamespot نقل کرده
گفته که Sony از گفتن تعداد پاپ لاین های Rsx هراس داره که فکر مردم را به بخاطر کمتر بودند پاپلاین ها Rsx به سمت Xbox 360 نبره که در موردش بحثی کرده که
اگر Sony در E3 اعلام کرد که Rsx قدرتی برابر 2 تا 6800 Ultra داره که بر روی یک چیپ نسب شده باشند پس احتمالا این تعداد باید به عدد 24 برسه و البته Non-unified Shader هستش که همون روش سنتیه کارتهای قبلی
و گفته که مقایسه پاپلاین های R500 با کارت های قبلی خیلی سخت میباشد یعنی
کارایی و توان این پاپلاین ها بیش از حد تصور میباشد
در مورد دیگه اینکه Sony در این عکسی که شما گزاشتید چرا جرات نکرده ب جای Cell@ 3.2ghz بنویسه Ps3 Cpu ؟
همونطر که قبلا هم گفتم در خیلی از سایتها به اشتباه پروژه تکمیلیه Cell را جایگزینه
CPU ی Ps3 میکنند
پروژه تکمیلیه Cell از چند هسته ای ( هسته ی اصلی نه پردازنده ی کمکی - Dsp هم یک نوع پردازنده کمکی میباشد که نهایتا پردازش نهایی بر روی هسته ای اصلی انجام میگیره) تشکیل شده (همون 2 هسته اصلی) و چه آسون بعضی ها عنوان میکنند 8 هسته !!!
البته 8 هسته ای بودند مقدار وات خیلی زیادی میخواهد و هم چنین همون مشکل Overheating ایجاد میشه
مورد دیگه ای هم که هست تا الان هیچ بازیه Ps3 از Gameplay نمایش داده نشده
از این بابت میگم Gameplay که باید در بازی حد اقل یک نشونه از Hud باشه که در این مورد میاد و همش از تصاویرز قبل رندر شده ای استفاده میکنه که از دید اول شخص نمیباشد
ولی Ms این جرات را داشت که با اینکه بازی ها از Antialiasing و رزولوشن بالا بهره نمیبردند ولی اون ها را نمایش داد نمونش هم Gow بود که در دموهای E3 اصلا قابل قیاس با دموهای نمایش داده شده در X05 نمیباشد یک اختلاف فاهش
البته این کمی حماقت Ms بود

SONY در مورد نادیده گرفتند یک SPE صحبت کرده و در اینجا میشه گفته تعداد 234 میلیون ترانزیستور برای 8 SPE هستش ولی عنوان نکرده که چه مقدار از این 234 ترانزیستور
برای 7 SPE هستش ، و چرا عنوان نکرده که چه مقدار از ترانزیستور ها باید نادیده گرفته بشه ؟



اصلي ترين دليل كه ميجر نلسون ميگه spe ها هسته حساب نمي شن اينكه فاقد كشند اما اشاره نميكنه هر spe داراي 256 كيلوبايت اس رم بجاي كش ال2 و 128 بيت حافظه سيمد بجاي كش ال2 هست ديگه گيم اسپات تاييد كرده كه سل مولتي كوره هست حال مي بينيم كه چرا سوني بجاي كش از حافظه محلي استفاده كرد
شما دقیقا به موضوع خوبی اشاره کردید کلمه کش صرفا برای CPU و هسته ی اصلی
به کار برده میشه و نه برای SPE
چه موقع گفته میشه هسته ی اصلی ؟
در مورد CPU ی XBOX 360 گفته میشه CLOCK هر هسته 3.2 میباشد
ولی آیا کلاک SPE ها هم هر کدام در سرعت 3.2 کار میکنند؟
آیا SPE ها هر کدام جدا گانه با سرعت 3.2 کار میکنند ؟
شما دقیقا به موضوع خوبی اشاره کردید کلمه کش صرفا برای CPU و هسته ی اصلی
به کار برده میشه و نه برای SPE
و در مورده SPE ها کلمه MEMORY استفاده میشه

در مورد MULTI-CORE بودن سونی یک سوال دارم که چند تا CORE داره؟
همین که بگیم MULTI-CORE کافیه ؟
مثل این میمونه که بگیم ماشین ما چند سیلندره ولی هرچی بپرسند چند تا سیلندر داره بازم بگیم چند سیلندره
آیا GAMESPOT اعلام کرده که تعداد CORE های CPU PS3 چند تا هستش؟
GAMESPOT در مقالش فقط از کلمه MULTI-CORE برای XBOX 360 نام برده

PS3
Sony has announced that the PlayStation 3 will have a 3.2GHz Cell processor that consists of a PowerPC-based core with seven synergistic processing units

XBOX 360
The Xbox 360, in comparison, has a multicore PowerPC processor that has three dual-threaded cores that can handle six total threads at a time.

یک خواهش دارم در مورد قدرت این 2 دستگاه دیگه صحبتی نکنیم
باز هم میگم اختلاف این 2 کنسول اندک میباشد ، نخواهید به عنوان متخصص نظر نهایی را اخراج کنید
ما باید فقط اطلاعاتی که از منبع معتبر میباشد را اینجا منعکس کنیم نه اینکه بیایم به عنوان متخصص سخت افزار در مورد اختلافات قدرت بین این 2 کنسول اظهار نظر کنیم
مطمین باشید مقایسه سخت افزار این 2 کنسول از هیچ کدوم از ما امکان پذیر نمیباشد
پس خواهشا با اطلاعاتی این گونه ذهن خانندگان این سایت را به اشتاه به سمت دیگری ببریم .
پس خواهشا مقایسه سخت افزاریه این 2 کنسول را به عهده ی متخصصان و بزرگان این صنعت بزاریم
و فقط گفته های این افراد را منعکس کنیم
ما فقط تواناییه بازی کردن با این کنسولها را داریم و نه چیزی بیشتر از این
البته به کسی بر نخوره حقیقت را دارم میگم و هیچ کدوم از ما مسول کوچکترین بخش از این صنعت نیستیم

از مدیران هم تقاضا دارم به این نکته توجه کنند دلیل اینکه خیلی از مردم فارسی زبان از این سایت دیدن میکنند که انتظار دارند که پس از بازدید از این سایت یک جمع بندیه از مطالب را داشته باشند که با واقعیت همراه باشه نه اینکه با مطالبی روبرو بشند که تحلیل و تجزیه شده توسط کاربر و به عنوان نظر شخصی گفته نشده
پس از کاربران نیز خواهش می کنم برای اثبات چیزی حتما عنوان کنند که این نظر شخصیه منه
نه این که با قاطعیت بگند که فولان قویتر هستش
فولان پر فروشتر خواهد بود
فولان بیشتر خواهد بود
قبلا هم گفتم برای مقایسه 2 چیز حتما باید هر 2 در دسترس و موجود باشند
نه اینکه ..........
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر