اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,504
نام
محمد
خیلی هایپم پایینه... یعنی حس نمیکنم خیلی نمایش خفنیو پس فردا ببینیم.
تهش 4-5 تا بازی مولتی پلتفرمه که قاعدتا اکثرشون قراره بین نسلی باشن و شوکیس گرافیکی و یا گیمپلی نسل بعدی نباید انتظار داشت. از اون طرف خیلی بازی مولتی پلتفرم نسل بعدی به ذهنم نمیاد. Dying Light 2 تنها چیزیه که به ذهنم میاد بجز AC:V. (البته اگه فیفا و بازیای سالانه ورزشیو حساب نکنیم که خیلی دوست دارم حساب نکنیم :D ) خیلی بخوایم رویایی فکر کنیم، Elden Ring هم خواهد بود :D
در کنار اینا بقیه بازیا باید اول معرفی بشن :D بعد بخواد گیمپلیشون پخش شه :D و بنظرم کمتر ناشر خفنی برا بازیش توی اینساید xbox بیاد معرفی و نمایش گیمپلی گذاشته باشه :D

درکل هایپ پایینه. به نظر منم پایین نگه دارین چون فیل میشین پس فردا :D

پ.ن. باز بیشتر فکر کردم بجز موارد گفته شده فقط بازیای یوبیسافت اومد به ذهنم :D واچ داگز لیژن یا ...
پ.ن.2 کلا این سیاست که اول بازیای مولتی پلتفرمو قراره نمایش بده خیلی بنظرم هوشمندانست. چون نود درصد دلیل کوچ به نسل بعد همین بازیای مولتی پلتفرمه و اینکه ماکروسافت میخواد نشون بده بهترین جا برای اینها توی XBOX عه. بخاطر همین بنظرم احتمالش بالاعه بازیای معروف مولتی پلتفرم پر طرفدار رو ببینیم. مثل همین AC، فیفا، شاید پابجی و ...
این همه بازی خفن واسه اولین بار تو کنفرانس های مایکروسافت معرفی شدن :D حالا انتظار خیلی بالایی نباید داشته باشیم ولی چون اسمش Inside Xbox هست هم دلیل نمیشه شل و ول باشه :D
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,861
نام
Sajjad
این همه بازی خفن واسه اولین بار تو کنفرانس های مایکروسافت معرفی شدن :D حالا انتظار خیلی بالایی نباید داشته باشیم ولی چون اسمش Inside Xbox هست هم دلیل نمیشه شل و ول باشه :D
بهتره شل و ول باشیم، مایکروسافت بدترین کنفرانس های این نسلش رو هم کلی هایپ میکرد، این یکی خودشون هم جدی نگرفتن خودت تا تهش برو:D
من که بعید میدونم غیر از AC چیز خاصی (سوپرایز) داشته باشه، حالا اگرم داشت چه بهتر :-"
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,504
نام
محمد
بهتره شل و ول باشیم، مایکروسافت بدترین کنفرانس های این نسلش رو هم کلی هایپ میکرد، این یکی خودشون هم جدی نگرفتن خودت تا تهش برو:D
من که بعید میدونم غیر از AC چیز خاصی (سوپرایز) داشته باشه، حالا اگرم داشت چه بهتر :-"
آخه نمایش چند تا بازی مولتی پلتفرم خیلی چیز عجیب و غیرممکنی که نیست :D اتفاقا ملت بازیهاشون رو تو مراسم سونی یا مایکروسافت معرفی کنن خیلی بازخورد بهتری داره تا همین طور یهویی! حالا یکی مثل راکستار اینقدر گنده هست که نیاز به مراسم نداره، ولی خیلی دیگه از سازنده‌ها به نفعشون هست اینجور مراسم‌ها.
 

mobile1199

_-[ BE THE BATMAN ]-_
Gold User
Jun 21, 2015
1,942
نام
MR.1199
آقا معلوم نشده تیزر تریلری چیزی هم نمایش داده میشه؟ یا نه فقط فوتیج از گیم پلی عناوین ترد پارتی ـه؟

پ.ن: بتمن =((
 

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
نقشه استادانه Xbox Series X - بخش دوم

تحلیل‌گران و تصویر بزرگ‌تر

تحلیل‌گران به سرمایه‌گذاران مشاوره می‌دهند و اغلب مواقع، امکان دسترسی به اطلاعات سطح بالا در کمپانی‌ها را دارند. شرکت‌ها از این تحلیل‌گران به عنوان کاغذ پی‌اچ خود برای ایده‌های جدید و استراتژی‌های ریسکی استفاده می‌کنند. تحلیل‌گران با مدیر عامل شرکت‌ها، ناهار دوستانه می‌خورند و حرف‌های شفاهی‌شان با آن‌ها، موجب اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران می‌شود. اما خبرنگاران و افراد رسانه‌ای، به زحمت از این فرصت‌ها گیرشان می‌آید.

«مثل خیلی از کمپانی‌های صاحب کنسول، مایکروسافت فهمیده که محدودیتی وجود دارد در فروختن دستگاه نسبتاً گرونی که روی آن می‌شود (فقط) بازی کرد.» این گفته پیرس هاردینگ-رولز، مدیر شرکت تحلیل‌گری آمپر است. «بنابراین، آن‌ها استراتژی‌شان را از فروختن کنسول‌های بیشتر به فروختن محتوای بیشتر با استفاده از نام Xbox در غالب سرویس‌ها، تغییر داده‌اند. مردم می‌خواهند که به بازی‌ها دسترسی داشته باشند ولی نه الزاماً روی کنسول‌ها.»

مایکل پکتر، تحلیل‌گر ارشد در شرکت وِدبوش، حتی پیش‌بینی خیلی رُک‌تری دارد:« من فکر می‌کنم که جفت مایکروسافت و سونی تشخیص ‌می‌دهند که دوران جبرگرایی در بازار گیمینگ دارد به سر می‌رسد.»
ادامه می‌دهد :« سر جمع، کمپانی‌های فروشنده کنسول، 250 میلیون کنسول هر نسل می‌فروشند. این یعنی حدوداً 150 میلیون‌نفر در این بازار وجود دارند چون خیلی از این افراد، بیشتر از یک کنسول می‌خرند. در کنار این هم، شاید 100 میلیون گیمر PCباز داشته باشیم و این نهایت ظرفیت بازار است.»
پکتر، در سرویس‌ها و استریمینگ از طریق کلاود، پتانسیل زیادی برای رشد می‌بیند. اما این پتانسیل‌ها طبیعتاً رقبای دیگری را هم به بازار جذب می‌کند، من جمله گوگل و آمازون.
«سقف بازار صنعت استریمینگ به هر کسی که اینترنت دارد، محدود می‌شود. که با این اوصاف، 2.5 میلیارد نفر به آن دسترسی دارند. این شامل حال مادرتان هم می‌شود که اصلا بازی نمی‌کند اما این عدد شامل رفیق شما که با هم به مدرسه می‌روید و می‌خواهید Madden بازی کنید هم می‌شود. اما نه در حدی که برای آن یک کنسول بخرید، در حدی که حق اشتراک یک سرویس ابری را بدهید و بعد ... بوووم.»
پکتر می‌گوید که مایکروسافت «به طرز خارق‌العاده‌ای آماده است» چون که خودش دارای زیرساخت‌های کلاود است و همین‌طور می‌تواند تولید محتوا کند. (مترجم: 15 استودیو و ...)گوگل هم که الان کارش را با وجود شروع بد استادیا، آغاز کرده است. آمازون هم در راه است اما مایکروسافت یک رابطه مستقیمی با گیمر دارد. آن‌ها بازی‌هایی مثل هیلو دارند. همین‌طور در زمینه کلاود هم جزو بزرگ‌ترین‌ها در جهان‌اند.»

اد تامس، تحلیل‌گر گلوبال دیتا تکنولوژی هم نظری مشابه دارد :« مایکروسافت در حال جایگیری خودش برای رهبری مخاطب‌های چند دستگاهه‌ست. گیم‌پس و ایکس کلاود نشانه‌هایی از فهم آن‌ها هستند برای این نکته که ما وارد دنیایی می‌شویم که برای تجربه بازی‌های مشخص، نیازی به داشتن یک دستگاه نیست.»

وقتی که تامس از بازی‌های مشخص صحبت می‌کند، منظورش بازی‌های فرست‌پارتی‌ست که هویت برند را تعریف می‌کنند مثل هیلو، گیرز و فورتزا. در گذشته‌ای دور، این بازی‌ها، سیستم‌سلر شناخته می‌شدند که مردم را به مشتری‌های وفادار برند تبدیل می کردند و باعث می‌شدند که آن‌ها از باقی گزینه‌ها صرف نظر کنند. این همان مدل «تیغ صورت و تیغه‌هاست» که در آن کمپانی‌ها، سود‌شان را از بازی‌ها درمی‌آورند، روی کنسول‌هایی کم‌سود.

حتی نینتندو هم اجازه می‌دهد که برخی بازی‌هایش روی دستگاه‌های غیرِ نینتندویی ظاهر بشوند، مثل بازی‌های موبایل. اما مایکروسافت به دنبال اجرای این استراتژی است که کنسول جدیدی عرضه کند و در همان حین، بازاری را باز کند که بازی‌های باارزش روی پلتفرم‌های غیر مایکروسافتی قابل تجربه باشد.

این یک سوال تحریک برانگیز را پیش می‌کشد: اگر کلاود، آینده این صنعت است و مدل «تیغ صورت و تیغه‌ها» در حال محو شدن است، پس هدف کنسول چیست؟

ادامه دارد ...
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
رسما از همه چیز این کنسول رونمایی شده، از دل و روده ش بگیر تا بوت آپ. :D
حالا فقط بازی هاش موندن که دل روده ی ١۵ استودیو رو هم بریزن بیرون :D و این نشون میده فیل اسپنسر و تیم اکس باکس چقدر مطمئن و با اعتماد بنفس دارن میرن جلو. از نحوه ی رونمایی ها تا برنامه هایی که برای نسل بعد دارن اماده میکنن مثل همین xbox 20/20 مشخصه خیلی به کارهایی که انجام دادن و میخوان بدن مطمئن هستن.
.......
اقا صدای بوت اپ sx منو خیلی یاد بوت ps2 داره میندازه! البته برای زمانی که دیسک رو نمیخوند :D

 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
درسته که Inside Xbox ولی چون اولین نمایش رسمی از بازیهای نسل بعد مطمئنا کلی بازدید کننده خواهد داشت چندتا استریمر معروف هم گفتن که قرار استریم کنن مراسمو (اسپانسر نشدن) که معمولا فقط برای E3 اینکارو میکردن پس ناشرا میدونن که اتفاقا موقعیت خوبیه برای نمایش بازی هاشون و یک Inside Xbox معمولی نیست.
صد در صد با یک inside xbox فرق خواهد داشت. ولی بنظرم اصلا نمیشه در حد کنفرانس (E3 هم نه حتی، XO19 مثلا) ازش انتظار داشت.

پ.ن. امیدوارم ماکروسافت ارتباطش با ترد پارتیا برای ساخت انحصاریو قطع نکرده باشه... اونجوری میشه امید داشت بازیایی مثل رایز و یا سانست (ترد پارتی و انحصاری) معرفی شن... هرچند با این 15 استدیو بنظرم بیشتر فوکس روی اینهاست و حس میکنم ترد پارتی انحصاری نخواهیم داشت (نا امید AF :)))
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
نمایش این هفته تایید شده که زیر ۱ ساعته که اونم احتمالا حدود ۱۰ دقیقه والهالا نشون میدن. امیدوارم صحبت هارو کم کنن و بیشتر گیم پلی از بازیای XSX ببینیم

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
صد در صد با یک inside xbox فرق خواهد داشت. ولی بنظرم اصلا نمیشه در حد کنفرانس (E3 هم نه حتی، XO19 مثلا) ازش انتظار داشت.

پ.ن. امیدوارم ماکروسافت ارتباطش با ترد پارتیا برای ساخت انحصاریو قطع نکرده باشه... اونجوری میشه امید داشت بازیایی مثل رایز و یا سانست (ترد پارتی و انحصاری) معرفی شن... هرچند با این 15 استدیو بنظرم بیشتر فوکس روی اینهاست و حس میکنم ترد پارتی انحصاری نخواهیم داشت (نا امید AF :)))
این نکته هم شاید مهم باشه که اینساید اکس باکس پیش رو قطعا معمولی نخواهد بود از یه طرف چزوی از Summer Game Fest هست و از طرفی اولین پرزنت نسل بعدی ...
 
  • Like
Reactions: pbgame

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر