اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Maniac Gamer

کاربر سایت
Oct 21, 2008
2,769
نام
مارشال
خبر مهمی شاید نباشه و شاید اصلا بی ربط باشه...
اما بعد از ادغام شدن شرکت مادر وارنر...یکم هرکی به هرکی شده:D
و هیچی معلوم نیست درباره آینده کل وارنر حالا صحبتایی هم در مورد بخش گیم وارنر به گوش میرسه...شاید اصلا همه این مسائل چرتی بیش نباشه...
اما...:-"
واکنش اول. :D

2021-05-18.png
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,278
نام
علیرضا
شاید خرید جدید ماکرو باشه :D بتمن vs اسپایدر من
فکر نکنم اکس باکس اجازه خرید اینا رو داشته باشه.
اونطور که فهمیدم حداقل اکسباکس نمیتونه فعلا خریدی داشته باشه.
امیدوارم یوبیسافت بخورتشون
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,278
نام
علیرضا
امیدوارم این آوالانچ رو سونی نخره از وارنر.بازی هایی مثل هری پاتر با هر نمره ای باشه شاید هر 10 سال بیاد و حیفه انحصاری بشه.
اونطور که ظاهراً گفته شده همه استودیو ها فروش نمیرن. ظاهراً استودیو های مهم تر رو میخواد نکه داره مثل آوالانچ و راکستیدی و wb Montreal و ندررلم چون آی پی هاشون هم دست at&t هست و مهمه براشون.
غیر از اینا ۶ ، ۷ تا استودیو دیگه میمونه که اونا رو میخوان بفروشن.
قصد فروش کل استودیو ها رو ندارن
انگاری استودیو هایی فروش میرن که ای پی دست at&t ندارن و خب براش به صرفه نیست نگه داره
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,278
نام
علیرضا
فکر نکنم اکس باکس اجازه خرید اینا رو داشته باشه.
اونطور که فهمیدم حداقل اکسباکس نمیتونه فعلا خریدی داشته باشه.
امیدوارم یوبیسافت بخورتشون
این گفتم رو هم همینجا اصلاح میکنم چون اون موقع فکر میکردم همه استودیو ها قرار به فروش برن.
پس خیر یوبیسافت نخره هم مهم نی
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
این گفتم رو هم همینجا اصلاح میکنم چون اون موقع فکر میکردم همه استودیو ها قرار به فروش برن.
پس خیر یوبیسافت نخره هم مهم نی
اگه قرار باشه هر استودیوش رو به یک ناشربفروشه مایکروسافت هم میتونه بخره
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

amir reza1899

کاربر سایت
May 3, 2021
35
سلام
الان یعنی شما به نینتندو توهین کردید؟ :D
باز نینتندو بحثش فرق داره چون معماری و توان و شرکت های بازیسازیش با ایکسباکس و پلی استیشن فرق داره اما این دوتا شرکت قشنگ گندش رو دراوردن.
رقابت روی کنسول باید سر سخت افزار و معماری و سرویس هایی که ارائه میدن باشه نه بازی که یه عده رو محروم کنه از یه تجربه لذت بخش به خصوص در ایران که خیلی ها توان خرید 2 تا کنسول رو ندارن.شاهکار هایی مثل لست 2 یا هیلو 3 فقط نباید یه عده این رو بازی کنن و باید در اختیار همه باشه.
الان شما برای مثال فرض کنین راک استار فروش بره (بر فرض محال) حیف نیست یه عده از بازی های شاهکار این کمپانی محروم باشن؟
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,278
نام
علیرضا
اگه قرار باشه هر استودیوش رو به یک ناشربفروشه مایکروسافت هم میتونه بخره
درسته.شاید بتونه ولی خب ببین ارزش خرید باز اینحا میاد پایین.
چچون استودیو اصلی ها میمونن دست خود at&t
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
باز نینتندو بحثش فرق داره چون معماری و توان و شرکت های بازیسازیش با ایکسباکس و پلی استیشن فرق داره اما این دوتا شرکت قشنگ گندش رو دراوردن.
رقابت روی کنسول باید سر سخت افزار و معماری و سرویس هایی که ارائه میدن باشه نه بازی که یه عده رو محروم کنه از یه تجربه لذت بخش به خصوص در ایران که خیلی ها توان خرید 2 تا کنسول رو ندارن.شاهکار هایی مثل لست 2 یا هیلو 3 فقط نباید یه عده این رو بازی کنن و باید در اختیار همه باشه.
الان شما برای مثال فرض کنین راک استار فروش بره (بر فرض محال) حیف نیست یه عده از بازی های شاهکار این کمپانی محروم باشن؟
نظرتون محترم اما از دید بیزنس بهش نگاه کنید کاملا اشتباه هست :D
متاسفانه سخت افزار و معماری که ارائه میدن از گذشته کسی خریدارش نبوده و نیست مهم فقط قیمیت کنسول و بازی هاش هستن :D
این شرکتا برای بازی های فرست پارتی خرج میکنن و با کیفیت میسازنشون تا کنسولشون رو به فروش برسونند کنسول نباشه این شاهکارهایی که مثال زدید هم نیست :D

البته دقت کرده باشید بنظر میاد که تعداد کنسول های فروخته شده روز به روز داره ارزشش برای سونی و مایکروسافت کمتر میشه و انحصارگرایی هم باهاش کم کم از بین میره یروزی هم میاد که کل این صنعت از کنسول به سرویس محور بودن تغییر پیدا میکنه اون زمان دیگه بازی ها نه به یک پلتفرم بلکه به یک سرویس محدود میشن.

درباره راکستار خب البته که حیفه بشخصه هیچ وقت موافق نبودم که این کنسول سازا برن یه کمپانیه گنده رو یک جا بخرن چون هیچ سودی برای صنعت نداره و همونطور که گفتید بقیه رو از تجربه این بازی ها محروم میکنه بنظرم روش سونی و نینتندو در خرید استودیو بسیار بهتر هست اما xbox در حال حاظر بشدت به جذب مخاطب نیاز داره انجام اینکار برای مدیران برند منطقیه

و البته نینتندو معماری و توان استودیوهاش هیچ تفاوتی با سونی و مایکروسافت نداره
نینتندو هنوز هم میتونه کنسول قدرتمند بده ولی خودش نمیخواد چرا که Gamecube در نسل 6 ضرر بزرگی بهشون زد و راهشون رو از سونی و مایکروسافت جدا کردن چرا که سیاست هاشون با استانداردهای صنعت یکی نبود.
 
  • Like
Reactions: omid0

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر