اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

simplexcomic96

کاربر سایت
Jun 12, 2014
687
داداش بنظر شما نسل دهم صد در صد شاهد کلود گیمینگ و حذف کنسول‌های سنتی خواهیم بود؟
حساب كن هيچ كنسولي و pc gaming وجود نداشت اون موقع حد اقل 100 ميليون نفر ميخواستن به نت وصل شن4k 120 fps بازي كنن به نظرت نت نمي پكيد؟ فقط سخت افزار از خونه مردم به سرؤر ميرفت و سود خرده فروشا و توليد كننده سخت افزار نابود ميشد .
 

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
اقایون قضیه این فریم ریت هورایزن ۵ چیشد بلاخره؟؟؟؟ ۶۰ میده رو ۴کی یا ۳۰ هست؟؟؟
اخبار ضد و نقیض زیاده کجا چیز قطعی نوشته؟؟؟
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
اقایون قضیه این فریم ریت هورایزن ۵ چیشد بلاخره؟؟؟؟ ۶۰ میده رو ۴کی یا ۳۰ هست؟؟؟
اخبار ضد و نقیض زیاده کجا چیز قطعی نوشته؟؟؟
4k/30
4k dynamic/60

دیجیتال فاندری ازشون پرسید که حالت 60 فریم دقیقا چه تغییراتی داره، این جواب رو دادند:

Screenshot_20210618-093239.png

تفاوت تو رزولوشن، draw distance و LoD هست.
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
داداش بنظر شما نسل دهم صد در صد شاهد کلود گیمینگ و حذف کنسول‌های سنتی خواهیم بود؟
والا بنده کسی نیستم که بخوام تحلیل کنم.
نظر شخصی من اینه که خیر, نسل بعد Cloud شاید به کمک پردازش یک سری بازی ها بیاد اما به نظرم امکان نداره Cloud Gaming در نسل بعد جایگزین کامل کنسول ها بشه.
چیزی که به نظرم توی نسل بعدی اتفاق میفته قرار گیری هسته هایی مثل Tensor اه Nvidia توی SoC اه (احتمالا نسخه AMD اش) که به پردازش بازی ها بسیار کمک می کنه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
4k/30
4k dynamic/60

دیجیتال فاندری ازشون پرسید که حالت 60 فریم دقیقا چه تغییراتی داره، این جواب رو دادند:

View attachment 213077

تفاوت تو رزولوشن، draw distance و LoD هست.
ممنون،این 4k دینامیک دقیقا چیه؟؟؟ ربطی به رتریسینگ داره؟؟؟
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
ممنون،این 4k دینامیک دقیقا چیه؟؟؟ ربطی به رتریسینگ داره؟؟؟
از یک سری تکنیک و حقه برای ثبات 60فریم استفاده میکنن ...
رزولوشن داینامیک، Draw Distance داینامیک و LOD داینامیک ...
 
  • Like
Reactions: MASHIN

MASHIN

کاربر سایت
Aug 24, 2012
597
نام
KAMRAN
یعنی رزولوشن متغییره و به 4k آپ اسکیل می شه.

از یک سری تکنیک و حقه برای ثبات 60فریم استفاده میکنن ...
رزولوشن داینامیک، Draw Distance داینامیک و LOD داینامیک ...
مرسی، الان در واقع این حقه کیفیت جزئیات تصویر رو کم میکنن باهاش یا رزولوشن رو کم تر از ۴کی ولی نزدیکش میکنه؟؟؟
یک سوال دیگه شما که واردی، این حالت گیم تلویزیون که تاخیر تصویر رو کم میکنه، راهی نداره رو رزولوشن تصویر تاثیر منفی نذاره؟؟؟؟ من رو حالت گیم گذاشتم یکم رزولوشن از ۴کی پایینتر اومده ولی تاخیر کنترولر نا محسوس شده
 

Deadmau5

Joel Thomas Zimmerman
کاربر سایت
Mar 12, 2014
1,360
مرسی، الان در واقع این حقه کیفیت جزئیات تصویر رو کم میکنن باهاش یا رزولوشن رو کم تر از ۴کی ولی نزدیکش میکنه؟؟؟
یک سوال دیگه شما که واردی، این حالت گیم تلویزیون که تاخیر تصویر رو کم میکنه، راهی نداره رو رزولوشن تصویر تاثیر منفی نذاره؟؟؟؟ من رو حالت گیم گذاشتم یکم رزولوشن از ۴کی پایینتر اومده ولی تاخیر کنترولر نا محسوس شده
ببین برای مثال بازی قرار 4k 60fps بشه بعضی از قسمت های بازی که سنگین میشه نمیاد فریم کم کنه میاد از draw distance و رزولوشن کم میکنه برای مثال اون فریم ثابت بمونه مثلا تو metro exodus که اپدیت نسل 9 گرفته رزولوشن یه چیز بین 1850p تا 1500 بالا پایین میشه ولی فریم 60 عه (4k میشه 2160p) درکل فکرش نکن همین با pc بخوای بگیری 100 میلیون هزینه داره در کمترین حالت :D
من تست کردم با تلوزیون خودم واسه بازی انلاین اصلا ارزش نداره گیم مد بهتره
 
  • Like
Reactions: MASHIN

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر