اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
@Guzu
اینی که چرا یک بازی روی کارت گرافیک با توان پردازشی کمتر بهتر از کارت گرافیکی با توان پردازشی بالاتر اجرا می شه بک بحثیه که با کپی پیست کردن مطلب نمی شه ازش سر در آورد و بحث منم نیست :)

بحث منم چیز دیگه ایه. 4TF در همه حال 4TF اه :)
اگرم فکر کردید RDNA 2.0 میاد با 4TF از GCN 4 اه 6TF ای بهتر عمل می کنه کاملا اشتباه کردید ;)
نسل اول RDNA که فعلا چیزی به جز مشکلات درایور نداشته.
باشه آقا قبول ما اشتباه ما غلط
حتی اصلا سرنی مهندس سازنده کنسول ps5 هم دروغ میگه.
چشم همه ما دروغ میگیم و نمی‌فهمیم .
از همه بدتر سرنی نفهمه که میاد تو روی مردم یه همچین دروغی رو میگه
از همه نفهمتر هم این توسعه دهنده هایی که این دروغ بزرگ رو تایید میکنند.
چشم من اشتباهم رو قبول کردم چشم.
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
نیازی نیست بخوایم بازی ای روش ببینیم داش
این اشغال با این مشخصات نسل 9 رو به گند میکشه
نسل نهم مایکروساف و مولتی سازا و حتی سونی با فاصله زمانی:کنسول های اکس باکس و پلی استیشن+“””””””Pc””””””””” های به مراتب صعیف تر از دو کنسول!
 
  • Like
Reactions: g4mer

mehdiek

کاربر سایت
Jul 20, 2009
239
پس با توجه به نظر شما
16G GDDR6=16G DDR3
8x cores zen2=8x cores Jaguar
ادم بعضی حرفا رو میبینه شاخ در میاره!
خو‌ اگه فرقی نداره مگه مریضن بیان هر نسل معماری جدید معرفی کنن؟:D
از لحاظ عملکرد گفته شده که gpu نسل نهم ۶۷/۵ درصد بهتر از نسل هشتمه
این اعداد زمانی مهمن که دو چیز مشابه هم باهم سنجیده شن!
یعنی سریز ایکس نسبت به وان ایکس فقط ۲ برابر قدرت گرافیکیش بیشتر شده؟!:D
“میزان ترافلاپس وقتی مهمه که معماری gpu دو کنسول یکی باشه”
بعضی هیترا یه چیزایی اومدن گفتن شما هم عین همونا رو دارید تکرار میکنید!

شما لطف کن حرفی که من نزدم رو مورد توجه قرار نده که بعد برای خودت همه رو باهم قاطی کنی.
حرف من اینه: 4TF اه RDNA 2.0 به طور قطع ضعیف تر از 6TF اه GCN 4.0 اه.
و بله. از لحاظ توان پردازشی هر دو پردازنده زمان قاجار و پردازنده ای که سال 2020 عرضه می شن اگر هر دو TF اه برابر داشته باشن. یکی ان. اینی که یکی بهتر عمل کنه مربوط به فاکتور های دیگه می شه.
 
  • Like
Reactions: AAKH1361

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
نسل نهم مایکروساف و مولتی سازا و حتی سونی با فاصله زمانی:کنسول های اکس باکس و پلی استیشن+“””””””Pc””””””””” های به مراتب صعیف تر از دو کنسول!
داداش در مورد PC راحت سازنده ها میان سیستم حداقل رو بالا میدن تمام.
مگه همین الان بازی هایی نیستن که سیستم حداقلشون بالاست؟
در مورد PC مثلاً کارت گرافیک مطمئن باش با اومدن کارت های سری ۳۰۰۰ انویدیا این کارت های فعلی خیلی ارزون میشن. حالا یه بازی سیستم حداقلشون بشه یه کارت قوی فعلی بازیکن میتونن راحت بخرتش چون ارزون تر هم شده.
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
داداش راک استار و سی دی پراجکت که ram و cpu نمیفرشن اونا فقط واسشون فروش بازی مهمه
داداش منظورم نگرفتی
میگی PC ضعیفتر هم هست که اینا باید بهینه کنن. پس سری اس ضعف نیست.
من میگم اینا راحت سیستم حداقل رو بالا اعلام میکنند هم بازی که می‌خوان نسل مهمی طور می‌سازند هم تا اون موقع این سیستم بالا(البته برا الان) با اومدن محصولات جدید که خیلی هم سریع دارن میان ارزون میشه و گیمر بهانه ای بابت گرون بودن قطعات نداره خلاصه منظور اینه
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
شما لطف کن حرفی که من نزدم رو مورد توجه قرار نده که بعد برای خودت همه رو باهم قاطی کنی.
حرف من اینه: 4TF اه RDNA 2.0 به طور قطع ضعیف تر از 6TF اه GCN 4.0 اه.
و بله. از لحاظ توان پردازشی هر دو پردازنده زمان قاجار و پردازنده ای که سال 2020 عرضه می شن اگر هر دو TF اه برابر داشته باشن. یکی ان. اینی که یکی بهتر عمل کنه مربوط به فاکتور های دیگه می شه.
بله داداش ۴ ترافلاپس در هر شرایطی ۴ ترافلاپسه و از یک فرمول ثابت بدست میاد
ولی چیزی که اینجا مطرحه عملکرد gpu بر اساس معماری های مختلف هست که تفاوتا رو رقم میزنه نه صرفا یه عدد! و این عدد زمانی اهمیت پیدا میکنه که معماری ها یکسان باشن
 
  • Like
Reactions: Saeed PM and Bax

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,095
نام
محمد علی
شما لطف کن حرفی که من نزدم رو مورد توجه قرار نده که بعد برای خودت همه رو باهم قاطی کنی.
حرف من اینه: 4TF اه RDNA 2.0 به طور قطع ضعیف تر از 6TF اه GCN 4.0 اه.
و بله. از لحاظ توان پردازشی هر دو پردازنده زمان قاجار و پردازنده ای که سال 2020 عرضه می شن اگر هر دو TF اه برابر داشته باشن. یکی ان. اینی که یکی بهتر عمل کنه مربوط به فاکتور های دیگه می شه.
DF‌یه تحلیلی از معماری RDNA 1.0 در برابر خانواده GCN انجام داده و طبق اون میشه انتظار داشت که توان پردازشی ۴TF از RDNA 2.0 از 6TF معماری GCN 4.0 قوی‌تر ظاهر بشه.
Radeon RDNA vs GCN: how much faster is AMD's next-gen architecture?
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
4TF معماری RDNA تقریبا برابر 6TF معماری نسل فعلی ( پولاریس ) هست. این چیزی هست که DF بررسی کرده حرف این و اون نیست. حالا اینجا معماری سری اس و ایکس تازه RDNA2 هست پس :

GPU لاکهارت اگر 4TF باشه هم قطعا از وان ایکس بهتره. بحث ریتریسنگ هم مطرحه که حداقل لاکهارت به لحاظ سخت افزاری پشتیبانی می کنه. رمش هم اگه 10 گیگ باشه باز چون پهنای باند بیشتری داره بهتر از وان ایکسه. CPU اش هم که توی لیگ دیگه ای هست. SSD هم داره که به شدت از HDD بهتره.

و اما مهمتر از همه چیز بحث تارگت رزولوشن هست. وان ایکس تارگتش 4K بوده از اول. PS5 و سری ایکس هم تارگتشون 4K هست. در حالی که تارگت سری اس یا لاکهارت 1080P/1440P هست. برای اجرای یک بازی مشابه در 4K نسبت به 1080P چهاربرابر توان پردازشی نیاز هست . بنابراین لاکهارت 3TF هم بود باز اوکی بود و برای همین میگن میتونه در بازه 1080P/1440P کار کنه.

بنابراین سری اس میتونه بازی هایی که سری ایکس روی 4K اجرا میکنه را مثل آب خوردن در بازه 1080P-1440P اجرا کنه. بازی هایی که روی PS5 به صورت 4K اجرا میشه را هم حتی میتونه توی رزولشن بهتر اجرا کنه. فقط احتمالا ریتریسنگ کمتری پیاده بشه.

اینو ماکروسافت به خوبی فهمیده که 4K و ریتریسنگ به شدت demanding هستند. ولی در عمل شاید برای خیلی ها اونقدر مهم نباشن. پس یک آپشن کم خرج تر ارائه داده برای این افراد.

سری اس مهم ترین جنبه اش قیمت هست. اگر ماکروسافت بتونه 250 دلار قیمت بده این محصول را یک برگ برنده به شدت بزرگ را رو خواهد کرد. جالب اینکه اوایل نسل از نزدیکی کیفیت اجرای بازی ها روی هر سه تا کنسول بیشتر تعجب خواهید کرد.
 
آخرین ویرایش:

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,861
نام
Sajjad
کنسول با CPU 8 core, 3.8 GHz و SSD NVMe و GPU RDNA2 چطوری از XONE X ضعیف‌تر میشه؟:D کمتر بودن Ram هم بخاطر این هست که تارگت ONE X رزولوشن 4K بود در صورتی که لاکهارت 1080 هست + SSD خیلی سریع که به کمک سولوشن نرم افزاری مایکروسافت برای فشرده کردن تکسچر ها و SFS اصلا نیازی به اون میزان مموری نداره
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
7.5 GB حافظه GDDR 6 که قابل استفاده برای بازی هاست دربرابر 13.5 گیگابایت Series X ...
Leaked Microsoft document hints at second next-gen Xbox

یه What if خفن هم وجود داره که Lockhart کنسول قوی تر از سری اکس باشه و مایکرو مارو سر کار گذاشته باشه ... رسما قیمت سری اکس میتونه یه چیز تخیلی بشه :D
150620
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
7.5 GB حافظه GDDR 6 که قابل استفاده برای بازی هاست دربرابر 13.5 گیگابایت Series X ...
Leaked Microsoft document hints at second next-gen Xbox

یه What if خفن هم وجود داره که Lockhart کنسول قوی تر از سری اکس باشه و مایکرو مارو سر کار گذاشته باشه ... رسما قیمت سری اکس میتونه یه چیز تخیلی بشه :D
View attachment 150620
نه نمیشه طبق عکس کیت دولوپ که من دیروز فرستادم اشاره شده بود به محدود بودن سخت افزار لاکهارت و گفته شده بود اگه فلان کار انجام ندین مشکل پیش میاد .
برای توسعه دهندگان اسمش LockhartProfile هستش.
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
6 گیگابایت رم کمتر اصلا شوخی بردار نیست و کل بازیهای مولتی پلتفرم نسل بعد رو به گند میکشه ،مخصوصا مواردی که به ظرفیت رم برای cpu مربوط میشه مثل هوش مصنوعی و انیمیشن شخصیتها و تخریب پذیری محیط و....

ماکروسافت با این کارش کل پتانسیل سری ایکس رو نابود میکنه .

مثال:
یه بازیساز 6 گیگابایت رم به cpu اختصاص میده و لازم داره این ظرفیت رو برای ایدهایی که داره
روی سری ایکس سازنده بازی 7.5 گیگابایت دیگه رو به GPU اخصاص میده.

روی سری اس فقط 1.5 گیگابایت دیگه میمونه برای GPU!!!

فاجعه میشه اینطوری :D
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
6 گیگابایت رم کمتر اصلا شوخی بردار نیست و کل بازیهای مولتی پلتفرم نسل بعد رو به گند میکشه ،مخصوصا مواردی که به ظرفیت رم برای cpu مربوط میشه مثل هوش مصنوعی و انیمیشن شخصیتها و تخریب پذیری محیط و....

ماکروسافت با این کارش کل پتانسیل سری ایکس رو نابود میکنه .

مثال:
یه بازیساز 6 گیگابایت رم به cpu اختصاص میده و لازم داره این ظرفیت رو برای ایدهایی که داره
روی سری ایکس سازنده بازی 7.5 گیگابایت دیگه رو به GPU اخصاص میده.

روی سری اس فقط 1.5 گیگابایت دیگه میمونه برای GPU!!!

فاجعه میشه اینطوری :D
ببخشید مایکروسافت برای CPU تو سری اکس ۳.۵گیگابایت درنظر. گرفته.
این ۷.۵ گیگ هم با توجه به رند نبودنش حدس میزنم مقدار رم اختصاص یافته به گرافیک باشه و بقیش بره برا CPU و OS. چون شایعات قبلی هم همشون متفق القول گفته بودن ۱۲ گیگ رم.
که این ها رو کنارهم بذاریم با منطق جور در میاد.
۷.۵ گیگ رم پرسرعت
۴.۵ گیگ رم سرعت عادی
 
  • Like
Reactions: dark souls and Bax

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر