نکاتی چند از برنامه دیشب.
Doom: The Dark Ages غوغاست! حس میکنم دشمنها یه حالت سنتیتر و خاکیتری نسبت به نسخههای قبلی دارن و اسلحهای مثل اون جمجمهخردکنِ محشر یا سپر هم در همین راستا، حالت متفاوتی نسبت به سلاحهای کلاسیک این مجموعه دارن. کلاً یه جورایی انگار دوز مکانیکی/ماشینی کمتر شده که شاید با توجه به داستان و محل وقوع ماجراهای بازی هم منطقی باشه.
Flight Simulator 2024 یکی از بهترین تریلرها رو داشت و به نظرم بازی یه جوری شده که افراد بیشتری میتونن ازش لذت ببرن. حقیقتش نسخه قبلی برای من خیلی سنگین بود و با اینکه گزینههای مختلفی هم برای گیمپلی داشت، باز انقدر میزان شبیهساز بودنش بالا بود که نتونستم اون طور که باید و شاید باهاش سرگرم بشم.
این هم به هیچ وجه مشکل بازی نیست و فقط به سلیقه مخاطب برمیگرده، مثل Gran Turismo و Forza Motorsport که برای بعضیها خیلی خشک محسوب میشن و ریسینگهای آرکید رو ترجیح میدن. ولی حس میکنم این دفعه میخوان یه کاری کنن که هر دو گروه از گیمرها از بازی لذت ببرن. هم اونهایی که برای تکتک ویژگیهای شبیهسازیشده هواپیما احترام قائل هستن و دست کمی از خلبان ندارن، هم امثال من که از فضای همچین بازیای خوششون میاد ولی دوست دارن یه ذره سادهتر باشه و بتونن مأموریتهای مختلف رو انجام بدن.
همه بخشهای محشر تریلر Gears of War: E-Day یه طرف و استفاده از تم زیبای Mad World و یادآوری خاطرات نسخه اول یه طرف.
South of Midnight جزو پدیدههای دیشب بود و خیلی از تریلرش لذت بردم. این حالتی که فریم پایین داره و شبیه استاپموشن هست، واقعاً جالب از آب در اومده و نهتنها توی کاتسینها همچین چیزی دیده میشه، بلکه توی خود گیمپلی هم با غلظت کمتر وجود داره و بعضی جاها حس و حال منحصربهفردی به بازی میده، مثل اون بخش پرواز یا حرکت پرندهها. و عجب موسیقیای داشت این تریلر! کلاً ترکیب اون موسیقی با لهجههای سیاهپوستی و اتمسفر خاص بازی یه معجون عجیبی ساخته و خیلی منتظرش هستم!
یکی از بهترین نمایشهای دیشب برای Mixtape بود و استودیوی سازنده این بازی یعنی Beethoven & Dinosaur، قبلاً بازی The Artful Escape رو ساخته بود که اگه از نمایش Mixtape خوشتون اومده، حتماً یه سری به اون بازی هم بزنین. قدیما توی تاپیک امتیازها بهش ۹ داده بودم و به نظرم واقعاً بازی جذابی بود.
از آهنگ تریلر Clair Obscur: Expedition 33 سیر نمیشم. عجب حس خوبی داره این بازی!
در نهایت هم اگه بنده رو به شهادت نمیرسونین، به نظرم این شخصیت Fable دیگه در اون حد هم فجیع نیست! یعنی با اینکه زیبا نیست، ولی دیگه در حدی هم زشت نیست که آدم با دیدنش از شدت وحشت صلوات بفرسته!
یه حالت ساده و روستایی داره که احتمالاً از پایین شروع میکنه و به تدریج در طول داستان به جاهای جالبی میرسه. حالا دوستان نیان بگن به روستاییها توهین شد یا چمیدونم عکس از روستاییهای پریچهره بذارن! منظورم روستاییهای دنیای Fable هست نه اینجا!
شاید یکی از دلایلی که مشکلی با این کاراکتر ندارم، به Fable 2 برمیگرده (تنها نسخهای که تا آخر رفتم و خیلی دوستش داشتم). کاراکتر من توی اواخر اون بازی تقریباً شبیه شعبون جعفری شده بود، البته با شکم بزرگتر و موهای کمتر!
برای همین چیزی به عنوان کاراکترهای زیبا توی Fable توی ذهنم ثبت نشده و بیشتر یه حالت فانتزی و اغراقآمیز یادمه که البته توی نسخه جدید . مثل یکی از کاراکترهای خانم (فکر کنم اسمش Hammer بود) که ۲۰۰ کیلو وزن داشت و احتمالاً اگه الآن همچین کاراکتری رو توی یه بازی نشون میدادن، ملت استودیو رو به آتیش میکشیدن و میگفتن از یه جایی دستور رسیده که کاراکتر سنگینوزن توی بازی بچپونن!
البته توی نسخه جدید، نوع طراحی کاراکترها واقعگرایانه شده و خبری از اون حالت قبلی نیست، ولی منظورم اینه که توی نسخه دوم به عنوان یکی از بهترین بازیهای X360 هم مشکلی با زشت بودن کاراکترم نداشتم!
در مورد حضور احتمالی ایران توی Indiana Jones هم دیشب گفتم و الآن عکسش رو بذارم:
شاید هم چیز مهمی نباشه و فقط داره یه حالت نمادین از سفرهای ایندیانا جونز رو نشون میده، ولی نکته اینجاست که توی بازی به مصر سفر میکنیم و توی این نقشه هم دو تا نقطه روی مصر دیده میشه. بعدش میرسه به عربستان و... در نهایت هم ایران. پس اندک امیدی وجود داره که یه سر به ایران بزنن.