قطعا تاثیرش بیشتره...
هرچند اکثر این مولتی کردن عناوین انحصاری نسل ۶ سونی تو نسل ۷ انجام شد که اتفاقا کاملا موثر بود.
ولی مولتی کردن بازی ای درحد پرسونا یا شکستن روند زمانی شدن بازی های مثل فاینال۷ یا نیر و... کاملا تاثیرش از خرید یه استودیوی کوچیک ۳۰ نفره بیشتره.
درنهایت این ذهنیت رو باید جا بندازه که برخلاف نسل های اخیر ژاپنی دوستان رو به هیچ نگرفته!
هدفشم همینه به نظر من.
از اوردن یاکوزاها و فاینال ها و نیر و کینگدام هرتز(همش تو ۳ ماه) به گیمپس و عرضه گیمپس تو ژاپن هم همین روند حس میشه.
خوب مثال خوبی زدی،. مایکرو تو همکاری با ناشر در حدی جلو رفته که فاینال ها رو میاره رو گیم پس... ولی باز فاینال 7 انحصاری زمانی پلی استیشن میشه...
یه ذهنیت مشکل سازی این وسط هست که این باور به وجود آورده.. که قبلا مثالش رو زده بودم که مایکرو رئال مادرید، سونی و غیره یه تیم لیگ محلات ایران...
خوب سونی هم میره هزینه میکنه که فاینال فانتزی یک سال انحصاری زمانی بشه... محض رضای خدا که این اتفاق نمیوفته
در مورد یاکوزا ها و اینا این بر میگرده به سیاست خود سونی که با اومدن جان کوئدرا رسمی هم اعلام شد همکاری هاش رو با ترد پارتی ها کمتر میکنه و تمرکز و سرمایه گذاری رو میخوان بزارن روی فرست پارتی ها...
واقعا بی معنی ترین حرفی هم که به عمرم شنیدم این بوده که پرسونا دخلی به سونی نداره... پس شین مگامی تنسه و پرسونا Q هم ربطی به نینتندو نداره... و سگا و اتلوس محض رضای خدا این بازی ها رو برای pc یا ps منتشر نمیکنن...??? حداقل اگه همین پارسال مدیر بخش آسیایی ps نرفته بود تو مراسم رونمایی پرسونا 5 رویال و بگه ما در آینده هم به
همکاری مون ادامه میدیم، میشد نخندید به این حرفا بی پایه و اساس.
مورد دیگه اینه که xbox یه تجارت کوچیک با آینده نگری برای مایکرو به حساب میاد، برای سونی به تجارت اصلیش تبدیل شده... منابع مالی و امکانات ps بیشتر از xbox نباشه، کمترم نیست.