Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
از خوشحالی نخریدن Bloober رسیدیم به خرید Zenimax! :دی خرید یه کمپانی با این همه زیرمجموعه و بیشتر از ۲۰۰۰ کارمند تقریبا غیرممکنه، حالا هر چی هم مایکروسافت پول داشته باشه بدون مطمئن شدن از برگشت سرمایه که نمیان خرج میلیاردی کنن. به نظر خودم اگه Techland رو بخرن عالیه که حتی همین هم سخته، گزینه‌های بعدی هم Dontnod یا IO Interactive هستن، هر کدوم از اینا رو بخره به نظر من که برد کرده.
 
خیلی ببخشید وسط بحثتون اول از اینکه من فن کوجیما نیستم ولی باید عرض کنم یکی از موفقترین کارگردان های تاریخ را خیلی راحت میزارید کنار که همون متالگیرهاش کلی جوایز و فروش داشتند و یه برند ساز مشهور تاریخی بود ! بعد یدونه بازی ds داده که اونم انچنان موفق نبوده بعد راحت پروندش را میپیچید میزارید کنار ؟! کوجیمایی که همیشه طرف سونی بوده برای مایکرو بخواد بازی بسازه باید از خداش هم باشه تازه!
دستش درد نکنه ولی در حال حاضر تنها چیزی که داره حاشیه است هم حواشی خبری و هم حواشی فکری زدن تو خط میکس گیم و سینما.این حاشیه ها هم برای XB که یه نسل در راس حاشیه ها بوده و کم کم داره از اون فرم بیرون میاد از هزارتا سم بدتره.حالا کاری به تمام شده بودن یا نبودنش ندارم.
 
به این راحتی هم نیست. Hostile take over ه اون که باعث میشه خیلی برن از اون شرکت. ارزش این شرکت ها هم به همینشونه. به جزzenimax که اصلا خصوصیه نمیشه خریدش کلا. به اضافه اینکه ۱۰ تا جا باید تایید کنن که اگر بگن جلوی رقابت گرفته میشه اصلا خریدش امکان پذیر نیست.

از همه اینا گذشته خرید ناشر خریته ! اون همه کارمند و استودیو همینجوری نیست بخریشون. و اگر بخری اخراج نمیتونی بکنی به این راحتی. یعنی deficit علنن ایجاد میشه تو revenue شرکت که کنترل و ادغامش ضرره تا منفعت به خاطر بزرگیشون.
.خرید ناشر اصلا و ابدا امکان نداره تو این ابعاد دیگه اتفاق بیفته مخصوصا برای یه sub division یه کمپانی مثل xbox

اصلا نمیدونم چرا فکر میکنین zenimax قرار خریده شه ؟ private بودنش به کنار، هدف از وجودش همین protect کردن و بزرگ شدن Bethesda بود و زیر مجموعه هاش.سوددهیش‌هم درسته. خیلی فانتزیه این فکر هایی که میکنین

منم گفتم که بعید، چون redundancy بخش ناشر همون خودش کلی مکافات داره، کلی آدم بی کار می شن. همونطور که گفتم تنها حالتی که ممکن پیش بیاد اینه که آمازون یا گوگل بخوان حرکتی بزنن و مایکروسافت بخواد جلوشو بگیره.
در مورد زنیمکس ولی کلا شایعه زیاد هست.
این از بلومبرگ ۴ سال پیشه

Bloomberg - Are you a robot?

از اینا گذشته شایعه خرید زنیمکس توسط سونی هم همین چند وقت پیش داغ شد چون همین شایعاتی که shareholder های زنیمکس علاقه به فروش دارن دوباره پخش شده بود.
 
بذارید ببینیم همین استودیو هایی که خریدنو چطوری مدیریت می کنند :D
کمپانی هایی که بالاتر اشاره شد همشون سرمایه کافی برای ساخت بازی های خوبو دارند و واقعا نیازی نیست مایکروسافت یا سونی اون هارو بخره.
حالا باز کونامی یک چیزی اما Zenimax آخه؟
 
از خوشحالی نخریدن Bloober رسیدیم به خرید Zenimax! :D خرید یه کمپانی با این همه زیرمجموعه و بیشتر از ۲۰۰۰ کارمند تقریبا غیرممکنه، حالا هر چی هم مایکروسافت پول داشته باشه بدون مطمئن شدن از برگشت سرمایه که نمیان خرج میلیاردی کنن. به نظر خودم اگه Techland رو بخرن عالیه که حتی همین هم سخته، گزینه‌های بعدی هم Dontnod یا IO Interactive هستن، هر کدوم از اینا رو بخره به نظر من که برد کرده.

به نظرم این دو استدیو هیچ چیزه هیجان برانگیزی در برندارند که به مجموعه XGS اضافه بشن :( البته این IOI که ip جدید ش تایید مولتی پلتفرم هست و کنسله قضیه ولی دونتناد وضعیت ش خیلی خطریه
امیدوارم tell me why شکست بخوره و خبری از همکاری دوباره با این استدیو نباشه

پ ن: bloober خیلی هیجان برانگیزه تره خداییش، یک تیم فنی خوب میخوان و اینکه روی پروژه ها بیشتر وقت بذارند! در عرض 4 سال 6 تا بازی ساختند مشخصه نتیجه انچنان خفن نمیشه ولی پتانسیل شون بالاست به نظرم
 
جای خرید استودیو بهتره مایکروسافت افراد تاثیر گذار بیشتری رو جذب مجموعه ی بازیسازی خودش کنه. نمیدونم چقدر فانتریه ( حداقل از تصور خرید zenimax که فکر نکنم بیشتر باشه! ) ولی شما تصور کن الان دن هاوسر رو بیاره ، کلیف رو بیاره ، بروس استرلی رو بیاره هر کدومشون به اندازه ۴ ۵ استودیو تاثیرگذار ترند!
 
به نظرم این دو استدیو هیچ چیزه هیجان برانگیزی در برندارند که به مجموعه XGS اضافه بشن :( البته این IOI که ip جدید ش تایید مولتی پلتفرم هست و کنسله قضیه ولی دونتناد وضعیت ش خیلی خطریه
امیدوارم tell me why شکست بخوره و خبری از همکاری دوباره با این استدیو نباشه

پ ن: bloober خیلی هیجان برانگیزه تره خداییش، یک تیم فنی خوب میخوان و اینکه روی پروژه ها بیشتر وقت بذارند! در عرض 4 سال 6 تا بازی ساختند مشخصه نتیجه انچنان خفن نمیشه ولی پتانسیل شون بالاست به نظرم
جدا چطور Dontnod هیچی نداره ولی Bloober داره؟ حداقل Dontnod نشون داده می‌تونه با بودجه و امکانات بیشتر بره سمت AAA، ولی Bloober فقط باید ۵۰ نفر استخدام کنه فریم همین بازی‌های فعلیش از ۱۵ برسه به ۲۵! :دی اتفاقا پتانسیل یه بازی مثل Vampyr خیلی بیشتر از Blair Witch هست. حالا وارد مبحث Life Is Strange و بازی‌های اپیزودی نمیشم :دی

پ.ن: من استودیوهایی که احتمال خریدشون بیشتر هست رو گفتم، وگرنه مشخصه گزینه بهتر از اینا هم وجود داره. ولی جدا برای خود من نخریدن Bloober یا استودیوهای دیگه در این سطح، به اندازه خرید استودیو جدید جذاب هست :دی
 
آخرین ویرایش:
تو لهستان در اشل کوچیک 11bitstudio خیلی خوبه. دوتا بازی عالی داده این نسل. The War Of Mine یکی از بهترین و متفاوت ترین بازی هایی هست که این نسل بازی کردم.

از بحث خرید ناشر هم بیاید بیرون چون نه صورت میگیره و نه هم برای من مصرف کننده صرفی داره.
 
تو لهستان در اشل کوچیک 11bitstudio خیلی خوبه. دوتا بازی عالی داده این نسل. The War Of Mine یکی از بهترین و متفاوت ترین بازی هایی هست که این نسل بازی کردم.

از بحث خرید ناشر هم بیاید بیرون چون نه صورت میگیره و نه هم برای من مصرف کننده صرفی داره.
ارزش خرید اینا به نظرم حتی تو سطح پایین تری از Dontnod و IOI قرار می‌گیره. هر دو بازی که ساخته خیلی خوب بودن ولی به نظرم زیاد شدن اینجور بازی‌ها خیلی برای یه کنسول ساز سودی نداره چون الانش هم چند تا استودیو برای ساخت بازی تو این scale وجود داره. البته مثلا به جای Camplusion اینا رو خریده بودن خیلی بهتر بود، ولی الان دیگه خرید معقولی به حساب نمیاد با این فرض که مایکروسافت با خرید ۱ استودیو جدید پرونده خرید استودیوها رو تا یه مدت طولانی می‌بنده.
 
دستش درد نکنه ولی در حال حاضر تنها چیزی که داره حاشیه است هم حواشی خبری و هم حواشی فکری زدن تو خط میکس گیم و سینما.این حاشیه ها هم برای XB که یه نسل در راس حاشیه ها بوده و کم کم داره از اون فرم بیرون میاد از هزارتا سم بدتره.حالا کاری به تمام شده بودن یا نبودنش ندارم.
اخه همون اینکه میگی همش شده حواشی و گیم و سینما فقط یه بازی بعد متالگیر داده DS بوده بعد شما کل تاریخچه کارگردان را میشوری را میبری هرچند همین بازیش هم کلی گوتی و جایزه گرفته !
بعد اینکه این کارگردان به قدر کافی بزرگ هست منتها وقتی مایکرو باهاش همکاری کنه باید بدونه ازش چی میخواد میتونه بعد همکاری کنه که در این سبک مورد علاقه بازی بخواد ازش !
 
آخرین ویرایش:
جدا چطور Dontnod هیچی نداره ولی Bloober داره؟ حداقل Dontnod نشون داده می‌تونه با بودجه و امکانات بیشتر بره سمت AAA، ولی Bloober فقط باید ۵۰ نفر استخدام کنه فریم همین بازی‌های فعلیش از ۱۵ برسه به ۲۵! :D اتفاقا پتانسیل یه بازی مثل Vampyr خیلی بیشتر از Blair Witch هست. حالا وارد مبحث Life Is Strange و بازی‌های اپیزودی نمیشم :D

پ.ن: من استودیوهایی که احتمال خریدشون بیشتر هست رو گفتم، وگرنه مشخصه گزینه بهتر از اینا هم وجود داره. ولی جدا برای خود من نخریدن Bloober یا استودیوهای دیگه در این سطح، به اندازه خرید استودیو جدید جذاب هست :D

این چیزی که گفتی باعث شد برم ویدیو گیمپلی twin mirror رو ببینم! خداایش شبیه ساز پیاده روی هم رد کرده یک چیزی اونطرف تر! یک متای زردی میگیره و میره هرچند از سال 2018 معرفی شده رفته در سکوت و هیچ خبری ازش نیست! همین tell me why هم یک بازی سه اپیزوده هست و مشخصه قشنگ ماله کشیه


به متا هم باشه متای ومپایر 70 ئه و متای بلیر ویچ 69! (تازه این بازی این همه مشکلات فنی دارهه)
bloober هم تو کارنامه متای 78 ی Observer رو داره! (تازه این بازی هم کلی مشکلات فنی داره!)

اینم بگم من خیلی خیلی life is strange رو دوست دارم و یکی از ip های جدید خیلی خوب این نسل بود و اتفاقا برتری که نسبت به بازیهای TT داشت گیمپلی بیشترش بود (همون مکانیزم بازی با زمان) ولی بعد از اون dontnod همه آثارش بشدت مدیکور بودند و ضعیف تر از قبل در حالی انتظار عکس میره! اینم اضافه کنم این استدیو در داستان نویسی بشدت افتاده در مود سانتی مانتالیسم که خیلی بده!

یک ادیت بزنم: آینده که حتی نمیشه گفت و تاحدودی در حال حاضر لهستان داره میشه یکی از قطب های اصلی بازیسازی در اروپا بعد از بریتانیا و فرانسه و سوئد و بلژیک و آلمان. خیلی خیلی خفن داره میره جلو و دلایلش هم حمایت های درست و حسابی دولت لهستان هست. قشنگ داره تبدیل میشه به یک بستر مناسب برای آینده استدیوهای خفن با آرت استایل متفاوت از بازیهای غربی و شرقی. CDRP گرفته تا techland، 11bit، CI Games، PCF و ... تا همین bloober. در کل به وجود اوردن یک پایگاه در لهستان خیلی حرکت آینده نگرانه ای هست

در ضمن اضافه کنم در شرایط فعلی مایکروسافت دو الویت برای خرید باید داشته باشه. یکی استدیو moon سازنده Ori که شاهکار کرده و دیگیری Asobo که از تمام گزینه های مورد بحث جذاب و موفق ترند
 
آخرین ویرایش:
تو لهستان در اشل کوچیک 11bitstudio خیلی خوبه. دوتا بازی عالی داده این نسل. The War Of Mine یکی از بهترین و متفاوت ترین بازی هایی هست که این نسل بازی کردم.

از بحث خرید ناشر هم بیاید بیرون چون نه صورت میگیره و نه هم برای من مصرف کننده صرفی داره.
اخه داش سهیل خرید این استودیو چه دردی از محتوا برای دارندگان سری اکس دوا میکنه
مایکرو یکی مثل تک لند نیاز داره یکی مثل IO نیاز داره تا یه اکشن مخفی کاری AAA توسعه بده
 
این چیزی که گفتی باعث شد برم ویدیو گیمپلی twin mirror رو ببینم! خداایش شبیه ساز پیاده روی هم رد کرده یک چیزی اونطرف تر! یک متای زردی میگیره و میره هرچند از سال 2018 معرفی شده رفته در سکوت و هیچ خبری ازش نیست! همین tell me why هم یک بازی سه اپیزوده هست و مشخصه قشنگ ماله کشیه


به متا هم باشه متای ومپایر 70 ئه و متای بلیر ویچ 69! (تازه این بازی این همه مشکلات فنی دارهه)
bloober هم تو کارنامه متای 78 ی Observer رو داره! (تازه این بازی هم کلی مشکلات فنی داره!)

اینم بگم من خیلی خیلی life is strange رو دوست دارم و یکی از ip های جدید خیلی خوب این نسل بود و اتفاقا برتری که نسبت به بازیهای TT داشت گیمپلی بیشترش بود (همون مکانیزم بازی با زمان) ولی بعد از اون dontnod همه آثارش بشدت مدیکور بودند و ضعیف تر از قبل در حالی انتظار عکس میره! اینم اضافه کنم این استدیو در داستان نویسی بشدت افتاده در مود سانتی مانتالیسم که خیلی بده!

در ضمن اضافه کنم در شرایط فعلی مایکروسافت دو الویت برای خرید باید داشته باشه. یکی استدیو moon سازنده Ori که شاهکار کرده و دیگیری Asobo که از تمام گزینه های مورد بحث جذاب و موفق ترند
بحث پتانسیل بود نه متا! بعدش یه بازی ۶۰ دلاری از سازنده LIS مشخصه انتظارات ازش بالاتر هست. جدا این دو تا استودیو اصلا قابل قیاس با هم نیستن :دی اگه صرف متا مهمه که باید اینم بگی همین Bloober بازی با متای فوق‌العاده زیبای ۲۷ هم عرضه کرده :دی

Moon Studio که تو پیش فرض‌ها استودیو فرست پارتی هست :دی Asobo هم خوبه ولی خیلی جذاب‌تر از چیزهایی که مطرح شده نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or